Dunedain Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 HCG97: Historien er viktigst i Final Fantasy. Se denne traileren her. Får du lyst til å få med deg historien når du ser traileren, er du klar for Final Fantasy. Får du ikke lyst til å få med deg historien, vent noen år. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Dunedain: Jeg heter HCG nå! Jeg er klar for FF. Glad en venn av meg har ett Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Du bør vente til du blir eldre, spillet er alt for kompleks. Men om du gjerne vil prøve det så skal jeg ikke stoppe deg. Ha en fin reise gjennom magien som er Final Fantasy! Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Nå trenger man ikke å si at FF er for kompleks for en 11 åring. Ærlig talt jeg var vel ikke noe mer enn 6-7 år når jeg spilte igjennom FFVII. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Spillene er ikke komplekse, men historien kan være litt vanskelig, spess hvis man ikke er så god i engelsk. Og med tanke på at jeg var vel yngre enn HCG97 da jeg prøvde FF for første gang, så vil ikke jeg stoppe gutten hvis lysten er til stedet. Så lenge han følger godt med på cut-scenes, så går det vel greit å iallefall få med seg hovedpoengene. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det er sant. Nå var jeg eksepsjonell god i engelsk i forhold til norsk på den tiden da. Jeg klarte faktisk ikke å lese norsk før jeg i tredje klasse, men engelsk leste jeg sånn halveis i allefall. Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg sier bare man spiller Final Fantasy for historiens skyld. Og det blir kanskje litt vanskelig som elleve åring. Men for all del, kos deg med spillet. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Spillene er ikke komplekse, men historien kan være litt vanskelig, spess hvis man ikke er så god i engelsk. Og med tanke på at jeg var vel yngre enn HCG97 da jeg prøvde FF for første gang, så vil ikke jeg stoppe gutten hvis lysten er til stedet. Så lenge han følger godt med på cut-scenes, så går det vel greit å iallefall få med seg hovedpoengene. Jeg hater når venner hopper over cutscenes <_< Btw, jeg er bedre enn broren min i engelsk, han er 16. I hate when friends skip cutscenes <_< Btw, I'm better than my brother, he's 16. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ser ut som du er bedre enn meg i engelsk også. Men som sagt, test ut et eller annet spill i serien. Trur neppe du har alle maskinene til å kunne spille alle uansett. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Vel, jeg har jo hørt om emulatorer og jeg har PS1, PS2 og PS3, Gamecube, Gameboy Advance... Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Jeg ser ingen grunn til at Final Fantasy skulle være for kompleks for HCG. Jeg spilte FFVII når det kom og da var jeg liksom 8 år eller no. Spillene er jo tekstet, så hvis du er flink til å lese engelsk tror jeg ikke det kan bli noe problem. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 ..og jeg har PS1, PS2 og PS3, Gamecube, Gameboy Advance... PS: Mange forskjellige FF's. Kan være vanskelig å få tak i. PS2: FFX, FFX-2, FFXII og Dirge of Cerberus FFVII. PS3: Ingen så langt. GC: Kun FF Crystal Chronicles. Jeg har aldri spilt disse, men ser ikke på disse som "ordentlige" FF. GBA: Mye snacks. Feks FF VI Advance. Kan være vanskelig å få tak i. Final Fantasy X til PS2 kan være et greit spill å starte med. Du får ganske fin grafikk, godt gammeldags kampsystem og stemmer, slik at overgangen fra PS3-spillene ikke blir for stor. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 At du er 11 år trenger absolutt ikke si noe særlig for historien... Jeg kan umulig ha vert mye eldre en 11-12 da jeg første spillte kingdom hearts, som nå i dag er min favoritt serie. Klarte også fint å spille andre final fantasy spill da. Men historien kan være litt kompleks i de nyeste utgivelsene. Kan prøve seg på spill som fks FF5, her er det omtrent kun gameplayet det fokuseres på. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Spørsmålet er ikke om man klarer å spille FF. Alle kan spille det. Spørsmålet er om gutten skjønner hva spillet handler om, altså historien. Som igjen er det de fleste spiller FF for. Å anbefale gutten FFV, som med dine ord fokuserer på gameplay, blir som å introdusere gutten for brus for første gang med et glass som er knust på toppen. Brusen smaker godt, men gutten blir ikke fristet til prøve brus igjen. Da er det bedre å gi gutten brusen i et nydelig glass som han ikke kutter seg på, slik at han får gode minner om brus og får lyst til å smake brus igjen. For folk som aldri har spilt FF før, er FFX en veldig grei plass å starte. Her får du grei grafikk, du får stemmer og en god historie. Med FFX slipper HCG97 å "tvinge" seg til å spille gjennom et spill med dårlig grafikk (i hans øyne, i våre øyne sjarm), han slipper å måtte lese hele historien og historien er heller ikke av den mest komplekse typen og tar ikke alt for lang tid å runde. Kampsystemet er helt perfekt for nybegynnere. Her får du all verdens tid til å planlegge taktikk, bli kjent med items og menyer. Og hvis han liker det, da kan han heller prøve de eldre spillene. Da vet han hva han går etter og hva han forvente av spillene. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Jeg ble bare litt frustrert over at det var 360 sin feil ikke vi nordmenn skal se Final Fantasy 13 iår.. Japan får det vel allerede denne julen . Japan får bare PS3 versjonen da Square Enix har sagt dem skal ikke lage 360 i Japan da 360 går veldig dårlig i Japan.... Jeg vil helst ha engelske stemmer siden det har fungert i alle FF spillene!!! Har og hørt vi europeere må vente til julen 2010 for å få det til PS3/360. Dæven jeg er lei meg.. Og dem previewene sier FF13 er det flotteste dem har sett grafiskt sett!!! Og jeg elsket FF10 som jeg mener er den beste og andreplass er FF7!! Endret 27. april 2009 av Toman85 Lenke til kommentar
zell_InnleggNO Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) hadde ikke sett det i år uansett. ff spillene har alltid blitt sluppet i japan tidlig, så usa en stund etterpå. også europa 2-4 måneder etter det. ff 12 japan 16 mars, 06 usa 31 oct, 06 eu 23 feb, 07 Endret 27. april 2009 av zell Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det har du rett i zell. Men husk at PS3-spill er sonefrie, så kunne kjøpt de fra USA flere mnd før det kommer ut i Europa. Og i forrige intervju jeg leste, så hadde de ennå ikke begynt med 360-versjonen. Så er jo klart at 360-versjonen vil forsinkerealesen i US/EU. Lenke til kommentar
zell_InnleggNO Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 yea poeng med import. Men tja, trur ikke selve portingen tar så evig lang tid. det kan de jo ta side om side mens de mekker engelsk voice acting etc? for det er vel grunnen til at det kommer så mye senere i statene? oversettelsen? Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kansje jeg vil skaffe meg den final fantasy advent children Blu Ray fra japan fordi det følger med en FF13 demo der Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Har nå lånt meg Final Fantasy X, nå gjelder det bare å spille det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå