M@R7!N Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Oftere Marines og Marauders(ikke Medivacs) ettersom de rusher for det virker det som. Joda, HT hjelper om de turtler littmen blir som regel for sent å teche til det før de kommer Spesielt på maps breakable rocks. Terran scanner jo bare og skyter meg på platået om jeg prøver deffe med stalkers feks. Dessuten vil du uansett ikek gå stalker tung hær mot marines og maruders. Tror forresten jeg skal teste ut å rushe for collossus neste game mot terran. Får spare opp CBs til Thermal Lance (tåpelig at man må oppgradere en unit for å gjør den nyttig) Endret 8. oktober 2010 av Martino Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Problemet er at slike data betyr null og niks... Da anbefaler jeg grunnkurs i statistikk. Hvis PvT er 50/50 i diamond league over en lengre periode, så ER det rimelig god balanse. At protoss vinner mer i lavere ligaer, ja, det kan komme av cannon rush og annet cheese, men den unnskyldningen holder ikke i diamond (eller for den saks skyld platinum). Nei, selvsagt skal de ikke nerfe protoss mot terran fordi de vinner mer i lavere ligaer, og det kommer de heller ikke til å gjøre (ref. reaper nerf). Og ja Martino, hvis du vinner 80% PvP og PvZ, men ikke takler PvT, så er det ikke PvT det er noe galt med. Kanskje finne en T trenings-partner? Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Er som sagt MM(M) som er problemet Og det å angripe basen hans mot sieged tanks :/ Prøve meg med pheonix kanskje, ettersom jeg aldri bruker de mot Terran. (åpner alltid med 3-4 tidlige pheonix mot zerg) Dog burde Colossus funke fint det og. Endret 8. oktober 2010 av Martino Lenke til kommentar
FaderullahDadullah Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Problemet er at slike data betyr null og niks... Da anbefaler jeg grunnkurs i statistikk. Zzz. Vær kulere da. Idioti som det her gidder jeg ikke bruke tid på å svare. Endret 8. oktober 2010 av FaderullahDadullah Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Problemet er at slike data betyr null og niks... Da anbefaler jeg grunnkurs i statistikk. Hvis PvT er 50/50 i diamond league over en lengre periode, så ER det rimelig god balanse. At protoss vinner mer i lavere ligaer, ja, det kan komme av cannon rush og annet cheese, men den unnskyldningen holder ikke i diamond (eller for den saks skyld platinum). Tja ... Jeg spiller zerg. Er ca 1300 diamond league. Hadde det ikke vært for kamper mot terrans med masse thors, protoss som 4gate pusher med masse gode forcefields, hadde jeg vært en god del høyere tror jeg. Det er typiske ting jeg taper mot mesteparten av tida. Når jeg vinner (ZvZ, ZvT uten Thors, ZvP hvor de ikke forsvarer sin rampe godt nok på begynnelsen, eller lar meg outmacroe dem), får jeg poeng. Ellers taper jeg poeng. Over tid får jeg ca 50% winrate mot alle rasene mener jeg. Nå, for å ta ett enkelt eksempel: Hadde roach vært raskere, slik at speed upgraden var innebygd, og kostet 1 supply ... så garanterer jeg at jeg hadde vært 1500+ og kanskje 1600+ diamond. Det hadde automatisk betydd at jeg vant jevne kamper nå. Og jeg hadde da møtt bedre spillere. Og jeg hadde fortsatt hatt ca 50% winrate mot T og mot P ... bare mot bedre spillere. Og hadde spillet da vært balansert? Tja Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nettopp et game mot terran. Han turtla i basen, men expanda på en øy med full av turrets. Så hvordan i helvette skal jeg klare å ta hovedbasen hans når han har tanks, turrets og MM der oppe? Er KLIN umulig. Ser ikke noen som helst mulighet. (Prøvde med colossus, immortals og observers for å snipe tanksene, men skal si de får straff av vikings og MM-ball på ledgen) Han vinner så snart jeg prøver og feiler. Kjørte bare på til slutt, er så dritlei av å spille mot turtleterrans. Expanding er som regel umulig et stykke fra main ettersom dropship flyr rundt og straffer. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Nettopp et game mot terran. Han turtla i basen, men expanda på en øy med full av turrets. Så hvordan i helvette skal jeg klare å ta hovedbasen hans når han har tanks, turrets og MM der oppe? Er KLIN umulig. Ser ikke noen som helst mulighet. (Prøvde med colossus, immortals og observers for å snipe tanksene, men skal si de får straff av vikings og MM-ball på ledgen) Han vinner så snart jeg prøver og feiler. Kjørte bare på til slutt, er så dritlei av å spille mot turtleterrans. Expanding er som regel umulig et stykke fra main ettersom dropship flyr rundt og straffer. Husk å sette ut folk som kan forsvare viktige expansions. Om ingenting fungerer er mass carriers en fantastisk løsning. Endret 8. oktober 2010 av Lexiboij Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nettopp et game mot terran. Han turtla i basen, men expanda på en øy med full av turrets. Så hvordan i helvette skal jeg klare å ta hovedbasen hans når han har tanks, turrets og MM der oppe? Er KLIN umulig. Ser ikke noen som helst mulighet. (Prøvde med colossus, immortals og observers for å snipe tanksene, men skal si de får straff av vikings og MM-ball på ledgen) Han vinner så snart jeg prøver og feiler. Kjørte bare på til slutt, er så dritlei av å spille mot turtleterrans. Expanding er som regel umulig et stykke fra main ettersom dropship flyr rundt og straffer. Carriers med air attack upgrade funker jo bra. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Satt og tenkte det når jeg så for meg at det ikke var noe annet å gjøre. Det fine med carriers er jo de er gode til hit and run Eneste de mister er de små tie-fighter lignende tinga. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Er som sagt MM(M) som er problemet Og det å angripe basen hans mot sieged tanks :/ Prøve meg med pheonix kanskje, ettersom jeg aldri bruker de mot Terran. (åpner alltid med 3-4 tidlige pheonix mot zerg) Dog burde Colossus funke fint det og. Ganske tjukk i huet hvis du angriper en Terran som sitter i basen sin med siege tanks da. Er andre måter å slå det på enn å løpe inn med masse units som kommer til å dø. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Kom nettopp på hvorfor jeg ikke er kjempeglad i å spille med random. Men vil tro at det gikk bedre uten dem. Hadde jeg techet opp til mass carriers tidligere vil jeg tro at jeg kunne ha vunnet denne... Lenke til kommentar
Morten_H Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 må si eg liker film klippene du legger ut Lexiboij, lerer nesten altid nye taktiker og slikt takk skal du ha, forsett sånn Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Er andre måter å slå det på enn å løpe inn med masse units som kommer til å dø. Vel, mtp at jeg som regel ender opp med endel tusen minerals i lange games der jeg har expanda flerfoldige ganger KAN zealots tanke en god del av tanksskudda (etter nerfen ihvertfall). Selvfølgelig en absolutt siste og ganske tåpelig løsning, men er faktisk kun EN ting som fungerer mot terran som har pumpa ut turrets som en mineraldump, og det er som nevnt carriers. Ellers kan du jo la han bruke opp mineralene, men det er en jævla kjedelig løsning som jeg er drit lei av. Han kan uansett sitte der så lenge han vil pga. supplylimit på unitsa mine. Hjelper ikke ha 7 expansions når jeg har maksa armyen. Endret 16. oktober 2010 av Martino Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 . Han kan uansett sitte der så lenge han vil pga. supplylimit på unitsa mine. Hjelper ikke ha 7 expansions når jeg har maksa armyen. Strengt talt er ikke det sant da - med nok warp gates er supplycappen rimelig flytende - miste 20 gateway units, warpe 20 nye umiddelbart. Litt som zerg som bare bygger 100 supply på en gang om de mister masse. Men ja, om han er skikkelig turretheavy med fullt av tanks i alle chokes så er nok carriers veien å gå. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Er det noen her som er skilla og kan schoole meg i basics her? Sånn proper build-order for div. taktikker osv? Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Strengt talt er ikke det sant da - med nok warp gates er supplycappen rimelig flytende - miste 20 gateway units, warpe 20 nye umiddelbart. Litt som zerg som bare bygger 100 supply på en gang om de mister masse. Joda, jo mer income du har, jo mer warpgates kan du produsere fra. Men, tingen er at om har feks 200 supply army, men sitter i main tom for resources er det ingenting som hindrer han i fra å bare sitte der. (må dog være veldig tålmodig) Om jeg løper inn med 50 zealots så VIL alle disse dø før de rekker inn i basen pga. siegetanks+MM fra highground. Da kan jeg jo seff forsterke hæren min igjen ganske fort, men poenget er at jeg ikke kan lage en overveldende hær og knuse han totalt Jeg MÅ teche om og lage carriers, samt sende inn endel units for å dø for å ha plass til 6supplu carriers.. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Vet ikke hvilken rase du foretrekker, men på liquipedia er det noen sider som omhandler slikt: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Zerg_Strategy | http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Terran_Strategy og http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Protoss_Strategy Vil anbefale å spille igjennom kampanjen om du er ny til RTS eller vil ha en flott opplevelse (så fremt du ikke har gjort dette) Om du er ute etter basics så vil jeg anbefale tutorialen. (her er det snakk om å få det inn med teskje.) Endret 17. oktober 2010 av Lexiboij Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Tja, for å schooles vil jeg anbefale liquidpedia, som lexi linker til og eventuelt så har noen kommentatorer også tutorials hvor de viser kamper og forklarer teknikken motstanderen bruker og hvordan du best kan stå imot den. Det er jo også de challengesene som gir en liten pekepinne på hva du bør gjøre. Lenke til kommentar
nilka_InnleggNO Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Finnes det i det hele tatt noen starcraft 2 tråder uten folk som går fullstendig EMO bare fordi det finnes en eller annen unit miks de ikke klarer å ta ut? Det kanskje mest håpløse eksempelt er folk som klager over turteling terran. Som en del sier carriers kan funke bra, men MMM knuser carriers til pinneved enten ved å skyte ned alle interceptorene eller ved å snipe carrierne direkte. Men når eksempelet til Martino er en terran som har murt seg inne med tonnevis av turrets sier all fornuft meg at hans største problem er at han selv venter for lenge med å gå til angrep. Turrets koster mineraler, har han murt seg inne med dette er det MYE mineraler han ikke har brukt på arme, eventuelt har man latt terran sitte i basen(e) sine for lenge og bli maksa først. En annen ting er at det virker som folk tror man skal kunne bygge en 200/200 hær og valse rett gjennom fiendens forsvar rett på. Hadde man kunnet det ville man jo vært overpowered så det holdt uansett. Den enkleste måten å ta ut en terran her med mye marines og tanks er rett og slett å angripe fra flere sider av gangen. I det terran har kommet seg for å forsvare ene siden trekker du den tilbake samtidig med at du sender inn dropp eller lignende bak. Terran og da særlig med siege tanks er svært lite mobile. Protoss og zerg er derimot generelt svært mobile pga av samme droppmuligheter som terran samtidig som de har warp inn og nydus worm. Jeg spiller selv i platinum og har TvP som min beste matchup, vinner vel ca 65% av alle kampene, men stort sett sitter jeg med følelsen at folka jeg spiller mot ikke veit hva de driver med når jeg vinner. De 35% som derimot vinner over meg virker derimot særdeles kompetente og knuser meg rett og slett. Så min tanke er rett og slett at om man synes noe er for kraftig er det rett og slett fordi man ikke selv har funnet ut hvordan man spiller mot denne kombinasjonen. Som noen påpeker på topp-nivået er ratioen svært nærme 50/50. Grunnen til at den er større sprik nedover er at det a, er større sprik i nivået samt at enkelte taktikker er en smule lettere å gjennomføre for nye spillere. 6/8 pool finnes det knapt en terran i bronze, silver eller gold som holder unna, samme med baneling bust. Samme med andre typer rush også. Merker jeg begynner å bli litt lei av alle som mener noe er galt bare fordi de ikke har satt seg inn i hvordan ting egentlig fungerer. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Du er klar over at du gikk fullstendig emo over at folk går emo nå? Og ja, det vil gjelde ca alle spill og i stor grad de fleste tråder. Spiller kun i platinum selv, ikke så mye 1v1, mest teams og der er mengden cheese ekstrem. Er ikke alltid så lett å gjøre noe med, men sånn er nå det. Spillet er ganske balansert, om en terran turtler og jeg greier å containe han så bruker det å gå bra. Greier jeg det ikke...vel da blir det fort værre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå