Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan tar dere headshot på konsoll foressten ?

Skyter de i hodet.. :p

Er det ikke litt knotete ? Hvis buskmannen ligger på andre siden av åsen liksom ? Og hodet hans er lite ? Er hitboksen litt forskjellig fra pc ?

For å begrunne hvor bra Battlefield Bad Copmany er ; jeg biter meg i underleppa i visse situasjoner og blodpumpa jobber hardere enn en gammel snekkemotor ;)- det er tegn på innlevelse hehe.Blir smertehelvete når jeg tar en varm kaffe-kopp eller en knert til kjeften etterpå eller mellom slagene ;)

Lenke til kommentar

Hvordan tar dere headshot på konsoll foressten ?

Skyter de i hodet.. :p

Er det ikke litt knotete ? Hvis buskmannen ligger på andre siden av åsen liksom ? Og hodet hans er lite ? Er hitboksen litt forskjellig fra pc ?

For å begrunne hvor bra Battlefield Bad Copmany er ; jeg biter meg i underleppa i visse situasjoner og blodpumpa jobber hardere enn en gammel snekkemotor ;)- det er tegn på innlevelse hehe.Blir smertehelvete når jeg tar en varm kaffe-kopp eller en knert til kjeften etterpå eller mellom slagene ;)

Det er simpelt på pc, har over 100 headshots med sniper, og unlocka alt. Bare aime litt over hode på folk som sitter langt unna , grunnet kulebanen som detter etter en viss avstand.

Det jeg finner latterlig er at det må 2 skudd fra min 50caliber sniperrifle for å drepe om man ikke treffer hodet.. Den kunne jo fan meg drept en elefant ! :angry:

Lenke til kommentar

Det jeg finner latterlig er at det må 2 skudd fra min 50caliber sniperrifle for å drepe om man ikke treffer hodet.. Den kunne jo fan meg drept en elefant ! :angry:

Latterlig eller ikke, dette er et spill. Multiplayer sådan. Derav: Balansehensyn > realismehensyn.

Har forøvrig ikke notert meg noen mangel på recon-spillere, så antar det ikke er et alt for plagsomt problem :whistle:

Lenke til kommentar

Makerer targets. Trykker Q på PC i alle fall, tror det er back på konsoll.

Dvs, ser man en fiende, så markerer man den, slik at ens lagmedlemmer får opp posisjon på kart og i HUD.

//

Spiller på konsoll, noen som vet helt sikkert ??

Lenke til kommentar

Latterlig eller ikke, dette er et spill. Multiplayer sådan. Derav: Balansehensyn > realismehensyn.

Har forøvrig ikke notert meg noen mangel på recon-spillere, så antar det ikke er et alt for plagsomt problem :whistle:

Hehe,, sant nok. Men men,, bare å gå for headshot's så årner alt seg ;)

Noen som har peiling på hva den gadget #2 for snipere egentli gjør ? Den med noe bevegelses opplegg oppå scoopet. Har ennå ikke skjønt den. :huh:

Lenke til kommentar

Jeg bare slenger ut en vill teori her ;

Er vi ikke i følge Geneve konvensjonen pliktet til å skyte med helmantel kuler og hvis disse har for stor hastighet , kan de gå tvers gjennom kroppen uten å treffe vitale organer og objektet overlever.

Amerikanerene har vel omgått dette ved at deres helmantel 5.56 kaliber-kule er designet slik at den "slingrer" gjennom kroppen og gjør stor skade i forhold til en mye større kule som bare paserer i rett bane gjennom kroppen.

Lenke til kommentar

Markerer med "Select" på PS3 og "Back" på Xbox btw man må sikte på de da :D

Lurer også på hva den tingen oppå snipersikte er for noe :hmm:

Etter det jeg har lest nå på diverse forum, så fungerer den på samme måte som manuel spotting, bare automatisk.

Dvs , man slipper å trykke på spotte knappen...

Rimli tullete gadget, bedre å bruke noe annent om man får unlocka no annent på den gadget plassen.

Lenke til kommentar

Er vi ikke i følge Geneve konvensjonen pliktet til å skyte med helmantel kuler og hvis disse har for stor hastighet , kan de gå tvers gjennom kroppen uten å treffe vitale organer og objektet overlever.

Amerikanerene har vel omgått dette ved at deres helmantel 5.56 kaliber-kule er designet slik at den "slingrer" gjennom kroppen og gjør stor skade i forhold til en mye større kule som bare paserer i rett bane gjennom kroppen.

Hehe.. mye mulig. Men vil tippe dødsrisikoen er sånn ca 80%+ uansett hvor et 50 caliber projektil treffer deg på kroppen :D

Endret av Foofight
Lenke til kommentar

Aaaaaaahhh. DRIT! Havna i en fantastisk squad, alt gikk smurt, vi overkjørte det andre laget, poengene bare fløy inn, K/D var høy, alt var bare deilig. Men så, Connection error. Nå må de faen få ut fingern å få fiksa det der.

Har vært sånn siden PS3-betaen. Tenkte når jeg satte meg ned med spillet at nå er det slutt på det i alle fall, men neida! :angry:

For å sitere James May: Permission to say COCK!

Endret av Magnus.
Lenke til kommentar

Hehe.. mye mulig. Men vil tippe dødsrisikoen er sånn ca 80%+ uansett hvor et 50 caliber projektil treffer deg på kroppen :D

Etter en filosofisk tenkepause kom jeg frem til at en slik kule ville nok kappe en person i 2 deler, men det er vel pga balansering at de har gjort dette.Det hadde vært ille om et slikt våpen hadde ødelagt det minste fnugg av gameplay tross alt ;) Det hadde blitt altfor lett.Slike våpen skal egentlig prikke inn en dødelig sone på kroppen, ca 1200 meters hold ;)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Aaaaaaahhh. DRIT! Havna i en fantastisk squad, alt gikk smurt, vi overkjørte det andre laget, poengene bare fløy inn, K/D var høy, alt var bare deilig. Men så, Connection error. Nå må de faen få ut fingern å få fiksa det der.

Har vært sånn siden PS3-betaen. Tenkte når jeg satte meg ned med spillet at nå er det slutt på det i alle fall, men neida! :angry:

For å sitere James May: Permission to say COCK!

litt off-topic men men: Top Gear, James May, Jeremy Clarkson og Richard Hammond er jo bare urkomisk :D

Lenke til kommentar

Etter en filosofisk tenkepause kom jeg frem til at en slik kule ville nok kappe en person i 2 deler, men det er vel pga balansering at de har gjort dette.Det hadde vært ille om et slikt våpen hadde ødelagt det minste fnugg av gameplay tross alt ;) Det hadde blitt altfor lett.Slike våpen skal egentlig prikke inn en dødelig sone på kroppen, ca 1200 meters hold ;)

Ifølge konvensjonen så skal man kun skyte med helmantlet kule på levende mål fordi de går rett igjennom kroppen og deformeres ikke på en like eksplosiv måte som hullspiss eller blyspiss. Ironisk nok så bruker man helmantlet fordi man kun skal uskadeliggjøre, ikke drepe.

Tvert imot. En 7.62 kule gjør jevnt over mer skade enn en 5.56.

.50 cal. BMG (samme type som m82 etc.) er faktisk ikke beregnet for bruk på mennesker, den er beregnet for å ødelegge fiendens kjøretøy og materiell. (alt fra biler og tanks til helikopter) .50 cal. Er serious showstopper :p

Endret av tommen_h
Lenke til kommentar

EA har hatt STORE problemer med samtlige spill de har lansert angående serverkontoen.Håper de nå snart skjønner alvoret.Hvis ikke bør DICE finne seg en annen partner - hvis de ikke er kontraktbundet i 100år og opp i mente da.

Dere tar kritikken helt feil, spør hvem som helst som spiller wow og spør om det er mulig å spille på serverene eller å laste ned oppdateringer de første ukene etter realease. Det er bare ikke forsvarlig økonomisk og sette opp masse gigant servere bare for 2 uker det er veldig få folk som skjønner dette. Dessuten tror jeg det er et ekstremt press på serverene pga pc spillere ikke har hatt et så godt multiplayer spill siden cod4 som jo kom ut for noen år siden nå. Når da serverene hele tiden går ned er det pga alle skal inn igjen og dermed skjer den vanlige flasketuts effekten. Det er som når du ber 30 10 åringer komme seg fortest gjennom døren tror du det virkelig vil gå når alle sammen braser mot døren. Men går man pent og pyntelig igjennom den siste formen vil skje etter at den verste stormen har gitt seg da vil alt gå bedre.

Dere tror ikke dette ville skjedd i noen som helst annen utgiver eller server provider da må dere tro på at det er gud som eier serverene for det serverene hos ea opplever er nok noe ala hacker angrep der hackere bruker bot nett til å sette servere i kne.

Activision Blizzard, Ubisoft, Valve osv. ville ikke greid det noe bedre.

Syntes det er svakt av brukere på dvs. forum å faktisk tro at et multiplayer spill så etterlengtet som bfbc2 er skal gå knirkefritt med log in server den første uken. Dere burde heller legge spillet på hylla en uke og komme tilbake igjen vis det er et slikt problem.

Jeg er egentlig ganske spent på hvor mange kopier som er solgt.

Tull og tøys ! Det er lov å ta lærdom av tidligere feil og kanskje SE til andre, Valve feks løser dette på en glimrende måte."Loginserver" er gammeldags og fører bare til problemer, det burde de ha skjønt nå.

Hele verden koblet til en server, ja dette er jaggu lurt ! Hamster-serveren til EA klarte såvidt 1 verdensdel.Hadde EA virkelig så liten tro på dette spillet at de ikke GADD å se på dette i utgangspunktet ? "Trafikkproblemer" skulle vært en saga-blott i 2010.Akkurat som Valve skjønte det for lenge siden , det er måter å omgå flaskehalsproblemet for en billig penge - men noen lærer visst aldri.

"We will then start checking the quality of the customer experience to determine possible next steps." - Dette kan ta LANG tid,,

Ikke misforstå meg , jeg er like mye fanboy som deg av spillet.

Men EA som den giganten den er, som har hypet spillet lenge og kjørt reklame og solgt spillet i bøtter og spann, burde ha tenkt dette ut på forhånd.

Sånn nå er jeg ferdig med frustrasjonen og gleder meg til en mer problemfri Battlefield hverdag.Jeg vil ikke kommentere disse problemene senere.

Valve er ikke perfekte de heller da, når feks MW2 kom ut var det masse server trøbbel og lignende da... dessuten vill den automatisk laste ned spillet, isteden for å installere fra dvd...

Lenke til kommentar

au au, vil ikke ha en 50 cal. i kroppen nei :p

hvordan er det med Magnum ammo og sniper? er det 1-shot i brystet da eller?

Hvis du tenker på .338 Lupa magnum, så er den vesentlig mindre enn .50.

CartridgeComparison.jpg

Fra venstre:.50 Browning Machine Gun (12.7×99mm), .338 Lapua Magnum (8.6×70mm), .308 Winchester (7.62×51mm) , .223 Remington (5.56×45 mm)

Tror du kjenner .338 godt også, kommer nok helt an på hvor man treffer. Den har vesentlig lavere kinetisk energi. Den er anti-personell, mens .50 er beregnet som anti-materiell.

Man kan jo også ta med .408 Chey Tac som er den patronen Chey Tac Intervention (i MW2) bruker. Det er kule som skal fylle rommet mellom .338 Lupa og .50. Har rolle som både anti-personell og anti-materiell. Den skal holde supersonisk (raskere enn lyden) opptil 2000m.

cheytac-ammo.jpg

Her er fra venstre .50, .408 Chey Tac og .338 Lupa

Kan vel si at et treff med .50 burde være dødelig i BC2, men igjen ville det gjort spillet vesentlig ubalansert. At noen kan sitte 1000m unna å bare plukke ned alt han ser ville gjort det ubalansert. Det er bra at man må treffe hode for instant kill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...