Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brb, perfume farming, tror jeg trenger et par hundre tusen gil, bare for å ha litt. :D

Har Tier2 våpen på alle nå, trenger bare cash og CP for å få makset alle stats, så denge Adamantoise og få uberdupervåpen PEWPEW!

Lenke til kommentar

Brb, perfume farming, tror jeg trenger et par hundre tusen gil, bare for å ha litt. :D

Har Tier2 våpen på alle nå, trenger bare cash og CP for å få makset alle stats, så denge Adamantoise og få uberdupervåpen PEWPEW!

Hiv på Sprint Shoes og Super Ribbon så er du i mål. :D

Lenke til kommentar

Ja, det og Genji gloves som jeg så du nevnte i går.

Bare er ikke sikker på hvor jeg får tak i både sprint shoes eller Super ribbon.:p

Sprint Shoes; Dismantle en fullt oppgradert Tetradic Tiara.

Super Ribbon; Entite Ring + Huskerikke -> Godess' Favour + Huskerikke -> Ribbon + Dark Matter (840.000 Gil >_<) -> Super Ribbon

Lenke til kommentar

Ja for du er kul jo xD

haehahahahahaha fy f den fighten holder jeg meg langt unna nå, etter å ha blitt grusa 5 ganger, og tatt han 1.:D

Jeg tok til og med Sephiroth på andre forsøk, men han Orphan var litt sta han.:s

Endret av Puro
Lenke til kommentar

hva syns folk om FF spillenes utvikling av det med hvordan man møter en fight?

Jeg liker det best slik som det var i de gammle, at man bare plutselig møtte på noen monstre, enn sånn som nå, at man kan se dem, også løpe i dem for å sloss.

Lenke til kommentar

hva syns folk om FF spillenes utvikling av det med hvordan man møter en fight?

Jeg liker det best slik som det var i de gammle, at man bare plutselig møtte på noen monstre, enn sånn som nå, at man kan se dem, også løpe i dem for å sloss.

Jeg mener at FF13's kampsystem både i og utenfor battle screen er det beste sålangt i hele FF serien. :)

Lenke til kommentar

Random encounter=tilfeldig pre-emptive.

Sånn det er nå er nok det beste hittil i FF, da man kan selv velge å farme som man gjorde, eller gå forbi fiender du bare ikke har noe nytte for å ta, som for eksempel idiotiske Flans og snegler.

PS: Pre-emptive på Behemoth, det kan man bare gjøre her.:D

Sånn som noen fortalte meg da jeg var skeptisk til FF XIII, 'du liker bare ikke forandring'.

Etter min mening, beste encounter-systemet jeg har spilt ihvertfall.

Deilig å kunne pre-emp'e :D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Random encounter=aldri mulighet til pre-emptive.

Sånn det er nå er nok det beste hittil i FF, da man kan selv velge å farme som man gjorde, eller gå forbi fiender du bare ikke har noe nytte for å ta, som for eksempel idiotiske Flans og snegler.

PS: Pre-emptive på Behemoth, det kan man bare gjøre her.:D

Sånn som noen fortalte meg da jeg var skeptisk til FF XIII, 'du liker bare ikke forandring'.

Etter min mening, beste encounter-systemet jeg har spilt ihvertfall.

Deilig å kunne pre-emp'e :D

Du fikk da Pre-emptive i FFX, men det var selvfølgelig helt random i motsetning til i FF13. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg tenkte bare FF VII, glemmer til tider at det finnes andre FF-spill. xD

My bad lol.

Om du ikke liker forandring, lurer jeg på hvorfor du liker FF, de forandres jo helt, hver eneste utgivelse.

Ingen FF spill er like, alle er helt forskjellige, så jeg kan ikke helt skjønne at du kan like FF om du ikke liker forandringer.

Jeg har nå vært borte i sikkert 10 forskjellige combat-systems i FF, og enda fler av de med nye levling systems, men alle har vært supre etter min mening, da alle har vært forskjellige og det er alltid noe nytt å sette seg inn i.

Jeg liker dette, i forhold til å vite alt av systemer fra første spillet til siste.

Forandring fryder.:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

man kan jo pre-emptive på FF7 i hvertfall, bare det at det er random, akkurat som nårm an blir ambushet.

Og ja, jeg er en av de som ikke liker FF's forandringer x)

Det kan jeg trygt si ;)

Da er det jo bare å holde seg til de gamle da =)

Lenke til kommentar

siste bossen er helt forjævelig -.- MÅ ha SAB for å kunne gjøre det bra mot ham, men da har jeg ikke SYN og det kan bli problematiskt :/

Jeg synes det er greit å kjøre både SYN og SAB i begynnelsen av alle bosskamper, men ikke nødvendigvis på samme paradigme. Totalt sett tror jeg man sparer tid på det.

Eneste som bekymrer meg er behovet for en SEN. Jeg bruker verken Fang eller Snow, og healer-paradigmet mitt er COM/MED/MED (tanken er ikke å tape for mye på stagger-meteret mens jeg holder på). Har faktisk ikke hatt bruk for SEN en eneste gang til nå (bortsett fra når det er obligatorisk), og det er den mest nedprioriterte paradigmen hos meg.

Lenke til kommentar

SEN er viktig syns jeg, brått så går du på et mission og tror fienden er lett, men brått trenger man en tank for å holde skaden borte fra leader.

Om du klarer deg uten tipper jeg du har ganske god HP på alle characters uansett, men det kan bli kjekt å ha senere.

Farm-lineup'n min er Lightning, Vanilla, Snow.

Kjører vanligvis Relentless assault, diversity, tri-disaster(rename det til tri-saster plix) og noen ganger Salvation(3x MED).

Men det er farm da, Solidarity er frosken så bra på litt hardere fiender.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

siste bossen er helt forjævelig -.- MÅ ha SAB for å kunne gjøre det bra mot ham, men da har jeg ikke SYN og det kan bli problematiskt :/

Jeg synes det er greit å kjøre både SYN og SAB i begynnelsen av alle bosskamper, men ikke nødvendigvis på samme paradigme. Totalt sett tror jeg man sparer tid på det.

Eneste som bekymrer meg er behovet for en SEN. Jeg bruker verken Fang eller Snow, og healer-paradigmet mitt er COM/MED/MED (tanken er ikke å tape for mye på stagger-meteret mens jeg holder på). Har faktisk ikke hatt bruk for SEN en eneste gang til nå (bortsett fra når det er obligatorisk), og det er den mest nedprioriterte paradigmen hos meg.

Prøv å se forskjellen på Merciless Judgment med og uten SEN i partyet, den er ganske betydelig. Jeg synes Sentinel er veldig kjekt å ha mot fiender der du vet han vil bruke et kraftig enkeltangrep med jevne mellomrom, da du bare kan skifte til SEN/MED/MED rett før angrepet for å redusere skaden og heale fort opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...