Toman18 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Har ikke kommet så mye detaljer om FF XIII versus men ser ut som airship kommer tilbake sammen med world map så kanskje denne ps3 eksklusiven vill bli bedre enn det linære men fortsatt gode spillet FF XIII LOst Odyssey var også veldig linært med områdene var rett fram der og, skal skrive denne eksklusiven opp, og jeg håper på dette er enten like bra som FF 13 eller blir bedre !! Selve gameplayet har jeg hørt du skal styre selv med moves, magi og slikt er ikke sikker men er lov å håpe Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Så det er Behemoth King som gjelder for å farme CP i Gran Pulse første gangen man er der? Nådde Gran Pulse i går kveld og tok Hopes Eidolon. Er akkurat kommet til den store sletten og er litt usikker på hva som er mest nyttig og tidseffektivt å gjøre her; slåss mot random fiender, gjøre oppdrag, eller hva? Tenkte å farme til jeg har makset ut lvl 8 på chrystariumet. Grind litt random fiender, hadde jeg vært deg ville jeg spart oppdragene til etter at du har 'klart' spillet. Som nevnt tidligere, etter at du har tatt sistebossen vil du få tilgang til lv10 på Crystariumet, og få muligheten til å gå tilbake til Gran Pulse. Da er tiden inne for å kose seg med oppdrag og å skaffe best mulig utstyr. For nå ville jeg grindet litt mobs, og kanskje maxet lv8 i ihvertfall 3 klasser til hver av 'hoved' partymedlemmene dine. Det kan også være kjekt å skaffe fullt levlede Tier 2 våpen til hver av dem, og det er slettes ikke så vanskelig eller tidskrevende å gjøre. Lenke til kommentar
leterel Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Nådde Gran Pulse i går og jeg må si at det var godt. For 5th Ark (eller hva det het) var virkelig et stort hat. Fiender på fiender på fiender i identiske omgivelser hele tiden. Fikk flashback til fengselet i FFVIII som jeg også husker med gru. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 *setter på Shinra's theme og koser meg* http://www.youtube.com/watch?v=Xis9bi2OeM4 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Grind litt random fiender, hadde jeg vært deg ville jeg spart oppdragene til etter at du har 'klart' spillet. Som nevnt tidligere, etter at du har tatt sistebossen vil du få tilgang til lv10 på Crystariumet, og få muligheten til å gå tilbake til Gran Pulse. Da er tiden inne for å kose seg med oppdrag og å skaffe best mulig utstyr. For nå ville jeg grindet litt mobs, og kanskje maxet lv8 i ihvertfall 3 klasser til hver av 'hoved' partymedlemmene dine. Det kan også være kjekt å skaffe fullt levlede Tier 2 våpen til hver av dem, og det er slettes ikke så vanskelig eller tidskrevende å gjøre. Det er planen, men hva med penger? Nå spør jeg før jeg har forsøkt iom jeg er på jobb, men jeg kan ikke se noen PSICOMs her som dropper chips. Etter endgame spørs det om jeg spiller FFXIII igjen på en stund, jeg har for mange urørte spill til å gjøre sidequests. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Grind litt random fiender, hadde jeg vært deg ville jeg spart oppdragene til etter at du har 'klart' spillet. Som nevnt tidligere, etter at du har tatt sistebossen vil du få tilgang til lv10 på Crystariumet, og få muligheten til å gå tilbake til Gran Pulse. Da er tiden inne for å kose seg med oppdrag og å skaffe best mulig utstyr. For nå ville jeg grindet litt mobs, og kanskje maxet lv8 i ihvertfall 3 klasser til hver av 'hoved' partymedlemmene dine. Det kan også være kjekt å skaffe fullt levlede Tier 2 våpen til hver av dem, og det er slettes ikke så vanskelig eller tidskrevende å gjøre. Det er planen, men hva med penger? Nå spør jeg før jeg har forsøkt iom jeg er på jobb, men jeg kan ikke se noen PSICOMs her som dropper chips. Etter endgame spørs det om jeg spiller FFXIII igjen på en stund, jeg har for mange urørte spill til å gjøre sidequests. Penger ja, Adamanchelid dropper Gold Dust (selger for 15.000, men fienden er litt hard å slå hvis du har under 5k HP), ellers så kan du jo jakte på Chocobo Treasures, men det forutsetter at du har åpnet opp området de befinner seg i, og gjort oppdrag 14. On a side note; jeg skjønner ikke folk som kjøper en hel haug med spill i slengen, spill ett av gangen og gjør deg ferdig med det. Endret 18. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Puro Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) On a side note; jeg skjønner ikke folk som kjøper en hel haug med spill i slengen, spill ett av gangen og gjør deg ferdig med det. Takler bare et spill om gangen selv, starter og avslutter et spill før neste, viktig det. Hva anbefaller du på generel over-all HP på partiet i Juggernaut-fighten, Vaine? Endret 18. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Penger ja, Adamanchelid dropper Gold Dust (selger for 15.000, men fienden er litt hard å slå hvis du har under 5k HP), ellers så kan du jo jakte på Chocobo Treasures, men det forutsetter at du har åpnet opp området de befinner seg i, og gjort oppdrag 14. On a side note; jeg skjønner ikke folk som kjøper en hel haug med spill i slengen, spill ett av gangen og gjør deg ferdig med det. MAO ikke så gode muligheter for å tjene penger med en gang man kommer, i så fall får jeg bare selge ting hvis jeg skal oppgradere våpen. Jeg kan ikke kjøpe ett og ett spill, fordi mange spill blir bare dyrere og sjeldnere med tiden. Jeg har betalt godt over nypris for en del klassikere til PS2, PS1 og GC som er sjeldne, og hvis jeg venter kan de bli vanskelige å i det hele tatt få tak i. Nye spill venter jeg som regel med til er billige og spiller når jeg kjøper dem, med unntak av de spillene jeg enten er stor fan av (FF) eller ikke tror kommer til å bli spesielt billigere (Wii). Endret 18. mars 2010 av Spartakus Lenke til kommentar
Puro Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ah ja, sånn sett går det lett ann å kjøpe flere spill om gangen, vanskeligere å spille 2 spill "samtidig". Spaceworld's 'release price' eller hva de kaller det er genialt for sånt, 100,- billigere første uka ved release, herlig. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) On a side note; jeg skjønner ikke folk som kjøper en hel haug med spill i slengen, spill ett av gangen og gjør deg ferdig med det. Takler bare et spill om gangen selv, starter og avslutter et spill før neste, viktig det. Hva anbefaller du på generel over-all HP på partiet i Juggernaut-fighten, Vaine? Hm, det finnes ingen fasit akkurat, men jeg hadde maxet lv4 i 3 klasser til hver av hovedkarakterene mine, så jeg hadde nok over 8k hp på hver av dem. edit; nei det hadde jeg slettes ikke, jeg hadde lv4 i en klasse og lv3 i de 2 andre, så jeg regner med jeg hadde rundt 7k. Jeg antar du snakker om Juggernaut-fighten mot slutten av spillet på cocoon? Endret 18. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Puro Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Sweet, da har jeg ihvertfall noe å farme etter, tok et par timer random løpetur rundt på Archylte, og inn mot ruinene, Archaeopsomething, god xp for kort løpetur. Kjipt at jeg må ta løpeturen 800 ganger til da, men men. Juggernaut på Pulse, chapter 11. Endret 18. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ah ja, sånn sett går det lett ann å kjøpe flere spill om gangen, vanskeligere å spille 2 spill "samtidig". Spaceworld's 'release price' eller hva de kaller det er genialt for sånt, 100,- billigere første uka ved release, herlig. 499 mener du? Det er standard nypris på Platekompaniet og jeg synes ikke det er spesielt billig heller. 399 og nedover så begynner det å ligne noe. Ga f.eks. 249 for Resident Evil 5, Uncharted og Assassin's Creed, altså 750 alt i alt, hadde jeg kjøpt til nypris ville jeg bare fått ett av spillene for samme summen. En del eldre spill til PS2 har jeg fått for rundt 100-200 på nett, pluss at jeg kjøper mye brukt og laster ned roms og isoer (men bare til spill jeg eier fra før selvfølgelig ). Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Sweet, da har jeg ihvertfall noe å farme etter, tok et par timer random løpetur rundt på Archylte, og inn mot ruinene, Archaeopsomething, god xp for kort løpetur. Kjipt at jeg må ta løpeturen 800 ganger til da, men men. Er ikke sikker på hvilken fiende du snakker om nå, men lykke til uansett! Lenke til kommentar
Puro Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 "Ga f.eks. 249 for Resident Evil 5" Fikk det gratis med Xboxen, funka ikke for det. Den kommer opp som "play DvD" hos meg, og som et spill hos en kamerat, orker ikke å klage engang, ikke min type spill siden RE2. Du slåss ikke mot en Juggernaut på Pulse? :o lol, går jeg feil vei da eller? xD Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 "Ga f.eks. 249 for Resident Evil 5" Fikk det gratis med Xboxen, funka ikke for det. Den kommer opp som "play DvD" hos meg, og som et spill hos en kamerat, orker ikke å klage engang, ikke min type spill siden RE2. Du slåss ikke mot en Juggernaut på Pulse? :o lol, går jeg feil vei da eller? xD Du kan sloss mot en Juggernaut på Pulse ved tunellene, men den er opsjonell. (Er det et norsk ord forresten?) Du blir tvunget til å sloss mot en senere i spillet. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Åååååååååå, men da så, haha, tror jeg venter litt med han jeg. "Wrecking ball" = oneshotta hele teamet. Opsjon er et norsk ord ja, men om jeg er helt enig i bruken av det, skeptisk.. Liker generelt ikke 'fornorska' ord, option, eller 'valg' ftw. Endret 18. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Tror det blir "valgfri" ("opsjon" er mer brukt i finansverdenen). Men det er håpløst å snakke norsk om disse spillene siden det er så mange konsepter med engelske navn man må forholde seg til og ikke alt egner seg til å oversettes. "Du må lege karakteren din med kur, så kan du bruke påkallelse eller bygge kjedeangrep med herjerne dine for å redusere fiendens treffpoeng, som er enda mer effektivt hvis du avskaller ham og lar synergisten sette hastverk og tro på laget ditt." Det blir ikke lett å forstå. Endret 18. mars 2010 av Spartakus Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Åååååååååå, men da så, haha, tror jeg venter litt med han jeg. "Wrecking ball" = oneshotta hele teamet. Den mest irriterende egenskapen til Juggernaut er likevel 'Cleaning Steam', eller 'Steam Cleaning', som etter noen sekunder fjerner alle status ailments. Dette innebærer at deshell og deprotect er helt ubrukelige før du har fått ham i stagger, og kan bruke Launch for å hindre ham i å bruke steam greia si. Tror det blir "valgfri" ("opsjon" er mer brukt i finansverdenen). Men det er håpløst å snakke norsk om disse spillene siden det er så mange konsepter med engelske navn man må forholde seg til og ikke alt egner seg til å oversettes. "Du må lege karakteren din med kur, så kan du bruke påkallelse eller bygge kjedeangrep med herjerne dine for å redusere fiendens treffpoeng, som er enda mer effektivt hvis du avskaller ham og lar synergisten sette hastverk og tro på laget ditt." Det blir ikke lett å forstå. Det blir jo akkurat som jeg sa angående artikkelen om Rare Final Fantasy mekanismer, som nylig ble skrevet av Gamer.no. edit; Takk for 'valgfri' forresten, jeg kom bare ikke på riktig ord å bruke. (Det skjer jævla ofte ) Endret 18. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det svekker det norske vokabularet hvis du er omgitt av engelsk hele tiden. Jeg forsøker å veksle mellom å lese bøker på norsk og engelsk for å vedlikeholde en balanse, men det er ikke lett når det er så mye mye mer tilgjengelig på engelsk. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Det svekker det norske vokabularet hvis du er omgitt av engelsk hele tiden. Jeg forsøker å veksle mellom å lese bøker på norsk og engelsk for å vedlikeholde en balanse, men det er ikke lett når det er så mye mye mer tilgjengelig på engelsk. Det er kanskje derfor det skjer så ofte ^^. Jeg leser kun engelske bøker, ser engelske filmer og TV-programmer, og blir fóret med engelske ord og uttrykk fra internasjonale diskusjonsfora, og spill ikke minst. Endret 18. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå