Steve Vice Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Siden release så har FF XIII solgt: PS3: 3.413.889 ** Japan har solgt rundt 2 millioner av disse 360: 970.090 Så hvis man ser på områder hvor FF XIII er multiplattform er ikke forskjellen i salg så mye men det betyr vel att det er nesten 1 million "idoter" der ute Med den markedsføringskampanjen som ble kjørt for Xbox360 versjonen av spillet er det jo litt forunderlig at den ikke "knuser" PS3 versjonen ned i støvlene salgsmessig. Så de med vettet i behold er nok i stort flertall Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Heh, klarte endelig Barthandeus igår. Var ganske lett når jeg første klarte hans første Destructo. Jeg liker virkelig historien så langt, gøy å kunne fortsette med den Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Syntes ikke att det er merkverdig i det hele tatt att Final Fantasy salget på 360 ikke knuser salget av PS3 versjonen og grunnen til att jeg nevner dette kommer hovedsaklig av to faktorer som oppegående gamere vet om. Den første grunnen og kanskje den sterkeste er att for sjeldenhetens skyld så er PS3 versjonen av spillet bedre enn 360 sin. Den andre faktoren er nok att hvis man tar en titt på salgstallene til de andre JRPG spilla som har kommet til 360 så er samtlige blitt slått av FF XIII noe som tilsier att JRPG sjangeren ikke er salsmessig suksess slik som andre sjangre. Det som hadde vært inntressant og vist er hvor stor prosentandelen av salg av spillet hvor kjøperen har begge formater. Endret 5. april 2010 av whackedorange Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Syntes ikke att det er merkverdig i det hele tatt att Final Fantasy salget på 360 ikke knuser salget av PS3 versjonen og grunnen til att jeg nevner dette kommer hovedsaklig av to faktorer som oppegående gamere vet om. Den første grunnen og kanskje den sterkeste er att for sjeldenhetens skyld så er PS3 versjonen av spillet bedre enn 360 sin. Den andre faktoren er nok att hvis man tar en titt på salgstallene til de andre JRPG spilla som har kommet til 360 så er samtlige blitt slått av FF XIII noe som tilsier att JRPG sjangeren ikke er salsmessig suksess slik som andre sjangre. Det som hadde vært inntressant og vist er hvor stor prosentandelen av salg av spillet hvor kjøperen har begge formater. Skulle og vert morsomt å vite hvor mange prosent disse "oppegående" gamerene utgjør. Hvor mange av de 3.4 millionene som kjøpte det tror du leste en eneste anmeldelse? Markedsføring har mye å si men ikke alltid det hjelper, bare se på Batman: Arkham Asylum. Markedført hardest på PS3, PS3 solgte mest. Bayonetta markedsført mot Xbox360, solgte mest på PS3 (selv om man ikke akkurat kan si spillet solgte bra i det hele tatt). Final Fantasy XIII, en vannvittig markedsføring til Xbox360 utenfor japan, og selger helt ok men blir da knust av tallene til PS3 versjonen, her går det mest på tradisjoner som Microsoft ikke greide å hamle opp med, Final Fantasy (mainstream) tilhører Playstation merket for folk flest. Og vi "oppegående" gamere utgjør en liten prosentandel av de som faktisk kjøper spill, det ser man lett gang på gang hvor spill som blir hypa stort på forum ender opp med å selge middelmådig eller dårlig, da ser du hvor stor andel av "hardcore" publikummet som eksisterer, i spillsalg så handler det om hvor stor andel "casual" gamerene du greier å trekke. De som ikke sitter på forum og spillsider døgnet rundt. Du er litt ført bak lyset hvis du tror det i 2010 hører med sjeldenhetene at Xbox360 versjonen ikke er suveren Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Heh, klarte endelig Barthandeus igår. Var ganske lett når jeg første klarte hans første Destructo. Jeg liker virkelig historien så langt, gøy å kunne fortsette med den Kapittel 9 er et høydepunkt, samme gjelder 13. Jeg skjønner ikke hva alt oppstusset med Gran Pulse var, det var et av de kjedeligere stedene synes jeg. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Uansett er FF12, ihvertfall idemessig et av de mest spennende kapitlene i serien noensinne, og det er synd at trangsynte fans ødela den kule utviklingen som FF12 påbegynte. Var det fansen sin skyld eller at de plasserte FFX design-teamet tilbake for FF13? Nå hintet vel squaenix sjefen for en tid tilbake om at JRPG-sjangeren var blitt altfor konservativ og nærmest reaksjonær, så er jo mulig at det blir rom for nytenkning senere. Og hvorfor ble FF10 teamet satt til å lage FFXIII? jo, fordi fans likte FFX bedre enn FFXII. Nå hadde FF12 en turbulent utviklingsprosess, og det ble vel tidlig klart at FFXIII ville få andre utviklere. Likevel tror jeg at misnøyen mot FFXII gjorde sitt for at neste spill i serien ble totalt anderledes. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Heh, klarte endelig Barthandeus igår. Var ganske lett når jeg første klarte hans første Destructo. Jeg liker virkelig historien så langt, gøy å kunne fortsette med den Kapittel 9 er et høydepunkt, samme gjelder 13. Jeg skjønner ikke hva alt oppstusset med Gran Pulse var, det var et av de kjedeligere stedene synes jeg. Du synes seriøst Gran Pulse var kjedeligere enn de vel 20 lineære timene du hadde spilt før du kom dit? Da har jeg hørt det også. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Du synes seriøst Gran Pulse var kjedeligere enn de vel 20 lineære timene du hadde spilt før du kom dit? Da har jeg hørt det også. Mye kjedeligere. Det tok meg forøvrig 27 timer å komme til Gran Pulse. I løpet av de timene hadde storyen forløpt nonstop og jeg var hektet, men så kommer jeg til Gran Pulse, et stort, åpent område der storyen stopper opp og det ikke er annet å gjøre enn å slåss med fiender til man ikke gidder mer og går videre. Praktisk sted å hamstre CP, men jeg hadde ikke det på langtnær så moro som når jeg tok meg inn i Palamecia i kapittel 9 eller herjet i kaoset i Cocoon i kapittel 13. Også litt overrasket over at du av alle mennesker bruker lineæriteten som motargument her. Liker man ikke den lineære delen av FFXIII så misliker man jo 90% av spillet, samtidig har du brukt langt mer tid på FFXIII enn jeg kommer til å gjøre. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Du synes seriøst Gran Pulse var kjedeligere enn de vel 20 lineære timene du hadde spilt før du kom dit? Da har jeg hørt det også. samtidig har du brukt langt mer tid på FFXIII enn jeg kommer til å gjøre. Det er nok akkurat der det ligger. FF er et av mange spill/spillserier jeg liker å gjøre (nesten) ALT på, dermed er de store områdene med sidequests minst like interessant som storydelen av spillet. Nå sier ikke jeg at jeg mislikte de 20 timene jeg spilte før jeg kom til Gran Pulse, tvert imot. Jeg sier bare at jeg personlig likte Gran Pulse såpass mye mer, at din mening slo meg som merkelig. Men hey, lenge leve mangfold og alt det der, også blant meninger. Endret 6. april 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Noxxy Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Har fullført spillet, stortrivdes gjennom hele mitt opphold En liten ting jeg lurte på, hvor ofte tok dere i bruk summons? Selv kan jeg telle på en hånd antall ganger...å dette stammer igjen fra felling av kjempeskilpaddene. Synes disse ble ganske så unyttig desverre i motsetning til tidligere titler. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg brukte dem ofte mot bossene. Ikke fordi det var nødvendig men for å avslutte kampene på en mer filmatisk måte. B) Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Har fullført spillet, stortrivdes gjennom hele mitt opphold En liten ting jeg lurte på, hvor ofte tok dere i bruk summons? Selv kan jeg telle på en hånd antall ganger...å dette stammer igjen fra felling av kjempeskilpaddene. Synes disse ble ganske så unyttig desverre i motsetning til tidligere titler. Om du tenker deg om så har aldri summons vært noe særlig nyttige. I FFVII var de ikke mer enn relativt OK magiske angrep ala Ultima. Fra et tidsmessig perspektiv sparer du svært lite (om noe i det hele tatt) ved å bruke summons. I FFX hadde de en viss nytte, angrep som Oblivion (Anima) og Delta attack (Magus Sisters) var brukbare, hun bie-lignende av søstrene hadde også et ganske bra spesialangrep forutenom Delta Attack. I all hovedsak gjaldt det å få inn så mange angrep som mulig innen kort tid, ihvertfall ved endgame. Yojimbo's Zanmato var interessant, da det gav deg muligheten til å raskt komme deg igjennom valgfrie bosser uten å måtte grinde i flere timer. Den eneste av Dark Aeons jeg slo på vanlig måte var faktisk nettopp Dark Yojimbo, alle 5 gangene. I FFXII var summons fullstendig ubrukelige til noe annet enn eyecandy, forutenom kanskje Zodiark, da hans spesialangrep tar nøyaktig 50.000 HP uansett hva du sloss mot. I FFXIII kan du bruke summons som effektiv healing og kurering av status ailments, i tillegg til at summons har den magiske egenskapen at de får Adamantoises til å falle i bakken momentant, svært nyttig. Mega Flare lv.3 tar lett en halv million HP av en staggered fiende, ikke så veldig imponerende, men som Spartakus nevnte, så åpner det for muligheten til å skape en filmatisk og interessant slutt på en ellers tidskrevende og kanskje kjedelig kamp. Endret 8. april 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvis du teller med Knights of the Round i FFVII så var summons litt mer enn ok når man fikk den. Det er ingen annen summon i hele FF-serien som så til de grader knekker vanskelighetsgraden i spillet, ikke minst hvis du kobler den med W-Summon og/eller har to personer som kastet den (hvis du har både Knights of the Round-Materia og Master Summon-materia). Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvis du teller med Knights of the Round i FFVII så var summons litt mer enn ok når man fikk den. Det er ingen annen summon i hele FF-serien som så til de grader knekker vanskelighetsgraden i spillet, ikke minst hvis du kobler den med W-Summon og/eller har to personer som kastet den (hvis du har både Knights of the Round-Materia og Master Summon-materia). Nå må jeg ærlig innrømme at jeg aldri eksperimenterte noe særlig med Materia-systemet før jeg gikk lei FFVII, mulig jeg må hive meg til å forsøke det du beskriver her. Master summon fikk du ved å skaffe 64 points på Battle-greia ved Golden Saucer, ja? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Nå må jeg ærlig innrømme at jeg aldri eksperimenterte noe særlig med Materia-systemet før jeg gikk lei FFVII, mulig jeg må hive meg til å forsøke det du beskriver her.Master summon fikk du ved å skaffe 64 points på Battle-greia ved Golden Saucer, ja? Ettersom FFVII kan sies å være mitt absolutte favorittspill så er det et av de få spillene jeg har rundet over 20 ganger og utforsket så og si hver eneste lille krok. Rundet det flere ganger bare for å prøve forskjellige lagkombinasjoner for å se hvordan alle karakterene reagerte i de situasjonene der dialogen endret seg litt basert på lagsammensetning. Det var den gang. Det er W-Summon du vinner på Golden Saucer, Master Summon kan du kun få ved å beseire Emerald Weapon og snakke med en gammel mann i Kalm. Det er den samme mannen som gir deg en Golden Chocobo hvis du beseirer Ruby Weapon. W-Summon gjør så du kan kaste to summons på en tur. Master Summon inneholder alle summons. Med både Knights of the Round, Master Summon og W-Summon så blir spillet så lett at det blir kjedelig, har du i tillegg Mime-materiaen, som etteraper handlingen til karakteren som angrep før, så skal det være mulig å bruke Knights of the Round fire ganger i løpet av en tur hvis jeg ikke husker feil. Men jeg er glad jeg rundet FFVII flere ganger før jeg fant ut av alle disse materiaene og hvordan man kan kombinere dem, ellers hadde jeg aldri opplevd mange av mine beste spillminner, som sluttkampen mot Sephiroth der One Winged Angel spilte i bakgrunnen og jeg såvidt overlevde to Supernova før jeg vant. Nå vinner jeg den kampen på 1-2 turer. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 20 ganger faktisk, da går jeg ut fra at du har klokket minst 500 timer på FFVII totalt? Det må jeg si er litt imponerende, med tanke på at FFVII ikke er i nærheten så åpent som f.eks Morrowind, som er det spillet jeg har brukt mest tid på. Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Alikevel vet du fremdeles ikke at det er Gold Saucer og ikke Golden Saucer. Endret 8. april 2010 av Genetics Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Alikevel vet du fremdeles ikke at det er Gold Saucer og ikke Golden Saucer. Vaine skrev Golden Saucer i sin post så jeg gikk utfra at det var riktig uten å tenke noe mer på den saken, ubetydelig som den er. -_- 20 ganger faktisk, da går jeg ut fra at du har klokket minst 500 timer på FFVII totalt? Det må jeg si er litt imponerende, med tanke på at FFVII ikke er i nærheten så åpent som f.eks Morrowind, som er det spillet jeg har brukt mest tid på. Apropos klokking. Fetteren min var vilt grind-crazy og hadde makset timeren på 99 timer allerede da han kom til fengeselet under Gold Saucer. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) 20 ganger faktisk, da går jeg ut fra at du har klokket minst 500 timer på FFVII totalt? Det må jeg si er litt imponerende, med tanke på at FFVII ikke er i nærheten så åpent som f.eks Morrowind, som er det spillet jeg har brukt mest tid på. Apropos klokking. Fetteren min var vilt grind-crazy og hadde makset timeren på 99 timer allerede da han kom til fengeselet under Gold Saucer. Han om det. ^_^ Selv brukte jeg rundt 70 timer på FFVII totalt, mot 80 timer (hittil) på FFXIII, 100 timer på FFXII, og 200 timer på FFX. Dette på 1 gjennomspilling. Endret 8. april 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Jeg brukte bare 62 timer på FFVII og fikk gjort det meste der på den tiden. Jeg brukte flere hundre timer på både FFX og FFXII. Husker ikke hva jeg brukte på FFIX...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå