Gå til innhold

Linux på Xbox360


quadra800

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke stort.

 

Eneste måten å få kjørt linux på 360 er vel med å downgrade til en exploitable versjon men dette er vel ikke mulig med en box som har NXE..

Har ikke vært så veldig engasjert i dette selv så det er mulig det fortsatt er mulig/finnes en mindre tungvint måte..

 

Til trådstarter: poenget med denne tråden? Trenger ikke mer enn nybegynner googleskills for å finne svar på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
unnskyld at jeg spør, men hva skal Linux, som omtrent ikke er spillkompatibel gjøre med xboxen din som gjør det verdt bryet?

Det åpner jo for muligheten å kjøre VLC, noe som mange vil gjøre da Xbox 360 har mager liste for mediaavspilling.

 

 

Ikke stort.

 

Eneste måten å få kjørt linux på 360 er vel med å downgrade til en exploitable versjon men dette er vel ikke mulig med en box som har NXE..

Har ikke vært så veldig engasjert i dette selv så det er mulig det fortsatt er mulig/finnes en mindre tungvint måte..

 

Til trådstarter: poenget med denne tråden? Trenger ikke mer enn nybegynner googleskills for å finne svar på spørsmålet ditt.

 

Han ville vel spørre en nordmann istede?^^

 

Jeg har prøvd før å få installert Linux på den, men ga opp. Ble for mye styr, så kom aldri lengre enn å modifisere firmware på dvd-spiller :)

Endret av Basso
Lenke til kommentar

Riot: Det funker, men det funker dårlig. Nå har ikke jeg satt meg videre inn i prosjektet enn at jeg har lest de grunnleggende retningslinjene, men det innebærer å oppdatere kjernen, flashe DVD-spilleren og patche et image med King Kong. Etterpå følger diverse luriumstrategier for å få sakene på sin plass.

Nå skal det forresten sies at det er en forholdsvis respektabel slant med "tardware" som sitter i Xbox360. Den ville vært perfekt som et stilfullt mediesenter, webserver, GP-server etc.

For de som vil vite mer enn jeg kan tilby å øse ut av mitt reportoar av viten, ( :p ) gå til Free60.org! Der har hackere, med et felles mål, lagt ut guider og andre godsaker.

http://www.free60.org/wiki/Main_Page

 

Laland: Tusen takk for tilbudet! Vi får snakke om det i morgen. :)

 

Mvh. Magne

Endret av magne
Lenke til kommentar

Hold oss oppdatert om hvordan det går da!

Spennende prosjekt, med litt tukling med boksen så får du det nok til. Det å kjøre linux på boxen åpener jo en god del muligheter. Noen som vet sånn ca hvor stabilt det kjører på xboxen? Hvilke distro som er tenkt kjørt? Noen som har mekket egen distro for xbox, noe alle terminal saken en kan kjøre på DS?

Lenke til kommentar

Riot: Meget mulig. Har sett noen YouTube-videoer, som jeg ikke ble stort klokere av. :p

Zing!: Jeg har ingen formening om hvorvidt det er stabilt eller ikke, men ved litt tråling av Free60 finner man nok ut det meste. Man kan praktisk talt kjøre whatever distro som er kompatibel med PowerPC (CPU). Det mest stilfulle ville nok vært Ubuntu, med Gnome, Dactyl og litt eyecandy. Det "letteste" er nok Damn Small Linux. Selv om jeg føler meg ganske dreven i Unix, tror jeg ikke vi vil nyte særlig glede av å ha en CLI-cursor blinkende foran oss i lengre tid. ;)

Lenke til kommentar

Da må jeg dessverre meddele at reserveboxen til Laland er NXE'et, og da er det meg bekjent ikke mulig å utnytte King Kong-expoiten. Det resulterer igjen med at vi ikke vil få prøvet ut Linux.

:(

^^ Jeg ville ha plassert en standard forum-smiley her, hadde det bare ikke vært for at jeg oppfatter animerte smileys som oppmerksomhetstyver og irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...