Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

De har vel egentlig vært slik fra de første spillene, det har alltid vært en cross mellom det magiske og det teknologiske i spillene.

EDIT: Du må fortelle for jeg trenger virkelig en slik jobb også^^.

Jeg sitter i kassen hos en byggevarehandel :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snap

Personlig syns jeg Suikoden serien er bedre enn FF, hadde det ikke vært for FF7

Suikoden 1 og 2 tåler sammenligning med et hvilken som helst FF; super historie, god musikk du kommer tilbake til, et suverent klassisk kampsystem som med 108 forskjellige karakterer ga deg mange muligheter. Dessverre virker det ikke som om utviklerne helt skjønte hva som gjorde serien bra når de lagde 3* og 4, og 5 var et forsøk på å vende tilbake til originalkonseptet som jeg mener bare delvis lykkes.

* Jeg vet 3 er kritikerrost, men selv fant jeg mange ankepunkter på det. Grafikken, historien og karakterutviklingen er suveren, problemet er at det å samkjøre tre historier i én krever et mye strammere løp og du får ikke den friheten som du hadde i 1 og 2 til å fly rundt og samle karakterer og bygge et lag, ofte kan du ikke engang besøke byer du allerede har vært i (tilsynelatende bare fordi det ikke avanserer historien), og det er altfor mange scriptede kamper der det på forhånd er bestemt om du skal vinne eller tape. Vanskelighetsgraden er forferdelig balansert, og i løpet av minutter kan du gå fra å vinne alle kamper med å trykke X 2-3 ganger, til å få en skruball som tar deg helt på senga. Levellingen er like ubalansert og ved flere anledninger gikk jeg opp flere lvler etter en kamp med skapninger som døde på første angrep, for så å knapt nok få noe av en sterk fiende jeg slet med.

Jeg glemte å nevne kampsystemet, hvor du kun styrer halve laget ditt, og flere spells skader dine egne karakterer, noe som er j*vlig vanskelig å unngå når du ikke har noen kontroll på dem.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

Det er jo faktisk usikkert om det kommer mer Final Fantasy, CEO i SquareEnix har uttalt at det KAN hende de trekker hele utviklingen av FF-spill, og tar de utviklerne over på et annet projekt.

Jeg bare håper det blir mer, uansett hvordan det blir, så er det fortsatt Final Fantasy, og Final Fantasy er synonymt med god spiller-opplevelse og utrolig historie.

Kanskje like greit. Blir jo egentlig nesten bare å endre navnet på spillet.(Nesten)alle FF spillene er jo forskjellige og har ikke noe med hverandre å gjøre. og føler jeg setter for høy standard for FF spill for tiden x)

Liskom... å kalle FF7 for noe som for eks: Cloud on his journey (veldig dårlig navn, jeg vet -.-)

hadde ikke gjort meg noe spesielt x)

Lenke til kommentar

Det er jo faktisk usikkert om det kommer mer Final Fantasy, CEO i SquareEnix har uttalt at det KAN hende de trekker hele utviklingen av FF-spill, og tar de utviklerne over på et annet projekt.

Jeg bare håper det blir mer, uansett hvordan det blir, så er det fortsatt Final Fantasy, og Final Fantasy er synonymt med god spiller-opplevelse og utrolig historie.

Kanskje like greit. Blir jo egentlig nesten bare å endre navnet på spillet.(Nesten)alle FF spillene er jo forskjellige og har ikke noe med hverandre å gjøre. og føler jeg setter for høy standard for FF spill for tiden x)

Liskom... å kalle FF7 for noe som for eks: Cloud on his journey (veldig dårlig navn, jeg vet -.-)

hadde ikke gjort meg noe spesielt x)

Det ligger jo litt i i navnet Final Fantasy da, som i at hvert spill er avsluttende. Derfor foretrekker jeg ordet 'Franchise' fremfor Serie om Final Fantasy. :p

Lenke til kommentar

Alle spillene er forskjellige, ikke nesten engang, men de har alle en ting til felles, de skal formidle en fantasi, og da passer ingen navn bedre en Final Fantasy.

Du setter ikke for høy standard, du bare nekter å la de nye tingene være der uten å tenke på FF VII.

Slutter du å sammenligne FF VII med alle andre FF-spill kan det hende du får oppleve FF XIII du også.:)

Ikke bare nesten alle FF-spill er forskjellige, alle er helt forskjellige.

Eneste som jeg tror henger igjen fra eneren er vell stats, +strenght, +hp og saker.

Og bangles såklart, bangles har alltid vært med så lenge jeg husker.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Alle spillene er forskjellige, ikke nesten engang, men de har alle en ting til felles, de skal formidle en fantasi, og da passer ingen navn bedre en Final Fantasy.

Du setter ikke for høy standard, du bare nekter å la de nye tingene være der uten å tenke på FF VII.

Slutter du å sammenligne FF VII med alle andre FF-spill kan det hende du får oppleve FF XIII du også.:)

Ikke bare nesten alle FF-spill er forskjellige, alle er helt forskjellige.

Eneste som jeg tror henger igjen fra eneren er vell stats, +strenght, +hp og saker.

Ikke glem Chocobo, Cactuar, Behemoth, Tonberry, Marlboro, Moogle, 'Cid', Shiva, Ifrit, Bahamut,... :D

Lenke til kommentar

*snap

Suikoden 1 og 2 tåler sammenligning med et hvilken som helst FF; super historie, god musikk du kommer tilbake til, et suverent klassisk kampsystem som med 108 forskjellige karakterer ga deg mange muligheter. Dessverre virker det ikke som om utviklerne helt skjønte hva som gjorde serien bra når de lagde 3* og 4, og 5 var et forsøk på å vende tilbake til originalkonseptet som jeg mener bare delvis lykkes.

Mener akkurat det samme egentlig. likte ideen med nr 4 at det gjaldt mere med båt og hav, men funket dårlig praktisk x) Suikoden 2, i Suikoden serien er for meg en FF7 i FF serien x)

Men fikkaldri prøvd Suikoden 3, solgte det jo ingen steder, så endte opp med å lese manga bøkene, noe jeg syns var VELDIG bra ;)

Btw, er det noe Stor Suikoden tråd på forumet? så slepper jeg å snakke for mye om det her x)

Lenke til kommentar

*snap

Mener akkurat det samme egentlig. likte ideen med nr 4 at det gjaldt mere med båt og hav, men funket dårlig praktisk x) Suikoden 2, i Suikoden serien er for meg en FF7 i FF serien x)

Men fikkaldri prøvd Suikoden 3, solgte det jo ingen steder, så endte opp med å lese manga bøkene, noe jeg syns var VELDIG bra ;)

Btw, er det noe Stor Suikoden tråd på forumet? så slepper jeg å snakke for mye om det her x)

Hmm, ikke så vidt jeg vet, men da har jo du en gylden sjangse til å starte den første. :)

Lenke til kommentar

Spørs om det er mange nok interessert til at det er noen vits, kanskje hvis det kommer et nytt Suikoden-spill.

Suikoden 3 kom bare ut i USA. Nok en av disse briljante release-strategiene der man gir ut 1, 2, 4 og 5 av en serie, mens man kan lure på hvor 3 ble av. Samme med Xenosaga, hvor episode 2 kom ut i Europa, men ikke 1, også kom ikke 3 da episode 2 solgte dårlig fordi ingen ville spille andre del av en sammenhengende historie.

Jeg har skaffet meg amerikansk ps2 for å spille en del av disse klassikerne som aldri kom hit, som Xenogears, Xenosaga 1 og 3, Chrono Cross, Tales of the Abyss og Lunar 1 og 2.

Lenke til kommentar

Ja du det var noe jeg ville ta opp faktisk, det er alltid en 'Cid', men synd de byttet navn på Ifrit og Shiva til Brynhildr og Nix.

Bahamut tror jeg alltid har vært med så klart, men Moogle's kom med litt senere, FF IX tror jeg var første gang jeg så en Moogle, uten at jeg kan si noe sikkert.

Men ja, noen ting er igjen, dog færre nå etter XIII, men det gjør ikke spillet noe mindre konge.

Skulle helst se at FF XIII sin Cid også hadde kommet med Highwind for å fly oss rundt for å være ærlig, men det gikk jo adundas..

Jeg savner KUPO :D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Ja du det var noe jeg ville ta opp faktisk, det er alltid en 'Cid', men synd de byttet navn på Ifrit og Shiva til Brynhildr og Nix.

Bahamut tror jeg alltid har vært med så klart, men Moogle's kom med litt senere, FF IX tror jeg var første gang jeg så en Moogle, uten at jeg kan si noe sikkert.

Men ja, noen ting er igjen, dog færre nå etter XIII, men det gjør ikke spillet noe mindre konge.

Skulle helst se at FF XIII sin Cid også hadde kommet med Highwind for å fly oss rundt for å være ærlig, men det gikk jo adundas..

Jeg savner KUPO :D

Ifrit har ikke bytter navn, Brynhildr er en helt annen summon. Shiva har ikke byttet navn hun heller (På en måte), men kalles nå Shiva sisters, i form av Nyx og hun andre som jeg ikke husker navnet på >_>

Litt kult at Fangs spesialangrep heter 'Highwind', og hun bruker spyd i likhet med Cid fra FFVII ^^

Lenke til kommentar

Men hvor er Ifrit da? Oo

Jeg så han i International trailer til FF XIII på Youtube, men har ikke sett han i spillet enda.:S

Enig med Fang der, første jeg la merke til når jeg så abilitien 'Highwind' ligge der, veldig godt valg av navn, bare håper at ultima-våpenet har en Cid-ish stil på seg også, så er det bra .:D

Spol til 3:05 her -> http://www.youtube.com/watch?v=ZUx_8SyWjuQ

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Men hvor er Ifrit da? Oo

Jeg så han i International trailer til FF XIII på Youtube, men har ikke sett han i spillet enda.:S

Enig med Fang der, første jeg la merke til når jeg så abilitien 'Highwind' ligge der, veldig godt valg av navn, bare håper at ultima-våpenet har en Cid-ish stil på seg også, så er det bra .:D

Spol til 3:05 her -> http://www.youtube.com/watch?v=ZUx_8SyWjuQ

Du får se ham som en del av Eidolon Parade ved Nautilus Park. (Der du styrer Sazh og Vanille) :)

Lenke til kommentar

Highwind har vært etternavnet på "Dragoon" lignende personer siden FFII.. Fang bruker et typisk Dragoon våpen, og angrepet Highwind er et typisk "Jump" angrep..

Prøver å finne den filmen fra Nautilus Park, men ser ikke ut som den er på Youtube..

Lenke til kommentar

Jeg synes Behemoth er blitt nedgradert til en mer vanlig og mindre skremmende fiende. Når man møtte Behemoth i tidligere spill, og spesielt i FFIV, så var man i trøbbel. I XIII møter man den overalt i forskjellige varianter, mer irriterende enn den er skremmende, f.eks. er den krympet i størrelse og bruker ikke Meteor. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...