Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!


Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

  1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?



Anbefalte innlegg

Til tross for at jeg ikke har brukt noen guides utenom Vibrant Ooze-trikset som Vaine kom med så føler jeg at jeg har gjort en veldig god jobb med å oppgradere våpen/utstyr og sette sammen et lag, til tross for kritikken mot å bruke Sazh og Vanille i denne tråden, når jeg leser at folk synes

Cid Raines er vanskelig. For meg var det en helt grei kamp som tok ca. 3 minutter på første forsøk og jeg fikk fire stjerner.

Har hatt mer problemer med enkelte tilfeldige fiender, spesielt fiendene i området før og etter nevnte boss har mange irriterende knep.

 

Barthandelus kom heller ikke i nærheten av å true laget mitt så snart jeg skjønte at jeg måtte angripene delene hans først.

 

Cloudemyx, det hadde vel ikke vært noe gøy hvis spillet var så enkelt? Noe av moroa med FF ligger jo i å bygge et best mulig lag og finne ut av hvilke taktikker som virker best mot hvilke fiender. Jo færre av disse kampene som bare er attack-attack-ferdig jo bedre, sier nå jeg, for det er kjedelig i lengden. FFXIII tvinger deg ofte til å gjøre det meste ut av støtteroller som SYN, SAB og SEN, og det er deilig å føle at man får uttelling for å prøve ut andre fremgangsmåter enn angrep og healing. Det gjør heller ikke noe at man dør når spillet lar deg begynne rett før kampen, noe av det jeg liker dårlig med mange andre spill (og særlig Demon's Souls) er at man må gjøre så mye om igjen når man dør, også det man allerede har klart.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til tross for kritikken mot å bruke Sazh og Vanille i denne tråden, når jeg leser at folk synes

Cid Raines er vanskelig. For meg var det en helt grei kamp som tok ca. 3 minutter på første forsøk og jeg fikk fire stjerner.

Har hatt mer problemer med enkelte tilfeldige fiender, spesielt fiendene i området før og etter nevnte boss har mange irriterende knep.

 

Barthandelus kom heller ikke i nærheten av å true laget mitt så snart jeg skjønte at jeg måtte angripene delene hans først.

 

 

Altså, det er ingen som benekter nyttigheten bak Vanille og Sazh opp til chapter 11-12-ish. Men når Hope får haste, faith og bravery, samtidig som han er en god healer og ravenger. Så sier det seg selv at Sazh med sine svake stats og lange angrepsanimasjoner, ingen medic egenskaper og så vidt jeg husker ingen forsvars buffs, ikke akkurat er den nyttigste karakteren i spillet.

 

Joda til slutt kan man f.eks. gjøre Sazh til en medic, men alt det andre forblir det samme. Og det vil ta en god del CP før han er i nærheten av Hope i healing.

 

Vanille derimot er en god karakter selv mot slutten av spillet. Hope, Light og Fang vil fortsatt gi ut mer skade, men med Vanille og Hope på laget sammen med f.eks. Snow eller Fang har du et veldig sikkert lag. Selv om kampene muligens går litt treigere for seg.

 

Problemet med Barthandelus er

vel mer det der superangrepet han bruker når du har drept hjelpehodene hans. Ihvertfall var det det for meg, og det er som oftest det andre klager på også. Drepte meg alltid selv om jeg hadde fullt liv og brukte Sentinel (og hadde protect, shell).

 

Du kan minske skaden betraktelig ved å stagge eller nesten stagge han mens han lader angrepet, men jeg opplevde at det var høyst forkjellig for mye man måtte få opp staggermeteret før angrepet ble svakere. Noe som førte til at jeg døde selv om jeg tilsynelatende hadde angrepet han nok.

 

Kan dog hende jeg hadde hoppet over litt for mange kamper og kanskje var litt underlevlet på det tidspunktet. Blir spennende å se hvordan det går hvis jeg spille igjennom spillet en gang til

 

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar
Altså, det er ingen som benekter nyttigheten bak Vanille og Sazh opp til chapter 11-12-ish. Men når Hope får haste, faith og bravery, samtidig som han er en god healer og ravenger. Så sier det seg selv at Sazh med sine svake stats og lange angrepsanimasjoner, ingen medic egenskaper og så vidt jeg husker ingen forsvars buffs, ikke akkurat er den nyttigste karakteren i spillet.

 

Light og Vanille er spikret, men jeg skal prøve å veksle mellom Sazh og Hope og se hva som fungerer best.

Lenke til kommentar

Hope er definitivt best etter du har rundet spillet. Som synergist er han utrolig rask med å buffe, samtidig som han kan alt. Samtidig er han en ypperlig medic og slår nok både Sazh og Vanille som ravager. Dette er min mening dog. Han er litt mer balansert enn de andre når det komer til magic og strenght. :)

Lenke til kommentar

Hadde vel egentlig bare drept fiendene du møter en gang hver,så ingen grinding her i gården.

 

Nei det var nok heller jeg som hadde hoppet over litt for mange fiender. Noe må det ihvertfall være.

 

Uansett rundet netopp spillet så...

 

Men litt teit at nest siste boss (som jo egentlig er den vanskligste) ikke tåler poisen. Fikk 5 stjerner kun ved å bruke poisen og litt angrep. Fikk han aldri i staggermodus engang.

 

Uansett epic avslutning. Nå håper jeg at versus bygger videre på det samme universet slik at vi kan få se en annen side av cacoon og gran pulse.

 

Lenke til kommentar

Aner ikke definisjonen på det ordet, for å være helt ærlig.

Tipper det blir noe sånt som 'sinna', uten at jeg skal si meg helt sikker.

Fikk du meg til å google å!!

 

Skal finne det jeg nå.

 

Tenk om Sephiroth kom inn i XIII og bare *POWPOW* 'You no match, go away' :D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Cloudemyx, det hadde vel ikke vært noe gøy hvis spillet var så enkelt? Noe av moroa med FF ligger jo i å bygge et best mulig lag og finne ut av hvilke taktikker som virker best mot hvilke fiender. Jo færre av disse kampene som bare er attack-attack-ferdig jo bedre, sier nå jeg, for det er kjedelig i lengden. FFXIII tvinger deg ofte til å gjøre det meste ut av støtteroller som SYN, SAB og SEN, og det er deilig å føle at man får uttelling for å prøve ut andre fremgangsmåter enn angrep og healing. Det gjør heller ikke noe at man dør når spillet lar deg begynne rett før kampen, noe av det jeg liker dårlig med mange andre spill (og særlig Demon's Souls) er at man må gjøre så mye om igjen når man dør, også det man allerede har klart.

Gjør ikke noe det nei, men jeg merker at det tærer på tålmodigheten min ved å dø flere ganger etterhverandre. Da har jeg lett for å legge fra meg spillet og ikke ta det opp igjen før om veldig lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...