Gå til innhold

Linux på Xbox360

quadra800

Anbefalte innlegg

Feil. Når jeg starter opp min Xbox fra 2007 uten harddisk eller minnebrikker starter fremdeles NXE.

Er dette en relativt ny xbox? I nye jasper (arcade) så er 256MB flashminne integrert på hovedkortet for at arcade-brukerne uten større problemer skal få brukt NXE.

Det er forresten meg bekjent (dvs utifra hva jeg husker) ikke mulig å nedgradere en Jasper til en kernelversjon som er sårbar for KK shader exploiten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eek, beklager. Mangel på leseferdigheter. :(

Mer on topic. Jeg vil tro MS har måter å oppdage at boksen din er moddet, ikke bare med nyeste "alternative" firmware på DVD-spilleren, men også om du har en dual-kernel mulighet via f.eks. Cygnos360 eller Infectus. Regn med at du blir bannet fra live relativt fort ;)

Then again, alt ettersom hva du skal bruke boksen til er det helt klart noe som kan være av interesse. Det er en relativt billig maskin med mye kraft. Det eneste kan være støyen.. (og man kunne like gjerne kjøpt en PS3, med mindre man gjør det for utfordringen og/eller gleden av å kjøre linux på noe MS ikke vil skal kunne kjøre linux :) )

Lenke til kommentar

Jeg må nå kunne hevde at det ikke ville vært like morsomt, eller spennende for den saks skyld, å kjøre Linux på en PS3. Sony har jo gjort det lettvint å kjøre andre operativsystem på konsollen deres.

Microsoft på sin side ønsker aldeles ikke at Xbox360 skal kunne kjøre annet enn deres egen firmware. Og det er nettopp hackingen, prøvingen/feilingen og usikkerheten som er det spennende. F.eks. prøvde jeg, for ikke lenge siden, å få Runix (Linux-distribusjon) til å kjøre på min (eldgamle) PSX. Det virket ikke så bra. Allikevel var det morsomt å prøve.

For tiden har jeg flere andre prosjekter i porteføljen: Hackintosh nr. 2, Debian Linux på Synology NAS-disk, virtualiseringsserver (Linux, så klart), IR-grensesnitt for bruk med Apple Remote, IRC-server, Linux på Amiga, Linux på 68k (gammel type) Mac + atter mer.

Underveis i prosjektene lærer jeg hele tiden noe nytt. Det som driver meg er viljen til å få til ting.

Jeg vil så absolutt anbefale dere "å være litt som meg". ;)

Mvh. Magne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...