Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som alle over hadde jeg samme problemer, men det gjør meg ikke noe da jeg får tilbake alt av rank om jeg går på en server.

 

Hadde en sinnsykt morsom runde på Arica Harbor i går. Jeg la AT miner på veien som går til høyre mot B om du er attacker og greide å ta 2 stykk på en gang. Ble en del smileyfjes i chatten da ja :D

Fikk vel noe slikt som 310p. Like etter når vi hadde mistet de første A og B så prøvde en tanke å komme på baksiden av B, men jeg sitter i trappen og da skyter jeg jeg. Fikk 2kills + defense sak og double kill. Hadde det veldig morsomt i går ja :D

 

 

Edit: Ganske sprøtt hvor fort Battlefield.no serverne blir fylt opp. Selv etter disconnect så ble serveren full igjen på under 20 minutter :hmm:

Endret av M4rius
Lenke til kommentar

Det er populære servere. :)

AT miner er digg. Er sååå tilfredsstillende å få tank kills med dem når du står på andre siden av mappet :D

 

Huff. Nå har jeg gull på alle våpen utenom de 5 mest kjedelige sniperriflene (d.v.s. alle utenom M24 og SV98). Det blir ett herk å få. Får vel springe rundt med red dot på HC servere en stund..

 

edit: jaja, jeg trenger vel noe sånn som 60 C4 kills også så det blir 2 i en da..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål og det er angående snipers.

Jeg har ikke gått til anskaffelse av dette spillet enda, men siden jeg nå har flyttet og pusset opp det nye rommet mitt, hvor jeg skal ha en 32" hengende på veggen sammen med min Xbox 360, så skal jeg skaffe meg BF:BC2 sammen med goldermember for XBL.

 

Jeg er som veldig mange andre veldig glad i sniper-specen i slike spill.

Jeg har hatt hundrevis av timer forran datan med BF2, hvor jeg kontinuelig spilte som Sniper eller SpecOps. Jeg har også holdt en del på med CoD, da også som sniper, men jeg liker BF sin løsning på sniping. Det føles mer ekte og er masse kjekkere, iallfall i BF2. Og slik jeg ser det så er BC2 nokså likt BF2 på en del måter i og med at det er et DICE produkt, og derfor frister det veldig å kjøpe dette spillet.

 

Så til spørsmålet;

 

Når jeg ser på sniper montages på Youtube så legger jeg merke til at flere av de på skippene sikter litt over målet sitt når de skyter over lengre distanser.(Det ser iallfall slik ut). Er det sånn at det er så realistisk at man må sikte litt over målet for å treffe headshot? Eller er det bare tilfeldig at det ser slik ut? Jeg husker fra BF2 at man ikke trengte å holde pusten (som i CoD4), så man kunne bare sikte rett på målet og skyte uten å tenke noe mer over det. Nå skal jo sant sies at BF2 er fra 2005, så det er jo begrenset hva de kunne få til på den tiden.

 

Kan noen forklare meg dette?

 

 

-Cocho

Lenke til kommentar

Det er ikke holdepusten greier i BC2 nei, men det er bulletdrop på kula, sånn at hvis du skyter langt, så må du sikte or å treffe ja. Eller forran for å treffe løpende mål ettersom kula ikke insta-teleporterer til målet når du trykker på knappen.

 

Noe som i min mening mer enn veier opp for manglende pustejustering som i MW.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

For min del er det ok å ikke ha med de der puste greiene fra CoD:MW, kan være en huge pain in the ass til tider :p

 

Jeg ble nesten litt glad nå når det faktisk viste seg at det er bulletdrop ^^ for det gjør at det blir vanskeligere å bruke sniper, slik at man slipper så masse noobs som bare camper med sniper for å leeche poeng siden det egentlig har vært tedenser til easymode med sniper i de siste spillene som har kommet. Håper ikke de skifter på det, men det kryr sikkert av noobtubes og annet pakk på serverne uansett :)

 

Liker at ting blir gjort litt mer vanskelig og krevende, sånn som HC mode og at de skrur av 3p spawns etc. digger det!

 

Gleder meg til jeg får satt opp entertainment stationen min og får fyrt opp dette spillet. Virker så fantastisk kjekt :D

 

Hvordan er egentlig balansen i spillet pr dags dato? Det har tross alt holdt på en stund nå, så ting må vel ha kommet seg litt siden lansering?

 

-Cocho

Lenke til kommentar

De har nettopp lansert en patch hvor de har balansert en rekke våpen, men det er fortsatt ting som ikke er optimale.

 

Det finnes noe som heter magnum ammo, som gjør at skuddene dine tar mer skade. Magnum ammo i kombinasjon med våpenet AN-94 er for eksempel alt for bra. Det tar ikke mer enn et par-tre skudd og så er du dau fisk.

 

Ellers finnes det en RPG som heter Carl Gustav som også er veldig god, og lett å treffe med, men jeg vil likevel si at den ikke er så sinnsykt bra at det blir noe veldig stort irritasjonsmoment. I alle fall ikke for meg.

 

Ellers er det litt andre balanseringsproblemer, men hvis de fikser AN-94 så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

De har nettopp lansert en patch hvor de har balansert en rekke våpen, men det er fortsatt ting som ikke er optimale.

 

Det finnes noe som heter magnum ammo, som gjør at skuddene dine tar mer skade. Magnum ammo i kombinasjon med våpenet AN-94 er for eksempel alt for bra. Det tar ikke mer enn et par-tre skudd og så er du dau fisk.

 

Ellers finnes det en RPG som heter Carl Gustav som også er veldig god, og lett å treffe med, men jeg vil likevel si at den ikke er så sinnsykt bra at det blir noe veldig stort irritasjonsmoment. I alle fall ikke for meg.

 

Ellers er det litt andre balanseringsproblemer, men hvis de fikser AN-94 så er jeg fornøyd.

 

 

Må nok si meg enig. Men AN-94 er nok den eneste assault rifla som skiller seg ut etter patchen. Alt i alt synes jeg de gjorde en god jobb med å balansere alt. Spesielt siden de nerfa 40mm'ern.

 

Og av en eller annen grunn føler jeg fortsatt at M60 er litt i overkant bra. Men jeg skjønte aldri hvorfor det er så mange som bruker Carl Gustav'en. Selv om den har større "splash damage", har den mindre impact damage enn både RPG-7 og AT4 såvidt jeg husker, så en engineer som FAKTISK GJØR JOBBEN SIN, ville jo ha prioritert noe som lettere setter tanks o.l. ute av spill?

Endret av Patrick1991
Lenke til kommentar

Det høres da nokså rimelig ut.

Hadde egentlig forventet at det var flere ting som var i ubalanse.

Men man kan vel ikke forvente at ting skal funke 100% fra første stund.

Tok jo flere år før BF2 var tilnærmet 100% ^^

 

 

-Cocho

Lenke til kommentar

Det høres da nokså rimelig ut.

Hadde egentlig forventet at det var flere ting som var i ubalanse.

Men man kan vel ikke forvente at ting skal funke 100% fra første stund.

Tok jo flere år før BF2 var tilnærmet 100% ^^

Det har vært overraskende få ubalanserte ting. Den største var nok M60 men iom at jeg spiller oftest på Hardcore så merket jeg ikke så mye til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...