Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tiden på 250 timer ble passert litt over tolv i dag, så på den måten kommer det ikke til å gå, nei. Det store spørsmålet er når de kommer forbi bossen de står fast på nå (Titan i FF3 DS om noen skulle lure) , de har holdt på i timesvis og er ikke nærme å slå ham engang. Det er derfor de har pause nå, mens de venter på at Rickard skal komme tilbake og ta over.

Lenke til kommentar

Det ikke bare ser sånn ut, det er et faktum nå. Rikard, som hadde ansvaret for FF3, gadd plutselig ikke å komme, og de andre stod fast den tidligere nevnte bossen og hadde ikke sovet på to dager, så det ble bråstopp. Mulig det blir fullført i morgen, men da kan det selvfølgelig ikke kalles et maraton lenger. Det må være bittert, med tanke på at de bare hadde igjen to dungeons på FF3.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

Ja, nå skal jeg ikke dømme noen uten alle fakta på bordet, men utfra slik det ser ut nå er det vanskelig å tenke noe annet enn at det var en skikkelig egoistisk cop out. De andre hadde tross alt ofret søvn og sosialt liv i en uke for å gjennomføre maratonet, og med bare noen få timer igjen av det siste spillet skal man ha en skikkelig god grunn for ikke å møte opp, som 40 i feber eller en døende bestemor.

Lenke til kommentar

Fullførte Final Fantasy Tactics: War of the Lions i går. Tok meg litt over 70 timer og da hadde jeg nok brukt litt for mye tid på å bygge opp karakterene mine, for alle sluttkampene var over i løpet av få minutter. Selv sluttbossen rakk kun å få to turer før det var over.

FFT er et sånt spill som er vanskelig i begynnelsen og jeg var i tvil om jeg ville klare å fullføre, men etterhvert får man ferdigheter, magier og utstyr som gir et nesten urettferdig overtak. Det er også en viss karakter man får på laget som er som en gud å regne, jeg gadd ikke å bruke denne karakteren men det kan være en krykke hvis man sliter.

Et easter egg er at man kan rekruttere Cloud og Balthier fra hovedserien. Cloud er den eneste mannlige karakteren i spillet som kan bruke equipment som er female only, noe jeg tolker som en snedig referanse til Clouds kortvarige karriere som transvestitt i FFVII. Det er ikke helt irrelevant, for alt utstyret som blokkerer mange statuseffekter (ala Ribbon i hovedserien) er female only.

Lenke til kommentar

Jeg skal også prøve meg på det spillet en gang. Nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal spille. Skal jeg fortsette med SMG 2 eller skal jeg spille DQ9? Jeg har også planer om å ta en "fullføre alle FF spillene". Denne gangen skal jeg spille igjennom fra I-IV + VIII og IX og runde de.

Problemet er bare at jeg har inderlig lyst til å spille Dragon Quest 9 først.

Ettersom den Tantalus gjengen ikke gidder mer, så har jeg funnet et nytt sted å henge.

http://www.ustream.tv/channel/final-fantasy-radio-x2

Jeg så deg Spartakus! Jeg har ikke vært på chatten der enda. Jeg har bare sett på. Synes det ble litt slitsomt med de oppgavene en kunne være med på. Ble liksom ikke noe chatting p.g.a det.

Nå spiller de FFIV. Golbez er kongen!

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Å fullføre alle FF er et mål for meg og. De jeg har rundet er IV og VII til XIII. På VI har jeg en savefil som er helt på slutten, så det skulle være en smal sak. I til III og V har jeg bare spilt noen timer på.

Jeg ville tatt SMG2 og DQ9 før jeg begynte på FFene. SMG2 tar ikke lang tid å fullføre hvis du ikke skal gjøre alt, og singleplayeren i DQ9 er også ganske kort (Yuji Horii sa selv i et intervju at det denne gangen ikke var noe hovedmål å fortelle en episk historien, men at multiplayeren skal være det som gir spillet levetid).

Ja, jeg henger på FF radio om kvelden, mulig jeg kommer innom i dag og. En fyr der - lordagatan elns - skal ha sin første stream på onsdag, og det skal være Metal Gear Solid-serien så jeg tenkte å sjekke ut det.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg skal spare den FF "maratonen" til slutt. Problemet er bare om jeg skal spille SMG2 eller DQ9... Jeg burde spille SMG2 først også spille DQ9, men jeg sikler så veldig på DQ9... :(

Jeg fant en stream fra noe som heter Gamers Quest elns. og de skulle spille Oblivion. Jeg mente det var i dag, men nå står det den 3 august. Litt forvirret over klokkeslettet.

Lenke til kommentar

Hun er ikke ganske bra, hun er <biiiip> bra! :love:

Har du hørt/sett hennes Aertiths Theme ennå? Den er sunget like pent som de andre, er selvskrevet og viser at hun har skjønt hva det er som gjør historien så trist. I tillegg er bildene så velkomponert i forhold til teksten, legg merke til hvor ofte de passer perfekt sammen.

Leser at hun har gitt ut CD. Skal prøve å få tak i den.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt min elsk på denne.

Moro å chatte på Ustream. Selvom de folka der inne ikke er helt på nett med våre spøker. Virker som om de ikke tåler hverken det ene eller det andre. Er ikke lov til å si "Damn" en gang der inne...

De skulle hatt en time eller to på 4Chan, da hadde det problemet løst seg. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg skal høre på den når jeg kommer hjem.

Jeg liker heller ikke moddene der inne. De er så hårsåre og selvhøytidlige at det er umulig å bli kamerat med dem på samme måte som med folka på Tantalus. Det er selvfølgelig bare BS at man ikke kan skrive "damn" og andre ord som er helt normal hverdagsbanning de fleste ikke tenker over engang. Det har ikke noe med å skape godt miljø i kanalen å gjøre, heller tvert imot vil jeg si.

Jeg kommer til å henge der litt fremover uansett for å se hvordan det går, men hvis de blir for mye av et irritasjonsmoment så bytter jeg beite.

I dag skulle forøvrig lordagaton kjøre i gang sin Metal Gear Solid-stream.

Lenke til kommentar

Jeg synes også det er litt småteite modder der. Jeg satt og så på lordagaton spille litt FFXII i stad. Bare i begynnelsen, men fikk lyst til å spille selv.

På en måte da. Jeg er litt sliten for tiden og orker ikke spille en gang. Spilte litt SMG2 i stad, men hadde mest lyst til å begynne på FFI. Nå skal jeg slappe litt av og se ann Live showsene litt. Blir litt kjedelig egentlig. Nå spiller FFRadio Dirge of Cerberus. Gackt synger så bra! Digger Longing og Redemption.

For lenge siden fant jeg en liten morsom sak om FFVII. Det er et sitat fra en eller annen person som forklarer kort hva FFVII handler om. Jeg setter det i en spoiler siden den spoiler litt om hva som skjer.

Final Fantasy 7: Is like some 90s cartoon where a villain goes from town to town while a coorporation called Shinra are in the way the entire time. And then Aeris dies

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Det må jeg si. Sitatet oppsummerer virkelig kompleksiteten i FFVII med to setninger. :p

Men det er nettopp det som gjør FFVII så bra; de forskjellige nivåene historien kan verdsettes på. Det er minst to lag her; ett overfladisk, som går på at Cloud og co. er helter som skal redde verden fra Shinra og Sephiroth, dette er noe selv et barn kan sette pris på og det var hovedsakelig den biten jeg fikk med meg da jeg spilte gjennom første gang som fjortis, og så er det et dypereliggende lag, som man oppdager etterhvert som man modnes intellektuelt og spiller i gjennom flere ganger, som dypest sett går ut på hvordan vi skal takle tanken om at vi alle skal dø. Sakaguchi var opptatt av akkurat det da han skrev manuset til FFVII, for han hadde mistet en nær slektning (husker ikke hvem) og en måte å takle det på var å skrive tankene sine inn i manuset. Personlig mener jeg at det er dette som er den magiske ingrediensen i FFVII, selv om det skal sies at historien Sakaguchi skrev ble forandret mye på før spillet var ferdig.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

Det må jeg si. Sitatet oppsummerer virkelig kompleksiteten i FFVII med to setninger. :p

Men det er nettopp det som gjør FFVII så bra; de forskjellige nivåene historien kan verdsettes på. Det er minst to lag her; ett overfladisk, som går på at Cloud og co. er helter som skal redde verden fra Shinra og Sephiroth, dette er noe selv et barn kan sette pris på og det var hovedsakelig den biten jeg fikk med meg da jeg spilte gjennom første gang som fjortis, og så er det et dypereliggende lag, som man oppdager etterhvert som man modnes intellektuelt og spiller i gjennom flere ganger, som dypest sett går ut på hvordan vi skal takle tanken om at vi alle skal dø. Sakaguchi var opptatt av akkurat det da han skrev manuset til FFVII, for han hadde mistet en nær slektning (husker ikke hvem) og en måte å takle det på var å skrive tankene sine inn i manuset. Personlig mener jeg at det er dette som er den magiske ingrediensen i FFVII, selv om det skal sies at historien Sakaguchi skrev ble forandret mye på før spillet var ferdig.

Det er vanskelig for oss (ihvertfall jeg, vet ikke om dere andre) som ikke har opplevd en fareruende situasjon eller vært dødssyk og forstå hvordan det vil være å vite at en skal dø. Det er noe som vi ikke tenker på, men alle skal jo dø en dag. Så kommer alle dommedagsteoriene om at vi dør i 2012 og alt det der, da kan en jo virkelig sette seg ned og lure på om vi skal dø den dagen, istedet for på et gamlehjem når du er 80+. Alle skal jo dø en dag, men når en er ung og frisk tenker du ikke på det liksom.

Uriel: "No trophies of my triumphs precede me. But I have lived well, and my ghost shall rest easy. Men are but flesh and blood. They know their doom,but not the hour. In this I am blessed to see the hour of my death... To face my apportioned fate, then fall."
Lenke til kommentar

Vel, man må uansett forholde seg til at mennesker som er viktige for oss dør og det er nettopp det utgangspunktet Sakaguchi skrev fra. Vi blir før eller siden tvunget til å finne en måte å tenke om livet og døden på som kan vi leve med uten at det spiser oss opp innenfra.

Jeg mener det er hele greia med FFVII...tenk på Bugehagens forklaring av Lifestream, hvordan makoreaktorene fungerer, Sephiroths plan om å skape et sår for å suge til seg all livsenergien og bli en gud, hvordan materia blir til, Shinras eksperimentering med kloning, Aeris' selvoppofring - jeg kunne fortsatt. Alt går ut på at liv er en slags flytende energi som hele tiden forflytter seg fra et punkt til annet, slik at det alltid vil være noe som forsvinner for å gi liv til noe som skal komme, men at ingenting noensinne dør i den betydningen at det blir borte.

Jeg tror ikke det er noen tilfeldighet at Vincent står opp av nettopp en kiste, at Seto gråter selv han om egentlig skulle vært fortsteinet til døde eller at Aeris kan få blomster til å spire i slummen. Jeg rekker ikke å skrive mer nå men det er mange sånne detaljer gjennom hele spillet som er knyttet til hovedtemaet.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...