Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Hei, har en Acer Aspire laptop, og lurer veldig på om den klarer og kjøre Starcraft 2.

 

Intel Core 2 Dou processor T6600 (2.2 GHz, 800 MHz FSB)

Ati Mibility Radeon HD 4570 med 2304 MB

4 GB ram

 

Har Windows 7 64-bit...

 

Vet ikke om dette er nok info, men håper på svar...

 

Vet det er litt sent nå, men har tenkt og forhåndsbestille spillet ( Om pcen min kjører det da), og lurer på hvem jeg skal bestille det fra, både Elkjøp, Lefdal og Spaceworld selger spiller for 299 kr. Noen som har noen erfaringer fra de tre, hvem er isåfall best og raskest og forhåndbestille fra? :D

Tror det skal gå helt greit.

 

Og vil absolutt anbefale å IKKE bruke spaceworld :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører det greit på en myyyyye svakere laptop enn det. Kjør på. (Du ser nok litt lagg i 2vs2 når folk drar på med maxed armies men.)

 

Vet ikke hvilken butikk som er best.

Endret av ghad
Lenke til kommentar

Okei, takk for hjelpen, da er det ivertfall klart at jeg bestiller spillet. Men vet fortsatt ikke hvor jeg skal bestille det fra, tror jeg holder meg unna Spaceworld, men hvem er best av Elkjøp of Lefdal til og levere på lanseringsdatoer?

 

Edit: Fant ut at også komplett selger spillet til 299, så, hvem er best av Elkjøp, Lefdal og Komplett?

Endret av Whispman
Lenke til kommentar

Du vil klare det spillet, de har forsåvidt beta'n på www.systemrequirementslab.com så du kan teste der ;) Kjører selv på en ganske gammel pc her, takler medium (som ser pent ut) i 1v1 og 2v2, men må ned på low i 3v3. Hjemme takler pc'n max, og må ærlig si at i starten satt jeg leeenge og bare tittet på portrett, animasjoner osv osv. :p

 

DT er ett sjansespill ja, men det er det meste annet og. Ser de hva jeg goer og skaffer counter så er det krise. Men om du får ett anstendig antall DT's og går rett på nexus/lair/CommandCenter så går det fort unna. Command Center kan være spesielt gøy siden de mister scan. Terran er også ett stort sjansespill siden energimåleren på CC er vanligis mellom 0-50, og angriper du på 40-50 så er det ikke lenge moroa varer.

 

DT kan også være svært nyttig mot terran angrep, de har sjeldent detectors med seg siden Ravens sjeldent blir brukt. Et par inn i siege rekka kan gjøre stor skade mens hæren presser på.

 

Noen som har prøvd ghost noe særlig? Lest litt her og der og protoss syter veldig over EMP, som er forståelig. Er det virkelig så ille?

Lenke til kommentar

Du vil klare det spillet, de har forsåvidt beta'n på www.systemrequirementslab.com så du kan teste der ;) Kjører selv på en ganske gammel pc her, takler medium (som ser pent ut) i 1v1 og 2v2, men må ned på low i 3v3. Hjemme takler pc'n max, og må ærlig si at i starten satt jeg leeenge og bare tittet på portrett, animasjoner osv osv. :p

 

DT er ett sjansespill ja, men det er det meste annet og. Ser de hva jeg goer og skaffer counter så er det krise. Men om du får ett anstendig antall DT's og går rett på nexus/lair/CommandCenter så går det fort unna. Command Center kan være spesielt gøy siden de mister scan. Terran er også ett stort sjansespill siden energimåleren på CC er vanligis mellom 0-50, og angriper du på 40-50 så er det ikke lenge moroa varer.

 

DT kan også være svært nyttig mot terran angrep, de har sjeldent detectors med seg siden Ravens sjeldent blir brukt. Et par inn i siege rekka kan gjøre stor skade mens hæren presser på.

 

Noen som har prøvd ghost noe særlig? Lest litt her og der og protoss syter veldig over EMP, som er forståelig. Er det virkelig så ille?

Ja EMP er forferdelig. For det gjør hæren din nesten halvparten så sterk umiddelbart. I tillegg fungerer de som dark templars hvis du ikke har robotics, noe som gjør det veldig vanskelig å spille protoss uten å skaffe robotics som tech 1 eller 2.

 

Det som er greit med DT rush er at du kan "konvertere" det inn i chargelots ganske greit - blir du scoutet, kanseller, research blink eller charge, hiv ned ekstra gateways, og push hær i stedet. Problemet da er som sagt at du ikke har robotics, så mot cloak sliter du ofte.

Lenke til kommentar

En toss kan ikke trekke seg unna MMG pga stimpack og slowing fra marauders.

 

Leste endel ideer til forandring til EMP, en jeg virkelig ikke var å "gjøre det som psystorm". Hater når ideen er å få den til å ligne på en evne fra en annen rase.

hvis du har latt det gå så langt at terran har stim, CG, nok ghosts til å holde emp oppe og en masse MM er det din feil. harass, konstant warp-in bak linjene og ikke vær redd for å være agressiv!. å skylde det på "OP" blir alt for lett.Utnytt immobiliteten til terran så det holder. Har stort sett ingen store problemer pvt selv. slutt å heng deg opp i ting som er "OP"

Lenke til kommentar

Hvordan håndterer dere mutalisks som protoss? Ender alltid opp med å tape selvom jeg vet de går mutas. Vet at Pheonix tar mutas i like stort antall, men det er urealistisk å gå kun airunits som tar evigheter å produsere ulikt Mutalisks fra et par lairs.

Lenke til kommentar

Hvordan håndterer dere mutalisks som protoss? Ender alltid opp med å tape selvom jeg vet de går mutas. Vet at Pheonix tar mutas i like stort antall, men det er urealistisk å gå kun airunits som tar evigheter å produsere ulikt Mutalisks fra et par lairs.

 

2 velplasserte cannons ved arbeiderne i hver base og blink gjør mutas ganske ubrukelig.

Lenke til kommentar

Muta som protoss? Micro med phoenix. 1 phoenix kan lett ta 3 om ikke fler med god micro, husk du kan skyte mens du beveger deg, det kan ikke de. Phoenix fungerer også ekstremt bra til harass, men også til å ta ut nøkkel enheter hos fienden. Kanskje ikke direkte så aktuelt for protoss med mindre det er snakk om tier 3 og infestors er med, men harass så kan queens, overlords og droner dø i hopetall.

 

2 cannons? Og det skal hjelpe hvordan? Ett par mutas tar cannons og sannsynligvis ett par probes med på kjøpet, eventuelt finner ett annet target. Selv elsker jeg å skyte på refinery(insert hva som passer for hver rase) mens jeg er utenfor AA range og se på at skuttene spretter videre på scv's og andre bygninger.

 

Og gått så langt at terran har ghost og stim? Stim koster 100/100 og sinker ikke akkurat ghost nevneverdig. Trenger jo heller ikke å holde oppe EMP, treff hæren og kjør på med stimmet marines og marauders. Mener de som kan det får det rundt 4-5. Trenger ikke mange ghosts, når emp'n er droppet er ideen å bruke momentumet du får til å presse protossen ned i støvet. Har som sagt ikke møtt det så mange ganger selv, men protoss vil ha store problemer om det er ett tidlig timing push. Sprer de styrkene risikerer de stim og at halve hæren blir slaktet, eller at emp treffer alt for mange. Vi får se, har ikke møtt de så mye eller brukt de mye selv. Må kanskje prøve!

 

PS: noen som har tips for zerg mot terran mech? Har ikke hatt så mye hell med det, ett par ganger, men som oftest har det gått hardt og grusomt for seg. Hvor de står for det meste av det harde og det grusomme skjer mest med meg...

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

zvt mech er vanskelig å håndtere. _vanvittig_ vanskelig å håndtere. nøkkelen her er å utnytte det at terran sin hær består stort sett av tanks. nydus worms, drops og det å være hundre steder på mappet samtidig er nøkkelen her. Vil tro tanks får en eller annen nerf til retail, men man får se. pga måten tanks skyter er de litt for bra mot zerg.

Burrowed roaches eller banelings er og fint å lure en flokk mech inn i :)

Lenke til kommentar

2 cannons? Og det skal hjelpe hvordan? Ett par mutas tar cannons og sannsynligvis ett par probes med på kjøpet, eventuelt finner ett annet target. Selv elsker jeg å skyte på refinery(insert hva som passer for hver rase) mens jeg er utenfor AA range og se på at skuttene spretter videre på scv's og andre bygninger.

 

Du trenger 7 mutas for å drepe en cannon før den dreper en muta. Med tanke på range-fordel og det faktum at cannon koster 150 minerals vs 100/100 for en muta så er det sjeldent verdt å gå mot cannons med muta. Når du da i tillegg legger til blink stalkers så vil du fort bli hardt straffa for å gå inn i basen til en protoss med mutas. Poenget med 2 cannons er å dekke nok område til at man ikke kan gjøre akkurat det du snakker om, samtidig som at hvis zergen bestemmer seg for å angripe en cannon så vil han bli skutt av begge pga range.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Stalkers mot muta vil alt i alt være en dårlig tradeoff for protoss, og de må også ha noe annet mot muta siden man alltid har lings sammen mutas pga gass cap. Selv skaffer jeg alltid upgrades til units, antar det er snakk om 0/0 mutas? Uansett, hvem microer ikke vekk 1 muta med lav helse?

 

Harass bør uansett ikke være lenge, det skal ikke vinne kampen, men legge press på økonomi og expands for å sikre map control. Om jeg greier å vinne med ren muta harass har fienden gjort noe alvorlig galt. Men press mot mineral line kan effektivt skade økonomien til motstanderen så jeg kan jobbe med å få macro overtaket.

 

Forresten, bare jeg som har merket at svært få oppgraderer enhetene sine? Tenker ikke på specials, men rustning og våpen.

Lenke til kommentar

Når du da i tillegg legger til blink stalkers så vil du fort bli hardt straffa for å gå inn i basen til en protoss med mutas

 

 

 

Hva tror du Zerg gjør mens toss jager hans muta med styrkene sine?

 

 

S - D - D - D - D - D - D - D - D - D - D - D - D - D - D - D - D - PROFIT

 

 

 

Et generelt tips med enhver harass av worker line er å fokusere på å ta ut harvestere som er på gass, ofte glemmer motstanderen å lage nye på lang tid, og det kan seriøst messe med macroen deres.

Endret av ghad
Lenke til kommentar

Stalkers mot muta vil alt i alt være en dårlig tradeoff for protoss, og de må også ha noe annet mot muta siden man alltid har lings sammen mutas pga gass cap.

 

Hæ ? Selv med splash damage så vinner stalkers vs mutas 1:1 (og mutas koster mer). Det tar 14 attacks for en muta til å gjøre nok skade til å drepe en stalker, mens det tar 12 attacks for en stalker til å drepe en muta, og stalker har range fordel. Ja, det er vanlig å gå muta/ling, men hvem i all verden bruker mutas i en kofrontasjon? De har jo helt forferdelig dps i forhold til hp og cost.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Altså, når man går mutas er man gass cappet, mens man har mange minerals. Ingen zerg går kun mutalisks, de vil pumpe ut speedlings for å fylle opp.

 

Du må også huske at mutas har splash, når første fienden dør vil den neste sannsynligvis oneshottes. Selv bruker jeg de til harass og mot f.eks. marine/marauder hærer eller for å ta tanks når de er sårbare. Protoss? Tja, ikke mye pga phoenix, men kan harasse.

 

Jeg har brukt det ofte, og vunnet. Tvunget terran til å gå marauder/tank og peiset på med mutas har fungert fint mens lings spiser på expands/basen.

 

Det vil alltid finnes ett counter, men når man ser fienden gå det bør man selv være kjapp å skifte.

Lenke til kommentar

Du må også huske at mutas har splash, når første fienden dør vil den neste sannsynligvis oneshottes.

 

Les hva jeg skrev om igjen. Det tar 14 attacks for en muta til å gjøre nok skade, men det tar faktisk 21 attacks før den faktisk dreper noe. Splashen er bare enda en fordel for stalkerne. Mutalisk er ikke en god stat-unit, fordelen til muta er at det er den eneste raske air-uniten som kan skyte bakke-units.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...