Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillene er ikke komplekse, men historien kan være litt vanskelig, spess hvis man ikke er så god i engelsk. Og med tanke på at jeg var vel yngre enn HCG97 da jeg prøvde FF for første gang, så vil ikke jeg stoppe gutten hvis lysten er til stedet. Så lenge han følger godt med på cut-scenes, så går det vel greit å iallefall få med seg hovedpoengene.

Lenke til kommentar
Spillene er ikke komplekse, men historien kan være litt vanskelig, spess hvis man ikke er så god i engelsk. Og med tanke på at jeg var vel yngre enn HCG97 da jeg prøvde FF for første gang, så vil ikke jeg stoppe gutten hvis lysten er til stedet. Så lenge han følger godt med på cut-scenes, så går det vel greit å iallefall få med seg hovedpoengene.

Jeg hater når venner hopper over cutscenes <_< Btw, jeg er bedre enn broren min i engelsk, han er 16.

I hate when friends skip cutscenes <_< Btw, I'm better than my brother, he's 16.

Lenke til kommentar
..og jeg har PS1, PS2 og PS3, Gamecube, Gameboy Advance...

PS: Mange forskjellige FF's. Kan være vanskelig å få tak i.

PS2: FFX, FFX-2, FFXII og Dirge of Cerberus FFVII.

PS3: Ingen så langt.

GC: Kun FF Crystal Chronicles. Jeg har aldri spilt disse, men ser ikke på disse som "ordentlige" FF.

GBA: Mye snacks. Feks FF VI Advance. Kan være vanskelig å få tak i.

Final Fantasy X til PS2 kan være et greit spill å starte med. Du får ganske fin grafikk, godt gammeldags kampsystem og stemmer, slik at overgangen fra PS3-spillene ikke blir for stor.

Lenke til kommentar

At du er 11 år trenger absolutt ikke si noe særlig for historien... Jeg kan umulig ha vert mye eldre en 11-12 da jeg første spillte kingdom hearts, som nå i dag er min favoritt serie. Klarte også fint å spille andre final fantasy spill da. Men historien kan være litt kompleks i de nyeste utgivelsene. Kan prøve seg på spill som fks FF5, her er det omtrent kun gameplayet det fokuseres på.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er ikke om man klarer å spille FF. Alle kan spille det. Spørsmålet er om gutten skjønner hva spillet handler om, altså historien. Som igjen er det de fleste spiller FF for.

Å anbefale gutten FFV, som med dine ord fokuserer på gameplay, blir som å introdusere gutten for brus for første gang med et glass som er knust på toppen. Brusen smaker godt, men gutten blir ikke fristet til prøve brus igjen. Da er det bedre å gi gutten brusen i et nydelig glass som han ikke kutter seg på, slik at han får gode minner om brus og får lyst til å smake brus igjen.

For folk som aldri har spilt FF før, er FFX en veldig grei plass å starte. Her får du grei grafikk, du får stemmer og en god historie. Med FFX slipper HCG97 å "tvinge" seg til å spille gjennom et spill med dårlig grafikk (i hans øyne, i våre øyne sjarm), han slipper å måtte lese hele historien og historien er heller ikke av den mest komplekse typen og tar ikke alt for lang tid å runde. Kampsystemet er helt perfekt for nybegynnere. Her får du all verdens tid til å planlegge taktikk, bli kjent med items og menyer.

Og hvis han liker det, da kan han heller prøve de eldre spillene. Da vet han hva han går etter og hva han forvente av spillene.

Lenke til kommentar

Jeg ble bare litt frustrert over at det var 360 sin feil ikke vi nordmenn skal se Final Fantasy 13 iår.. Japan får det vel allerede denne julen :p. Japan får bare PS3 versjonen da Square Enix har sagt dem skal ikke lage 360 i Japan da 360 går veldig dårlig i Japan.... Jeg vil helst ha engelske stemmer siden det har fungert i alle FF spillene!!! Har og hørt vi europeere må vente til julen 2010 for å få det til PS3/360. Dæven jeg er lei meg..

Og dem previewene sier FF13 er det flotteste dem har sett grafiskt sett!!! :D

Og jeg elsket FF10 som jeg mener er den beste og andreplass er FF7!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Det har du rett i zell. Men husk at PS3-spill er sonefrie, så kunne kjøpt de fra USA flere mnd før det kommer ut i Europa.

Og i forrige intervju jeg leste, så hadde de ennå ikke begynt med 360-versjonen. Så er jo klart at 360-versjonen vil forsinkerealesen i US/EU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...