Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

repimg-33-143828.jpg

Gi aldri opp!

den replayen der var LÆTTIS!... herregud , begge zergene var jo helt idiotisk, mass zergling når du vet at han du spiller mot bruker air og zergen på laget til han som vant gjorde jo ikke no i 10 minutter før han bestemte seg for å rage quitte... for å ikke snakke om protos oppe i høyre gjørnet, bygde jo minimalt med anti air..

Det der opplever jeg nærmest hver dag med zerg spillere, vet ikke hva det er . Men fleste zerg spillere kan ikke spille zerg.

Har 3 kamper hvor jeg har tatt ut 2 zerg alene. Protoss er ekstremt overlegen i melee mot zerglings. Zerg er en fantastisk og avansert rase og helt jævlig mot noen som kan å spille de, men fleste på Battle.net er bare teit med de :p

Går all in zerglings mens vi bare waller inn og stopper dem. Skulle tro fleste skifter taktikk da men neida, de bare sender nye zerlings !

Endret av Avean
Lenke til kommentar

som terran, hvor mange scv bruker dere til å bygge med. Jeg sliter alltid med å holde meg med riktig supply i forhold til hva jeg bygger. Enten så går jeg på en supply depot frenzy og bygger opp til 200 eller så stopper hele produksjonen min opp forde jeg har for lite. Tar jeg for mange scver å bygger med så taper jeg mineral fronten, har jeg for få klarer jeg ikke å microe raskt nok til å utnytte dem så jeg får bygd alt som skal bygges til riktig tid. Tips?

Jeg er ingen ekspertspiller, og jeg er egentlig dårlig på å raskt lage en stor hær, men så fort jeg har 100 minerals og egentlig ingenting bevisst å bruke dem på setter jeg en SCV til å bygge supplydepots. Har gjerne en SCV til å kun gjøre det, selv om jeg sikkert hadde fått meg et slag i bakhodet for å ha en ledig SCV til tider.

Ellers setter jeg en SCV til å bygge så fort jeg har råd, og jeg sørger for å hele tiden produsere fler - bedre med en for mye enn en for lite, for da merker jeg det ikke på økonomien om han blir opptatt med noe annet enn å samle.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

den replayen der var LÆTTIS veldig tydelig bronze league!

Ser ingen grunn til å bli uhøflig bare fordi man ikke er på samme nivå :rolleyes:

uhøflig? er jo snakk om folk som ikke lærer, er vel ikke dems første kamp? utifra zergen som leava så har han værtfall spilt litt siden han var flink til å utnytte workers for mineraler og var rimelig "rask" til å lage en extra mineral/gas base..

er forståelig at folk ikke er supre i bronzeleague, men lage 6 zerglings ,queen og masse drones, for å så rage quite er vel ikke no serlig.. har hatt nok av sånne kamper i de 3v3 matchene jeg har gjord.. stakkaren nede i høyre gjørnet måtte jo spille for 2, han måtte passe på sin base og han andre sin base... flax at han hadde værtfall 1 motstander som ikke var no serlig å kjempe mot

også et tips er å titte litt på forskjellige folk som caster games på youtube, anbefaler husky for de som vil lære protos og terran, og psystarcraft for de som skal lære seg zerg.. også kansje litt lurt å se på et par replays du kan laste ned fra http://www.gamereplays.org/starcraft2/

--------------

denne anbefaler jeg dere og ta en titt på , er mellom en av verdens beste Zerg spillere og en god terran jeg ikke kjenner så mye til, nå spiller jeg zerg selv så jeg kjenner ikke til så mange som spiller de andre rasene...

repimg-33-141706.jpg

Problemet for enkelte er å forstå når de skal gå fra en build og over til en annen, f.eks i den kampen vi snakker om nå, så burde han som spammet zerglings hoppet elegant over til hydalisks sekundet han så carrier for å hjelpe sin lag kammerat, protosen oppe i høyre gjørnet hadde 4 gate og brukte den ikke heller, spammet kun voidrays mot slutten, hvorfor ikke ha en liten hær av stalkers til å hjelpe til..

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

denne anbefaler jeg dere og ta en titt på , er mellom en av verdens beste Zerg spillere og en god terran jeg ikke kjenner så mye til, nå spiller jeg zerg selv så jeg kjenner ikke til så mange som spiller de andre rasene...

repimg-33-141706.jpg

Fin kamp for underholdning det der, men jeg vil egentlig påstå at det nesten er dumt å se slike matcher for å lære. For T f.eks, skal en eneste T under 1000 point diamond prøve å kopiere stratten her, vil det være en all in, hvor du enten vinner dirkete med reapers (noe du ikke blir en bedre spiller av) ELLER så taper de direkte fordi de ikke har kjangs i havet å ha i nærheten så god reaper micro samtidig som de faktisk macroer.

Men det kan jo være artig å se hvordan de beste spiller ^^

Lenke til kommentar

repimg-33-141706.jpg

Fin kamp for underholdning det der, men jeg vil egentlig påstå at det nesten er dumt å se slike matcher for å lære. For T f.eks, skal en eneste T under 1000 point diamond prøve å kopiere stratten her, vil det være en all in, hvor du enten vinner dirkete med reapers (noe du ikke blir en bedre spiller av) ELLER så taper de direkte fordi de ikke har kjangs i havet å ha i nærheten så god reaper micro samtidig som de faktisk macroer.

Men det kan jo være artig å se hvordan de beste spiller ^^

vel terran sin build der var ganske rett fram og grei, syns han klamerer seg til reapers litt for lenge riktig nok.. men marine murauder er ganske bra, sier heller ikke at man skal kopiere men værtfall lære seg litt av sammen settninger av units, og kansje lære seg et par build orders for fortest mulig units/defence

Jeg ville heller sett den med Day9 som kommentator her, enn som replay.

jo ganske greit det, men orker ikke day9, snakker for mye shit utenom replayen :p

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

jo ganske greit det, men orker ikke day9, snakker for mye shit utenom replayen :p

WHAT? Day9 er jo den perfekte kommentator!

Lenke til kommentar

WHAT? Day9 er jo den perfekte kommentator!

Day9 er ikke kun kommentator, han prøver å lære deg å bli bedre. Skal man lære av folk som kommenterer, er det ingen bedre.

Selv om jeg syntes HD er mest underholdende.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du mener med at Day9 snakker for mye shit utenom replayen, synes han snakker veldig lite om andre ting.

Han kommenterer ikke på samme måte som Husky og HDstarcraft, de er mer underholdning kommentatorer(og jeg ser på alt de gir ut, kjempe moro, spesielt Husky)

Mens Day9 har en veldig strategisk synsvinkel på kommenteringene hans, som ikke Husky eller HD får med seg.

Day9 stopper ofte replay og går kanskje ut av videoen til seg selv for å forklare litt mer i dybden om akurat hva som skjedde der og hvordan han kanskje kunne gjort det bedre osv.

Akkurat den matchen mellom Morrow og Idra syntes jeg ikke var spesielt underholdene, starten var veldig hektisk og bra, men sånn midgame så synes jeg det virker som Idra bare ga opp, at han ble helt forstyrra og visste ikke helt hva han skulle prøve nå, jeg mener, er det virkelig smart å plassere ultralisk cavern på den basen som er aller nærmest hæren til fienden? de er mer eller mindre 100 "meter" fra basen der. jaja, Idra ble vel satt ut av konstant harass fra Morrow sin side.

Og i den best of 5 serien mellom Morrow og Idra så syntes jeg at Morrow var litt kjedelig, han startet mer eller mindre med 5 barracks reapers i alle kampene mot idra.

Er kanskje effektivt men er så kjedelig å se på akkurat den samme strategien 5 kamper på rad.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Følte at jeg gjorde alt perfekt i dette gamet. Jeg åpnet med å bygge to barracks på rundt 11-13, forså å sende inn 4 reapers som blir tatt ned med en gang jeg kommer til mineral linen pga roaches og spinecrawlers. Jeg bytter til MMM, han angriper, jeg knuser hæren hans og angriper tilbake, og tar ut en expansion og et par bygninger inne i hovedbasen før hæren min dør. Jeg lager fort en ny hær, expander og angriper igjen. Hæren hans som består av speedlings og roaches blir knust veldig kjapt av maraudererne og marinene mine med stimpack og lvl 3 upgrades i attack og armor. Jeg venter bare på et GG fra han, da han har ingen hær, og jeg har masse units inne i basen hans. Så kommer "You have lost connection to Battle.net. SURRENDER" Fuuuuuuuu :cry:

"The game was yours, not mine. Great game dude" sendte han meg etterpå. Da spiller det ikke noen rolle at jeg fikk et tap B)

Bronzefinale i lefdal-cup forresten: http://www.ustream.tv/channel/lefdal-cup-live-cast-med-kjartan-og-deac

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Så kommer "You have lost connection to Battle.net. SURRENDER" Fuuuuuuuu :cry:

"The game was yours, not mine. Great game dude" sendte han meg etterpå. Da spiller det ikke noen rolle at jeg fikk et tap B)

O.o...

Stakkar, gi denna stakkars duden en klem :cry:

Noen som vet hvem som vant i40?

Dignitas vant ihvertfall Cod4, TF2 og helt sikkert flere. Tror rANDY vant tbh, han spilte supert mot pureball og dAppolo.

(Dignitas) Pureball vant SC2 finalen mot rANDY.

http://iseries.multiplay.co.uk/newsid/5764/

Endret av Nightmare
Lenke til kommentar

Tok endelig å leste over kommende patch notes, morsomt å lese hvordan mange syter på det ene og det andre når visse ting er ganske ubalansert. Litt "irritert" at de ikke gjorde noe med void rays siden jeg ikke syns det finnes noe skikkelig counter for max charget rays med speed upgrade, men men, kan ikke få alt.

Litt overrasket over at de nerfet BC, ultra fikk en av hver, hvordan det kommer til å utarte seg er jeg spent på. Er sjeldent jeg bruker den selv.

Er litt skeptisk til zealot build time, er helt enig i hva som tidvis er litt for sterkt, men hvordan vil dette påvirke protoss mot rush fra f.eks. zerg? Går greit om de får wallet med en zealot eller to i choke, men uten så går lings rett i mineral line.

Lenke til kommentar

Tok endelig å leste over kommende patch notes, morsomt å lese hvordan mange syter på det ene og det andre når visse ting er ganske ubalansert. Litt "irritert" at de ikke gjorde noe med void rays siden jeg ikke syns det finnes noe skikkelig counter for max charget rays med speed upgrade, men men, kan ikke få alt.

Litt overrasket over at de nerfet BC, ultra fikk en av hver, hvordan det kommer til å utarte seg er jeg spent på. Er sjeldent jeg bruker den selv.

Er litt skeptisk til zealot build time, er helt enig i hva som tidvis er litt for sterkt, men hvordan vil dette påvirke protoss mot rush fra f.eks. zerg? Går greit om de får wallet med en zealot eller to i choke, men uten så går lings rett i mineral line.

Zealot endringen skjønte jeg ikke så mye. Alt annet så for meg logisk ut.

Men, countern mot void rays er å ikke la dem charge opp (dessverre). Men da er de også håndterbare.

Lenke til kommentar

StarCraft-universet er ganske nytt for meg, og derfor lurte jeg på om noen her som vet hvor man finner "stein-saks-papir-oversikten"?

Noe slikt finnes i praksis ikke, men du kan få litt hjelp til "hva bruker jeg mot hva" i hjelpe-menyen ingame. (F12 eller hva det nå er, start et "vs. AI" game eller noe)

Lenke til kommentar

Zealot endringen skjønte jeg ikke så mye. Alt annet så for meg logisk ut.

Men, countern mot void rays er å ikke la dem charge opp (dessverre). Men da er de også håndterbare.

Saken er at proxy mot zerg er ufattelig sterkt om ikke zergen får sett det ganske tidlig og får opp forsvar, zealots er utrolig god mot zerglings og tar også relativt lett ut små mengder Spine Crawlers.

Det er ikke ofte lett å ikke å hindre void rays i å charge opp heller siden mange gjør det på steiner, egne bygninger osv. Hydra er også relativt treg av seg, corruptor er forsåvidt kjapp nok, men tiden det tar fra dine dyre corruptors er nyttig om protoss bytter til bakke enheter er ganske lang.

Selv spilte jeg zerg, nå random. At terran får seg en liten nerf er på tide :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Noen andre som har lest hva den kommende patchen kommer til å endre?

Vet ikke helt om jeg liker at Zealot og Warp Gate cooldown økes i tid :/

Les sånn 1 innlegg over deg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...