g.i.r.l. Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Hvis du teller med Knights of the Round i FFVII så var summons litt mer enn ok når man fikk den. Det er ingen annen summon i hele FF-serien som så til de grader knekker vanskelighetsgraden i spillet, ikke minst hvis du kobler den med W-Summon og/eller har to personer som kastet den (hvis du har både Knights of the Round-Materia og Master Summon-materia). Lol ja husker godt KOtR i FF7. Riktignok blir selv KotR en smule dårligere hvis en levler opp sykt mange counter materiaer, men for den som ikke gidder det er KotR soleklart det beste angrepet i spillet. Ihvertfall når en tenker på at angrepet kan brukes så mye man vil (i motsetning til f.eks. Onmislash). Den strategien jeg likte best i FF7 var og først mikse W-summon sammen med KotR. For så å mikse Mime med HP absorb. For sikkerhetsskyld hadde jeg også Final attack+Phoenix. På den måten kan man ta 2X KotR for null MP pga. Mime, samtidig som en fyller opp fullt liv hver gang en tar angrepet pga. HP absorb. Skulle en tilfeldigvis dø, kommer Phoenix å bringer deg tilbake i live. Med denne stategien blir en i praksis udødelig, samtidig som en kun trenger å bruke en eneste karakter....ahh FF7, good times! Endret 8. april 2010 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvis du teller med Knights of the Round i FFVII så var summons litt mer enn ok når man fikk den. Det er ingen annen summon i hele FF-serien som så til de grader knekker vanskelighetsgraden i spillet, ikke minst hvis du kobler den med W-Summon og/eller har to personer som kastet den (hvis du har både Knights of the Round-Materia og Master Summon-materia). Lol ja husker godt KOtR i FF7. Riktignok blir selv KotR en smule dårligere hvis en levler opp sykt mange counter materiaer, men for den som ikke gidder det er KotR soleklart det beste angrepet i spillet. Ihvertfall når en tenker på at angrepet kan brukes så mye man vil (i motsetning til f.eks. Onmislash). Den strategien jeg likte best i FF7 var og først mikse W-summon sammen med KotR. For så å mikse Mime med HP absorb. For sikkerhetsskyld hadde jeg også Final attack+Phoenix. På den måten kan man ta 2X KotR for null MP pga. Mime, samtidig som en fyller opp fullt liv hver gang en tar angrepet pga. HP absorb. Skulle en tilfeldigvis dø, kommer Phoenix å bringer deg tilbake i live. Med denne stategien blir en i praksis udødelig, samtidig som en kun trenger å bruke en eneste karakter....ahh FF7, good times! Sykt! Lenke til kommentar
Jama Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Da var tok jeg siste bossen for noen dager siden, og har verdt i Eden og farma Adamantoise i en god del timer ved å bruke summon/death metoden. Har ikke fått noen traps ennå men en del Platinum Ingot så solgt det og har nå rundt 2 millioner gil. Tror jeg skal gjøre litt missions nå(er på mission 31). Tror dere jeg er sterk nok til å drepe Adamontoise med straight kill, blir så lei av at man må få tilbake TP etter hver gang. Alle har 17k+ HP, men bare Lightning har et oppgradert våpen. Jeg har litt å si om FFXIII men først vil jeg bare si at jeg ikke er en kjempe stor FF spiller, har bare spilt FFIX som er et av det beste spillet jeg har spilt noensinne og FFV fra start til slutt. FFIV og FFXII har jeg bare såvidt begynt på. Har virkelig lyst til å spille FFVI så tror det blir det neste FF spillet jeg skal spille. Jeg vil først si at jeg syntes historien var veldig bra, men jeg datt litt ut mot slutten(slutta å lese i dataloggen etter kapittel 11, skal spille gjennom spille en gang til etterhvert ), de siste filmene var utrolig bra, men jeg satt litt og lurte på hva som egentlig skjedde på slutten. Igjen så er det min feil, skal lese gjennom dataloggene igjen når jeg har tid til det. Karakterene likte jeg alle veldig godt, spesielt Hope hadde en veldig god utvikling gjennom historien følte jeg. Ingen er vel hovedperson i spille men jeg synes Vanille og Fang er vel de som virker å være sentrale til slutt. Jeg har også noe negativt å si, men det vil ikke si at jeg ikke likte hvordan det ble fremført anderledes. Byer er noe jeg vill trekke frem og spesielt noe jeg savnet egentlig var og måtte dra til en by for å besøke butikker. Spillet ble lissom litt for enkelt med tanke på at man hadde alle butikkene rundt seg hele tiden. Det andre er at etter hver fight så føles det ikke ut som jeg forsterker karakterene noe særlig, jeg savner EXP med andre ord. Men jeg skjønner at SE tenker nytt, og jeg har ikke noe dårlig å se om Crystiarium . Jeg liker spillet veldig godt og har klart å nyte spille etter et par timers skuffelse helt på begynnelsen. Gleder meg til Versus XIII! Var vel ikke så mye spoiler men setter det i spoiler tag for å være trygg Endret 9. april 2010 av Jama Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Da var tok jeg siste bossen for noen dager siden, og har verdt i Eden og farma Adamantoise i en god del timer ved å bruke summon/death metoden. Har ikke fått noen traps ennå men en del Platinum Ingot så solgt det og har nå rundt 2 millioner gil. Tror jeg skal gjøre litt missions nå(er på mission 31). Tror dere jeg er sterk nok til å drepe Adamontoise med straight kill, blir så lei av at man må få tilbake TP etter hver gang. Alle har 17k+ HP, men bare Lightning har et oppgradert våpen. Jeg har litt å si om FFXIII men først vil jeg bare si at jeg ikke er en kjempe stor FF spiller, har bare spilt FFIX som er et av det beste spillet jeg har spilt noensinne og FFV fra start til slutt. FFIV og FFXII har jeg bare såvidt begynt på. Har virkelig lyst til å spille FFVI så tror det blir det neste FF spillet jeg skal spille. Jeg vil først si at jeg syntes historien var veldig bra, men jeg datt litt ut mot slutten(slutta å lese i dataloggen etter kapittel 11, skal spille gjennom spille en gang til etterhvert ), de siste filmene var utrolig bra, men jeg satt litt og lurte på hva som egentlig skjedde på slutten. Igjen så er det min feil, skal lese gjennom dataloggene igjen når jeg har tid til det. Karakterene likte jeg alle veldig godt, spesielt Hope hadde en veldig god utvikling gjennom historien følte jeg. Ingen er vel hovedperson i spille men jeg synes Vanille og Fang er vel de som virker å være sentrale til slutt. Jeg har også noe negativt å si, men det vil ikke si at jeg ikke likte hvordan det ble fremført anderledes. Byer er noe jeg vill trekke frem og spesielt noe jeg savnet egentlig var og måtte dra til en by for å besøke butikker. Spillet ble lissom litt for enkelt med tanke på at man hadde alle butikkene rundt seg hele tiden. Det andre er at etter hver fight så føles det ikke ut som jeg forsterker karakterene noe særlig, jeg savner EXP med andre ord. Men jeg skjønner at SE tenker nytt, og jeg har ikke noe dårlig å se om Crystiarium . Jeg liker spillet veldig godt og har klart å nyte spille etter et par timers skuffelse helt på begynnelsen. Gleder meg til Versus XIII! Var vel ikke så mye spoiler men setter det i spoiler tag for å være trygg Jeg er sterk nok til å ta Adamantoises på 'vanlig' måte, men bruker likevel summon først, kun for å spare tid. Om du får 5 stjerner etter kampen så økes sjangsen for å få Trap med 400%. (Altså fra 1% til 5%). Lenke til kommentar
Noxxy Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 KoTR ja! Kan huske at da jeg sparket inn trynet på emerald så tok det ca 10min der jeg bare satt å så på at omlag 40-50 riddere hogde seg gjennom Hp'n til beistet. Good times! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Lol ja husker godt KOtR i FF7. Riktignok blir selv KotR en smule dårligere hvis en levler opp sykt mange counter materiaer, men for den som ikke gidder det er KotR soleklart det beste angrepet i spillet. Ihvertfall når en tenker på at angrepet kan brukes så mye man vil (i motsetning til f.eks. Onmislash). Den strategien jeg likte best i FF7 var og først mikse W-summon sammen med KotR. For så å mikse Mime med HP absorb. For sikkerhetsskyld hadde jeg også Final attack+Phoenix. På den måten kan man ta 2X KotR for null MP pga. Mime, samtidig som en fyller opp fullt liv hver gang en tar angrepet pga. HP absorb. Skulle en tilfeldigvis dø, kommer Phoenix å bringer deg tilbake i live. Med denne stategien blir en i praksis udødelig, samtidig som en kun trenger å bruke en eneste karakter....ahh FF7, good times! Og alle disse mulighetene viser bare at materia-systemet er det beste i serien så langt. Ikke noe annet system har åpnet for så mye kreativitet, tillatt deg å finne på så mange egne kombinasjoner og så til de grader forme hvordan laget ditt oppfører seg i kamp. Det var så deilig første gangen jeg forsøkte å koble med Phoenix med Final Attack eller bruke Mime etter KotR og se at det faktisk fungerte, når man kanskje tenkte at det ville være for godt til å være sant. Der de fleste spill ikke ville tatt høyde for så mange kombinasjoner eller nektet deg noen fordi de var for bra så ga FFVII deg fullstendig frihet til å lage guder av karakterene dine om du var villig til å bruke tid på det. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Selv brukte jeg rundt 70 timer på FFVII totalt, mot 80 timer (hittil) på FFXIII, 100 timer på FFXII, og 200 timer på FFX. Dette på 1 gjennomspilling. Første gjennomspilling av VII tok meg 53 timer, ellers varierte det mye utfra hvilke sideoppdrag jeg gjorde. Kjappeste gjennomspilling var 36 timer, med alle Weapons beseiret. VIII tok meg lengst tid da det var et helvete å få 100 av de sterkeste magiene, som jeg ville ha til junction for å være sikker på at jeg kunne ta Ultima og Omega. Rundet spillet på 95 timer. IX, X , XII og XIII tok meg alle rundt 60. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Og alle disse mulighetene viser bare at materia-systemet er det beste i serien så langt. Ikke noe annet system har åpnet for så mye kreativitet, tillatt deg å finne på så mange egne kombinasjoner og så til de grader forme hvordan laget ditt oppfører seg i kamp. Jeg liker Materiasystemet veldig godt, men samtidig synes jeg Square kunne ha gjort mye mer ut av det tidlig i spillet. I begynnelsen er det veldig få muligheter til å kombinere materiaer, og en har stort sett bare "all" og "elemental attack" materiaene det går ann å kombinere. Derfor blir det ikke mye rom til å utforske systemet. Det er først helt mot slutten at man får mer fancy materiaer å leke med. Endret 9. april 2010 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Man tenker sånn når man er blitt kjent med systemet og spiller fra begynnelsen igjen, men første gangen jeg spilte FFVII var jeg takknemlig for at læringskurven var såpass slak. Det hører riktignok med at jeg var 13-14 år gammel og hadde hjernekapasitet deretter, allikevel synes jeg pacingen generelt er nok et av de aspektene ved FFVII som gjør at spillet hever seg så høyt over de andre. Når et spill varer over 50 timer er pacing utrolig viktig og de fleste får det ikke ordentlig til; det er nesten alltid noent timer som er litt tunge, der du føler at spillmekanismene er forvirrende, at en dungeon er litt vel lang og ensformig med for mange random encounters, eller en cutscene som føles som unødvendig uthaling. Disse tankene slo meg aldri da jeg spilte FFVII, og jeg ble nok litt bortskjemt for jeg tenker ofte når jeg spiller andre jrpger at "dette gjorde FFVII mye bedre". Et typisk eksempel er du når du krysser de eviglange slettene i FFXII, og jeg spør meg selv hvorfor det er nødvendig å ha så store områder med så mange fiender? Kunne man ikke heller hatt et mindre område med sterkere fiender som ga mer exp? Kampsystemene blir nesten alltid overspilt. På samme måte mener jeg Draw i FFVIII burde vært dobbelt så effektiv, i stedet for at man blir stående i en evighet å drawe fra en enkelt fiende for å få 100 av en magi - det tilfører jo ingenting til spillet annet enn en kjedelig tidtrøyte. Lenke til kommentar
Jama Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg er sterk nok til å ta Adamantoises på 'vanlig' måte, men bruker likevel summon først, kun for å spare tid. Om du får 5 stjerner etter kampen så økes sjangsen for å få Trap med 400%. (Altså fra 1% til 5%). Ja vet det, har også Connoisseur Catalog som øker med 0.5%. Skal skaffe 2 Gaian Ring til før jeg prøver med straight kill, vis ikke virker det håpløst. Har også bare et spørsmål, kan jeg ha alle ultimate våpnene eller bare en til vær? Må jo kunne ha alle men er ikke det inntrykket jeg har fått rundt omkring på nettet. Eneste er at det vil ta litt tid kanskje Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 eller en cutscene som føles som unødvendig uthaling. '(Super?)Nova' comes to mind. Jeg er sterk nok til å ta Adamantoises på 'vanlig' måte, men bruker likevel summon først, kun for å spare tid. Om du får 5 stjerner etter kampen så økes sjangsen for å få Trap med 400%. (Altså fra 1% til 5%). Ja vet det, har også Connoisseur Catalog som øker med 0.5%. Skal skaffe 2 Gaian Ring til før jeg prøver med straight kill, vis ikke virker det håpløst. Har også bare et spørsmål, kan jeg ha alle ultimate våpnene eller bare en til vær? Må jo kunne ha alle men er ikke det inntrykket jeg har fått rundt omkring på nettet. Eneste er at det vil ta litt tid kanskje Du kan ha så mange ultimate weapons du bare vil, alt som kreves er tid og gil. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 eller en cutscene som føles som unødvendig uthaling. '(Super?)Nova' comes to mind. Nå må du gi deg. Supernova er en milepæl i FF-historien, antageligvis det mest storslagne angrepet som hittil var laget i noe tv-spill. Jeg synes fremdeles det er imponerende å se Supernova om igjen på youtube en gang i blant. Hvis du vil se en unødvendig lang cutscene så spill Eternal Sonata og få med deg en viss dødsscene der. Det er en av de lengste dødsscenene jeg har sett, men det er ikke det som er problemet, problemet er at personen som dør er en du knapt har stiftet bekjentskap med, så du har ikke bygd opp noe forhold til personen i det hele tatt. Man sitter der bare og lurer på hva i all verden utviklerne tenkte. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) ...det tilfører jo ingenting til spillet annet enn en kjedelig tidtrøyte. Man sitter der bare og lurer på hva i all verden utviklerne tenkte. Appropo inkompetente utviklere. Jeg skulle likt å vite hva som gikk gjennom hode til dimlingene hos squaresoft som fant ut at det var en god ide å ikke gi deg et savepunkt i siste hule i FF3. Hulen inneholder jo søren meg 6 bosser og tar ca 1.30-2 timer å komme seg igjennom. Det er det jeg kaller en ekte "game killer". Altså, en fatal feil i spilldesignet som gjør at du bare legger fra deg spillet for så og aldri ofre en tanke for det igjen. Noe som får deg til å si " yeah screw u too, fuck u...I'm outta here" Endret 9. april 2010 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Haha, nå har jeg ikke spilt så langt som til siste hule i FF3 (går utfra at du mener det faktiske FF3 og ikke 6), men det høres ut som en situasjon der jeg ikke ville nølt med å bruke savestates. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Final Fantasy 1 var også fælt. Der gikk du gjennom en sånn borg eller slott også møtte du på forskjellige bosser, tror du møter tre stykker. Så kommer du til siste boss, men hvis du ikke er sterk nok da til å ta den, så må du jo gå tilbke og grinde litt. Når du da kommer til det stedet du møter den nest siste bossen da, så møter du på han igjen og må sloss mot han igjen. Det forutsetter at du ikke har den spellen som gir deg mulighet til å teleportere ut derfra. Det hadde ikke jeg, så jeg er stuck ved siste boss på FF1 og har aldri fullført det. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Haha, nå har jeg ikke spilt så langt som til siste hule i FF3 (går utfra at du mener det faktiske FF3 og ikke 6), men det høres ut som en situasjon der jeg ikke ville nølt med å bruke savestates. Ja, det er det "ekte" FF3 jeg spiller, men jeg spiller det på DS og da har man vel ikke muligheten til å bruke savestates med mindre det finnes homebrew av noe slag... Final Fantasy 1 var også fælt. Der gikk du gjennom en sånn borg eller slott også møtte du på forskjellige bosser, tror du møter tre stykker. Så kommer du til siste boss, men hvis du ikke er sterk nok da til å ta den, så må du jo gå tilbke og grinde litt. Ja det samme skjedde med meg når jeg spilte FF5. Mot slutten der drepte som oftest vanlige fiender meg før jeg engang fikk løpt vekk fra kampen. Jeg hadde nok for lav lv., men med tanke på hvor fort jeg døde måtte jeg nok a grindet sykt mye for å greie det. Noe som ikke fristet noe særlig på den tiden. Det er rart hvordan en kan spille et spill i 30-50 timer nonstop, for så å ikke røre det på 6-7år lol. FF2 derimot var det helt motsatte. Det var rett og slett helt bugga. Med litt tolmodighet kunne du mer eller mindre grinde deg opp så mye i begynnelsen av spillet at du slapp å ta en eneste kamp senere. Noe som da førte til at spillet ble sykt enkelt. Jeg rundet riktignok ikke FF2, men så langt jeg kom var vansklighetsgraden helt ødelagt. Har ikke prøvd meg noe særlig på FF1, men jeg har litt lyst til å ta det fram igjen. Hvordan er det med savepunkter i FF1? finnes de i huler, eller kan en kun save på verdenskartet slik som i 3ern? Endret 9. april 2010 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Det skal jeg ikke si for sikkert, men jeg tror ikke du kan save i huler, bare på verdenskartet. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 ÅÅÅÅÅ jeg vil ha Final Fantasy Versus XIII snart, håper det kommer neste år Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 ÅÅÅÅÅ jeg vil ha Final Fantasy Versus XIII snart, håper det kommer neste år jeg håper det kommer i år ^^. Bare sånn "lol surprise, it's already finished" announcement @ E3. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hahaha viss de sier det på E3, jeg klarer nesten ikke å se for meg tryne mitt da Damn jeg er fryktelig hekta på FFXIII!!! Og historien er faktisk veldig positiv i mine øyner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå