Vaine Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Nå kommer jo FF XIII versus snart som enkelte PS3 eiere sier er den virkelige FF XIII siden denne som kjent er eksklusiv til den konsollen. Jeg har aldri forstått den lojalitetsfølelsen folk utvikler overfor en enkelt konsoll. Det er da ffs ikke konsollen som er poenget, men spillene, og jo flere som kan spille FF jo bedre. Slik mener jeg en sann FF-fan burde tenke. Zero Punctuation, som jeg har litt blandete følelser for ellers, lanserte en god teori som gikk utpå at fordi de fleste tenåringer ikke har foreldre som kjøper alle konsollene til dem, så klarer de ikke å leve med tanken på at den ene de har ikke er den beste og føler at de må hause den opp og rakke ned på de andre. Jeg misliker Xbox på grunn av kontrollene, enkelt og greit. Har prøvd de flere ganger, men jeg blir aldri vant med dem. :\ Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Jeg misliker Xbox på grunn av kontrollene, enkelt og greit. Har prøvd de flere ganger, men jeg blir aldri vant med dem. :\ Da er det jo bare å la være å spille X-box. Ingen grunn til å nekte 360 eierne Final Fantasy opplevelsen, men det var kanskje ikke det du mente? Personlig skjønner jeg ikke hvorfor noen ikke kan takle enkelte variasjoner av håndkontrollen. For det er jo det Dual Shock og 360 kontrollen er, en variasjon av samme design. At en har sin favoritt er jo klart, men jeg kan ikke fatte at folk med normale tilpasningsevner vil ha store problemer med å bruke den ene eller den andre. Om det nå er snakk om x-box, PS, DC, GC eller en av de andre utallige variasjonene. Det handler vel mest om at en utaler seg før en har vendt seg til kontrollen. Når du skriver "Har prøvd de flere ganger" Vaine, mener du da. "jeg har prøvd kontrollen et par ganger" eller "jeg har virkelig prøvd å vende meg til 360, men jeg greier det rett og slett ikke". Endret 31. mars 2010 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Jeg misliker Xbox på grunn av kontrollene, enkelt og greit. Har prøvd de flere ganger, men jeg blir aldri vant med dem. :\ Da er det jo bare å la være å spille X-box. Ingen grunn til å nekte 360 eierne Final Fantasy opplevelsen, men det var kanskje ikke det du mente? Personlig skjønner jeg ikke hvorfor noen ikke kan takle enkelte variasjoner av håndkontrollen. For det er jo det Dual Shock og 360 kontrollen er, en variasjon av samme design. At en har sin favoritt er jo klart, men jeg kan ikke fatte at folk med normale tilpasningsevner vil ha store problemer med å bruke den ene eller den andre. Om det nå er snakk om x-box, PS, DC, GC eller en av de andre utallige variasjonene. Det handler vel mest om at en utaler seg før en har vendt seg til kontrollen. Når du skriver "Har prøvd de flere ganger" Vaine, mener du da. "jeg har prøvd kontrollen et par ganger" eller "jeg har virkelig prøvd å vende meg til 360, men jeg greier det rett og slett ikke". La meg re-formulere så du ikke overanalyserer deg ihjel stakkars; Jeg synes Xbox-kontrolleren er ubehagelig å bruke, og har funnet ut dette etter å ha prøvd Xbox et par ganger hos venner, og i spillbutikken. Ja, jeg lar vær å spille Xbox. Hvor har jeg nektet 360 eierne Final Fantasy opplevelsen? Du har helt rett i at det absolutt ikke var i nærheten av det jeg mente. Åh så sinna! Endret 31. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) og har funnet ut dette etter å ha prøvd Xbox et par ganger hos venner, og i spillbutikken. Ja, jeg lar vær å spille Xbox. Med andre ord hadde jeg rett, o well! Hvor har jeg nektet 360 eierne Final Fantasy opplevelsen? Du har helt rett i at det absolutt ikke var i nærheten av det jeg mente. Joda greit nok. Bomskudd fra min side sorry. La meg re-formulere så du ikke overanalyserer deg ihjel stakkars; Å ikke være bekymret for meg, jeg synes mer synd på deg som lar en filleting stå i veien for mange gode spillopplevelser....just sayin! Endret 31. mars 2010 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 og har funnet ut dette etter å ha prøvd Xbox et par ganger hos venner, og i spillbutikken. Ja, jeg lar vær å spille Xbox. Med andre ord hadde jeg rett, o well! Hvor har jeg nektet 360 eierne Final Fantasy opplevelsen? Du har helt rett i at det absolutt ikke var i nærheten av det jeg mente. Joda greit nok. Bomskudd fra min side sorry. La meg re-formulere så du ikke overanalyserer deg ihjel stakkars; Å ikke være bekymret for meg, jeg synes mer synd på deg som lar en filleting stå i veien for mange gode spillopplevelser....just sayin! Jeg som et normalt menneske ser ikke poenget i å ha to spillkonsoller. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Poenget er ganske enkelt at man får spilt flere spill. I PS2ens dager var det veldig greit, da 9/10 av spill som var verdt å få med seg kom til den, men i dag er det veldig oppdelt og man går uungåelig glipp av mange fremtidige klassikere hvis man ikke har PS3, 360, Wii, PSP og DS. Ja også PC da. Hvordan skal man kunne velge én konsoll? Jeg kjøpte PS3 først og ville ikke for alt i verden gått glipp av spill som Valkyria Chronicles, Demon's Souls og Metal Gear Solid 4, samtidig kunne jeg ikke levd uten Mass Effect, Lost Odyssey og Tales of Vesperia, og til Wii har du flere perler samt hele biblioteket til GC OG Virtual Console som du kan laste ned hundrevis av klassikere fra både Nintendo og Segas tidligere konsoller. Og nå har jeg ikke engang nevnt PC eller de håndholdte. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Blabla, konsoll-krig, blabla. Jeg er glad for at mange flere nå har muligheten til å ta del i Final Fantasy, end of story. Spilte det før på Ps2, spiller nå på X360, så lenge det funker for meg, så funker det. Endret 1. april 2010 av Puro Lenke til kommentar
Balthier35 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Ja, da var de første 4-5 Adamantoisene nedslaktet. Men dessverre så fikk jeg ingen Trapezohedron. Kun en platinum ingot, til tross for at jeg har collector's catalog. Forresten, hvor finner jeg chocoboene? Får man noen gang kjempet mot kjempen som spiser Adamantoisene? Er Adamantoisene de eneste som dropper Trapezohedron? Endret 1. april 2010 av Dracula Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 "Nå kommer jo FF XIII versus snart som enkelte PS3 eiere sier er den virkelige FF XIII siden denne som kjent er eksklusiv til den konsollen." Tror det de mener med det "virkelige" ff XIII er pga worldmap flyge skip, byer osv.. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Man får ikke kjempet mot 'Titan' direkte, men du får ta del av en test han gir deg som innebærer å kjempe mot en rekke vanskelige fiender. Adamantoise og Adamantortoise er dessverre de eneste som dropper Trapezohedron. For å øke sjansen til å få Trapezohedron drop trenger du Conoisseurs Catalogue, altså den du får ved å utvikle Collectors Catalogue. 5 stjerner er også et 'must' da dette øker sjansen med hele 400%. (Men den er fremdeles bare 5%, så du blir nok å trenge noen forsøk, selv brukte jeg minst 20 forsøk for å få 3 Trapezohedrons). Angående Chocobos så trenger du først og fremst å få åpnet opp den røde blokkeringen som hindrer deg i å få tilgang til området Chocoboene befinner seg i. Om du åpner kartet ditt vil denne blokkeringen vises som en rød sirkel med en strek i midten med teksten 'Obstacle'. Etter at du har gjort dette trenger du å gjøre oppdrag 14 for å få 'Gysahl Reins', som gjør ar Chocoboene faktisk lar deg ri på dem. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Poenget er ganske enkelt at man får spilt flere spill. I PS2ens dager var det veldig greit, da 9/10 av spill som var verdt å få med seg kom til den, men i dag er det veldig oppdelt og man går uungåelig glipp av mange fremtidige klassikere hvis man ikke har PS3, 360, Wii, PSP og DS. Ja også PC da. Hvordan skal man kunne velge én konsoll? Jeg kjøpte PS3 først og ville ikke for alt i verden gått glipp av spill som Valkyria Chronicles, Demon's Souls og Metal Gear Solid 4, samtidig kunne jeg ikke levd uten Mass Effect, Lost Odyssey og Tales of Vesperia, og til Wii har du flere perler samt hele biblioteket til GC OG Virtual Console som du kan laste ned hundrevis av klassikere fra både Nintendo og Segas tidligere konsoller. Og nå har jeg ikke engang nevnt PC eller de håndholdte. Ja visst får man spilt flere spill, man får tømt lommeboken vanvittig mye raskere og, det handler om prioritering. Jeg har ikke flere tusen kroner å bruke i måneden på spill, så jeg klarer meg utmerket fint med 'bare' PC og PS3. For øvrig kan jeg legge til at jeg aldri har følt noe behov til å spille et Xbox spill, da det stort sett alltid har fantes et noenlunde tilsvarende spill til enten PS3 eller PC (Innenfor de sjangrene jeg liker). Jeg ville heller aldri gått glipp av Mass Effect-opplevelsen, men det er jo det jeg har PC til. Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Selger ikke save stasjonene noen form for shrouds? Sliter veldig med Barthandelus. Har prøvd å ta han lenge nå men jeg faller hele tiden sammen når han begynner med det AOE angrepet. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Selger ikke save stasjonene noen form for shrouds? Sliter veldig med Barthandelus. Har prøvd å ta han lenge nå men jeg faller hele tiden sammen når han begynner med det AOE angrepet. "Eden Pharmaseuticals" selger shrouds, men du får ikke tilgang til denne shoppen før senere i spillet. Et veldig godt tips for å overlever Barthandelus' angrep er å ha en paradigme bestående av SEN/MED/MED (Battle Clinic) som du skifter til rett før angrepet, slik at du reduserer mengden skade angrepet gjør, pluss at du får healet hurtig opp igjen. Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 SEN/MED/MED nytter ikke siden folkene mine liker å stå tett sammen under. Tenker jeg må farme en god del mobs før jeg prøver meg på han igjen Lenke til kommentar
Kjepppppp Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hei. Har ikke orket lese igjennom 60 sider med innlegg for å finne ut om dere har skrevet om noe av det jeg lurer på så.. Ikke bli hissige om det er tatt opp. Åssen våpen valgte dere å levle opp på hver av karaterene? Jeg synes Gladius ser bra ut på Lightning siden den gir mest str og dama trenger vel ikke så mye magic? Noen som kan skrive en spoiler med hva dem har valgt og hvorfor? Takk så meget. Lenke til kommentar
Balthier35 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Er det noen fiende som dropper dark matter? Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hei. Har ikke orket lese igjennom 60 sider med innlegg for å finne ut om dere har skrevet om noe av det jeg lurer på så.. Ikke bli hissige om det er tatt opp. Åssen våpen valgte dere å levle opp på hver av karaterene? Jeg synes Gladius ser bra ut på Lightning siden den gir mest str og dama trenger vel ikke så mye magic? Noen som kan skrive en spoiler med hva dem har valgt og hvorfor? Takk så meget. Jeg har valgt å kun skaffe våpen til 3 av karakterne, altså de 3 karakterene jeg bruker hovedsakelig, og dette er våpnene jeg skaffet til dem, og hvorfor; Lightning: Lionheart - God balanse mellom Strength og Magic, pluss early stagger. Gladius har bedre Strength, men jeg liker Lionheart bedre. Fang: Bladed Lance - Best mulig Strength for commando bruk. Hope: Hawkeye - Best mulig Magic for ravager og medic. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Er det noen fiende som dropper dark matter? "Long Gui" skilpaddene dropper Dark Matter, på samme måte som Adamantoise dropper Trapezohedron. Long Gui spawner ved Archylte Steppe etter at du har gjort oppdrag 62 og 63. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Ja visst får man spilt flere spill, man får tømt lommeboken vanvittig mye raskere og, det handler om prioritering. Jeg har ikke flere tusen kroner å bruke i måneden på spill, så jeg klarer meg utmerket fint med 'bare' PC og PS3. Enten har man mye tid og lite penger, eller mye penger og lite tid. Lenke til kommentar
Balthier35 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Da har jeg endelig fått mitt første Trapezohedron, måtte "bare" drepe litt over ti (kanskje flere) Adamantoise. Men som forventet så sank strength og magic litt da jeg oppgraderte Helter Skelter til Omega Weapon. Noe som er tåpelig. Dette skjedde selvsagt også da jeg oppgraderte andre våpen. Syns at våpen ikke bør bli svakere (initielt) når man oppgraderer dem. Det blir bare for dumt. Det forlenger kanskje spillets levetid, men dette er ikke måten spillets levetid bør bli forlenget på. Tror jeg skal bare gå tilbake til Orphans Cradle og fullføre spillet nå, har tross alt allerede brukt nesten 60 timer. Endret 2. april 2010 av Dracula Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå