Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Av og til begynner jeg å lure litt på denne vanskelighetsgraden altså. Noen av sidequestene er helt horribelt vanskelige og er knapt slåelige... :cry:

Indeed, spillet er virkelig lagt opp til at du skal makse det meste for å kunne gjøre alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av og til begynner jeg å lure litt på denne vanskelighetsgraden altså. Noen av sidequestene er helt horribelt vanskelige og er knapt slåelige... :cry:

Indeed, spillet er virkelig lagt opp til at du skal makse det meste for å kunne gjøre alt.

Er det noe spesielle rewards om du slår alle disse sidequestene til Titan? Mangler tre skjønner du!

Lenke til kommentar

er han så stor som det ser ut til?

Jepp, han er en såkalt 'Biogenitor', han spiser arter som han mener er svake, og spytter ut nye, sterkere arter. :)

Er det noe spesielle rewards om du slår alle disse sidequestene til Titan? Mangler tre skjønner du!

Mangler selv 3, en reward er vistnok at du tiltrekker deg oppmerksomheten til en spesiell Cie'th. (Ifølge den lille roboten i Oerba Village)

Lenke til kommentar

Ok, jeg spurte tidligere om hva som var mest effektivt å grinde med i Gran Pulse første gangen man er der, og etter å ha prøvd meg mot en del monstere så virker det som om Behemoth King lønner seg best. De gir 4000 CP, kan slås veldig raskt med pre-emptive og er lette å snike seg inn på bakfra.

Lenke til kommentar

Lorelol:

Har et par issues med Hope og storyen hans. F.eks skjønner jeg ikke hvorfor Light ga han dolken som var en gave til Light fra Serah, og ikke gjorde en puck for å få Hope fra å hevne seg på Snow. Og etter Hope strøk som snikmorder på Snow er alle bare kompiser igjen, henger ikke helt på greip.

Ang. ting som man kan stusse på, noen andre enn meg som stussa på at N.O.R.A crewet uten videre backer Snow opp når han kommer tilbake til Cocoon som en L'Cie? (er fremdeles i kapittel 12 i storyen, beklager om dette er noe som blir mer klart videre)

Er vel ikke alt man skal skjønne her i verden!

Jeg har tidligere snakket om Sazh' effektivitet i kamp, og jeg har etter andre kommentarer her valgt å prøve meg på Light/Fang/Hope setupen og det er helt vilt hvor mye bedre de funker. Sazh er helt håpløs i alle roller :( Ikke har han launch som COM som er en av hovedrollene hans, ikke gjør han bra skade i noen som helst rolle, og med hans trege angrep er han helt elendig til å bygge chains.. huff. Burde vel egentlig ikke klage, er jo ikke noe nytt at visse karakterer i FF spillene er mye bedre enn andre. :)

Lenke til kommentar

Har nå kjørt med Lightning, Vanille og Snow, COM/RAV/RAV og COM/MED/SEN, til tider COM/SAB/MED og jeg har nå max på de roles de var først gitt, feks COM/RAV/MED på Lightning, bare ved litt Archylte steppes farming.

Funker fjell, har nå farma 2 roles på lvl 3 til mine 3 "hovedfolk", og har 200 000 CP til overs, imorgen blir det å fullføre storyn uten å tenke på å skifte til noe med SEN.:D

Lenke til kommentar

Ok, jeg spurte tidligere om hva som var mest effektivt å grinde med i Gran Pulse første gangen man er der, og etter å ha prøvd meg mot en del monstere så virker det som om Behemoth King lønner seg best. De gir 4000 CP, kan slås veldig raskt med pre-emptive og er lette å snike seg inn på bakfra.

Jeg fant en plass helt nord på gran pulse (det første store området i gran pulse) der det er 4-6 sånne spooks fiender i hver gruppe som i alle fall gir 2k cp hver kamp. Kjempe lette å drepe og dropper ofte smooth Hide (har rundt 70 stk nå). Etter ca 7 min så hadde jeg 19k cp++ Veldig fin plass å farme synest jeg. I alle fall inntil jeg kan ta king behemoths. Jeg tok nesten en i går, han var sikkert på 20% men så gikk han i "gå modus" også blei jeg eid :<

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

:)

Ang. Behemoth King i Gran Pulse:

De er seige! Greit tips er å bruke litt tid i begynnelsen til med SYN og ha en paradigm med 2 MED (gjerne SEN og), hvis du plutselig får en Sunder i fleisen. Når de er lav på HP i stående modus begynner de spamme Sunder, sleit som F. på det punktet og måtte bare håpe jeg fikk de ned med COM/RAV/RAV eller RAV/RAV/RAV.

Håpløst å prøve heale den skaden med medics før karakterene er litt videreutviklet. De fjerner alle SAB debuffs når de bytter modus, men du kan hive på nye, det hjelper en del!

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Å drepe Adamantoises var egentlig litt lett. Bruker Vanille, Fang og Lightning fordi av en eller annen merkelig grunn foresaker Vanilles eidolon at den mister begge bena. Og da er det jo bare til å ta den enkelt å greit. Men så klart, det tærer jo på TP! :whistle:

Lenke til kommentar

Kom først til Gran Pulse i går, men var noen oppgraderte imp'er som (pandar elns) hvor Light med Blitz lett tar ut grupper på 4-5 på 10-20 sek, og morsomt nok har de target tid på 13-14 min :) Relativt greie for farming. Behemoth King har noen angrep nå som jeg har littlite hp for ennå.

Lenke til kommentar
Jeg fant en plass helt nord på gran pulse (det første store området i gran pulse) der det er 4-6 sånne spooks fiender i hver gruppe som i alle fall gir 2k cp hver kamp. Kjempe lette å drepe og dropper ofte smooth Hide (har rundt 70 stk nå). Etter ca 7 min så hadde jeg 19k cp++ Veldig fin plass å farme synest jeg. I alle fall inntil jeg kan ta king behemoths. Jeg tok nesten en i går, han var sikkert på 20% men så gikk han i "gå modus" også blei jeg eid :<

Hm, jeg begynte å ta Behemoth Kings med en gang jeg kom dit. Jeg er på level 8 i chrystariumet, bruker Light, Vanille og Sazh, våpnene oppgradert til rundt level 20. Bruker Brawler's Wristbrand, Magician's Mark/Shaman's etellerannet og bangles for å få opp strength, magic og HP, jo mer disse er oppgraderte jo bedre selvfølgelig.

Det viktigste er at man begynner kampen i pre-emptive, staggerer den og sørger for å ha en karakter som bruker Launch, da den gjør så Behemoth King ikke får gått til motangrep men mest blir hengende i lufta. I løpet av en kamp får den inn maks ett angrep på meg før jeg rekker å få den i stagger, etter det er den harmløs og dør ganske fort. Karakterene mine gjør rundt 20-30k i skade per angrep.

Jeg vet ikke om det er nødvendig, men for å få kampen unna fortest mulig pleier jeg å begynne med COM/RAV/RAV til den er i stagger og Light har brukt Launch, når Light så har fullført komboen sin på Behemoth King i lufta og tar en baklengs salto så bytter jeg til COM/RAV/SAB, slik at hun umiddelbart går i gang med en ny kombo etter hun lander mens Vanille bruker deprotect og deshell, når Light så er ferdig med neste kombo bytter jeg til COM/RAV/RAV igjen, og da er som regel kampen over.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

Å drepe Adamantoises var egentlig litt lett. Bruker Vanille, Fang og Lightning fordi av en eller annen merkelig grunn foresaker Vanilles eidolon at den mister begge bena. Og da er det jo bare til å ta den enkelt å greit. Men så klart, det tærer jo på TP! :whistle:

Jeg har sett den der metoden på youtube, minst like mye juks som death. >_<

:p

Nah, jeg får vel hive meg til og bruke death på Neochu for å skaffe meg growth egg, for deretter å farme meg opp til å kunne ta Adamantoises på vanlig måte. ;)

Lenke til kommentar

Nah, jeg får vel hive meg til og bruke death på Neochu for å skaffe meg growth egg, for deretter å farme meg opp til å kunne ta Adamantoises på vanlig måte. ;)

Er det mulig så er det mulig. Utnytter meg av dette sålenge jeg ikke greier å ta dem på skikkelig måte! :whistle:

Lenke til kommentar

Samme her, blir ikke bare litt feil å jukse seg til vinn.:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...