Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Ja. Ingen blir borte liksom. Jeg er ikke så veldig kristen, men jeg liker å tro på at det er et liv etter døden. Noe som bare betyr at etter døden så kommer vi til et nytt sted og fortsetter der. Som du sier, vi bare forflytter oss fra et punkt til et annet, uten at vi aldri blir helt borte. Litt av det i Kingdom Hearts også. Der på slutten der hvor Squall Leon sier: "We may never meet again, but we'll never forget each other." De snakker om at de "veggene" som hindre oss i å reise til andre verdener blir opprettet igjen og at de kanskje ikke får se hverandre igjen siden Sora skal tilbake til Destiny Island. Minnene lever videre på en måte, slik at selvom en har forlatt denne verdenen, så ligger en del av deg igjen, som minner eller andre ting. Første gang jeg spilte igjennom FFVII var det liksom mest det der om at jeg skulle jakte på Sephiroth, men jeg synes hele greia om The Lifestream var veldig spennende og jeg er nesten overbevist om at her i det virkelige livet er det noe som faktisk er på samme måte som Lifestream. Kall meg gal, men jeg synes det er så bra konsept som passer inn i vår verden også. Jeg tenkte mye på det der med Lifestream og på slutten i Advent Children får vi jo se igjen to stykker som liksom skal være døde. Som om de er spøkelser eller noe annet, vet ikke, men de er der.

Bla bla bla.... Final Fantasy VII er en dyp historie, som egentlig få skjønner. Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner det hele en gang.

Final Fantasy VS XIII og Agito har jeg ikke hørt noe nytt om. Vet ingenting om når de kommer dessverre. Jeg gleder meg vannvittig til VS. Det ser så konge ut.

Nuh! Skal jeg spille Star Ocean 4 eller begynne på FFI? Eller kanskje Resonance of Fate?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke spill så lenge på hver. Det skal ikke så mye til før man får en oppfatning av hva som frister. Jeg spiller som regel alltid flere spill simultant, men vanligvis er det alltid ett som tiltrekker meg mer mens de andre går litt i bakleksa til jeg er ferdig med det.

Nå er heller ikke Star Ocean 4 eller FF1 spesielt kompliserte, så det skal mye til for å miste tråden. :p

Resonance of Fate skal visst være vanskelig. Tror det er et spill man må dedikere seg til, ikke noe man kan surre seg gjennom halvvåken - dessverre for meg.

Lenke til kommentar

Ikke spill så lenge på hver. Det skal ikke så mye til før man får en oppfatning av hva som frister. Jeg spiller som regel alltid flere spill simultant, men vanligvis er det alltid ett som tiltrekker meg mer mens de andre går litt i bakleksa til jeg er ferdig med det.

Nå er heller ikke Star Ocean 4 eller FF1 spesielt kompliserte, så det skal mye til for å miste tråden. :p

Resonance of Fate skal visst være vanskelig. Tror det er et spill man må dedikere seg til, ikke noe man kan surre seg gjennom halvvåken - dessverre for meg.

Huh? Resonance of fate er ikke så vanskelig som folk skal ha det til. Har spillt spillet i ca 40 timer eller noe og har ikke hatt noe store problemer utenom ett eskorte oppdrag. Er litt å sette seg inn i, men går fort å lære seg og man blir fort vannt til kamp systemet. Fikk til og med advarsel av folka jeg kjøpte spillet hos (game) om at det kunne være vanskelig men at jeg ikke måtte gi opp. Tingen kan jo være at jeg har grindet litt og kjøpt nye våpen og oppgradert for alle penga og gått igjennom tutorials 2-3 ganger før jeg begynte å spille. Spillet anbefales i alle fall.

Forresten så har gamezone begynnt å selge final fantasy 14 collectors edition for de som skal ha seg det. Jeg har i alle fall bestillt :3

Lenke til kommentar

Jeg synes den FFXIV pakka er sweet! Har bare sett den til PC, jeg hadde tenkt jeg skulle prøve til PS3 kanskje. JEg tror ikke jeg har god nok PC til å kjøre spillet.

Jeg liker og spille ett spill av gangen. Da kan jeg fordype meg i det ene spillet istedet for å ha tankene på flere arenaer.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale alle som er litt over gjennomsnittet interessert i FF å sjekke ut dokumentarserien "The Final Fantasy Retrospective" på Gametrailers. Den består av tretten episoder på 10-20 minutter hver som tar for seg FFs historie fra begynnelsen til i dag; alle spillene i hovedserien, de fleste spin-offsene, gjennomgangstemaer og kulturelle referanser, forskjeller mellom de mange remakene, info om de viktigste skaperne og en god del tanker om serien generelt.

http://www.gametrailers.com/game/the-final-fantasy-retrospective/4831

Jeg har akkurat sett gjennom alt sammen og er imponert over hvor grundig de har gått til verks. Det er lite som er verdt å vite om FF som ikke blir nevnt her og jeg tror at selv hardcore-fansen kan lære mye - det gjorde hvertfall jeg.

NB: Serien ble laget før FFXIII kom ut så det er ikke dekt.

Lenke til kommentar

Gjorde litt FF-shopping i går. Kjøpte remakene av FF1 og 2 til PSP, riktignok har jeg allerede remakene til PS1 men de til PSP har noe oppdatert musikk og grafikk, også kjøpte jeg FF3-remaken til DS. Jeg foretrekker å spille disse gamle i sin originale NES-utgave, men remakene er gøy å ha.

Det viktigste kjøpet var allikevel Final Fantasy Chronicles, en samlepakke til PS1 som kun kom ut i USA og inkluderer PS1-utgavene av Final Fantasy IV - ok denne har jeg allerede flere versjoner av - og Chrono Trigger. Da kan jeg for første gang spille CT på TV-skjermen og ikke på emulator eller DS, og dette er utgaven som har fått animerte filmsekvenser i sann Toriyama-stil.

Rasket også med meg Half-minute Hero, en slags uhøytidelig parodi på JRPGer som gjør narr av mange av klisjeene. Anbefaler å sjekke ut anmeldelsen på Gametrailers hvis det ikke høres kjent ut.

Lenke til kommentar

FFIII DS var skammelig nok den første utgaven av FFIII utenfor Japan overhodet. Heldigvis kom det fan-oversettelser av originalen man kunne laste ned.

Det svidde ikke så mye i lommeboka; alle spillene kostet bare rundt 150 kroner hver, utenom Half-Minute som kostet rundt 250 hvis jeg husker riktig. Alt i alt under tusenlappen altså.

Kjøpte alt på videogamesplus.ca, som har et godt utvalg av JRPGer, spesielt til de håndholdte er det mange spill du neppe vil få se i norske butikker - ikke at man har tid til alt uansett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet ikke helt. Kanskje hele greia med trafikklys og gangoverfelt. Ikke akkurat det jeg forbinder med FF :rolleyes:

Spesielt når det gjelder FF er det viktig å ikke ha noen griller i hodet før man har spillet i hånda. Konseptet blir endret så mye fra spill til spill at det fungerer dårlig å knytte forventninger til at neste utgivelse skal ligne på de tidligere utover noen staples.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...