Gå til innhold

Anbefalte skjerminnstillinger?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett Philips 32PFL5403D, som er ett "768P-TV". Men det har støtte for 1080P, som jeg regner med betyr at det nedskalerer til 768P eventuelt 1080i.

Spørsmålet er da hva er "beste" innstilling for skjermformat på PS3-en?

"Automatisk" velger den 1080P da TV-en godtar dette, men siden det må en nedskalering (og muligens oppskalering fra PS3 der kilde ikke er 1080P) til er vel dette kanskje ikke en optimal løsning?

Vil Dere anbefale å "tvinge" gjennom 768P eller kanskje 1080i?

Har aldri satt meg skikkelig inn i hvordan dette fungerer og hva som er optimalt, men kan tenke meg at ved enhver unødvendig skalering kan kvalitet forringes, og bør kanskje unngås? Eller har jeg kanskje misforstått totalt og bør la den stå på automatisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du finner 1080i ubehagelig eller ikke er vel opp til individet. Når det gjelder trådstarters aktuelle problem så er det riktig det Laland skriver. Generelt så avhenger det av hvilken bildeprosessor som er best. PS3 sin er meget bra, så det avhenger av tv til tv. I ditt tilfelle så må vel tven oppskalere en smule, så det er jo ikke verre enn å teste ut begge mulighetene og se hva du mener gir deg best bilde.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Ser vel ikke så stor forskjell på 720p og 1080p på under 50" vel?! Har en FullHD 42", men forskjellen der en minimal... Men den brukes nå kun til TV titting ettersom jeg har anskaffet en FullHD projector (Sanyo PLV-Z3000) og 90" lerret, og nå ser jeg forskjell ganske lett :) Så må nok litt opp i størrelse tror jeg for å få mest ut av det.

Så tror du kanskje kan ha den på 720p uten å gå glipp av noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...