Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satt her og tenkte litt (Noe jeg skjeldent gjør), er det en mulighet for at alle spillene handler i samme univers. Vi vet fra FF7 at cetra var en rase som koloniserte universet, er det en mulighet for at de faktisk var de som grunnla alt menneskelivet i universet? Altså at de var dem som grunnla menneskelivet i alle FF-spillene. Vi vet at Fabula Nova Crystallis skal foregå i samme univers. Alle spillene har noe å gjøre med krystaller som i Fabula, så noe i midt hode får meg til å tenke på at det faktisk er samme univers i alle spillene. Det er ikke samme planet selvfølgelig, men de kan ikke være så langt unna hverandre.

Noen som har et inspill?

Lenke til kommentar

Jeg satt her og tenkte litt (Noe jeg skjeldent gjør), er det en mulighet for at alle spillene handler i samme univers. Vi vet fra FF7 at cetra var en rase som koloniserte universet, er det en mulighet for at de faktisk var de som grunnla alt menneskelivet i universet? Altså at de var dem som grunnla menneskelivet i alle FF-spillene. Vi vet at Fabula Nova Crystallis skal foregå i samme univers. Alle spillene har noe å gjøre med krystaller som i Fabula, så noe i midt hode får meg til å tenke på at det faktisk er samme univers i alle spillene. Det er ikke samme planet selvfølgelig, men de kan ikke være så langt unna hverandre.

Noen som har et inspill?

Det der blir jo litt sånn, 'hva om alle spill skjer i samme univers?' >_>

Jeg tviler for å si det slik, men er jo en interessant ide.

Lenke til kommentar

Hva i all verden er Fabula Nova Crystallis? :o

Spinn-off FF13-spill til håndholdt eller noe juggel?

PS: Det at Cetra har grunnlagt liv i universet er ikke helt usannsynlig, men dog var ikke Weapon's på planeten før alt annet?

Litt sketchy i historien merker jeg, på tide med en runde til med FF7 kanskje.. :D

Lenke til kommentar

Om du ikke liker forandring, lurer jeg på hvorfor du liker FF, de forandres jo helt, hver eneste utgivelse.

Ingen FF spill er like, alle er helt forskjellige, så jeg kan ikke helt skjønne at du kan like FF om du ikke liker forandringer.

Forandring fryder.:D

Liker veldig godt FF7, 8 og 9. FF10 funka på sin måte, men FF10 var et stort hopp i forhold til 7,8 og 9. men det er vel kanskje mest på grunn av PS2.

man kan jo pre-emptive på FF7 i hvertfall, bare det at det er random, akkurat som nårm an blir ambushet.

Og ja, jeg er en av de som ikke liker FF's forandringer x)

Det kan jeg trygt si ;)

Da er det jo bare å holde seg til de gamle da =)

Akkurat det jeg gjør og ;)

Men har jo som sakt ikke kommet langt enda i FF13.

Men FF12 var ikke noe imponerende, og i hvertfal ikke FF11.

Ser ikke noe frem til FF14 heller.

Mest bare FFVersus13 og Agito jeg ser syns ser fet ut xD

Lenke til kommentar

Hva i all verden er Fabula Nova Crystallis? :o

Spinn-off FF13-spill til håndholdt eller noe juggel?

PS: Det at Cetra har grunnlagt liv i universet er ikke helt usannsynlig, men dog var ikke Weapon's på planeten før alt annet?

Litt sketchy i historien merker jeg, på tide med en runde til med FF7 kanskje.. :D

FF13, FF13 Versus (PS3 Ekslusiv) og FF13 Agito (DS/PSP?) tilhører alle FF universet som blir kalt Fabula Nova Crystallis.

Det går også rykter om et fjerde spill som jeg ikke husker navnet på, men mener det var snakk om et PS3 basert MMO.

Lenke til kommentar

Vent vent vent. det er.. et eget.. FF13 til PS3?..

WTF var vitsen med å gi ut denne versjonen da !!!!!!

Det betyr jo at PS3-eiere må kjøpe dobbelt opp, nå skjønner jeg hvorfor FF XIII selger mer på PS3.

FF13 Versus er et helt annet spill, som vistnok skal ha både airship og worldmap. Figuren i avataren min er hovedpersonen 'Noctis'. :D

Sjekk ut traileren på youtube, gjør det NÅ!

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Vent vent vent. det er.. et eget.. FF13 til PS3?..

WTF var vitsen med å gi ut denne versjonen da !!!!!!

Det betyr jo at PS3-eiere må kjøpe dobbelt opp, nå skjønner jeg hvorfor FF XIII selger mer på PS3.

FF13 Versus er et helt annet spill, som vistnok skal ha både airship og worldmap. Figuren i avataren min er hovedpersonen 'Noctis'. :D

Sjekk ut traileren på youtube, gjør det NÅ!

Håper FFversus13 blir bra ^^ gleder meg! Stilig og mystisk spennende character + en mere mørk atmosfære

Da jeg så den førrste versus traileren følte jeg minner om FF7 ^^

Lenke til kommentar

Fabula Nova Crystallis er: FFXIII, FFXIII Versus, FFXIII Agito og FFXIII Haersis (Mangler en bokstav et sted, vet ikke hvor).

Må bare spørre dere, hvor mange viste at Shinra betyr "gud"?

EDIT: Er forøvrig Kingdom hearts lignende combat system i Versus og Agito, mange fra Kingdom hearts teamet jobber med Versus og Agito.

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar

Joa det får så være, men å lage 3 versjoner av 1 spill blir litt over-kill for min del.

2 kamerater:

Kamerat 1: har du spilt nye Final Fantasy 13?

Kamerat 2: Ja han Noctis er en kul fyr.

Kamerat 1: wtf? Noctis? hvilket kapittel er du på?

Kamerat 2: kapittel?... Du snakker om FF 13, ikkesant?

Kamerat 1: Ja, hva snakker du om?

Kamerat 2: Final Fantasy 13.

Kamerat 1: FF XIII har ingen character som heter Noctis lol, ufail.

Kamerat 2: Jeg mener den andre FF XIII..

Bare må le jeg, 3 spill med navnet Final Fantasy XIII, akkurat DET blir litt for mye av det gode.:o

Lenke til kommentar

Gud jeg håper ikke FFXII Versus blir som FFVII, jeg håper de kjører på med airship, og et forenklet world map ala FFX, og en knallgod story uten fullt av håpløse drømmer og uforståelige karakterer. :|

Joa det får så være, men å lage 3 versjoner av 1 spill blir litt over-kill for min del.

2 kamerater:

Kamerat 1: har du spilt nye Final Fantasy 13?

Kamerat 2: Ja han Noctis er en kul fyr.

Kamerat 1: wtf? Noctis? hvilket kapittel er du på?

Kamerat 2: kapittel?... Du snakker om FF 13, ikkesant?

Kamerat 1: Ja, hva snakker du om?

Kamerat 2: Final Fantasy 13.

Kamerat 1: FF XIII har ingen character som heter Noctis lol, ufail.

Kamerat 2: Jeg mener den andre FF XIII..

Bare må le jeg, 3 spill med navnet Final Fantasy XIII, akkurat DET blir litt for mye av det gode.:o

hmk, det der er bare BS, Versus er ikke kommet ut ennå, og så langt er all informasjon som er lagt ut meget sketchy.

edit;... var det en fiktiv konversasjon? >_>

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

"¤&"¤&"/¤(&" "(¤=&"=¤(%"%(=&!"%"¤%" Må jeg frosken meg låne PS3'n til brødrene mine for å spille FF igjen, fy fjell for noe motsatte greier.

Legger ut 1 spill til multi-konsoll, lager så enda et spill med samme navn og gir det exclusive, wtf?

Gir ingen mening bortsett fra £££.

Lenke til kommentar

SONY har spesifikt betalt SE for at det skal bli ekslusivt, samme som Microsoft betalte SE for at FFXIII skulle komme til xbox også. Det er penger som handler her som sagt.

EDIT: Selv har jeg ikke PS3 (Noe jeg skulle hatt visst jeg ikke hadde vært så dårlig til å planlegge penger), men en xbox 360 (Gave).

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar

"¤&"¤&"/¤(&" "(¤=&"=¤(%"%(=&!"%"¤%" Må jeg frosken meg låne PS3'n til brødrene mine for å spille FF igjen, fy fjell for noe motsatte greier.

Legger ut 1 spill til multi-konsoll, lager så enda et spill med samme navn og gir det exclusive, wtf?

Gir ingen mening bortsett fra £££.

FF på Xbox, lol? >_>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...