Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke tittet på replayet, får bli senere. Som zerg, kjør ut en ekstra queen med en gang du ser void rays. De er ganske farlige sammen og tar lett ut 2-3 så lenge void rays ikke får charget før (Husk å heal etter behov).

Det viktige med void rays er å få opp charge før fienden får reagere, gå for mineral line eller bygninger ett stykke unna hæren til fienden for å bygge opp.

For å bekjempe voidrays er det viktig å få startet kampen uten at de har charge, enten ved å se de når de kommer eller reagere kjapt med AA.

Lenke til kommentar

En Void Ray tror jeg kan være i stand til å ta fire marines dersom den er fullt oppladet fra før, uten at jeg er helt sikker på dette. Tre burde iallefall gå bra.

@Ghaundan: Det er én måte å gjøre det på, og om du er god i micro, er det også en løsning å skyte på steiner/bygninger nær din egen base (eventuelt steiner nærmere hans base) og la Voidene skifte på å angripe hverandre, slik at de har lvl 3 beam når de ankommer basen hans (om du er flink nok er dette enkelt uten å la Voidene ta større skade av hverandre). Slik kan du f.eks gå rett på hovedbygningen hans (Nexus/Hive/CC) og er godt forberedt mot motangrep.

Lenke til kommentar

Hmm, så fancy har jeg aldri sett noen være med void rays før, men det høres ganske spenstig ut. Men i små tall fungerer marines med stim pack og eventuelt queens som ett greit første forsvar.

Terrans er "heldig" som kan bytte ut addons og få starport oppe og gå på null komma niks og pumpe ut vikings. De fungerer forsåvidt også ganske greit om de skulle switche til carriers, så lenge de ikke får for mange.

Lenke til kommentar

tror det var så mye som 3 sekunder

Hvordan mostår man en 6 zerg rush?

Jeg kunne nok ha plassert min cybernatics core rett ved siden av gateway, som da hadde lagd en mur, men da hadde jeg måtte lagd en stalker og kansselert den zealot jeg lagde.

Ble litt frustret der!

Du kan kjøre dual gate og kun sanke mineraler, det går. Men da må du lage en god block.

Lenke til kommentar

Block ramp, bruk zealots med hold position for å blocke. For guds skyld ikke slipp de inn og bygg deg opp så fort som mulig. Det innebærer tidlig scouting og null sløsing i starten på gas og cybernetics.

Jeg forstå såpass at man må blokke ramp, er ikke en komplett idiot, men forstår hva dere mener, skal være mer forsiktig neste gang jeg spiller mot Zerg!

Lenke til kommentar

Det kan være en god ide å scoute relativt tidlig uansett hva du møter for å møte cheese. Reaper rush? Forte seg opp til stalker. 6-8 pool? Pylon+gateway, block med zealots og bunkre deg opp. Proxy gate? Spørs, er du tidlig nok kan du ta han ut, hvis ikke mur deg inne og mur deg inne og se om du kan få noen forbi og inn i fiendens mineral line.

Lenke til kommentar

Det kan være en god ide å scoute relativt tidlig uansett hva du møter for å møte cheese. Reaper rush? Forte seg opp til stalker. 6-8 pool? Pylon+gateway, block med zealots og bunkre deg opp. Proxy gate? Spørs, er du tidlig nok kan du ta han ut, hvis ikke mur deg inne og mur deg inne og se om du kan få noen forbi og inn i fiendens mineral line.

Veldig godt sagt. Kommer an på hva han gjør rett og slett, så send en probe og shift+klikk rundt i basen hans med rally points så lenge som mulig. Når du møter zerg så er det ganske stor sannsynlighet for at du møter cheese, så det å gå dual gate er ofte et smart valg, men la oss så si at han får tidlig gass og da kan du trygt gå cybernetics og få stalkers. Eventuelt kan du blokke med zealots og slenge opp en eller to cannons slik at det dekker rampen opp mot basen din.

Lenke til kommentar

Ah ja, selvfølgelig, takk! Prøvde link, bilde og alt, så var det det enkleste som fungerte. Men så finner jeg nå ut at det kun er 4 spillere som er støttet som bilde :( Hadde en ganske god 3vs3, han ene på vårt lag ble drept relativt tidlig på et rush, kameraten min og jeg klarte desverre ikke å redde han. Så vi gjør så godt vi kan, klarer å knekke han ene som er zerg og rimelig godt han som er protoss, før jeg ser at zerg har mass spawnet brood lords og slakter alle mine marines i protoss sin main. Etter et par minutter er det rimelig bra contain rundt basen min med brood lords, siege tanks, missile turrets og phoenixes, så tenker ja ja, da blir det battle cruisers. Vi klarer på et eller annet mirakeløst vis å vinne, var veldig fornøyd med den etterpå :) Legger til en link så går det an å se den ved å laste den ned i hvertfall. Nivået er diamond/platinum league, spiller naturlig nok som TheVoice. Har dere noen tips eller forslag til hva vi kunne gjort annerledes så si i fra.

http://www.gamereplays.org/starcraft2/replays.php?game=33&show=details&id=139551

Lenke til kommentar

tror det var så mye som 3 sekunder

Hvordan mostår man en 6 zerg rush?

Jeg kunne nok ha plassert min cybernatics core rett ved siden av gateway, som da hadde lagd en mur, men da hadde jeg måtte lagd en stalker og kansselert den zealot jeg lagde.

Ble litt frustret der!

Som alt annet enn zerg, ta alle probes drones SCV, samle dem på 1 mineral patch (konstant klikking i 2 sekunder), så fokus fire 1 zergling om gangen.

Du kan stacke arbeiderne dine.

Lenke til kommentar

Fra Facebook:

Free Character Name Change Coming Soon

We wanted to let everyone know that in the near future we’ll be allowing everyone a chance to change their chosen StarCraft II character name for free.

In some cases, people chose character names that don't represent their usual multiplayer nicknames, as they were unaware of how the character names were being used. It's important to us that everyone is represented by a name of their choosing in their multiplayer games, ladders, and on the forums and community site.

In addition, beyond this initial free name change, we'll be launching a service similar to the one we offer for World of Warcraft which will allow additional character name changes for a fee. We'll announce more details on how the free name change and additional paid character name changes will be implemented in the near future.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...