zeox Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Gah, jeg får bare en feilmelding på 71% av update. The patch "pc-battlenet-hdfiles\Support\Battle.net.dll" could not be applied. (CRC mismatch: expected 0x53ebcf3b, actual 0xa7f5ef92.)(PTCApply_BSDiff failed.) If this problem persists, you may be able to solve it by uninstalling and then reinstalling the game. If you are unable to correct this problem, please contact Blizzard Technical Support. (BNUpdate::PTCApply) har du prøvd å restarte pcen? funka for noen på TL. hvis ikke så funker det (nesten) alltid å reinstallere sc2 Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Reboot funket ikke, funket heller ikke å slette Backup.MPQ fra StarCraft II Beta\Mods\Core.SC2Mod, noe som har funket tidligere. På den stasjonære funket betaen fint, så orker ikke å dille for mye med dette før betaen er oppe igjen. Endret 7. juli 2010 av ghad Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Ser ikke hva som er så feil med å bruke ekte navn. Gjør det allerede over alt på Internett, så hvorfor ikke på bnet forumet? Jeg legger ikke ut mitt ekte navn på internett så framt det kan unngås Har kallenavn på skype, steam, facebook, alle andre steder så vidt jeg kan. Liker ikke at det skal være "opp i dagen" å finne ut alt det tullet jeg har skrevet på internett Ett alternativ hadde jo vært å slutte å skrive tull Ikke at jeg har sett deg gjøre stort av det her.. Mulig jeg avdramatiserer det hele siden jeg sluttet å være på formuene til blizzard av helt andre grunner enn at navnet mitt vil vises. Ny patch altså? Stod det noen patch notes? Bare det at jeg bruker såpass med tid på dataspill kan være negativt i en ansettelsessituasjon. Har vært i arbeidslivet en del år, og ser jo at sjefer ansetter folk de "forstår" ofte - i hvert fall i mer seriøse jobber. Ekstremsport kan være like negativt, hvis en sjef ser for seg en arbeidstaker som kan bli sykmeldt pga beinbrudd eller andre skader uten noen form for varsel. Alle er ikke sånn, men jeg ønsker uansett ikke at det skal være en direkte kobling som er lett å finne. Ser ingen grunn til at dette skal være undertegnet med reelle navn. Endret 7. juli 2010 av Aebriol Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Vel, nå kan de jo umulig vite om det faktisk er deg da. Eller er du den eneste i europa med det navnet? Det kan være en problemstilling i norge siden vi er så få og dermed stor sjanse for unike navn. Tja, hva er en seriøs jobb? Jeg er IT konsulent, det kunne selvsagt vært mer seriøs om jeg ble hoved ansvarlig for noe, men det er jeg nok ikke. Og tror heller ikke en hobby som innebar å sitte ved PC'n litt for mye i skitværet skulle vært så farlig. Men du har sikkert ett poeng, jeg går ut ifra egne erfaringer og syn mens nyhetene gang på gang har vist at folk ikke alltid er like, tja, vel bevart når de gjør avgjørelser. Skal si meg enig at en forum ID hadde vært bedre, men nå har blizzard gjor det på denne måten. Om det er bra eller ikke alt i alt vil jeg vente med til jeg ser resultatene, men det er iallefall bra de forstår problemet og prøver å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Foofight Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Beta phase 2 er igang ! :rolleyes: Kjipe er at det bugger vist som f... og EU servera er ikke oppe å går Endret 8. juli 2010 av Foofight Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Først tenkte jeg "faen, er på jobb!", men kanskje ikke så ille likevel Er det noen nye patch notes? Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Vel, nå kan de jo umulig vite om det faktisk er deg da. Eller er du den eneste i europa med det navnet? Det kan være en problemstilling i norge siden vi er så få og dermed stor sjanse for unike navn. Jeg er, så vidt jeg vet, eneste i verden med mitt navn. Google og skattelistene støtter denne antagelsen, men det er ikke sikkert. Hadde jeg hatt navnet "Pål Hansen" hadde jeg nok ikke brydd meg så mye. Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Først tenkte jeg "faen, er på jobb!", men kanskje ikke så ille likevel Er det noen nye patch notes? StarCraft II Beta – Patch 16 (version 0.19.0.15976) General Rally points now behave as a move command, instead of an attack move command. Enabled the ability to manually add a StarCraft II character friend using the player's character code. Character code is a server-assigned numerical code that is displayed within the Add Friend panel. Battle.net Achievements & Rewards have been updated. All Quick Match modes are now available: 1v1, 2v2, 3v3, 4v4, and Free For All. All A.I. difficulties are now available for play. Cooperative matchmaking versus A.I. players is now available as a play mode. Enabled cross-game social features between World of Warcraft and StarCraft II. Balance Changes ZERG Infestor Frenzy spell removed. Infested Terran spell added. Overseer Infested Terran spell removed. Ultralisk Now immune to stuns and mind control. Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Vel, nå kan de jo umulig vite om det faktisk er deg da. Eller er du den eneste i europa med det navnet? Det kan være en problemstilling i norge siden vi er så få og dermed stor sjanse for unike navn. Jeg er, så vidt jeg vet, eneste i verden med mitt navn. Google og skattelistene støtter denne antagelsen, men det er ikke sikkert. Hadde jeg hatt navnet "Pål Hansen" hadde jeg nok ikke brydd meg så mye. Når de første 10 resultatene på googling av navnet ditt faktisk ER deg, så holder ikke det argumentet helt vann nei. Enda en grunn til å separere online-identitet fra virkelig identitet så langt det er mulig. I mitt tilfelle holder det ikke å kutte ut mellomnavn engang, jeg vil fremdeles være en av få. Dvs at jeg er på vei mot en ny battle.net konto på release, uansett hvor lite jeg har tenkt å poste på forumene. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg er den eneste i verden med mitt navn, og uansett hvor mye dere argumenterer for at det ikke har noe å si, så er det et alvorlig stigma forbundet med gaming fremdeles, og da vil man ikke det skal være det første som kommer opp når en fremmed googler deg. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Løsningen der Ghad, de har ikke sagt noe før eller imot dette, ville være å sperre forumet for adgang/søk. Altså man må registrere seg for å kunne lese forum poster og folk vil dermed ikke kunne søke deg opp, med mindre de spiller selv og da faller stigma argumentet på sin egen urimelighet. Hvis ikke, vel, da forstår jeg problemet ditt om du opplever en negativ stigma rundt gaming. Selv har jeg opplevd litt, men ikke noe stort problem. Det fleste har holdt kjeft om det etter en liten stund fordi de fant ut at det kanskje ikke var så mye i det likevel. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Selvsagt hadde problemet vært løst om Blizzard krevde innlogging for å se forumene, men det har jeg ingen tro på at de kommer til å gjøre. Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Selvsagt hadde problemet vært løst om Blizzard krevde innlogging for å se forumene, men det har jeg ingen tro på at de kommer til å gjøre. Er vel neppe aktuelt å stenge forumet for roboter uansett, de vil nok gjerne ha dem søkbare via f.eks google. Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Løsningen der Ghad, de har ikke sagt noe før eller imot dette, ville være å sperre forumet for adgang/søk. Altså man må registrere seg for å kunne lese forum poster og folk vil dermed ikke kunne søke deg opp, med mindre de spiller selv og da faller stigma argumentet på sin egen urimelighet. Hvis ikke, vel, da forstår jeg problemet ditt om du opplever en negativ stigma rundt gaming. Selv har jeg opplevd litt, men ikke noe stort problem. Det fleste har holdt kjeft om det etter en liten stund fordi de fant ut at det kanskje ikke var så mye i det likevel. Løsningen hadde vært å aktivt banne folk som brøt forumreglene og gjøre deres account keys for spillene som er registrert ubrukelige, akkurat som ved in-game brudd på reglene. Kutte hele tullet med virkelig navn. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Aebriol, det kunne nok vært ett godt steg ja, selv om det ville kreve utrolig mye manuelt arbeid å overvåke samt banne alle. Aner ikke hva reglene for trial kontoer er, kan de poste på f.eks. wow forum? Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Selvsagt hadde problemet vært løst om Blizzard krevde innlogging for å se forumene, men det har jeg ingen tro på at de kommer til å gjøre. Er vel neppe aktuelt å stenge forumet for roboter uansett, de vil nok gjerne ha dem søkbare via f.eks google. Nemlig, et diskusjonsforum er jo et enormt koldtbord for søkemotorer, som gjør at spillene som blir omtalt der har mye lettere for å komme høyt i google, det er den viktigste grunnen til at man ønsker at noe sånt skal være public. Rent bortsett fra det, så må Blizzard være et av firmaene med den mest elendige informasjonsflyten til sine brukere jeg har vært borti. Nå har phase to liksom vært i gang i en dag snart, og enda ikke et ord om at US er helt buggy og EU og Asia nede. Endret 8. juli 2010 av ghad Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Aebriol, det kunne nok vært ett godt steg ja, selv om det ville kreve utrolig mye manuelt arbeid å overvåke samt banne alle. Aner ikke hva reglene for trial kontoer er, kan de poste på f.eks. wow forum? Det hadde ikke vært noe problem å nekte trial kontoer å poste på annet enn "jeg trenger hjelp" og "teknisk support". Dessuten tror jeg en fulltidsansatt person hadde fint klart å sensurere det på normal arbeidstid. I tillegg hadde det ikke vært noe problem å rekruttere frivillige som kan sensurere, noe som deretter må godkjennes av Blizzard, og hvis sensuren er uten grunn, mister man sine adminrettigheter. Har vært på mange diskusjonsforum, og generelt, jo strengere sensur som håndheves, jo mindre jobb for admin er det, og jo mer seriøst er forumet. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Godt mulig, jeg har flyttet inn på innlegg.no egentlig, alle andre har bare vært eller utviklet seg til å bli grusomme. Her får jeg motargument når jeg kommer med argument, ikke fornærmelser og kommentarer om min seksuelle legning (vet, hetroseksuell, veldig stigmatiserende). Det er, tja, gøy? Ikke haha gøy, men en god menings utveksling mellom reflekterte personer. Noen ganger kommer ikke helt gjennomtenkte poster, meg selv skyldig mer enn en gang, men ikke side opp og ned med grusomheter. Slik er blizzard sine forum, og mange andre store utviklere og utgivere sine. Vi får vel vente å se? Om det er første skrittet på vei mot å blottlegge hvert sekund man bruker online så må jeg nok finne en annen utvikler å gi pengene mine til, om det blir dette ene, dog ikke helt optimale forsøket og det faktisk fungerer? Da vil jeg ha lite imot det, selv om jeg sikkert ikke kommer tilbake til de forumene med det første. Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Godt mulig, jeg har flyttet inn på innlegg.no egentlig, alle andre har bare vært eller utviklet seg til å bli grusomme. Her får jeg motargument når jeg kommer med argument, ikke fornærmelser og kommentarer om min seksuelle legning (vet, hetroseksuell, veldig stigmatiserende). Det er, tja, gøy? Ikke haha gøy, men en god menings utveksling mellom reflekterte personer. Noen ganger kommer ikke helt gjennomtenkte poster, meg selv skyldig mer enn en gang, men ikke side opp og ned med grusomheter. Slik er blizzard sine forum, og mange andre store utviklere og utgivere sine. Vi får vel vente å se? Om det er første skrittet på vei mot å blottlegge hvert sekund man bruker online så må jeg nok finne en annen utvikler å gi pengene mine til, om det blir dette ene, dog ikke helt optimale forsøket og det faktisk fungerer? Da vil jeg ha lite imot det, selv om jeg sikkert ikke kommer tilbake til de forumene med det første. Nå er det ingen krise for min del, så lenge jeg kan la være å poste der. Jeg bare frykter at de på ett eller annet tidspunkt finner ut at man skal bruke real ID in game også. Da må jeg kjøpe ny kopi av Starcraft og lage konto med falskt navn tenker jeg Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg lurer sterkt på å opprette en ny konto på Battle.net med ihvertfall feilstavet navn når jeg får collectors ed i posten, av den grunnen jeg og. En ting er at man kan unngå å poste på forumet nå, men fuglene vet hva som kommer i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå