Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noes har ikke spilt det siden install saken kom... har installert last remnant, det hakker mindre men fortsatt helt sinnsykt mye. kan ikke skjønne hvordan de kunne gi ut det spillet engang.

Har ikke spilt infinite undiscovery men mener jeg leste i reviews at det var mye fps tull der og.

Eternal sonata fløyt vel fint i det minste. det var riktig nok ikke square da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nye detaljer om demoen:

You can play as Lightning and Snow scenarios

Right analog stick is for the camera, left is for movement

Camera can be moved fully during battle as well as field

Cutscenes can be both paused and skipped

NPCs are all fully voiced, and their natter is proximity based, you don't need to engage them and press a button to hear them talk. They get louder the nearer you are

Attack chains are stocked and activated with triangle, and canceled with X buttons

The chain itself will change depending on the support party members you have with you

Spam circle button to batter weaker enemies

The battle system will be revised for the final release of the game

Demo's opening is same as final product's

All HP recovers after every battle

The MP system was lost.

Time gauge increases according to the growth of the character.

The party members are three people or less.

The stage of the trial version is bottom of the cocoon (boundary with pulse)

Only L'Cie can use magics

The casket has shape like a pending ball.

There are many Fal'Cie in pulse and cocoon.

TP is an element related to the summons beast.

A new character that puts on the straitjacket appears at the end of the trial version.

Toriyama says he may be an important person lol

Timegague increases when you are not noticed by the enemy and the combat starts in the final product

There are a lot of bright places in the product version though the stage of the trial version is a dark place.

The battle result is related to the trophy system.

Trykk på meg og jeg blir en link.

Lenke til kommentar

All hp tilbake etter hver kamp? Virker som det blir slutt på Tent da :p Det er vel egentlig ganske greit, da du stort sett bruker helbredende items i kamper.

En ting jeg er litt skeptisk til er dette med scenarioer. At du enten kan spill den personen sin historie og den andre personens historie. For mange høres det kanskje kult ut, men jeg vet av erfaring at historiene til hver enkel karakter kommer til å lide av et sånt system - hvis det i det hele tatt er sånn selve spillet vil bli.

Jeg husker ett av spillene som var sånn på PS2 - Ever Grace, og det var veldig imponerende til å begynne med, men så kom de åpenbare svakhetene fram. Jeg tror rett og slett ikke på, at selv Square er flinke nok til å lage separate historier for hver karakter i et helt spill, som hadde vært like bra hver for seg som en felles hovedhistorie hadde vært.

Det er som sagt ikke sikkert at spillet vil bli sånn, men jeg hater å måtte velge en karakter jeg vil oppleve, og tenke på alt jeg går glipp av med den andre. Selvfølgelig er det mulig å bare begynne på nytt, men dette blir mindre fristende da du må gjøre mange elementære oppgaver på nytt, som å gå opp i stor nok level, lære om verden på nytt av NPC'er og slikt.

Lenke til kommentar

Tidus var uten tvil hoved-hovedpersonen i X i min mening, da det er hans reise vi følger - hans historie vi får høre.

Men over til litt annet:

Cloud and Sephiroth are ready to duke it out again -- this time in a Blu-ray exclusive extended version of Advent Children. The US release will be ready on June 2nd, and will feature full 1080p video and Dolby TrueHD 5.1 audio in English, Japanese and French. Unlike the Japanese release, the US release will include a plethora of subtitle options: English, French, Portuguese, Spanish, Chinese, Korean, Thai, Arabic and Dutch.

In addition, the previously rumored extra features turned out to be real:

"Legacy of Final Fantasy VII" Featurette

"Reminiscence of Final Fantasy VII" Original Story Digest

"Reminiscence of Final Fantasy VII Compilation" Story Digest

On the Way to a Smile - Episode: Denzel Animated Film

Final Fantasy VII: Advent Children Complete Trailers

Exclusive Sneak Peek at Final Fantasy XIII

Jeg er ikke en lurelink. Trykk på meg så får du linken.

"Sneek Peek at FF XIII" - snakker vi demo slik de fikk i Japan? Hvis det var en demo med, og jeg kjøpte denne versjonen, så tror jeg alikevel jeg ville holdt meg unna demoen av frykt for å ødelegge gleden når jeg først fikk hele spillet.

5107hriluel._ss420_.jpg

Lenke til kommentar

Står ikke at det er noe sone på den så går ut i fra det. Ingen måte for meg å bekrefte det da jeg har japansk ps3 men.

Da har jeg også vært igjennom demoen en gang. Virker veldig lovende. Litt rart at man bare styrer en person i kampene men det virka som det funka ganske bra. Etter det jeg har hørt så er kampsystemet også litt begrensa i demoen i forhold til det den fulle versjonen kommer til å ha, så gleder meg til å se hvordan det blir. (Føles som et stort løft fra XII i hvert fall.) Er noen små frame-drops her og der i demoen, men virka som det var mest i filmsekvensene... la ikke merke til noe særlig i kampene i hvert fall. Selve grafikken ellers virker veldig bra, typ noe av det beste jeg har sett på ps3^^ Og spillet kjører forøvrig i 1080p. (Aner ikke om det er det blir rendera i, men får i hvert fall et 1080p signal ut).

Lenke til kommentar

Ny trailer for Versus XIII.

IGN has posted a new trailer for Final Fantasy Versus XIII. Those who attended the Tokyo Game Show closed theater presentation (umm, that's gotta be some of you, right?) will be familiar with it and probably recognize some of the real-time footage from the game. We see the two main characters of Versus chatting ... and not much else. The game is so far away from completion that it appears Square Enix hasn't hired voice actors for the game yet!
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli litt eldre først, var hvertfall slik med meg. RPG er etter min mening kjent for solid historie, og det er vanskelig å få med seg når man 11 år. Jeg klarte det hvertfall ikke, klarer det så vidt nå. Er på disk 2 på Lost Odyssey, men har tatt en pause.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...