Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Hihi, får ta han når du kommer tilbake. Sliter på Orphan akkurat nå, han regelrett to-shotta meg.. Har T1 våpen på alle nå, kosta skjorta, men sikkert verdt det, håper ihvertfall han går ned straks. Endret 22. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Har kommet til Gran Pulse nå, gått glipp av 1 uke med spilling, siden jeg har vært utenlands. Skulle nesten kjøpt Collectors edition der og ikke i norge. Kostet 300 kr bare. Men det var også det eneste spillet som var under 500 kr i pris. Bruker Light, Vanille og Fang. Syntes combo av RAV RAV COM fungerer veldig bra. Staggerer veldig raskt kan man si. Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 FF7 Systemet? Hva er det da, om jeg tør spørre? Får lyst til å kaste hele konsollen ut vinduet. Denne bossen tærer på sjelen min. Ble instant-death når han hadde 5% hp. Måtte spille piano en halvtime før jeg gikk tilbake til rommet.. Tok litt tid før jeg svarte, men det jeg mente var egentlig sånn som kampene i FF7, måten kampsystemet er, selve utforskningen av steder, kvaliteten på historien og karakterene og alt rundt. Mye å si, men vannskelig å få frem alt på noen få sek x) Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 FF7 Systemet? Hva er det da, om jeg tør spørre? Får lyst til å kaste hele konsollen ut vinduet. Denne bossen tærer på sjelen min. Ble instant-death når han hadde 5% hp. Måtte spille piano en halvtime før jeg gikk tilbake til rommet.. Tok litt tid før jeg svarte, men det jeg mente var egentlig sånn som kampene i FF7, måten kampsystemet er, selve utforskningen av steder, kvaliteten på historien og karakterene og alt rundt. Mye å si, men vannskelig å få frem alt på noen få sek x) Skal vi se. Kampsystemet var vel ikke det store i Final Fantasy VII. Det var liksom ingenting spesielt for å si det på en enklere måte. Kampsystemet i XIII overgår dette lett ved å måtte bruke en mer taktisk tankegang samtidig som det er flottere og mer dynamisk. Var vel heller ikke så mye utforskning i VII heller. Bare en illusjon av dette. Kvaliteten på historien kan sees å være litt barnslig i Final Fantasy VII, dog ikke så dyp og sterk som i XIII. Med unntak av Cloud og Sephiroth var heller ikke karakterene så store. Et par urrealistiske personer som ikke passet helt inn i gruppa for å si det slik. Dette kommer nok ned til smak og behag dog. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Kamp-systemet i FF VII var en vits, selv om jeg elsker spillet til de grader og forbi, combat-systemet var ræva.. trykk, vent.... gå å ta seg en røyk for å tenke over sitt neste angrep.. *10min senere* fighten har ikke beveget seg en millimeter pga du har ikke trykket, men fienden har heller ikke beveget seg fordi det er "din tur". Utforskning i FF VII? Nærmeste man kommer utforskning er vell world map med Sierra, men til og med det er lineært til et visst punkt. Alt i alt var det historien som fanget meg i FF VII, ingenting annet. PS: FF XIII er bedre på det meste, i forhold til FF VII, men jeg savner fortsatt Cloud. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hvor langt inn i orphan kan jeg gå før jeg får tilbudet om å reise tilbake til Gran pulse? Lenke til kommentar
Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Du kan gå helt til slutten, helt til du får portalen til Orphan, da har du samtidig Gran Pulse og portal til Edenhall rett ved siden av. Jeg teleporta til Edenhall for å farme litt, fikk litt juling av han. Endret 22. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Kampsystemet i VII var tradisjonelt og ikke stort forskjellig fra de foregående spillene foruten at det var i 3D. Materia-systemet derimot var unikt og ga deg langt større frihet til å forme de karakterene du ville, det var ikke engang fastsatte klasser; hvilke roller karakterene hadde i kamp avhang kun av hvordan du fordelte materia. Om det var mye utforskning i VII kommer an på hva man mener med mye. Sammenlignet med de fleste vestlige rollespill var det ekstremt lite, sammenlignet med FFXIII var det ekstremt mye (ikke at det er stort som skal til). Det var en rekke valgfrie områder, valgfrie bosser og to valgfrie karakterer. Skulle man finne den beste materiaen krevde det også en del utforskning av verdenskartet på chocobo-ryggen, og det var flere storysekvenser man kunne oppdage. Historien i VII var mer kompleks enn XIII, mer subtil og hadde flere tematiske trekk. Selv etter over tyve gjennomspillinger føler jeg at enda ikke helt har taket på alt som skjedde i FFVII, spesielt ikke det som bare ble hintet til. Historien i FXIII er også relativt komplisert, men den blir lagt fram på en veldig enkel og grei måte, narrativen er nokså forklarende og leser man i tillegg datalogen så er man aldri i tvil om hvordan ting henger sammen. I VII derimot sitter man igjen med et inntrykk av at historien var for stor til å forstå umiddelbart, at den krever flere gjennomspillinger, at man finner frem til de "hemmelige" storysekvensene for å få noen biter på plass, og selv da kan det rettferdiggjøres å skrive en plotanalyse - som det finnes flere gode av. Det forutsetter selvfølgelig at man var i stand til å plukke opp disse tingene og ikke spilte gjennom i god tro på at det bare handlet om at Sephiroth var slem og Cloud måtte stoppe ham. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 ok, har så vidt komt inn i orphanage og det er fortsatt noen items jeg ikke kan kjøpe for å mekke marlboro staven til vanille (sånn at jeg kan death spamme tortoises) så jeg har ikke noe hastverk med å komme tilbake til Gran Pulse helt enda :/ Lenke til kommentar
Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Materia <3 Tror jeg brukte over 200 timer bare på å sette opp riktig materia-combo på folk, frem og tilbake hele tiden, hver boss og hver eneste gang partiet mitt forandret. Det jeg savner litt fra VII er muligheten til å ta av utstyret til characters som ikke er i partiet mitt akkurat nå. Feks jeg setter på 1 item på character b, og brått så har jeg ikke han i partiet fordi han har stukket av i historien og kommer tilbake senere, akkurat nå ville jeg hatt muligheten til å fjerne utstyret hans for å bruke det på mine andre characters. Men ikke her nei. PS: sånn at jeg kan death spamme tortoises, er totalt ubrukelig, de går jo ned på rundt 1 min uansett, death tar hvor mange forsøk på å procce? 11511221111111? "I VII derimot sitter man igjen med et inntrykk av at historien var for stor til å forstå umiddelbar" Niblheim, uten tvil, det stedet måtte jeg spille igjennom 3-4 ganger for å forstå akkurat helt hva som skjedde, men oh my så gøy det var! Endret 22. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Materia <3 Tror jeg brukte over 200 timer bare på å sette opp riktig materia-combo på folk, frem og tilbake hele tiden, hver boss og hver eneste gang partiet mitt forandret. Det jeg savner litt fra VII er muligheten til å ta av utstyret til characters som ikke er i partiet mitt akkurat nå. Feks jeg setter på 1 item på character b, og brått så har jeg ikke han i partiet fordi han har stukket av i historien og kommer tilbake senere, akkurat nå ville jeg hatt muligheten til å fjerne utstyret hans for å bruke det på mine andre characters. Men ikke her nei. PS: sånn at jeg kan death spamme tortoises, er totalt ubrukelig, de går jo ned på rundt 1 min uansett, death tar hvor mange forsøk på å procce? 11511221111111? Hvilke tortoises? Adamanchelid? Lenke til kommentar
Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Tipper Adamantoise, Adamanchelid trenger ikke death for å dø. Adamantoise oneshotter meg uten tvil, Adamanchelid flekker jeg på Diversity og han er død på ca 20sekunder inn i stagger. Endret 22. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Materia <3 Tror jeg brukte over 200 timer bare på å sette opp riktig materia-combo på folk, frem og tilbake hele tiden, hver boss og hver eneste gang partiet mitt forandret. Det jeg savner litt fra VII er muligheten til å ta av utstyret til characters som ikke er i partiet mitt akkurat nå. Feks jeg setter på 1 item på character b, og brått så har jeg ikke han i partiet fordi han har stukket av i historien og kommer tilbake senere, akkurat nå ville jeg hatt muligheten til å fjerne utstyret hans for å bruke det på mine andre characters. Men ikke her nei. PS: sånn at jeg kan death spamme tortoises, er totalt ubrukelig, de går jo ned på rundt 1 min uansett, death tar hvor mange forsøk på å procce? 11511221111111? sorry, mente Adamantoise som gir 40k cp og items (inkludert Trapezohedron som koster 2 mil i butikken som du trenger for å oppgradere våpen til tier 3). Stagger ham med vanille's summon og spam death. Funker som regel mellom 1-4 deaths med marlboro wand. Endret 22. mars 2010 av Jikla Lenke til kommentar
Balthier35 Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Noen som har en god guide til hvilken våpener og accessories jeg bør oppgradere? Ønsker ikke å kaste bort materiell på våpener/tilbehør som ikke vil gi utbytte senere i spillet uansett. Er på kapittel 7, Snow+Hope/Fang+Lightning. Tok en titt på gamefaqs sin guide, Blazefire Saber lvl. 26 Pervoskite - - - +15/+115 +15/+115 Up In Arms - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Flamberge lvl. 61 Trapezohedron - - - +23/+323 +23/+323 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Omega Weapon lvl. 100 - - - - - - +26/+620 +26/+620 - - - betyr dette at blazefire saber blir til flamberge ved level 61 og omega weapon ved level 100? Endret 22. mars 2010 av Dracula Lenke til kommentar
Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) 1-4 :o Da ble det brått verdt å prøve.. Noen som har en god guide til hvilken våpener og accessories jeg bør oppgradere? Ønsker ikke å kaste bort materiell på våpener/tilbehør som ikke vil gi utbytte senere i spillet uansett. Er på kapittel 7, Snow+Hope/Fang+Lightning. http://ff-13.info/category/weapons/ Endret 22. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 1-4 :o Da ble det brått verdt å prøve.. Noen som har en god guide til hvilken våpener og accessories jeg bør oppgradere? Ønsker ikke å kaste bort materiell på våpener/tilbehør som ikke vil gi utbytte senere i spillet uansett. Er på kapittel 7, Snow+Hope/Fang+Lightning. http://ff-13.info/category/weapons/ Kommer også litt an på flaks vil jeg tro. Bare Vanille får ned summonene sin så vil adamantoise falle over og da er det bare å spamme death. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Åjajaja, nei du, tror jeg holder meg unna sånt juks gett. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Niblheim, uten tvil, det stedet måtte jeg spille igjennom 3-4 ganger for å forstå akkurat helt hva som skjedde, men oh my så gøy det var! Hendelsene i Nibelheim var et stort øyeblikk i FFs historie, derfor var det så skuffende å se at Square ikke holdt det mer hellig enn at de forandret på dem i Crisis Core ved å blande inn Genesis, en jalla-karakter som ble laget kun for å gi Crisis Core en Sephiroth-aktig skurk. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) i spoiler tagen min er en film som viser vanille death trick: http://www.youtube.com/watch?v=soKroxS1JM4 Endret 22. mars 2010 av Jikla Lenke til kommentar
Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det der var alt for mye krøll i forhold til den 'vanlige' måten, helt ærlig talt. Det der er en grunn til at jeg aldri kommer til å bruke Vanille som main. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå