saladin waits for alice Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 woho! Vant just min første, eh, hva kalles det, de 5 kampene opplegg. de 3 første kampene tapte jeg fordi jeg ikke klarte å motstå rush, 4 kamp så var den epikk stor fight mellom protoss og protoss, mye air units, veldig gøy, men siden han var for treig til å expande vant jeg til slutt. jeg må, uten tvil jobbe med mid-game end game, altfor lite effektiv, hadde svarten med 7k minerals til slutt Lenke til kommentar
Sir3n Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Har lest litt på starcraft wiki om "The Dark Voice", Samir Duran, Xel'naga og Hybrid Maar nå og jeg er spent på hvordan Starcraft 2 ender Vet ikke om dere vet det men here it comes, når Xel'naga lagde Overmind var det uten 100% fri vilje og Overmind ville unngå den skjebne å bli brukt som et eksperiment og fanget Kerrigan og "infested" henne så hun kunne lede Zerg helt fritt. Mener å også hørt at Sarah Kerrigan er nøkkelen( kommer ikke på hva det er til atm) Det er det jeg skjønt litt sånn fort ikveld, vil anbefale å lese på : http://starcraft.wikia.com/wiki/Xel%27naga og om Samir Duran og de andre jeg nevnte Kan komme med alle linker jeg leste tidligere ikveld men det blir imorgen er så trøtt atm Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Gir snart opp mot terran som protoss. Marine eller Marine og marauder rush. Taper HVER BIDIGE gang. Klin umulig å få ut nok unnits. De har typisk 3 x flere enn meg. Jeg vet min største svakhet mot terran er scouting. Er så forbanna å måtte bygge robo for å scoute dem (eller starport, men er så annoying å måtte bruke så store mengder resources på ting som ikke i planen din). Terran er for nybegynnervennlig, det står jeg fast på. Edit: Jeg går dog ut fra at de MM rusher ettersom jeg kan se om de kun kjører marine -rush, som _regel_. Problemet er at mange er for noob til å scoutes. Eksempelvis fordi de tar gas uten at de egentlig trenger det og dermed kan det godt hende de tar en gas tidlig, men marinerusher meg. Sist match nå så gjorde jeg alt jeg kunne for å få ut endel zealots og et par sentries før de kom, men det var alt jeg fikk tid til. Alt for tidlig for å ha charge og. Hva gjør folk egentlig mot dette? Endret 6. august 2010 av Martino Lenke til kommentar
Couchfighter Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Cannons og litt stalkers til du har techet opp til high templar psi storm er jo en mulighet. Zealots virker ikke spesielt effektive mot marines, men de kan være bra mot marauders. Ville prøvd å bare holde de unna til du har high / dark templar, evt colossi. Laang vei dit, i know. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 En srategy jeg pleier å bruke er en sentry ved basen som bruker force field, det med et par stalkers skal du klare deg fint. Lenke til kommentar
Narishma Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Kommer ny SC2 tournament snart http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=141496 Video av HuskyStarcraft som snakker om det http://www.youtube.com/watch?v=2FPwlqPwkzQ&playnext=1&videos=c0ReNG4xVaw - Players gain the right to play through monthly tournaments.- E-Sports fans all over the world can watch through global broadcasting service. - Players all around the world can participate. Endret 6. august 2010 av Chronilus Lenke til kommentar
Couchfighter Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Ganske voksne premier i denne turneringen han snakker om ! Me like, det blir litt ekstra spennende når man vet det står seriøse dineros på spill, ala money matches i SSFIV som har blitt mer vanlig i det siste. Kan egentlig forstå at de slår på stortromma med turneringene for SC2, er det noen som er/var såpass inne på turneringsnivå i SC1 at de vet om SC2 allerede har blitt offisielt erstattet eller om det er mange som fremdeles tviholder på SC1 ? Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 I Korea kommer det til å ta lang tid før SC1 blir faset ut, blir som overgang fra counterstrike 1.6 til source, bare ganger ti. I resten av verden er det fullt tut og kjør allerede. http://www.teamliquid.net/tournaments/ Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 [Konge-sitat nederst der ghad (Spiller T i et T+Z team) Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Spiller zerg i 3v3, føler ikke jeg er noe spesielt mer utsatt enn de andre. Foruten terran om det er ett brett som er lett å mure seg inne på. http://eu.battle.net/sc2/en/profile/238210/1/Ghaundan/ Her er min konto. Har ikke spilt så mye 1v1 enda, tenkte jeg skulle prøve meg på random for å få øvd inn protoss og terran litt, ble opprykk til gold og etter det har jeg nesten bare spilt team games. Foruten mengden cheeze så er det artig, spesielt artig når de stormer 1 av oss og vi countrer med å drepe 1 eller 2 av de. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) En srategy jeg pleier å bruke er en sentry ved basen som bruker force field, det med et par stalkers skal du klare deg fint. Problemet er at 6-7 marauders spiser stalkerene på to sekund :/ Endret 6. august 2010 av Martino Lenke til kommentar
Xolan_InnleggNO Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Så lenge de ikke har tech'en sin synes jeg zealots er fine mot dem. Sperr dem inne med forcefields og kjør på! Hvis du har råd så bruker du et par stalkers som support. Dersom de har tech'en er det litt værre. Hvis det er tilfellet ville jeg forsvart meg så godt jeg kan mens jeg lagde en eller to kanoner. Eller man kan rushe Zealot charge. EDIT: Micro er selvfølgelig viktig for å motstå et rush. Gjerne trekk/skyt til du har dem i en gunstig posisjon, gjerne en "vegg". Gjør det enklere for melee-units å ta dem. Endret 6. august 2010 av Xolan Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hvem har marauders uten tech? Den koster 50/50, ikke videre dyr. Har selv fundert på balansering av roach og marauder. Roaches er idag ganske svak syns jeg, har brukt de endel selv, men merker selv at det går mye bedre med zerglings. Mengden mineraler, gass og supply (i starten spiser dette enda mer mineraler og larver pga overlords) er bare ikke verdt det du sikker igjen med. En fiende kan lett ha nok zerglings eller zealots til å ta roaches når du får de. Også er det zerg/baneling vs m/m ball. Problemet er melee enheter mot store masser ranged, du blir slaktet når du kommer i nærkamp pga at alle som står bak skyter i vei. Lenke til kommentar
Xolan_InnleggNO Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hvem har marauders uten tech? Den koster 50/50, ikke videre dyr. Flere som starter rushet uten å ha concussion ferdig... Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Det som er i grenseland med marauders(spør du meg) er at de skyter relativt sakte, men gjør mye damage. Dette gjør at det er veldig lett å kite units, noe som er forjævlig for protoss i starten. Men, skal ikke klage for mye, jeg spiller kun i top Gold og vet at gode spillere kan avverge tidlige pushes fra Terran. Virker bare så lett for terran kontra Protoss. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hvem har marauders uten tech? Den koster 50/50, ikke videre dyr. Flere som starter rushet uten å ha concussion ferdig... Aldri møtt en marauder pusher som ikke har tatt timing push eller lignende, for lang tid tar techen? Det er jo ikke lenge mener jeg. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 tror dere de kommer til å streame kampene på nettet fra turneringe(ne)? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Det er nok mulig de streames, med eller uten ett vist delay. Mener det ble gjort ett par ganger under beta iallefall. Lenke til kommentar
FaderullahDadullah Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 En srategy jeg pleier å bruke er en sentry ved basen som bruker force field, det med et par stalkers skal du klare deg fint. Problemet er at 6-7 marauders spiser stalkerene på to sekund :/ Hmmh. Aldri hatt særlig problemer som Protoss mot terrans som pusher tidlig med MM. Men skal sies at jeg nesten aldri møter dette heller. De fleste terrans jeg møter (platinum league) forsvarer seg til de vinner. Men jeg ser for meg at 2 gate -> zealot -> cybernetics core -> stalker + zealot mix vil funke greit mot MM. Lenke til kommentar
crippen Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 En srategy jeg pleier å bruke er en sentry ved basen som bruker force field, det med et par stalkers skal du klare deg fint. Problemet er at 6-7 marauders spiser stalkerene på to sekund :/ Hmmh. Aldri hatt særlig problemer som Protoss mot terrans som pusher tidlig med MM. Men skal sies at jeg nesten aldri møter dette heller. De fleste terrans jeg møter (platinum league) forsvarer seg til de vinner. Men jeg ser for meg at 2 gate -> zealot -> cybernetics core -> stalker + zealot mix vil funke greit mot MM. Som zerg hater eg å møte terran, spesielt viss han ikker er så altfor god heller, da du vet du vinner, men må likevel være forsiktig. Møtte en Terran i dag, som bygget 16 workers, hvordan han kom seg til platinum er et mysterium, eg stolte ikke helt på scoutingen min heller, tenkte, det kan ikke være sant at han har så lite? Skremte han med 2 broodlords som gjorde at han ble overivrig på vikings og kom med drop fra overlords. Det eg ikke liker, er protoss med sin collusus/stalker ball. Selv om dette er kjempelett om eg kommer til ultralisk, er det vanskelig å overleve så lenge. For å være ærlig blir eg småere irritert over hvor lett terran og protoss har det, vi vet alle zerg er rasen som er svakest og krever desidert mest skills! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå