Gå til innhold

Xbox og Ps3 klarer ikke å skaffe IP adresse, hjelp? [LØST]

TheOats

Anbefalte innlegg

Jeg har en 360 og en PS3, begge er koblet i en D-Link DES 1005D switch som igjen er koblet til et D-Link DSL-321B modem. Men når Xboxen er på klarer ikke playstation å finne IP adresse automatisk. Det samme gjelder vist PS3 er på først, så klarer ikke 360 å skaffe IP adresse.

Noen som vet hva som er galt?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke kjent med D-Link rutere og modem, men hvordan er det med DHCP i innstillingene? Kan hende du må skrive all informasjon manuelt.

Jeg er ganske n00b på dette, hva er DHCP?

Edit:

Fant dette på ruteren:

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

A protocol for remotely assigning IP addresses to devices. The device (such as your computer) asks the DHCP server for an address, and the DHCP server grants a lease (meaning that the IP address will expire and need to be renewed by the computer).

www.alamedapt.com/alamedanet/glossary.html

Mao, du får alle innstillingene automatisk. Dette var merkelig. Kan du se hvilken IP PS3en og Xboxen din har? Evt. prøv å sette inn disse selv (men du må ha gatewayserver, regner med det blir 255.255.255.0 for deg, eller en ekstra 255 istedenfor nullen der). Er ikke så flink på dette uten å kunne operere med det selv.

Lenke til kommentar
A protocol for remotely assigning IP addresses to devices. The device (such as your computer) asks the DHCP server for an address, and the DHCP server grants a lease (meaning that the IP address will expire and need to be renewed by the computer).

www.alamedapt.com/alamedanet/glossary.html

Mao, du får alle innstillingene automatisk. Dette var merkelig. Kan du se hvilken IP PS3en og Xboxen din har? Evt. prøv å sette inn disse selv (men du må ha gatewayserver, regner med det blir 255.255.255.0 for deg, eller en ekstra 255 istedenfor nullen der). Er ikke så flink på dette uten å kunne operere med det selv.

På Xbox og Playstation står alt bare oppført som automatisk, kan ikke se noen adresser.

Kan prøve å skrive inn gatewayserver på konsollene å se hva som skjer.

Fant ikke noen plass på xboxen eller playstationene jeg kunne føre inn gatewayserver, så det var kanskje ikke det du mente.

På modemet fant jeg "Default Gateway" og den er ført inn (altså den er ikke blank). Er det det samme?

En annen ting er at når en av konsollene er koblet til så kan jeg uansett ikke se noe annet enn pc'n i listen over tilkoblet ting.

Får lyst til å skaffe ett annet modem, bare for å sjekke om det går bedre.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Tror dette skulle være løst nå.

Var innom den lokale "data sjappa" (hvor jeg kjøpte switch og modem) og forklarte hva som var galt. Han sa at switchen deler ikke ut ip adresser og det gjør heller ikke det simple modemet, så... jadda, jeg er kanskje litt treg ^^; Skulle kanskje tenkt på det først.

Uansett har en ruter her jeg skal prøve. Så jeg tror/håper problemet er løst nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...