Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

her er listen over alt av våpen forandringer:

 

Increased the base range of all Automatic and Semiautomatic weapons for more consistent close range combat.

Slightly increased the damage of Semiautomatic rifles over long range for more consistent damage output.

 

Increased the zoomed burst accuracy of LMGs and decreased LMG accuracy when moving to reduce LMG run and gun.

Decreased the base damage of the M60 and XM8 LMGs to bring them in line with the other LMG damage values.

Decreased the damage of the PKM over long range to balance it with other LMGs.

Increased the base damage of the Type88 LMG to balance it with other LMGs.

 

Slightly reduced the base damage of the M16 and G3 to balance the increased range.

Slightly increased the damage of the AEK971, F2000, AN94, and AUG over long range to balance them with other Assault Rifles.

 

Reduced the lethal blast range of the 40mm grenade and M2CG to highlight their role as a secondary weapon against infantry.

Slightly Reduced the max range of the 40mm shotgun to balance it with other shotguns.

Slightly increased the base damage of shotgun rounds and reduced their range to clarify ideal shotgun combat distance.

 

Reduced the base damage of the PP2000 to balance the increased range.

Increased the damage of the 9A91 over long range to balance its lower magazine size.

 

Increased the damage and range of the M9, M93 pistols to make them more desirable as a secondary weapon.

Increased the range of the MP443 pistol to make it more desirable as a secondary weapon.

Increased the damage of the MP412 over long range to balance its low rate of fire.

Slightly reduced the rate of fire of the M1911 pistol to balance it with other pistols.

 

Increased the repair and overheat speeds of the Power Tool. Now overheats sooner but repairs the same amount before overheating.

Increased the maximum number of Motion Sensors that can be carried from 2 to 3 and increased the speed which new sensors are acquired from ammo boxes.

Significantly increased the speed of the Tracer Dart projectile to make it more effective against airborne targets.

Increased the reload time of the Mortar Strike and reduced the damage it does to heavily armored vehicles.

Decreased the range of Bolt Action Sniper and Pump Shotgun Slug rounds when using Magnum Ammo for better Kit Balance, especially in Hardcore.

Slightly increased the Health of soldiers in Hardcore for better Kit Balance.

 

Increased the benefit from the Medkit Heal+ specialization to make it more desirable as a Specialization.

Decreased the benefit from Vehicle Reload Speed to balance it against other Vehicle Specializations.

Slightly decreased the benefit from accuracy specializations to balance the changes to range and accuracy tweaks.

 

 

Fixed a bug where the BMD3 would take extra damage to the front armor.

Reduced the explosive damage from Attack Helicopter cannons.

Increased the damage of AA guns against all targets. The AA gun should be much more effective against infantry on Port Valdez.

 

source

Lenke til kommentar

Får se hvor mye skade CG har tatt i denne patchen da. Tviler jeg merker så mye til det da jeg har som rege 98% accuracy og treffer rett i fleisen på de fleste :). Kjedelig å ikke skade så mange når man planter en rett imellom en squad dog.

Så du mener at den svenske kongetuben med seigt flytende noobpasta skal bli enda enklere å drepe med?

Kanskje den kan komme med raketter utstyrt med atomstridshoder så du kan nuke hele jævelskapen med et smell?

 

/edit tror kanskje du mente at den hadde blitt svakere og at jeg leste feil inni posten din en plass. Uansett så mener jeg at essensen i posten min fortsatt gjelder.

Endret av Phydeos
Lenke til kommentar

Men CG er nå anti-infanteri da, selv bruker jeg nesten bare den med innebygd "søker", siden den er mye mer effektiv mot tankser, og jeg primært bruker gevær til å ta folk.

At de kaller CG'en for et anti-personell våpen blir litt feil når ammoen er HE runder istedet for fletchette runder.

Hadde vært artig om de implementerte valg av ammo til den lille rakkern.

Åffer de har valgt å gå for M2 som ble designet på 60 tallet istedet for M3 som kom på 90 tallet må nå gudene vite

Lenke til kommentar

Men CG er nå anti-infanteri da, selv bruker jeg nesten bare den med innebygd "søker", siden den er mye mer effektiv mot tankser, og jeg primært bruker gevær til å ta folk.

At de kaller CG'en for et anti-personell våpen blir litt feil når ammoen er HE runder istedet for fletchette runder.

Hadde vært artig om de implementerte valg av ammo til den lille rakkern.

Åffer de har valgt å gå for M2 som ble designet på 60 tallet istedet for M3 som kom på 90 tallet må nå gudene vite

 

CG i spillet, ikke i virkeligheten, er ett anti infanteri våpen, så enkelt er det bare. Og det er spillet vi snakker om.

 

Skjønt den brukes vel oftest mot bygninger/bunkers og lettere kjøretøy i virkeligheten også etterhvert som de pansrede kjøretøyene er for godt beskyttet til at den er effektiv mot dem.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Så du mener at den svenske kongetuben med seigt flytende noobpasta skal bli enda enklere å drepe med?

Kanskje den kan komme med raketter utstyrt med atomstridshoder så du kan nuke hele jævelskapen med et smell?

 

/edit tror kanskje du mente at den hadde blitt svakere og at jeg leste feil inni posten din en plass. Uansett så mener jeg at essensen i posten min fortsatt gjelder.

Nå bruker jeg CG 80% av tiden som ett anti-infanteri våpen og det tror jeg de fleste andre gjør og da miner og AT4'n er som regel bedre hvis det er mange stridsvogner ute å herjer. Så lenge man ikke overlever å få en rett i fleisen skal jeg ikke klage, er tross alt ganske mye eksplosiver som går av fra en sånn liten lekesak :).

Lenke til kommentar

Men CG er nå anti-infanteri da, selv bruker jeg nesten bare den med innebygd "søker", siden den er mye mer effektiv mot tankser, og jeg primært bruker gevær til å ta folk.

At de kaller CG'en for et anti-personell våpen blir litt feil når ammoen er HE runder istedet for fletchette runder.

Hadde vært artig om de implementerte valg av ammo til den lille rakkern.

Åffer de har valgt å gå for M2 som ble designet på 60 tallet istedet for M3 som kom på 90 tallet må nå gudene vite

 

CG i spillet, ikke i virkeligheten, er ett anti infanteri våpen, så enkelt er det bare. Og det er spillet vi snakker om.

 

Skjønt den brukes vel oftest mot bygninger/bunkers og lettere kjøretøy i virkeligheten også etterhvert som de pansrede kjøretøyene er for godt beskyttet til at den er effektiv mot dem.

"...Så enkelt er det bare." - Nei, tror du missforstod hva jeg egentlig snakket om når du postet.

duh, selvfølgelig vet jeg at cg i spillet fungerer som et anti-personell våpen OG at den er beskrevet som det - det er derfor jeg tok det opp i første omgang.

Når de en gang skal basere våpnene i spillet på virkelige modeller så burde det da ikke være så veldig vanskelig å lage den slik at den er litt nærmere å gjenspeile virkeligheten ved å f.eks la folk velge forskjellige typer ammunisjon slik som med nadelaunchern til assault klassen.

Med din logikk så skal vi ikke si vår mening eller komme med kritikk om ting i spillet fordi "så enkelt er det bare"?

 

CG er et våpen med mange muligheter avhengig av ammunisjonen du har tilgjengelig. Og som du nevner så er det nok mest bruk som bunkerbuster og til lette kjøretøy.

Lenke til kommentar

Det jeg mente med "sånn er det bare" er at det er ett spill. Visse knefall for spillbarhet og uralisme må man bare godta. Man kan selvsagt diskutere det opp og ned og i mente, men sannsynligheten for at DICE fanger opp og tar til seg kritikken er særs liten.

 

Ja, det hadde vært digg med forskjellige typer ammo til de forskjellige launcherene, men jeg tror det hadde blitt ett problem p.g.a. kompleksitet i forhold til hva som er hensiktsmessig i en action preget FPS?Slike ting hører vel strengt tatt hjemme i spill på linje med OPF:1985 og ARMAI+II.

 

 

Men sånn ellers. Hva synes folk om endringene? Det var forfriskende for undertegnede å bli drept av medics med M249, PKM, XM8 LMG og MG3 til en forandring. Brukte aldri M60 selv, utenom for å få gullstjerna, så jeg kan ikke si jeg savner endringen.

 

Tracer dart er vel allerede klaget på (eller jublet over alt etter om du sitter i heikopter eller ei).

 

Det irriterer meg litt at de justerte skuddtakten istedet for skaden på M1911. Ikke at jeg brukte den heller mye, men jeg vil heller kunne justere skuddtakten med fingeren til å tilpasse situasjonen enn at den skal styres for meg. Å justere skaden litt ville fungert bedre tror jeg.

 

 

Ting de burde ha fikset:

M1 buggen med stats og Tracerdart plasseringen som våpen.

Mulighet til å få stjerner med alle ting som dreper, som shock paddles og drill og smoke grenades. :D

 

MG36 buggen i hardcore.

 

Region valg i nedtrekkslista i server browseren burde så absolutt huskes. Hvor mange ganger vil en fra Europa søke etter servere i NA, AP eller andre steder?

 

MG3 skade burde kanskje være litt bedre. Føltes som den var litt mer effektiv nå, men jeg er ikke helt sikker om det var jeg som bare ikke ble drept av M60 på 1 sekund lengre eller ei. Det er uansett latterlig at man omtrent må bruke ett halvt belte for å drepe en person på litt avstand med den.

 

M16 trengte vel ikke en debuff? Og AN94 blir vel FOTM nå.

 

Og visning av server Ping i W7 i server browser plz! (selv om det er blitt mindre plagsomt etter at man kan sortere på regioner)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Merket mye mer lag nå ja, eller ikke lag engang, hakking vil jeg nesten si. Spesiellt i forbindelse med respawning.

Dette sliter jeg med etter sist patch. Når jeg trykker "Spawn" fryser skjermen i 3-5 sek. Så spawner jeg en 5-10 sekunder etter respawntimeren har passert 0. Meget irriternde. Det skal sies at jeg har en rimelig utdatert PC, men det funket fint før denne patchen.

Lenke til kommentar

Merket mye mer lag nå ja, eller ikke lag engang, hakking vil jeg nesten si. Spesiellt i forbindelse med respawning.

Dette sliter jeg med etter sist patch. Når jeg trykker "Spawn" fryser skjermen i 3-5 sek. Så spawner jeg en 5-10 sekunder etter respawntimeren har passert 0. Meget irriternde. Det skal sies at jeg har en rimelig utdatert PC, men det funket fint før denne patchen.

 

Ditto ang. hardware.

 

Intel Q6600 og 4870X2 med 4GB RAM her, som fungerte helt glimrende før patchen, så det er ett problem som er introdusert etter denne..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...