Gå til innhold

Halo Wars - forventninger


Dinsdale

Poll? Her også?  

1 stemme

  1. 1. Hvilken Hero foretrekker du?

    • Captain Cutter
      5
    • Sergeant Forge
      10
    • Professor Anders
      8
    • Arbiter
      12
    • Brute Chieftain
      3
    • Prophet of Regret
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri prøvd å være Arbiter før, men tenkte jeg måtte prøve siden alle klager over at han er overpowered og umulig å ta hvis han rusher. Han var faktisk ganske morsom å bruke, men det blir litt for kjedelig i lengden til at jeg gidder å bruke han mye. Holder meg til Professor Anders. :love:

Endret av drugiS
Lenke til kommentar

Spilte nettopp en utrolig morsom 1vs1 mot en Major. Han spilte som Brute Chieftain, jeg var Prof. Anders. Kampen var på "Docks".

 

Jeg sendte en Warthog til basen hans nesten med en gang for å se hva planen hans var. Jeg var pissredd på grunn av ranken hans, og følte jeg måtte holde ham under oppsyn hele tiden. Jeg så at han lagde Temple, Warehouse og Shield Generator. Jeg forberedte meg på et leader rush med brutes siden han hadde bare temple og warehouse.

 

Men så begynte jeg å tenke. Han hadde shield generators. Og han hadde mange. Jeg lette dypt ned i RTS-hjernen min og fant ut at han ville beskytte basen sin. Han hadde altså ikke planer om å rushe, og han hadde ingen bygninger til å lage enheter i. Plutselig slo det meg: Han kommer til å rushe Scarab! Jeg hadde laget noen flamethrowers for å beskytte meg mot et brute-rush, så jeg sendte av gårde det jeg hadde for å ta basen hans før han fikk ut Scaraben.

 

Til min store forskrekkelse hadde han allerede laget en Scarab, og dette var tidlig. Han hadde tydeligvis gjort dette hundre ganger før, og funnet ut nøyaktig hvordan man får ut en Scarab så raskt som mulig. Jeg har aldri sett noen klare det så fort før. Alle styrkene mine ble selvfølgelig ødelagt, og jeg begynte å forberede meg på at han skulle angripe. Jeg hadde allerede pumpet ut tre Scorpions i tilfelle et angrep på meg med infanteri. Dette var alt jeg hadde, men så gjorde jeg noe smart.

 

Jeg tenkte kun forsvar. Jeg skulle sitte i basen min og vente på at han kom med Scaraben sin. Jeg hadde to baser og to Vehicle Depot. For å ødelegge Scaraben hans begynte jeg å lage Cobras, og jeg lagde mange Cobras. Jeg oppgraderte til maks populasjon til 40 og lagde nesten 20 cobras. Jeg oppgraderte dem fullt og låste dem foran basen min. I tillegg lagde jeg 8 large turrets med Rail gun. Nå kunne han bare komme med scaraben sin. Jeg ventet, men han kom aldri. Han er sikkert ute og utvider til flere baser, tenkte jeg, så jeg dro for å gjøre det samme.

 

Jeg hadde fortsatt tre Scorpions, og jeg turte ikke flytte på Cobraene mine. Derfor sendte jeg Scorpions til en Rebel-base for å ta den over. Jeg tok den, og bygget opp en fin base der. Denne var selvfølgelig ubeskyttet fordi alle Cobraene mine var ved hovdbasene. Plutselig ser jeg to Sccarabs komme mot den tredje basen min. Han har faktisk laget to stykker, og de tre Scorpionene mine blir selvfølgelig spist opp. Scarabene tar også basen min, og jeg venter på at de skal komme mot hovedbasene mine.

 

Det gjør de også. En helvetes oppgradert Brute Chieftan og to Scarabs. Hva tror dere skjer? Cobraene mine eier dem! Scarabene blir ødelagt på få sekunder, og Brute Chieftan får ikke til noe før jeg tar han også. Nå er selvfølgelig motstanderen min forferdelig sårbar, siden jeg har ødelagt alle enhetene hans. Jeg sender alle cobraene min mot hovedbasen hans mens jeg fortsetter å lage nye. Jeg blir overrasket når jeg ser at han ikke har utvidet, og jeg gjør kort prosess med den ene basen hans.

 

Han resigner, og jeg sitter igjen med et stort glis og er stolt over å ha slått en Major. :D

Endret av drugiS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...