Gå til innhold

Spill for Laptop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har jo også de gamle adventure spillene hvis du liker de: Sam&Max: Hit the road, Day of the tentacle, Monkey Island spillene, Indiana Jones and the fate of Atlantis er alle tidløse klassikere.

I strategisjangeren anbefaler jeg Dungeon Keeper :wub: du er vel kanskje også i stand til å kjøre Space Rangers 2 som er utrolig vanedannende.

Endret av Tryph
Lenke til kommentar
Du har jo også de gamle adventure spillene hvis du liker de: Sam&Max: Hit the road, Day of the tentacle, Monkey Island spillene, Indiana Jones and the fate of Atlantis er alle tidløse klassikere.

Hadde også tenkt til å anbefale denslags, hehe. Mye god underholdning i adventure-spill.

Særlig hvis det er så lenge siden man spilte dem sist at man må løse gåtene på nytt også :)

Ikke dum tråd, det her!

Lenke til kommentar

Når jeg spiller på laptopen, er det gjerne fordi jeg er på farten. Da blir spill med høyt tempo mindre aktuelle. Greit å slippe mus på toget. Rundebaserte spill er altså mitt i blinken. Går mye i Football Manager 2009 for tida. Har ikke spilt slikt siden CM2, har visst skjedd ett og annet siden den gang (på godt og vondt). :)

Lenke til kommentar

FIRE i frames-per-second i wow med alt nede? Hva er det du sitter på, en slik en?

laptop.jpg

:p

Nei, men kan jeg få anbefale DOSbox? Kan være disse er litt for "gamle" for deg, men de er faktisk veldig gøye! Altså, dosspillene. :) Commander Keen kan jeg anbefale høyt!

Ellers så har man jo gamle emulatorer til både nes og snes. Emulatorene finner du hos ngemu.com. Spill og sånt kan jeg ikke lenke deg til da nettsider kan inneholde ulovlig materiale som f.eks Super Mario 64 (da de fleste rom-sider inneholder roms til forskjellige systemer). Google er en god venn, mi amigo.

EDIT ADD: Oja du har dos emu. Pokker. Klarte selvfølgelig å glemme innlegget ditt (trådstarters innlegg) mens jeg skrev. Måtte jo google fram bildet. :p

Endret av Riot
Lenke til kommentar

Divine Divinity og oppfølgeren Beyond Divinity er gode spill med minimalt maskinkrav. Type Diablo spill, men med en solid dose humor :)

Ellers slår det aldri feil med Heroes of Might and Magic (2 og 3), Settlers II, og de gode gamle Lucas Arts spillene (Day of the Tentacle, Sam & Max hit the road etc.).

Bullfrog-spillene Dungeon Keeper og Theme Hospital anbefales også.

Civilization 2 er vel også aktuelt siden du spiller colonization (som etter min mening slår civ ned i støvlene :) )

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen rollespill som kan anbefales til en dell 1,5 ghz, 64 eller 128 mb(husker ikke) og 1gb ram..

helst sånne fantasy med alver osv

Mulighetene er mange. Nevner igjen som i forrige posten min: Divine Divinity og oppfølgeren Beyond Divinity.

Ellers har du de gode gamle Black Isle spillene Baldurs Gate 1 og 2 + Icewind Dale. Neverwinter Nights 1 skal nok også gå fint.

Sjekk på gog.com (gog = Good old games). Mye fint å velge i der også.

Ellers er det jo rollespillet over alle rollespill (på norsk) - adventur delux. Finnes på Adventur.no i tekstformat :D

edit: Gothic 1 kan være en mulighet, men har aldri sett på systemkravene.

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...