Gå til innhold

Hva er stillingen til telletråder?


Anbefalte innlegg

Gammel praksis var jo at disse var unødvendige, men jeg ser ikke disse nevnt i retningslinjene. Samtidig så er retningslinjene litt vage på dette punktet:

 

2.1 Tråder som ikke oppfyller et bestemt mål er å regne som undøvendige. Brukerene oppfordres til å tenke seg om før de oppretter tråder, og tenke igjennom hva målet med tråden er.

 

Spørsmålet her er hvor går grensen mellom hva som blir sett på som unødvendig og hva som har livets rett? Grunnen til at jeg tar det opp er fordi jeg lurer på hva denne tråden ville blitt definert som? I mine øyne er dette en telletråd, men samtidig er den jo postet under en kategori hvor man kanskje er litt løsere på strikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gammel praksis var jo at disse var unødvendige, men jeg ser ikke disse nevnt i retningslinjene. Samtidig så er retningslinjene litt vage på dette punktet:

 

2.1 Tråder som ikke oppfyller et bestemt mål er å regne som undøvendige. Brukerene oppfordres til å tenke seg om før de oppretter tråder, og tenke igjennom hva målet med tråden er.

 

Spørsmålet her er hvor går grensen mellom hva som blir sett på som unødvendig og hva som har livets rett? Grunnen til at jeg tar det opp er fordi jeg lurer på hva denne tråden ville blitt definert som? I mine øyne er dette en telletråd, men samtidig er den jo postet under en kategori hvor man kanskje er litt løsere på strikken.

Rettningslinjen er kanskje vag, men på samme tid har hele retningslinje en utvidet betydning. Dvs. at den dekker mer enn det som står konkret i teksten. Hvis du gjør retningslinjene for spesefike risikerer du at man får en innskrenkende tolkning av retningslinjene. Altså at retningslinjene fort ikke dekker hele det aspektet de trenger for å håntere alle de ulike situasjonene moderatorene må ta stilling til.

 

Med den posten du nevner der, bør den kanskje flyttes til småprat som ikke har postcount? Eventluel kunne man kanskje skrud av postcount på hele "Helt andre ting" -kategorien.

 

- My two cents :)

Lenke til kommentar
Med den posten du nevner der, bør den kanskje flyttes til småprat som ikke har postcount? Eventluel kunne man kanskje skrud av postcount på hele "Helt andre ting" -kategorien.

 

Å skru av postcount der gjør jo hele kategorien til en "Spam" del og folk vil da bruke det mindre enn normalt.

 

Det er et faktum - ikke noe "Men folk vil jo ikke bry seg om postcount" nei, det kan man tro, men faktumet er at det da vil være lavere verdi ved denne kategorien.

Lenke til kommentar

Skal se om jeg ikke får omformulert retningslinjen slik at den blir litt mindre vag. Men ja, telletråder er ment å falle inn under den retningslinjen. Det er litt vanskelig å si hvor grensen går. Men ideelt sett skal trådstarter/førsteinnlegget fordre til diskusjon om et emne eller et spørsmål. Telletråder oppfyller ikke disse kravene da førsteposten kun oppmuntrer til enkle masseproduserte svar. Men jeg skal spesifisere den etterhvert.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...