Jikla Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Ting som tyder på att FF XIII versus kommer til 360 også blir yttligere forsterket. Legg merke til kommentaren nederst i artikkelen som sier oversatt att det er en sjanse for att spillet mister e3 pga forandringer i utvikling. Ikke det at jeg har noe imot at xbox 360 også får spillet. Men har ikke Nomura noe å si om dette siden han er den som har stått for utviklingen av spillet i snart 7 år? Greit nokk at spillet kanskje går multi plat, men det blir vell det samme som å vise ps 3 brukere fingeren? Det blir vell det samme som om at Remedy plutselig på E3 i fjor hadde sagt at Alan wake kommer til ps3. Herregud...husker da de visste FFXIII til xbox 360 på E3 så ble mange folk klikkings. BTW: noen som vet om final fantasy 6 kommer til å bli sluppet ut på VC? Har lyst på spillet men er lite sugen på å spille det på en emulator. Eller tror dere at de kommer til å lage en remake til DS? Endret 19. mai 2010 av Jikla Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Final Fantasy VI finnes foruten på SNES også på PS1 og GBA. Siden det finnes på PS skal man ikke se borti ifra att dette kanskje kommer på PSN som de senere utgavene av spillet men min våteste drøm er att det kommer en helt ny versjon med opppusset grafikk. Final Fantasy VI er mitt favorittspill i denne serien Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Når det kommer til de tidligere FF fra VI og bakover - og JRPGer generelt - lønner det seg gjerne å kjøpe nyutgivelser pga. forbedret lokalisering. Mange av disse spillene ble først oversatt under altfor mye tidspress, oversetteren av Secret of Mana f.eks. fikk en måned på seg og innrømte selv at han måtte nøye seg med å gjengi det aller mest nødvendige og det ble hvertfall ikke tid til å gi språket noen kunstnerisk schwung. FFIV til DS er en kjempeforbedring over det hverdagslige språket som ble brukt i SNES-oversettelsen, og PS-oversettelsen av FF Tactics - som var full av engrish - har fått en nesten shakespeariansk nyoversettelse på PSP. Lenke til kommentar
Olorinmaia Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Er egentlig ingen stor fan av AMV's, men kom over denne på youtube forleden en dag, synes den er verdt å dele med FF fans i denne tråden. Massevis av flotte scener fra FFVII-universet. Lenke til kommentar
Olorinmaia Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Final Fantasy VI finnes foruten på SNES også på PS1 og GBA. Siden det finnes på PS skal man ikke se borti ifra att dette kanskje kommer på PSN som de senere utgavene av spillet men min våteste drøm er att det kommer en helt ny versjon med opppusset grafikk. Final Fantasy VI er mitt favorittspill i denne serien Har aldri prøvd FFVI, på hvilken konsoll ville du anbefalt meg å prøve spillet for første gang? Grafikk har ingen betydning for meg (spiller spill som Starcraft I, FFVII (PS) og andre gamle spill jevnt og trutt) Skrur bare datoen tilbake til når spillet kom ut, og setter forventningene til grafikk og sådan deretter :=) Som du sier hadde det vært supert om de hadde sluppet det på PSN, men det kan nok ta sin tid. :/ Endret 21. mai 2010 av Olorin Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Ugh...Fikk se snutter av slutten av crisis core, noe som gjorde meg litt trist :< Der de hiver mange fiender på deg og du VET at du kommer til å dø. Skulle ønske de lagde en "what if" ending der Zack overlevde :/ Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Har aldri prøvd FFVI, på hvilken konsoll ville du anbefalt meg å prøve spillet for første gang? Det er ikke så viktig hvilken plattform du spiller det på. Jeg regner med at å spille den originale SNES-utgivelsen ikke er noe alternativ, og at du heller ikke vil spille det på den lille GBA-skjermen, så har du jo PS1-utgivelsen om du klarer å få tak i den. Det enkleste er selvfølgelig å spille SNES- eller GBA-versjonen på en emulator; ikke bare er det gratis og lettere tilgjengelig men du slipper også loadingen på PS1, pluss at du kan save når du vil og det finnes et utall hacks til spillet på nettet om du noen gang skulle ønske deg en litt annerledes FFVI-opplevelse. Edit: Dog går du glipp av de animerte filmsekvensene som ble lagt til PS1-utgivelsen. Endret 21. mai 2010 av Spartakus Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Da var FFIX tilgjengelig til PS3 på PS Store folkens, løp og kjøp. =) Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 FFIX er det eneste av de nyere FF som er laget med Yoshitaka Amano som hoveddesigner og de eldre hadde egentlig ikke teknologien til å gjengi den sære stilen hans (google "Yoshitaka Amano" for å se hva jeg mener), så IX er rent grafisk et unikt spill som man neppe vil få se lignende til igjen. Der Tetsuya Nomura lar seg inspirere av moteblader, sci-fi og filmer (alle kunne nok se likheter med Star Wars og Jurassic Park i XIII), er Amano mer inspirert av tradisjonell japansk kunst, abstrakt kunst og europeisk middelalder. Gameplay-messig er det bevisst retro. Jeg vil påstå det minner mest om FFIV, så hvis man liker IX (og ikke er en total grafikkhore) skulle man også like IV til SNES eller eventuelt remaken til DS (som har et bedre script). Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Voldsomt mye du vet om JRPG da. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Voldsomt mye du vet om JRPG da. Har spilt dem i 11-12 år nå da, både gamle og nye. Har også lest en del om sjangeren på Wiki og jeg pleier å kjøpe spillblader når det er mye JRPG-stoff. Det svenske spillbladet Level hadde en JRPG-spesial for noen måneder siden der en av skribentene deres hadde spilt seg gjennom JRPG-historien fra Dragon Quest I til Final Fantasy XII, og skrev en del om hvordan sjangeren hadde utviklet seg og om de forskjellige seriene. Retrogamer hadde en lignende FF-spesial for ikke lenge siden der de tok for seg FF-historien. Lærer en del morsomme ting som at Chocoboen ble kopiert fra en fugl som ble brukt i forbindelse med reklame for sjokolade i Japan, og at Cactuar begynte som en tegning Nomura lagde mens han kjedet seg i skoletimene. Oppfordrer i grunn alle som liker JRPGer til å prøve Dragon Quest I (aka Dragon Warrior I) til NES. Det er spillet som så og si oppfant hele sjangeren og skilte japanske rollespill fra vestlige (før DQ var de ganske like). Jeg tviler på at noen av dere gidder å fullføre spillet, for det er ingen tvil om at man er kommet langt siden den gang, men det er morsomt bare å se utgangspunktet. Spillet var faktisk avhengighetsdannende i sin tid. Dragon Quest I amerikansk cover DQ på verdenskartet DQ kamp Episk grafikk og dialog Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg digger Dragon Quest serien. Jeg har IV og V remakesene til DS og Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King til PS2 (som er favoritten). Nå venter jeg på IX til DS og håper at nummer VI remaken til DS kommer snart. Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Da var FFIX tilgjengelig til PS3 på PS Store folkens, løp og kjøp. =) Da var mitt favoritt spill ute i på PS Store ja! Jippi! Lenke til kommentar
Olorinmaia Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Da var FFIX tilgjengelig til PS3 på PS Store folkens, løp og kjøp. =) Da var mitt favoritt spill ute i på PS Store ja! Jippi! Anskaffet dette selv Koselig spill å ha på PSP'n. Liker musikken veldig godt så langt. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vill anbefale FF VI på SNES hvor det først kom men kan både være vanskelig å få tak i samtidig som man trenger en adapter for å spille det. PS1 versjonen er nok lettere å få tak i Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg hadde håpet FFV og VI kom som remake jeg da, til en eller annen plattform. Lenke til kommentar
Olorinmaia Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg hadde håpet FFV og VI kom som remake jeg da, til en eller annen plattform. Spørs om Squareenix slipper FFVI på PSN. Ettersom de har sluppet 7, 8 og 9 allerede. Da gjenstår egentlig kun nr. 6 av FF som ble utslipt på PS1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Vill anbefale FF VI på SNES hvor det først kom men kan både være vanskelig å få tak i samtidig som man trenger en adapter for å spille det. PS1 versjonen er nok lettere å få tak i Det enkleste er å bare laste ned en ROM av enten SNES- eller GBA-versjonen, hvis man ikke på død og liv skal se filmsekvensene som ble lagt til på PS1-versjonen. Det går også an å emulere PS1-versjonen, men det kan (må ikke) være mer kinkig. Lenke til kommentar
Makiavelli Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Er et Final Fantasy maraton på gang nå. Noen svensker som skal spille igjennom 1 til 13 på 10 dager ungefär. Hvis noen har litt ekstra tid å slå ihjel Tantalus Hjemmeside Direkte Streamlink Har spilt igjennom FFV, og holder på med FFVIII nu. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Fantastisk initiativ! Også bare 10 dager? Det må være en opplevelse å få så mye Final Fantasy på så kort tid. Det eneste jeg ikke liker er at jeg ikke kan være der selv. Jeg misunner dem de perspektivene man må få når opplever hele serien under ett på den måten, og sammen med mennesker som utvilsomt er veldig dedikerte og kunnskapsrike. Jeg har savnet noe lignende i Norge, dvs. et skikkelig community rundt Final Fantasy eller bare JRPGer generelt, der man kan spille, diskutere og sette i gang prosjekter som det her. Det er ofte jeg føler at jeg er den eneste i landet som er virkelig interessert mens resten spiller CoD og WoW, og selv om spillene i seg selv er fantastiske så hadde det vært ti ganger mer interessant å holde på med dem hvis det var et solid community rundt dem. Det er selvfølgelig internasjonale communities, men det blir ikke det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå