Ghaundan Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Så, når du ser spire går du mass stalkers? Du lager ikke få stalkers om du skal bruke de til å ta mass muta, har ikke testet mass muta vs mass stalkers, men ser at blandt andre teamliquid mener mutalisks slår stalkers, ikke 1v1, nei. Men igjen, stalkers ville ført til problemer pga lings, du kan gå charglots, men det vil kreve enten svært mange gateways eller endel expansions, som mutas er ufattelig god til å ta ned før stalkers kan komme fram. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Så, når du ser spire går du mass stalkers? Du lager ikke få stalkers om du skal bruke de til å ta mass muta, har ikke testet mass muta vs mass stalkers, men ser at blandt andre teamliquid mener mutalisks slår stalkers, ikke 1v1, nei. Men igjen, stalkers ville ført til problemer pga lings, du kan gå charglots, men det vil kreve enten svært mange gateways eller endel expansions, som mutas er ufattelig god til å ta ned før stalkers kan komme fram. Nei, som sagt tidligere i tråden, velplasserte cannons og en håndfull blink stalkers gjør mutas ubrukelige. Hvis du ser ett spire så er det mest sannsynlig at mostanderen går for 6-8 raske mutas til å harasse workers. Si du da har 5-6 blink stalkers pluss cannons så har du effektivt stoppa harassen hans uten å bruke noe særlig mer enn han, pluss at du sitter igjen med noe effektivt (i motsetning til hans ubrukelige mutas). Hvis han av en eller annen grunn spammer mutas så er det bare å pushe basen hans, siden mutas er forferdelige i konfrontasjon. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Har aldri opplevd problemer med cannons selv, hvor mange og hvor plasserer du de? Har ikke prøvd å være protoss så mye selv så kan være greit å vite. Det må jo også bli litt dyrt siden du også må ha dette med hver expand siden de er mest utsatt for harass. Nydus mot mech? Hmm, spennende, bør prøve den oftere! Kanskje plassere den utenfor hovedbasen for å unngå scan. Hvilke units derimot? Går jeg lings mot marine/siege går han hellions og jeg er tilbake til start. Roaches vil jeg slite mot marauders, men kanskje det blir for mye krav om gass på terran til å få ut nok? Hva dere skal starte med i SC2 da? Selv frister litt campaign på hard, gjøre så mye ekstra oppdrag som mulig, og muligens avbrekk med multiplayer om serverne er oppe. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Har aldri opplevd problemer med cannons selv, hvor mange og hvor plasserer du de? Har ikke prøvd å være protoss så mye selv så kan være greit å vite. Det må jo også bli litt dyrt siden du også må ha dette med hver expand siden de er mest utsatt for harass. Lite sannsynlig du har mer enn 2 baser når du ser ett spire så er ikke en vanvittig stor utgift. Sett den første sånn at den akkurat dekker gassen (husk at mutas har kort range), så setter du den andre sånn at den dekker den første cannonen. Varierer naturligvis fra map til map og base til base, er bare noe du må lære etterhvert som du spiller. I det værste tilfellet så ender du opp med ett svakt punkt på den mineralen som er lengst vekk fra gassen. Poenget er ikke nødvendigvis å drepe alt av mutas som kommer, men å gjøre nok skade til at det ikke er verdt å angripe. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Mutas er uansett deilige for å finne og ødelegge proxy pylons. Det er ingen her som sier at Muta er uniten som vinner en kamp mot en dyktig motstander, men man trenger kun noen få mutas på hånden til å være mye mer fleksibel. Hvis motstander bruker ressurser på å bygge kanoner istedet for offensive units har zerg oppnådd mye bare der. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) En ting som jeg virkelig syns er lackluster med zerg akkurat nå er infested terran, den er ganske ubrukelig i forhold til andre ting en infestor kan bruke energien sin på. Håper de gjør noe for å gjøre den mer attraktiv. Edit: Fornøyd nå Chris of nazi?! Endret 21. juli 2010 av Ghaundan Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Nåja, infested terran har flere bruksområder den. Har sett den brukt både for å skytes opp på ledges hvor Terran har droppa siege tanks, og jeg har sett folk kjøre fungal growth mot harvestere, og så en infested terran for å gjøre ende på dem. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 http://us.starcraft2.com/dominion/index.xml Da var den siste videoen ute, Ghosts of the Past. Ganske bra video. It is 5 days, 0 hours, 37 minutes and 46 seconds until tirsdag 27. juli 2010 ! Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Er noen solide cinematics de kjører på med: Dialogen er ikke superbra, litt klisjepregede oneliners, men må si jeg er litt psyched. Noen gamle: Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jepp, vil påstå cgi avdelingen deres har overgått seg selv nok en gang Har lyst på spillet NÅÅÅÅ! Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Finnes ikke ord... 5 dager. Kjenner at jeg får vann i munnen. Aldri har jeg venta sånn på et spill. Lenke til kommentar
Kattemat_InnleggNO Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Har lovet en venn av meg at jeg også skulle kjøpe spillet slik at vi kunne spille sammen.Nå så jeg StarCraft II - Ghosts of the Past Trailer Første jeg tenkte var 'Star Effect' pretty please . Nå gleder jeg meg tilkule cut-scenes, story og mye moro. B) Endret 22. juli 2010 av Kattemat Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Stakkars jente som blir etterlatt Jeg gleder meg som en unge, eneste som er dumt jeg jobber den dagen og veit at den dagen kommer til å gå mega sakte! Lenke til kommentar
LMH Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Det er så trist av PCen min har tatt kvelden no. Og ikkje får eg kjøpt ny på ei stund heller! Men må finne ei løysing for dette blir nesten for episk! Lenke til kommentar
LaffenHandel Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg er happy i dag... glad ikke alle butikker tar release dato seriøst Skal kose meg skikkelig i kveld Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Jeg er happy i dag... glad ikke alle butikker tar release dato seriøst Skal kose meg skikkelig i kveld ehm, er nok en god sjanse for at du blir skuffa gitt, kommer ikke lange veien hvis B.net serverne ikke er oppe Endret 22. juli 2010 av Ares Lenke til kommentar
Saint Kalopsia Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Klipp neglene dine først du. Lenke til kommentar
LaffenHandel Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 jobber som bilmekaniker og kom hjem for ikke lenge siden.. har vært og kost meg i dusjen ... Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Vet ikke om det er riktig å spørre men er det noen som vet om nattåpne butikker for dette spillet ????? Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Vet ikke om det er riktig å spørre men er det noen som vet om nattåpne butikker for dette spillet ????? Vet at min lokale GameStop skal ha åpent ihvertfall, så jeg antar at hele kjeden har det. De vil selge det for 450 da =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå