Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, Gorzun, det spørs på en god del ting. Hovedsakelig hva fienden gjør :p

 

Hvis du forteller mer hva dere sliter med og hvordan dere liker å spille så skal jeg hjelpe.

 

Early game derimot tror meg marauder/zealot kan være en nyttig combo siden dette forhindrer at zealotene kan kites.

 

Joa..Det er skummelt å ikke vite hva de andre skal gjøre:p

 

Vi er veldig nye på starcraft online begge to (Er sånne som bare spilte det for historien i utgangspunktet, men etter å ha testa multiplayer så falt det i smak, selv om vi tapte, det sier litt om spillet egentlig:p)

 

Jeg funderte på en strategi der den ene fokuserer på luft, og den andre på bakken.. Men vi fikk jo juling...ante ikke at marines kunne knekke carriers som kjeks:p

Jeg likte collosus veldig godt, men de er jo forsvarsløse mot ting i luften.

 

Jeg sleit med å balansere bakke/luft styrke jeg:p Får bare spille litt mer og se hva som skjer:)

 

HEhe, stim packa marines selv små grupper toshotter carriers. Lær dere hvilke enheter er bra mot hva, både deres egne og fiendens. Å spesialisere seg på 2-3 enheter hver fungerer godt, men det krever at dere utfyller hverandre. F12 knappen hjelper, men den tar ikke forbehold for synergi mellom enheter. Den tar kun for seg bonus skade.

 

Marauders tidlig er som sagt gull verdt for zealots siden de ofte kites som fører til store problemer, zealots fungerer også som anstendig meatshield.

 

Av terran og protoss syns jeg terran har best anti air og om dette skulle bli ett problem vil jeg anbefale terran å ta seg av den saken, både marines, thors og vikings er gode mot air mens protoss gjerne sliter mot tunge air enheter.

 

Begge rasene har enheter med spesielle enheter som fungerer utmerket, også i 2v2. Skjoldet til sentries gjør marines mye bedre egnet mot mutas, barrier er god både i angrep og forsvar. Ett godt tips i angrep er å låse en fiende inne mens dere angriper den andre.

 

Colossus fungerer utmerket mot lette bakkeenheter men vil slite mot f.eks. siege tanks, men de kan halvveis kite thors.

 

Alt handler om samspill, scout mye, enten med scans eller probes og svar tilsvarende.

 

Her var det mye å hente. Creds for omfattende svar:) Har jo ikke engang vurdert å bruke sentries:p Vi har vært heldige noen ganger og vant blant annet da vi stormet med stalkers/dark-templars, og flyvende vikinger og noen battlecruisers. Men oftest får vi juling^_^

 

Er mye å lære på en gang:p Men spillet gir mye mersmak. Ser mer frem til flere mp matcher enn campaign modusen nå, selv om den sikkert også blir utmerket:)

Lenke til kommentar

Heisann !

 

Jeg fikk feil Beta kode for Starcraft II fra CDON.no. Da jeg kontaktet kundeservice, fikk jeg faktisk 2 nye koder, en fra kundeservice, og en annen fra CDON.no.

 

Det betyr at jeg har en for mye, som antageligvis skal funke helt fint, og jeg kjenner ingen som vil ha koden.

 

Den første som svarer her og sier at han vil ha den, samt legger ved E-post, vil få koden tilsendt !

Lenke til kommentar

I min SC vennegjeng er vi 4 av 5 som har betaen nå, så jeg veit om en annen stakkar som gjerne tar imot en key:)

 

EDIT: Kommer ikke over hvor fett dette spillet er!

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

Der ble jeg og motstanderen min kastet av battle.net, noen som aner om det er en patch i kveld?

 

 

Edit:

Patch 11 er på vei ja:

http://us.starcraft2.com/launcher/patch-notes.htm

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=123913&currentpage=All

 

StarCraft II Beta - Patch 11 (version 0.13.0.15250)

 

StarCraft II Beta – Patch 11 (version 0.13.0.15250)

 

The latest patch notes can always be found on the StarCraft II Beta General Discussion forum.

 

Balance Changes

 

* TERRAN

o Battlecruiser

+ The build time has been decreased from 110 to 90.

o Fusion Core

+ The build time has been decreased from 80 to 65.

o Hellion

+ The range has been increased from 5 to 6.

o Planetary Fortress

+ The splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.

o Raven

+ Seeker Missile range has been decreased from 9 to 6.

+ Seeker Missile splash radius has been decreased from 2.4 to 2.

+ Seeker Missile upgrade no longer requires Fusion Core.

o Siege Tank

+ Life increased from 150 to 160.

+ Siege Mode splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.

o Thor

+ Ground damage decreased from 45 to 30.

+ Ground rate of fire improved from 1.93 to 1.28.

+ Air damage changed from 8 (+4 Light) to 6 (+6 Light).

+ 250mm Strike Cannons are now an upgrade at the Factory Tech Lab.

+ 250mm Strike Cannons research now costs 150/150 and 110 seconds.

+ 250mm Strike Cannons energy cost increased from 100 to 150.

+ Anti-Air splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.

 

* PROTOSS

o Archon

+ The splash radius has been increased from 0.8 to 1.

+ Splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.

o Colossus

+ The damage has been decreased from 20 to 15.

+ The rate of fire has been improved from 2.2 to 1.65.

o Phoenix

+ Can now attack while moving.

o Sentry

+ The damage has been decreased from 8 to 6.

 

* ZERG

o Brood Lord

+ Life has been decreased from 275 to 225.

+ Armor has been decreased from 2 to 1.

o Corruptor

+ Corruptor damage changed from 12 (+10 Massive) to 14 (+6 Massive).

+ Corruptor speed increased from 2.75 to 2.9531

+ Corruption ability redesigned:

# Single target.

# Increases damage taken by 20%.

# Lasts 30 seconds.

# Costs 100 energy.

# Range 6.

# Cannot target structures.

o Infestor

+ Neural Parasite is now an upgrade at the Infestation Pit.

+ Neural Parasite research costs 150/150 and 110 seconds.

+ Neural Parasite can now target Air units.

+ Neural Parasite energy cost increased from 50 to 100.

o Spine Crawler

+ The root time has been increased from 6 to 12.

o Spore Crawler

+ The root time has been increased from 6 to 12.

o Ultralisk

+ Damage has been increased from 18 to 25.

 

Hotkey Changes

 

* General

o In order to resolve a conflict with building multiple Forges with the Shift Key we have made the following changes:

+ Changed Center Camera from Shift+F to Ctrl+F.

* Standard

o To prevent the accidental research of Ventral Sacs when trying to train an Overlord with no Larva available, the hotkey has been changed from V to E.

o View Own Health Bars functionality added to the Backslash key

* Standard for Lefties

o Due to a conflict with research Banshee Cloak, research Seeker Missile has been changed from L to K.

o To correct a conflict with the Attack command on Planetary Fortress, train SCV has been changed from K to J.

o In order to prevent the accidental training of Zerglings when using the Select Larva hotkey,train Zergling has been changed from L to J.

o To prevent the accidental training of a Queen, train Ultralisk has been changed from U to T.

o To prevent the accidental research of Pneumatized Carapace when trying to train a corruptor with no Larva available, research Pneumatized Carapace has been changed from P to C.

o View All Status Bars has been changed from Q to the Alt key.

o View own Status Bars functionality has been added to the Q key.

* Grid for Lefties

o Attack Move and all other buttons in the 0,4 position should now function correctly.

o View Own Status Bars functionality added to Q.

o View Enemy Status Bars moved to W.

o View Ally Status Bars moved to E.

* Classic

o Changed build Nydus Canal from P to N.

o Changed Place Nydus Canal ability from P to N.

o Terran Infantry Weapon researches have been changed from E to W.

o Terran Vehicle Weapon researches have been changed from E to W.

o Train Thor hotkey has been changed from O to G.

o Train Viking hotkey has been changed from Y to W.

o View Own Status Bars functionality has been added to the Backslash key.

 

Icon Position Changes

 

* To put all race gas extractors in the same icon position, the positions of the Supply Depot/Refinery and Pylon/Assimilator have been swapped.

* In order to make transforming multiple Gateways easier for players using Grid key sets, Transform to Gateway has been moved to a separate icon position (2,1).

 

Bug Fixes

 

* Corrected an issue that was causing the Polish language client to crash when receiving the "player is no longer being revealed” message.

* Corrected incorrect battle.net links on multiple language clients pages.

* Corrected an issue where the Zealot was using an US English voice over in the Korean language client.

* Corrected an issue where a player is unable to build any structures that require pylon power when their protoss ally leaves.

* Units can no longer be healed or repaired while in transports.

* Corrected an issue where the Creep Tumor targeting circle was visible to opponents through Fog of War.

* Corrected an issue in which selecting a Starport under construction and a completed Starport would display the select builder command in the Viking slot.

* Corrected the Broodling weapon icon.

Endret av ghad
Lenke til kommentar

Seriøst, Blizzard har det med å komme opp med endringer i patchene som er helt ødeleggende:

 

Patch 10

Zerg kan gjenvinne larver og gjøre zergling rush etter 2 minutter:

 

Patch 11

Phoenix kan plutselig angripe mens de flyr baklengs, og vips er protoss AA den beste i spillet.

 

Lingblemma ble fort hotfixa, men vet ikke om de rekker det så fort med denne nye galskapen.

Endret av ghad
Lenke til kommentar

Seriøst, Blizzard har det med å komme opp med endringer i patchene som er helt ødeleggende:

 

Patch 10

Zerg kan gjenvinne larver og gjøre zergling rush etter 2 minutter:

 

Patch 11

Phoenix kan plutselig angripe mens de flyr baklengs, og vips er protoss AA den beste i spillet.

 

Lingblemma ble fort hotfixa, men vet ikke om de rekker det så fort med denne nye galskapen.

 

står på patch notes. ser ut til å være en bevisst endring fra blizzard.

Lenke til kommentar

står på patch notes. ser ut til å være en bevisst endring fra blizzard.

 

Jojo, de har seff prøvd å svare på kritikken om at mikro har mistet verdien fordi alle enheter unntatt void ray må stoppe for å skyte.

 

Tror neppe meningen var at phoenix skulle få 360 graders skyteradius for det om.

 

De har laget en tråd med forklaring på emnet:

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=24702391969

Endret av ghad
Lenke til kommentar

Tja, Phoenix måtte buffes og sånn er det rett og slett bare :p Kanskje det er for mye, men å se på en som microer phoenix mot en som attack mover muta's blir ikke en gjevn sammenligning. Vil gjerne se en som sender mutas nærme, slik at du får skutt før phoenix får flyttet seg unna.

 

Angående larvae, det ble kanskje ikke helt som tiltenkt og det blir muligens en fix slik som det er nå, men ser ikke helt det store problemet. På videoen spilte jo forsåvidt motsanderen ganske dårlig også, det blir lettere å se om det er OP med gjevne spillere. Men at man måtte kunne få tilbake larven, iallefall tidlig i spillet, var en viktig change siden man ofte ikke hadde fler enn man hadde bruk for.

Lenke til kommentar

Tja, Phoenix måtte buffes og sånn er det rett og slett bare :p Kanskje det er for mye, men å se på en som microer phoenix mot en som attack mover muta's blir ikke en gjevn sammenligning. Vil gjerne se en som sender mutas nærme, slik at du får skutt før phoenix får flyttet seg unna.

Kan jo også se i den videoen at han sørger for at de kiter noen få mutas om gangen ... da hadde nok phoenixene vunnet før patch også, selv om de hadde tatt mer skade.

Lenke til kommentar

Var ikke nøyaktig muta - phoenix encouter jeg tenkte på siden phoenix er hardcounter for muta, men f.eks corruptor så fant jeg de fullstendig ubrukelige :p

 

Om dette er den buffen de trengte vet jeg ikke, men før dette fantes det bedre counters mot muta's for protoss og phoenix var derfor ganske meningsløs (med mindre du faktisk trengte air for å jakte de)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...