Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle dele noen linjer iallefall:

Etter å ha lastet det ned fikk jeg et veldig positivt inntrykk av introen og spillets startmeny, hvor man lett ser at mye er bevart fra Bad Company. Det går fort å joine server og finne et spill, og man setter seg fort inn i de enkle kontrollene, som er de samme som original spillet. Visuelt er det ikke blitt gjort store forskjellen, det ser pent ut, men kan på ingen måte hevde seg med f.eks Modern Warfare 2, men røyk effekter og ikke minst avfyringen av våpnene ser meget gode ut. Lyd-messig høres alle våpnene veldig ekte, og de føles store og tunge. Det føles som om man går med et ordentlig våpen ikke en lekepistol av aliminium.

I betaen får man spille modus som er prikk lik gold rush fra eneren, hvor en kiste med en bombe oppå er plassert på flere steder på kartet. Et lag skal forsvare hver kiste, mens angriperne (amerikanerne) har som mål å starte nedtellingen og ødelegge kisten. Når kisten er ødelagt er det en ny base som skal angripes eller forsvares og slik holder det på frem til det forsvarende laget har mistet alle sine "baser".

I betaen er det flere klasser å velge mellom, support, meddic, recon, assault, og engineer. Man merker at våpnene i disse klassene på ingen måte er knallgode, de fungerer helt greit. En av de negative tingene ved sniperen er at denne på ingen måte har skikkelig styrke, og må lades hver eneste gang mellom hvert skudd.

I tillegg til et hovedvåpen, en pistol, granat og kniv, har man også to tillegsvåpen ved siden av som man kan finne ved å brule piltastene (ps3). Her kan du f.eks ha granatkaster og C4, alt etter klassen en har valgt.

Squad systemet fungerer bedre enn på forløperen, og man kan nå lettere se hvem man er med i, man kan lettere kommunisere og man kan sikte på fiender og markere disse for laget ditt, slik at disse kan ta ut personen eller kjøretøyet.

Poengsystemet er litt annerledes, man får nå mer poeng for hvert drep og ekstra poeng for headshot, man får også poeng om man dreper en som holdt på å drepe en squad kamerat osv. Dette fungerer veldig godt og man trenger rundt 1000 poeng for å nå de første rangene.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med spillingen så langt, og jeg gleder meg virkelig til å lære dette kartet på betaen å kjenne. Kartene er store og stor avstand mellom basene, noe som gjør det meget belilig for snipere med sin sovepose. Kjøretøyene er også gode, i betaen har man valget mellom ATV, Tanks og den orginale Hummer.

Hvert lag har også en UAV som er et lite fjernstyrt helikopter som en på laget styrer.

Bare å glede seg!

Lenke til kommentar

En av de negative tingene ved sniperen er at denne på ingen måte har skikkelig styrke, og må lades hver eneste gang mellom hvert skudd.

Det er en bolt action sniperrifle. Den skal lades mellom hvert skudd. Sniperen du unlocker rimelig fort etter den trenger man ikke å reloade mellom hvert skudd, men den er til gjengjeld litt svakere på både treffsikkerhet og skade. Hadde sniperne vært like kraftige som i virkeligheten ville ingen ha brukt noe annet så jeg er glad de er bremset litt. Ikke at det er noe problem å få kills med den nå heller.

Ellers er det veldig likt det første spillet, men med det som etter min mening er litt bedre flyt og bevegelse. I eneren ble jeg raskt frustrert over hakking i andres animasjoner og lagg generelt, men her i betaen har jeg ikke sett mye til det. Kanskje det er fordi jeg spiller med kun andre europeere, men det får tiden vise.

Alt i alt er jeg svært fornøyd, og det jeg ikke er fornøyd med kan jeg skylde på meg selv for fordi jeg ikke er vandt med PS3 kontrolleren. Det eneste jeg ikke helt liker, som mange Battlefield veteraner helt sikkert vil være uenige med meg i, er at samme klasse ikke kan både reparere kjøretøy og helbrede venner. Men revive-funksjonen gjør vel kanskje opp for det.

(Men hvor er rødpunktsikter osv? Jeg vil ha muligheten til å trikse litt med våpnene mine)

Lenke til kommentar

En av de negative tingene ved sniperen er at denne på ingen måte har skikkelig styrke, og må lades hver eneste gang mellom hvert skudd.

Det er en bolt action sniperrifle. Den skal lades mellom hvert skudd. Sniperen du unlocker rimelig fort etter den trenger man ikke å reloade mellom hvert skudd, men den er til gjengjeld litt svakere på både treffsikkerhet og skade. Hadde sniperne vært like kraftige som i virkeligheten ville ingen ha brukt noe annet så jeg er glad de er bremset litt. Ikke at det er noe problem å få kills med den nå heller.

Ellers er det veldig likt det første spillet, men med det som etter min mening er litt bedre flyt og bevegelse. I eneren ble jeg raskt frustrert over hakking i andres animasjoner og lagg generelt, men her i betaen har jeg ikke sett mye til det. Kanskje det er fordi jeg spiller med kun andre europeere, men det får tiden vise.

Alt i alt er jeg svært fornøyd, og det jeg ikke er fornøyd med kan jeg skylde på meg selv for fordi jeg ikke er vandt med PS3 kontrolleren. Det eneste jeg ikke helt liker, som mange Battlefield veteraner helt sikkert vil være uenige med meg i, er at samme klasse ikke kan både reparere kjøretøy og helbrede venner. Men revive-funksjonen gjør vel kanskje opp for det.

(Men hvor er rødpunktsikter osv? Jeg vil ha muligheten til å trikse litt med våpnene mine)

Det er foreløpig ingen mulighet for å kunne modifisere våpnene slik som du kan i Call of duuty: Modern warfare 2, og det er egentlig veldig synd!

Prøvde mer å få frem at våpnene er litt pysete i starten, og at det forhåpentligvis bedrer seg etterhvert, men da er det flott at jeg ble veiledet med riktig informasjon om sniper riflen!:)

jeg har et problem jeg har fått installert betan og alt sånt men når jegg skal signe inn på betaen står de failed to create account, kan noen vennligst hjelpe meg?

Du er sikker på at du er koblet til psn, altså logget på? Om du har en bruker til kan det hjelpe ved å også installere på den.

Har du EU eller US kode?

Lenke til kommentar

Spilte en del i natt, grafikken og lyden er nydelig. Alt går smooth.

Det eneste jeg har noe og si på et at jeg synes forsatt kontrollen er litt "treig" å jeg sleit med og få kills. Mulig jeg var trøtt, for det var jeg.

Men ellers utrolig kult. Noen ganger er det som og være der når kuler, støv, vegger kollapser.

Endret av Bare Ban
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle dele noen linjer iallefall:

Etter å ha lastet det ned fikk jeg et veldig positivt inntrykk av introen og spillets startmeny, hvor man lett ser at mye er bevart fra Bad Company. Det går fort å joine server og finne et spill, og man setter seg fort inn i de enkle kontrollene, som er de samme som original spillet. Visuelt er det ikke blitt gjort store forskjellen, det ser pent ut, men kan på ingen måte hevde seg med f.eks Modern Warfare 2, men røyk effekter og ikke minst avfyringen av våpnene ser meget gode ut. Lyd-messig høres alle våpnene veldig ekte, og de føles store og tunge. Det føles som om man går med et ordentlig våpen ikke en lekepistol av aliminium.

Kontrollene er ikke helt de samme som på 1'eren. De har endret mange av knappene. Før knivet man med trekant og skiftet våpen med R2, nå er det motsatt. Også har de gjort slik at etter man har knivet så skifter den automatisk tilbake til våpenet slik som på cod.

Og før valgte man mellom C4 og slikt med å trykke på L2, nå bruker man pilene til det. Også har de gjort slik at man automatisk kaster en granat hvis man trykker på L2.

Så jeg mener kontrollene har blitt litt littere og bedre enn de var på eneren :)

Lenke til kommentar

Ut i fra gameplayvideoer så det ut som det var bedre grafikk på dette spillet enn Modern Warfare 2, men ser at Paisley ikke mener det samme, finner jeg fort ut etter nedlastingen er ferdig. For MW2 skuffet grafikkmessig.

Edit: Å herre, grafikken her må være noe av det værste jeg har sett! Uklar, lavoppløst og elendig atmosfære!

Det DICE skal ha skryt for er selvfølgelig lyden, beste lydbildet blir levert av DICE som vanlig.

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Jeg synes grafikken absolutt kan måles opp med MW2 sin. Den føles mye mer dynamisk og alt det som skapes er en del av selve kampen, mens MW2 bare har kulisser og kulisser ,- on and on.

Kontrollene føler jeg også har blitt bedre, og det de har lagt mer fokus på er også at det skal være lettere å knipse ned fiender. De dør av kanskje 4-8 Assault Rifle-skudd.

Alt jeg har sett er bare positive forandringer og lydbildet er jo helt orgasmisk! Kanskje de kunne lagt til litt Anti-Aliasing, om det er det de kaller for å smoothe kanter / edges osv?

Men det blir jo naturligvis lagt til på PC-versjonen!

Angående laser-sikte og dot-sights, så trodde jeg at man kunne unlocke det senere? Om du ser på Gadgets o.l så ser du øverst at det er flere sikter eller noe som kan unlockes om du har masse, masse poeng innenfor de spesifikke klassene.

For når du unlocker et våpen kommer selve våpenet dinglende øverst på skjermen, med noen streker til to sikter som ser ut som et ACOG-sikte og et Laser-Dot-sikte.

Og det angående sniperen ,- så er det jo en bolt-action-rifle. x) Du må lade om for hvert skudd, men det er jo litt av sjarmen og stilen, er det ikke?

Om vi kunne fått radio-comms, et par flere, og weapon-upgrades, hadde det vært herlig. :D

Lenke til kommentar

Hva er det med grafikk? Grafikken nyter du i maks 1% av spileltiden og det er når du spiller første runde, etter det er ikke grafikken "ny", gameplay foran alt annet, og BC2 skuffer ikke som jeg hadde fryktet ganske intenst.

Det som jeg ser som positivt er at BC2 skal være den mer useriøse lillebroren til BF1942/BF2 og med dette spillet her viser allerede nå DICE gode takter til realease av BF3 ;D

Lenke til kommentar

Man kan ikke upgrade våpen med aimpoint osv?. Hvordan fungerer ranking systemet egentlig da?. Får man bare nye standard våpen?.

Ranking systemet er det samme når det gjelder ranger, men for å få nye våpen må du ha x antall poeng i en klasse for å låse opp neste våpen. Det er ikke slik at om du får rank x så får du våpen x slik det var før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...