Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått 1v1-ranken min! Gikk rett på sølv. Egentlig ganske stolt, i og med at jeg så for meg en evig limbo i bronse ^_^

Hadde mye samme følelsen i mine innledende runder, hadde ikke erfaring med RTS online før nå, men her sitter jeg trygt i silver. Både i 1v1 og 2v2 :)

Lenke til kommentar

For min del er det mer likhetene mellom warcraft og starcraft sine storylines som begynner å bli kvalmende mange, blizzard har aldri fått mye skryt for å være nyskapende. Men å kopiere storyline element så kraftig er litt for langt. Nåde om de kommer med en "the swarm must have a leader" :p

Så sant! Dette har slått meg mang ein gong. Det gjelder historia i WC3 i forhold til SC1 og forsåvidt, så det er ikkje noko nytt, men no tar det litt av.

Synes det vrkar som dei prøver litt for hardt å gjere historia episk og "stor", men i forsøket endar dei opp med å gjere det heile litt platt og alt for klisjefylt.

Men whinewhine T er OP whine. Er det forresten berre i min liga at Zerg er svært underrepresentert? No sist eg sjekka låg eg på 50.plass-ish, og kunne telle 8 zerg over meg.

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet fram til en annen kamp jeg var fornøyd med. Spilte denne rett etter jeg postet forrige, så om jeg ikke bruker chrono boost effektivt nok så ikke skyt meg. :whistle:

En av mine bedre kamper mot TP som er en av mine verste kamper.

repimg-33-147136.jpg

Ser gamet nå.

Begynte å gråte 15 mins inn, da zerg kompisen din har valget mellom å knekkke 92348759830 marines med banelings, men velger å sende alle sammen på 1 thor, noe som altså bringer thoren ned til half health.

Du burde kjefte på han med caps lock på.

Lenke til kommentar

Begynte å gråte 15 mins inn, da zerg kompisen din har valget mellom å knekkke 92348759830 marines med banelings, men velger å sende alle sammen på 1 thor, noe som altså bringer thoren ned til half health.

Nå måtte jeg se den gamen bare for å se det der. Beskrivelsen gav ikke det fulle bildet av hvor galt det var. Vi snakker banelings som allerede var på siden av marines og løp avsted her. Severdig! (Sorry lex, men altså... Wow. :whistle: )

Lenke til kommentar

For min del er det mer likhetene mellom warcraft og starcraft sine storylines som begynner å bli kvalmende mange, blizzard har aldri fått mye skryt for å være nyskapende. Men å kopiere storyline element så kraftig er litt for langt. Nåde om de kommer med en "the swarm must have a leader" :p

Så sant! Dette har slått meg mang ein gong. Det gjelder historia i WC3 i forhold til SC1 og forsåvidt, så det er ikkje noko nytt, men no tar det litt av.

Synes det vrkar som dei prøver litt for hardt å gjere historia episk og "stor", men i forsøket endar dei opp med å gjere det heile litt platt og alt for klisjefylt.

Men whinewhine T er OP whine. Er det forresten berre i min liga at Zerg er svært underrepresentert? No sist eg sjekka låg eg på 50.plass-ish, og kunne telle 8 zerg over meg.

Hvilke likheter ? Det som interesserer meg med Starcraft 2 storyen spesielt er Xel Naga. Gudene til Protoss og Zerg som sies å være på vei og jeg tipper vi får se dem for første gang i Protoss sin expansion (tipper og håper jeg). Samt spennende å se hva som skjer med Kerrigan videre, om hun fortstatt har noe av sine krefter. Raynor er en legende, uansett hva dem hadde gjort med karakteren i SC2 ville det vært dødsrått. Endinga på Terran kampanjen er noe av det kuleste jeg har sett på lenge. Hjertet oppi halsen og forventet det verste men så ......ja skal ikke røpe noe :p

Starcraft burde blitt gjort til en sci-fi tv-serie eller noe. Elsker universet der. Genialt konsept.

Lenke til kommentar

De har vel sagt at det vil bli priset som expansions ja, så det vil nok ikke bli full pris.

Likhetene gjelder spesielt Arthas og Kerrigan, begge blir gjort ond, bedrar sine venner og ender opp som den store skurken. Begge sider tar hoved slemmingen og omvender han/henne til å bli en tjener før de til slutt blir den nye lederen selv. Begge de onde faksjonene er også kontrollert av noen andre, eldgamle onde makter :p

Kan godt gå dypere inn i det om ønskelig.

Spilt litt 1v1 idag, var ganske morsomt. Jeg spilte ikke alltid så bra som jeg ønsket, men alt i alt gikk det greit. Gikk fra gold til platinum.

Lenke til kommentar

Uansett om storyen er god eller ikke så koser jeg meg grundig i alle fall. Liker at man kan holde på på Hyperion (var kanskje mulig i eneren også, har aldri spilt det), det skaper liksom litt ro i all actionen. I tillegg er missionene veldig varierte, og secondary objectives fungerer som oftest greit å gjøre (Spiller på hard) men man må likevel legge litt effort i det. Sånn som det skal være :)

Og, firebats <3

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

4v4 rush der vi alle er Protoss! Veldig morro. Spilte mot de samme motstanderne det forrige gamet, og tapte, etter at jeg satte opp sikkert 30-40 photoncannoner inni basen vår. Skal se om jeg har replayet!

Edit: Ble noe tull; 4v4 rush

repimg-33-147445.jpg

Og Photon cannon turtle her

repimg-33-147444.jpg

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Ghaundan oppsummerar det godt i grunnen. Det er desse store grove linjene som er så like. Det er svært mykje eg likar med SC-universet, var i hundre første gongen eg las om Xel naga i manualen til SC1 for x-antall år sidan, men føler dei ikkje helt klarer å halde på denne spenninga WoL. Kan banne på at alle blir gode vener og slår seg saman mot ein kar med mørke trekk og raude auge til slutt.

Men når det er sagt er SP-delen super, og kjem nok til å spele igjennom alle dei varierte banene fleire gongar. Spelet må vel rundast på brutal før ein kan kalle seg ein ekte fan? :p

Lenke til kommentar

Har greid det på brutal jeg! Har dog veeeldig lyst på starcraft 2 plakaten de har på nettbutikken, mulig jeg kjøper den snart.

Samlet litt på achievements og, ligger på...3250 poeng nå tror jeg?

Noen som vet om en god måte å få kjørt starcraft 1 på windows 7? Prøver å kjøre LotC og det fungerer sånn halvveis, problemet er at det fryser pc'en helt tilfeldig og gjør at jeg må restarte.

PS: Herregud hvor dårlig pathinga er! Blir gal :p Er bortskjemt av starcraft 2 og andre nyere RTS. Det er fortsatt bra, for all del, men man merker hvor mye lengre man har kommet på 12 år.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...