Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål: Er det noen form for "local play" sånn som i andre spill, sånn at man kan utforske baner og sånt før man hopper online?

Anyone?

nope, desverre. er bare dedikerte servere. så det er ikke mulig å "hoste" en egen bane. men hvis du vil utforske og diverse så er det jo bare å joine en server som det overhodet ikke er noen på :)

 

bare sorter etter antall spillere, og så join en server det ikke er noen/få (du finner lett servere som det bare er 1 eller 2 på) så kan du utforske så mye du vil :D

Lenke til kommentar

@oyvind, du må huske å trykke SEARCH knappen som er nede til høyre, og ikke full refresh. + du må skille mellom små og store bokstaver, Battlefield.no og TV2 :)

 

Fra en tidligere post var jeg klar over forskjell mellom store og små bokstaver, men det hjalp like lite. Jeg hadde håper at jeg ikke var så lam at jeg ikke ser forskjell på "Search" og "Refresh"... Heldigvis så jeg forskjell, men siden jeg bruker PC mye pleier jeg stort sett kun å bruke tastatur så lenge det ikke er ytterst nødvendig å bruke mus (forklarer kanskje hvorfor jeg er så dårlig til å sikte :p). Å bruke mus for å søke etter servere viser seg å havne i kategorien, "ytterst nødvendig". Jeg har alltid skrevet inn hva jeg vil søke etter og trykket enter. Om det er PEBKAC eller dårlig design av brukergrensesnitt, kan man jo diskutere. Imidlertid føler jeg meg relativt dum nå. Takk for tipset Cerandin. Nå kan jeg søke.

 

 

 

Prøv å få med deg noen venner i en squad, jobb sammen og så kommer ting til å gå så vanvittig mye bedre og du kommer til å ha det uhorvelig morsomt!.

 

Jeg ser den, squad play med ukjente er meningsløst. De gangene jeg får drept noen og holder meg i live en stund går jeg etter hvert tom for ammo, siden jeg ikke har noen squad mates får jeg ikke ny ammo. Nøkkelen ligger nok i å få seg en stabil squad.

 

Det med skytingen er bare noe du må venne deg til da "realisme" spiller en langt større rolle i BC2 enne i mw2 mtp våpen behandling og kulebaner.

 

Jeg er glad for realismen i forhold til kulebaner, men ikke så veldig glad for "realismen" i det å skyte noen 3-4 ganger i brystet med en sånn bare for så å bli skutt av hans XM8 (ser ut som om alle har XM8, M60, eller en semi-auto sniper). Hard core er kanskje tingen.

Lenke til kommentar

edit: så 10000 personer hadde svart på det allerede.

 

Våpnene er iallefall ikke nødvendigvis bedre jo lengre ut du kommer.

 

M24 er f.eks. overlegen de 3 første sniper riflene du får unlocket. (om du ser bort ifra at noen liker semi auto og lyddempere på sine rifler)

 

Selv bruker jg bare XM8 som assault selv om F2000 er tilgjengelig. Det er unlock nr 2 og folk bruker den fordi den har mest nøyaktighet.

 

Og SAW liker jeg bedre enn unlock nr 2 som medic. (den kinesiske jeg aldri husker navnet på T-88?)

 

 

 

Når det er sagt. Det er noe galt med skytingen i BC2

Når kniven er mer effektiv i nærkamp enn en submachinegun, så er det noe galt.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Oyvind, du må rett og slett bære deg gjennom smerten hvis du er vant med MW2, du kan begynne med å bare trykke 1 gang på 1. museknapp, bare for å se hvordan kulene faktisk går, alle kulene har fosfor i seg med mindre jeg tar feil så man ser kulebanen :)

 

Akkurat det med sikting og kulebane har slettes ikke vært det største problmenet, som jeg sa ovenfor er dette en realisme jeg setter pris på, spesielt i forhold til sniping.

 

Jeg tror "problemet" mitt i stor grad kan løses ved å finne en server med fornuftige folk (les: som ikke camper hele tiden, som ikke bare legger seg til på det laget som vinner, og som kanskje gidder å tenke på å slenge ut ammo og helse). Du har jo lært meg å søke nå :blush: I tillegg bør jeg finne meg en squad og kanskje spille hard core. Sist men ikke minst så må jeg nok bare trene noen timer.

Lenke til kommentar

Camping er kjedelig, men det er kanskje et nødvendig onde. Jeg har imidlertid ikke prøvd så mye sniping, men jeg drepte da stort sett folk med ett skudd (M24 i vanlig mode). Får prøve meg mer på vanlig da hvis det er mindre camping der.

 

Eg har virkelig ikkje opplevd så mykje camping i BFBC2. Eindel snipers er det jo, sjølvsagt. Men det er ikkje så lett å vera god sniper om ein ikkje speler hardcore. Og ser eg ein camper i eit hus, så sprenger eg vekk veggen. Det kan ein ikkje gjere i mw2.

 

Selv elsker jeg snipere i dette spillet, siden det er en lek å få roadkills med UAVen på dem ^^.

 

Fatter ikkje at eg ikkje har prøvd meg på road kill med UAV...

Endret av Yfel
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archive/2010/03/10/how-to-avoid-mapathy-without-paying.aspx

 

VIP's får Map Packs gratis, men hvem sees på som VIP, folk som kjøpte Limited Edition?

Fra linken:

It will be made available on the 30th of March on all platforms at no extra cost to all of you who’ve got your VIP codes entered in the game.

 

Det betyr de som skrev inn den to-map-koden inne i selve spillet. De gir de som ikke har kjøpt spillet enda en grunn til å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som er noe skuffet over singelplayeren i dette spillet? Absolutt ingen "høydepunkter" i løpet av de første 4-5 oppdragene, synes det er noe kjedelig faktisk. Havner ganske sikkert på qxl etter at jeg har rushet meg gjennom spillet, har ikke tid til å spille online heller :p, selv om denne delen virker veldig gjennomført.

 

Single player? Har spillet en SP del?  :huh:

 

 

Neida, har kun testet SP delen i 40 min eller noe pga. serverene var gått i dass i helgen. Så lenge den  er bedre enn i det første så skal eg egentlig ikkje klage, vi får se når det  blir til til å fullføre dennne hehe.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...