Vaine Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Wladislaus er utrulig kul da, med det lange sverdet og greier. En av de beste kampene i spillet etter min mening, jeg liker fiender som tar mye HP, men som har lite HP selv. Fart er nøkkelordet, jeg misliker kamper der fienden har flere millioner HP men der du likevel aldri er i fare for å tape. Tiamat Eliminator er et eksempel. Forresten; Noen andre som har lagt merke til at Ultimate Weapons lager en annen lyd når de treffer fienden kontra Tier 2? Er litt småtøft Endret 25. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Så var det bare å vente på Versus, dog ikke med altfor høye forhåpninger da FF-spinoffs har en tendens til å føles litt halvhjertede (Dirge, Crisis Core, Advent Children, X-2, Revenant Wings) i forhold til den kanoniske serien. Det har kommet ut veldig lite info om Versus så det er vanskelig å si noe om hverken det ene eller andre. Likevel har jeg alltid fått det for meg at spillene har omtrent de samme produksjonsverdiene, og at de godt kunne byttet navn med hverandre uten at man hadde merket noen forkjell. Men det er såklart umulig å si noe sikkert enda. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Ja, om noen har sett den fienden i spillet, og sett filmen Hard ball, kjenner du nesten garatert igjen fienden som heter 'Jabberwocky'. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg er rimelig sikker på at jeg har sett skapninger/fiender ved navn 'Bandersnatch' i andre spill også, det kan godt hende at det var et annet Final Fantasy spill. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Jeg tror det er en fiende i FFXII som heter Bandersnatch. Niks, det var det ikke. Bandersnatch er en fiende i FFV, FFVII, Crisis Core, FFIX, FFX og FFXI. Endret 25. mars 2010 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg tror det er en fiende i FFXII som heter Bandersnatch. Niks, det var det ikke. Bandersnatch er en fiende i FFV, FFVII, Crisis Core, FFIX, FFX og FFXI. Se der ja, hva gutten ikke vet. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Der, etter vel 20 Adamantoise kills fikk jeg mitt andre Trapezohedron drop - Love you more if you'd drop some more :\ Og der kom faktisk det 3dje droppet, da har alle mine hovedkarakterer Ultimate Weapon, og jeg er faktisk kommet til det punktet i spillet der jeg ikke trenger death for å ta Adamantoises lengre, dermed er Vanille nok en gang overflødig. Så var det bare å farme tungt etter ingots. Endret 25. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Couchfighter Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Det skorter litt på motivasjonen for å grinde ut resten av spillet for min del, etter at jeg ble ferdig med hovedhistorien. Skal ta meg kraftig sammen og se hva jeg får gjort med saken.. DA:Awakening har litt støøre tiltrekningskraft for øyeblikket. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Niks, det var det ikke. Bandersnatch er en fiende i FFV, FFVII, Crisis Core, FFIX, FFX og FFXI. Har ikke lagt merke til den før i XIII. Jeg går utfra at det var en fiende av mindre betydning de du nevner, da jeg ikke sjekker navnet til alle fiendene jeg møter i random encounter. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Niks, det var det ikke. Bandersnatch er en fiende i FFV, FFVII, Crisis Core, FFIX, FFX og FFXI. Har ikke lagt merke til den før i XIII. Jeg går utfra at det var en fiende av mindre betydning de du nevner, da jeg ikke sjekker navnet til alle fiendene jeg møter i random encounter. Du møter dem helt på slutten og kun den ene gangen i løpet av spillet (Jabberwocky og Bandersnatch). De tilhører gruppen "Wood Wraiths" eller noe sånt, og ser litt ut som 'Juggernaut' fra FFX, men med trestumper istedet for horn som stikker ut rundt hodet. Den ene er helt immun mot fysiske angrep og den andre er immun mot magi, så det er en ganske spesiell kamp, dog ikke nevneverdig utfordrende. Du har møtt lignende dog mye svakere fiender ved Sunleth Waterscape, også som engangsboss. edit; innså nettopp at du snakket om tidligere FF og ikke FF13. :rolleyes: Endret 26. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Prøvde meg for første gang på admantoise i går. Death ville ikke procce så jeg døde til slutt. Tok 5 min eller noe sånt før han reiste seg og stompet livet ut av meg. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Prøvde meg for første gang på admantoise i går. Death ville ikke procce så jeg døde til slutt. Tok 5 min eller noe sånt før han reiste seg og stompet livet ut av meg. SITAT Vaine Vaine's Ultimate Adamantoise Farm Method: Vanille, Fang, Hope. Vanille (i hvertfall) skal ha Sprint Shoes (Auto Haste). Du kjører hele kampen med SAB/SAB/SYN, med en gang kampen starter bruker du Vanille's Summon. Dette vil få skilpadda til å falle i bakken, og bli der en god stund. Følg opp med Deprotect, Deshell og Imperil mens Hecatonchair leker seg. Hver eneste negative ailment fienden har på seg øker sjangsen for at Death skal treffe, og dette er i kombinasjon med 2 Saboteurs og Marboro Wand svært effektivt. Så snart Adamantoise har fått på seg Deprotect, Deshell og Imperil begynner du å spamme Death. Når Hecatonchairs tid er ute vil Fang og Hope komme tilbake. Fang vil da påføre Adamantoise enda flere ailments, mens Hope gir Vanille Haste igjen, etterfulgt av Protect, Shell etc. slik at om Adamantoise mot all formodning ikke skulle være død før han reiser seg opp igjen, overlever du i alle fall et par stomps og får inn et par ekstra Death forsøk. Husk å hiv på med ailments, da dette øker sjangsen for at death treffer. Forøvrig kan jeg legge til at den beste plassen å farme Adamantoises er den ene ved Edenhall, fordi du får mye TP for soldatene som er rundt, pluss fordelen med rask utgang for å få respawn og nært savepoint. Endret 26. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Fyrte på som fanden jeg. Tror jeg bare var uheldig. Skal prøve igjen senere i kveld. Men hvor får du Marboro Wand og Sprint Shoes? Har ingen av de. Nesten ferdig med Crystarium lvl 9 for 1 av hovedklassene. Til helt på slutten hadde jeg alltid massivt ekstra med CP ved åpningen av en ny Crystarium lvl så slett aldri med fiendene, før jeg så Gran pulse^^. Jeg får bytte ut Hope med Lightning da. Får se om det gjør en bedre sus. Eneste var vel at de banket dritten ut av meg så fort den reiste seg. 5000 hp+ på et stomp er overkant mye. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Fyrte på som fanden jeg. Tror jeg bare var uheldig. Skal prøve igjen senere i kveld. Men hvor får du Marboro Wand og Sprint Shoes? Har ingen av de. Nesten ferdig med Crystarium lvl 9 for 1 av hovedklassene. Til helt på slutten hadde jeg alltid massivt ekstra med CP ved åpningen av en ny Crystarium lvl så slett aldri med fiendene, før jeg så Gran pulse^^. Jeg får bytte ut Hope med Lightning da. Får se om det gjør en bedre sus. Eneste var vel at de banket dritten ut av meg så fort den reiste seg. 5000 hp+ på et stomp er overkant mye. Sprint shoes får du ved å dismantle en fullt levlet Tetradic Tiara, Marboro wand (Denne er et must, da den gir Improved Debuffing II) er Tier 2 og fås ved å utvikle en Beladonna Wand. Et tips; Du kan være riktig uheldig med Trapezohedron drop og ikke få et eneste ett i løpet av 50 kills, så det du kan gjøre er å bruke den første du får til å skaffe deg en fullt oppgradert Nirvana (Vanilles Ultimate Weapon), som du deretter kan dismantle for å få 3 Trapezohedron. Jeg er litt usikker men jeg tror kanskje at denne metoden kun funker om du bruker et spesifikt Tier 1 våpen for å få Nirvana, husk å save før du forsøker i alle fall. Endret 26. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Vacuum Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Kommer litt an på flaks der.. Hvis man er veldig heldig og får mange Platinum Ingots så er trikset Vaine postet meget bra, men for de fleste av oss vil penger være det som hindrer oss i å oppgradere våpen, ikke Traps. Hvis man trenger 1.5mill Gil per våpen, pluss en Trap så vil man ved Adamantoise farming ende opp med Trapsene før man har nok Gil, hvis man da ikke er veldig heldig/uheldig med det man får.. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Kommer litt an på flaks der.. Hvis man er veldig heldig og får mange Platinum Ingots så er trikset Vaine postet meget bra, men for de fleste av oss vil penger være det som hindrer oss i å oppgradere våpen, ikke Traps. Hvis man trenger 1.5mill Gil per våpen, pluss en Trap så vil man ved Adamantoise farming ende opp med Trapsene før man har nok Gil, hvis man da ikke er veldig heldig/uheldig med det man får.. Beklager, men den der skjønte jeg ikke helt. Jeg kan forstå at Gil er det største hinderet etter at du har skaffet deg nok Traps, og kan da velge selv om du vil farme Platinum Ingots, eller Perfume, men før den tid mangler du jo begge deler, og da er Adamantoise farming det eneste som gjelder. Det høres ut for meg at du mener flesteparten av spillerne vil, i løpet av spillet, ha opparbeidet seg nok Gil til å kjøpe Traps istedet for å skaffe dem via drop? Dette kan jeg garantere deg at ikke er tilfelle. Ei heller vet jeg om en bedre metode for å farme Traps, om det var det du mente. Endret 26. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hvor i himmelens navn får du gil fra da. Jeg bruker dog utrolig lang tid på å skaffe gil! Lenke til kommentar
Vacuum Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Var kanskje litt utydelig i den posten. Det jeg mente var at hvis man kun farmer Adamantoise (som jeg er enig i er den beste metoden da man trenger begge deler) så vil man få 6 Traps før man har 9mill Gil i Ingots.. (Hvis man da ikke er veldig heldig med Ingots / Uheldig med Traps) Kain's Lance / Nirvana er et tips som blir postet rundt en del, og det er spesielt da man akkuratt har fått sin første Trap, og har en del penger takket være Storyen/Vanille's leke at trikset er veldig fristende. Så det jeg egentlig skulle frem til hele tiden var at hvis man har farmet Adamantoiser i endgame, så vil man nesten garantert mangle Gil når man driver på sitt siste Tier 3 våpen, og ikke Traps. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Hvor i himmelens navn får du gil fra da. Jeg bruker dog utrolig lang tid på å skaffe gil! Platinum Ingots nå for tiden, hovedsakelig. Om jeg velger Gran Pulse som farme-sted, så får jeg litt fra Gold Dust i tillegg. (Farmer Adamanchelids for TP). Ellers kan du farme Orphan's Cradle og Edenhall for Perfume og Scarletite fra 'Sacrifice'. Var kanskje litt utydelig i den posten. Det jeg mente var at hvis man kun farmer Adamantoise (som jeg er enig i er den beste metoden da man trenger begge deler) så vil man få 6 Traps før man har 9mill Gil i Ingots.. (Hvis man da ikke er veldig heldig med Ingots / Uheldig med Traps) Kain's Lance / Nirvana er et tips som blir postet rundt en del, og det er spesielt da man akkuratt har fått sin første Trap, og har en del penger takket være Storyen/Vanille's leke at trikset er veldig fristende. Så det jeg egentlig skulle frem til hele tiden var at hvis man har farmet Adamantoiser i endgame, så vil man nesten garantert mangle Gil når man driver på sitt siste Tier 3 våpen, og ikke Traps. Ja selvfølgelig, den ser jeg. Endret 26. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Rushpowr Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Tok mission 64 i går, 5 stjerner og på 7.42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå