Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trenger tips fra andre ff spillere her,det gjelder FFX. Som alle vet er det mye i FFX å gjøre,jeg har runda spillet engang før,men irriterte meg at jeg ikke klarte å ta dark aeons,weps,maxe sphere gridden,penance,calm lands,blitz ace,al bhed primers, blitzball,jecht spheres og anima,yojimbo og magus sisters

Så jeg har spilt 65timer ellerno nå,og har kommet meg til calm lands,og har skaffa noen crests.

Jeg har funnet en del walktroughs på nettet og youtubs som viser litt forskjellig.

Det jeg trenger å vite,hvis noen vet det.

Hvor kan jeg få tak i en guide som viser meg hvor jeg skal føre chars hen på gridden.

hvor kan jeg få tak i key spheres?

hvor finner jeg en guide der jeg kan få rare items slik jeg kan customize våpnene,trenger such as auto phoenix,auto haste,triple overdrive. Jeg vet også at celestial våpnene har disse statsa

Men jeg trenger et sted å farme for mega phoenixes noe som gjør at jeg kan adde auto phoenix.

Jeg har sett på youtube så bruker genjin shield og han sier at det er det beste skjoldet som er.

Når kan jeg dra til omega ruins å lvle,det er basert på hpen.

Jeg må ha nok stats til å overleve dark aeons å drepe de.

Og noen tips for holde på med blitzball.

Og ja,jeg skal ta omega weapon,ultima weapon og penance,så derfor må jeg maxe ut sphere gridden.

Noen som vet om on nettsider der jeg kan finne slikt info?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men jeg har iallefall makset ut Spheregrid'n en god del. Jeg har tatt en Dark Aeon (Dark Valefor). Jeg har ikke spilt så mye Blitzball, rett og slett fordi jeg følte at jeg ikke mestret det. Jeg har Ultima Weapon til Auron og Yuna. De andre har jeg ikke brydd meg om å finne fordi de krever ting som jeg ikke orker å begi meg ut på. Ettersom jeg hadde makset ut Spher Grid'n så mye var Auron så sterk at når jeg kom til en av de siste bossene i spillet tok jeg han ved et slag fra Tidus (9999 i Damage) og ett slag fra Auron (99999 i damage). Noe som gjorde den bossfighten litt for enkel til å være en nesten sluttboss.

Jeg er litt i tvil om jeg har tatt Omega Weapon. Mulig jeg har gjort det. Jeg gikk inn i Omega Ruins litt for tidlig tror jeg. Jeg ble eid av mange av fiendene der. Mange av de gir deg status effects som er ganske kjipe.

Lenke til kommentar

...noen som har prøvd seg på dette inne på dette forumet?

Jeg kom aldri så langt at jeg prøvde meg på panance osv. men alt det andre gjorde jeg. Lenge siden though, så husker veldig lite hvordan man gjorde det.

Husker bare at jeg strevde mye med chocoboløpet og med å "dodge" 200 lyn på thunderplain.

Lenke til kommentar

Har kommet til slutten av kapittel 11, har nettopp slått Barthedomolous (eller hva han enn nå heter). Hva er beste stedet for å farme gil? Vet om mission 7, men den fienden droppet item kun en gang, de syv til åtte gangene jeg slo han. Andre steder hvor jeg kan farme gil, så jeg kan oppgradere våpnene?

Endret av Dracula
Lenke til kommentar

Har kommet til slutten av kapittel 11, har nettopp slått Barthedomolous (eller hva han enn nå heter). Hva er beste stedet for å farme gil? Vet om mission 7, men den fienden droppet item kun en gang, de syv til åtte gangene jeg slo han. Andre steder hvor jeg kan farme gil, så jeg kan oppgradere våpnene?

Ikke Gran Pulse, IMO. Ja, du får mye bra utstyr men vil du ikke helst beholde det? Selg heller unna våpen du ikke bruker og ikke kommer til å bruke, selv satt jeg igjen med en haug accessories og våpen jeg aldri brukte da jeg rundet spillet.

Jeg farmet mest gil ved å slåss mot PSICOM-folk som respawner. Når jeg først kom til et sted med store grupper av PSICOMs var det enkelt å farme credit og incentive chips. Senere i spillet møter du også fiender som dropper perfume og andre gjenstander som kun er til for å selges og håver inn store summer. Jeg anbefaler ikke å rote rundt på leting etter gode farme-steder, spill heller videre og stopp opp for å farme i noen timer når du først finner et sted med gode drops.

Lenke til kommentar

ja,å dodge 200 lightning bolts ser jeg heller ikke noe fram til,vet du åssn han gikk frem,i hvilke sphere grid han ikk i osv,lurer på om jeg skal satse på strentgth for melee bare og magic på casters,selv om de andre i sphere griddene har sine fordeler.

Keyspheres er ikke noe problem hvis du bare er ute etter å runde det og ikke noe mer,men skal da maxe stats og ta dark aeons,penance så må alt maxes,det må nok litt mer tile enn å bare å ikke flee.

Lenke til kommentar

Akkurat når jeg skal sette meg ned og spille i noen timer, så streiker PS3. Jeg har aldri hatt problemer med Xbox 360, men PS3 har jeg hatt jevne problemer med siden Sony dreit seg ut for noen uker tilbake (hvor flere ikke klarte å komme seg på PSN, eller spille spill).

Den slår seg på, men det er ingen lyd eller bilde. Jeg kan bruke kontrollen til å slå av PS3, så den er tydeligvis på, men ingen lyd/bilde. Veldig irriterende. Som sagt, kommer og går dette med jevne mellomrom. Har forsøkt å resette ved å holde inn power knappen både når jeg slår av og slår på, men til ingen nytte. Som regel må jeg vente i noen timer, så fungerer den igjen. Møkka maskin. Akkurat når jeg skulle til å avslutte kapittel 12.

Lenke til kommentar

vel,hvis du personlig ikke har kommet lengre,så bør du spille en god del lengre for å få grep på ting,jeg kan være enig at snow/hope/vanille er litt for dramatiske,men det har jo sin sjarm da. Spillet er bare lineært så mye spillern lar det være.

Det er kjipt det at ps3 streiker,håper ikke det skjer med meg,jeg har en 60gb som jeg betalte mye for,har hatt den snart i 2år nå uten problemer. Så personlig hadde det ikke falt meg inn å kjøpt slimmen,da den ser uber stygg og merkelig.

Lenke til kommentar

Jeg har endelig satt meg ned og skrevet noen tanker rundt FFXIII. Kan leses her, for de som har lyst.

I mine øyne er Final Fantasy XII det verste spillet som noen gang er blitt lagt i serien.

Jeg er enig i at det er det 'minst gode' Final Fantasy spillet jeg har spilt, men det er fortsatt ett av de beste spillene jeg har spilt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...