Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen måte å få betatilgang fortsatt? Noen konkurranser ute, eller noe sånt? Det virker så bra, nå som jeg har lest om det her :D

Hvis du har tålmodighet så kan du vente til PC-betaen starter over nyttår. Såvidt jeg skjønner så var den planlagt å være så open som mulig, men etter suksessen til PS3'n så utsatte de den for å gjøre den bedre. Tillate flere testere kanskje?

Lenke til kommentar

Njaah. Prøv å ikke bli for utålmodig i starten og heller vent med å bli irritert over at du "blir eid", "taper" osv. osv. før du kommer opp i litt rank ;)

Du finner ut etter hvert hvor de beste plassene er, eller de plassene du føler passer best for deg til å få mye poeng på. Hvilke vehicles som er best for deg, og såklart hvilken klasse som er din favoritt. Skulle til å si at du må "lytte til spillet".=P Prøv å la spillet styre deg og ikke alltid at du styrer. Det er ikke alltid den- og ene løsningen som fungerer best. Bare gi det noen timer så skal du se at betaen blir også i dine øyne en suksess som i så mange andres :p

Og jeg som trodde jeg skulle gjøre lekser i dag, men betaen endret visst på det! :o

Endret av Ollorca
Lenke til kommentar

Då har eg endeleg fått prøvd betaen litt også. Har for det meste spelt MW2 i det siste, så fortsatt veldig uvant med kontrollane og gameplay, men det kjem seg.

Har spelt mykje som medic i BC1 og fortsette med det her. Liker LMGs, og kan få mykje poeng om ein plasserar health kits litt rundt om kring der det er action :D

Einaste som irriterar meg er køyrety, mest fordi eg er jævlig dårlig på dei. Sånn har det egentlig alltid vore med Battlefield-spela og meg ^_^ Synst det blir voldsomt mykje tanks i byrjinga, roar seg utover i brettet når eit lag avanserar heldigvis.

Er berre å legge meg til om nokon vil, PSN er Einride :)

Lenke til kommentar

Her er noen tips til brukbare taktikker for nye spillere (regner med at dere som har spilt en del har kommet fram til deres egen taktikk). Jeg fokuserer mest på medic klassen, da det er stort sett den klassen jeg spiller.

OBS! Wall-of-text!

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

På attacking team så rusher jeg ganske raskt fra starten av (spillmodusen heter tross alt "Rush"). Det jeg pleier å gjøre er å ta et kjøretøy (helst hummvee-en) og så venter jeg til en av stridsvognene våres har kommet cirka halvveis til den første basen (slik at fiendens tank er opptatt med vår tank). Så kjører jeg grisefort langs høyresida, hopper over dumpa, igjennom gjerdet og så over den lille steinblokkeringa. Hvis jeg har med en squadmate som er litt smart så lar jeg ham skyte med det monterte maskingeværet på bilen mens vi er inne på basen og så planter jeg bomba.

Etter det så fokuserer som oftest defender laget kun på bomba, så da er det fritt fram for laget mitt å komme helt fram og inn i basen.

Om du bruker mer enn 2 minutter fra du spawner til planting i basen er som regel løpet kjørt, så da må det vinnes med god gammeldags strid og lagspill B)

Når bomba har gått av løper jeg kjapt ned bakken langs høyre side mellom husene og fjellveggen der helt til den siste trappa, løper ned og inn i huset ovenfor mål "B" (den som er til høyre hvis du står med ryggen mot fjellet, eller hvis du ser øverst på kartet). Jeg venter litt inne i huset og så løper jeg over og planter kjapt (i begge husene hvis jeg klarer). Samme dealen som forrige base, motstanderne fokuserer på bomba og laget mitt har mulighet til å avansere og evt plante på nytt om nødvendig.

Etter de to målene jevner det seg litt ut pga avstanden mellom spawn points (så no more lone wolf), og det blir ofte skikkelige slag for å ta de neste kassene. Særlig når kassene på andre siden av broa skal tas :D For å ta den kassa på broa så pleier jeg å løpe langs det gjerdet med blå presenning, eller helt nede ved strandkanten. Se litt an hva motstanderne gjør, da mange camper bak steinen eller den vogna med bomba i. Hvis de gjør det så går jeg på andre siden av veien istedet og tar bussen først.

På veien til de to siste målene er det muligheten til å sanke poeng som medic virkelig åpner seg, da det blir mye trangere og alle som beveger seg over broa nærmest blir tvunget til å heales av dine medkits. Pluss at "alle" blir drept konstant, og dermed kan revives for ekstra poeng :)

Den første kassa i base 4 (vogna på broa) har jeg egentlig ingen spesiell taktikk. Bare skyt fiender og heal lagkamerater. Den neste pleier jeg å stå i eller ved containerne og slenge ut medkits og plukke motstandere mens noen andre tar seg av bomba.

Den siste basen i det tre etasjers huset pleier jeg å gå langs venstresida og "campe" ved husveggen (veggen på "baksiden" til huset med målet, på den sida hvor det er noen containere osv). Bare avled de som spawner lenger fremme og la de andre på laget avansere på høyresida. Etterhvert vil det bli mulig å snike seg inn og plante (den i andre etasje er lettest, så ta den først). Bare husk å få med deg minst én annen person i tilfelle noen sitter der inne og passer på. Om en av dere blir skutt kan den andre skyte camperen og så plante ;)

På defender siden gjør jeg nesten det motsatte.

I første base pleier jeg å stå ved den veggen i basen som er mot motstandernes spawnpunkt og heale de andre på laget mens jeg holder utkikk mot "sniper-fjellet", og targeter (select knappen) eventuelle snipere som måtte befinne seg der oppe.

Har egentlig ikke noe spesiell taktikk når det gjelder de andre basene, men et godt tips er å utnytte de stasjonære våpnene når du ikke løper rundt og healer. Ved base 3, på broa der, så er det et maskingevær som er gull verdt. Bare spam select knappen mens du er mountet (noen vil anse det som juks, men så lenge muligheten er der... ).

Hvis motstanderne prøver å flanke base 4 ved å gå under broa der, så er det lurt å bruke maskingeværet og rakettskyteren. Veldig få benytter seg av disse har jeg lagt merke til. Bare husk å hold utkikk på venstrekanten, da mange snipere koser seg på den toppen der. Og ikke stå mountet for lenge, du er et temmelig enkelt mål der du står ;)

Ble litt langt og mye "norwenglish", men men.

Generelle tips til medic klassen:

-Suppressing fire. Do it. Du har et maskingevær, bruk det. Skyt mot fienden selv om du ikke treffer noe særlig. Snikskytterne og andre folk på laget ditt ser hvor du skyter, og kan lett plukke ned eventuelle fiender. Bare husk å trykk select slik at du får 20 poeng for target assist ;)

-Hvis du har spilt nok til å få perks, bruk faster sprint når du rusher de to/tre første basene. Bytt til faster healing når laget har kommet til base 3 eller 4. Du får raskere poeng. Om du er defender, så driter du i sprint (men for all del, om du kun har den så bruker du den selvsagt).

-Bruk targeting (select knappen) ofte! Som nevnt tidligere får du 20 poeng hvis en annen person dreper han du har targeta. Veldig hjelpsomt for laget synes nå jeg. Noen synes det er juks, men det får så være.

-Sleng ut medkits konstant. Særlig til sniperne, da de ofte blir beskutt mens de ser i scopet sitt. Men ikke løp som en hodeløs kylling til de som prøver å gjemme seg -de gjemmer seg for en grunn.

-Bruk defibrillatoren. Se på kartet etter det sikk-sakk tegnet og gjenopplev folk. Folk blir stort sett glade når de slipper å vente på spawn i kampens hete. Igjen, snipere er gode muligheter for poeng. Bare bruk hodet, ikke gjenopplev folk som kan bli skutt med en gang de er i live igjen. Du får kjappe poeng, men det er litt irriterende :p

Betaen er ferdig den 21. btw ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar, er alltid greit med tips! Spilte en liten time i går, som assault (?) og det var veldig moro å være i en squad. Det morsomste var da jeg og lagkapteinen brukte god tid på å ødelegge et hus med eksplosiver, fordi vi trodde fienden hadde løpt inn der. Vi ble begge overraska da vi ble flanka av said enemy :D

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat mekka beta-keys fra Gamestop idag, men får error når vi prøver de; "The code you entered may not be correct or may no longer be valid, Please check your entries.", og når vi prøver på PSN-websiden, "This code has already been redeemed the maximum number of times".

Noen som vet noe? Han på Gamestop sa bare "Hmmm, det var merkelig. Spør EA."

Neeeeeeed heeeelp

Lenke til kommentar

Har da spilt en god del recon på den siste tidsperioden av betaen og har fått inn en riktig god klynge med headshots! :p Synes det er bare digg å snipe for tiden, har desverre ikke unlocket den Gol sniperen, så bruker derfor den første, men eller så bruker jeg SPAS 15 hagla tror jeg, når jeg nærmer meg slutten av runden. Bruker også USAS hagla, som man unlocker i level 21...?

Gleder meg sinnsykt mye til mars, greier nesten ikke å vente etter at jeg så multiplayer gameplay fra et map rundt Panamakanalen tror jeg det var! Tror dette blir bedre enn MW2, men allt til sin smak :p

Lenke til kommentar

Fallskjerm? Til hva? Har ikke sett noe fly i spillet enda :o

Når folk hopper fra de høyeste bygningene så går det ann å bruke en fallskjerm for å unngå falldamage. Googla litt og fant ut at hvis man trykker "X" når man er i lufta, så åpner man fallskjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...