Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Heh, ifølge en av de nyeste guidene på gamefaqs gir Super Ribbon maksimalt 50% beskyttelse mot ailments, istedet for 30%.

Gjett hva jeg skal svi av 900.000 Gil på når jeg kommer hjem. ^^

edit; Er det noen som vet om 'Death' regnes som en ailment? :hmm:

Endret av Vaine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ALDRI huske å ha kunne stått stille i FF7 uten å ha blitt angrepet :huh:

Bare FF10 som var sånn etter det jeg kan huske

alle FF spillene som kom etter implementeringen av ATB hadde valget mellom "wait" og "active" system.

Med wait systemet aktivert angriper ikke fienden når du velger angrep, mens med "active" aktivert angriper fienden mens man velger angrep også.

Det er vel likevel slik at fienden angriper hvis du bare står på...

Attack

magic

skill

item

...menyen. Selv med wait aktivert.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Light Vanille Sazh kjørte jeg med, SYN SAB SAB og MED MED SYN, da får du opp stagger med poison og buffs mens du double healer han, fighten gikk MYE lettere etter at jeg tenkte igjennom hva for slags jalla-oppsett jeg brukte mot mot i starten.

Jeg fikk til og med Superstar, noe dere finner ut hva er selv.:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

må jo nesten ha 2 medics når han bruker det latterlige angrepet sitt -.- eller kanskje potions hjelper. Superstar er når du klarer å ta den andre formen av siste bossen med 5 stjerner.

De paradigmene jeg kjørte mot ham var COM/RAV/RAV, SAB/MED/SYN og SEN/MED/MED. Funket meget bra, tok ham på første forsøk.

Superstar får du ved å få 5 stjerner mot Orphans 2nd form. Det vil si at du bør slå ham på første stagger.

Lenke til kommentar

må jo nesten ha 2 medics når han bruker det latterlige angrepet sitt -.- eller kanskje potions hjelper. Superstar er når du klarer å ta den andre formen av siste bossen med 5 stjerner.

De paradigmene jeg kjørte mot ham var COM/RAV/RAV, SAB/MED/SYN og SEN/MED/MED. Funket meget bra, tok ham på første forsøk.

Superstar får du ved å få 5 stjerner mot Orphans 2nd form. Det vil si at du bør slå ham på første stagger.

Ugh...da må jeg oppgradere våpenet til Fang :/ Ingen andre som bruker death ward mot bossen? Tror jeg har 3 cherub crowns som jeg har makset.

Lenke til kommentar

Merciless judgement tar alle i partiet til 1 HP om du har under 5k HP, så om du klarer å finne timinga så skal du kunne klare å holde SAB SAB SYN mens han jaller, og switche til MED MED SYN rett etter, for så å gå i Tri-disaster og builde stagger superfort.

De 3 første gangene så trodde jeg ikke han kunne bli debuffa, så feil kan jeg ta..

Poison=win.

Lenke til kommentar

Ugh...da må jeg oppgradere våpenet til Fang :/ Ingen andre som bruker death ward mot bossen? Tror jeg har 3 cherub crowns som jeg har makset.

Jeg gav Fang en fullt oppgradert Seraph's Crown (60% Death resistance). Ikke at noen noensinne ble one-hitta av ham, flaks. :)

Merciless judgement tar alle i partiet til 1 HP om du har under 5k HP, så om du klarer å finne timinga så skal du kunne klare å holde SAB SAB SYN mens han jaller, og switche til MED MED SYN rett etter, for så å gå i Tri-disaster og builde stagger superfort.

De 3 første gangene så trodde jeg ikke han kunne bli debuffa, så feil kan jeg ta..

Poison=win.

Brukte faktisk aldri poison mot ham, da ingen av partymedlemmene mine kunne bruke bio. :p

Lenke til kommentar

Skeptisk, hvorfor kjøre med death resistance når han ikke bruker death? :o

Jeg fjerna den 'increased resistance to Death by 20%' på Vanille før jeg gikk inn, bytta den ut med magic +xx heldigvis.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Skeptisk, hvorfor kjøre med death resistance når han ikke bruker death? :o

Jeg fjerna den 'increased resistance to Death by 20%' på Vanille før jeg gikk inn, bytta den ut med magic +xx heldigvis.

Det er ikke bare 'Death' som gir Death xD

Alle de derre Magic/Strength +xxx itemsa er så epic waste of accessory slot ved endgame. :\

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Hva annet? :o

Doom tipper jeg, men den gjorde han jo ca aldri uansett, og kanskje.. nei, eneste jeg kommer på, enlighten me.:D

Waste endgame ja, men atm bare farmer jeg, driver og farmer de Adamanchelid'sa for gold dust atm, er litt blakk og vil ikke selge de 150k per item sakene jeg har. *grådig* D:

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Doom tipper jeg, men den gjorde han jo ca aldri uansett, og kanskje.. nei, eneste jeg kommer på, enlighten me.:D

Husker ikke hva angrepet heter, men det kan være 'Merciless Judgment'.

Orker ikke lete gjennom guidene igjen. >_<

Waste endgame ja, men atm bare farmer jeg, driver og farmer de Adamanchelid'sa for gold dust atm, er litt blakk og vil ikke selge de 150k per item sakene jeg har. *grådig* D:

Dra til Edenhall og farm Sacrifice/Sanctum Inquisitrix for Perfume istedet, mye raskere og bedre med tanke på både Gil og CP =)

Lenke til kommentar

Ja, jeg tok litt perfume farming, men de mobsa der er så utrolig kjedelige, løpe frem og tilbake i Edenhall for å denge en Tyrant og Juggerlol som tar meg 20-30 sekunder hver, mens de Cie'th mobsa bare står der og 'ANATHEMA' 'DEATH' 'ANATHEMA' 'DEATH' fy så slitsomme og irriterende.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Ja, jeg tok litt perfume farming, men de mobsa der er så utrolig kjedelige, løpe frem og tilbake i Edenhall for å denge en Tyrant og Juggerlol som tar meg 20-30 sekunder hver, mens de Cie'th mobsa bare står der og 'ANATHEMA' 'DEATH' 'ANATHEMA' 'DEATH' fy så slitsomme og irriterende.

Ribbon <3

PS; Du trenger slettes ikke slå Tyrant og Juggerlol for å farme Edenhall >_>

PPS; Adamanchelid er litt sånn, *40 sek->Oh teh noes fikk ingenting :( *, *løpe, løpe, løpe*, *40 sek->W00t 1 stk Gold Dust*, *løpe, løpe, løpe* >_>

Jeg foretrekker Anathema <_<

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Jeg vet jeg ikke trenger å ta Juggerlol og Tyrant for å farme perfume og cash generelt, men når jeg allerede er der så tar jeg alltid og rensker opp hele rommet, bare for ordens skyld.

Tharr can only be me! :D

Helt til du oppdager at de har respawnet lenger bak uansett xD

Og du slår ikke en Juggerlol på 20-30 sek <_<

Lenke til kommentar

Han driver med Forge blade og jeg har han allerede i stagger, hjelper å være rask.:)

RAV RAV RAV og RAV MED RAV når han er i stagger så det sverdet hans ikke fikser noen ugler i måsan.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Han driver med Forge blade og jeg har han allerede i stagger, hjelper å være rask.:)

Pre-emptive strike og/eller instant stagger teller selvfølgelig ikke xD

Og nå snakker jeg om Juggerlol, ikke Tyrant >_<

Tyrant er bare en pingle :D

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...