Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg endelig spilt litt. Ferdig med Lake Bresah (?) og spilt i rundt 3-4 timer kanskje. Synes spillet er utfordrende til tider. Det haddde vært mindre pes hvis det ikke var sånn at hvis Lightning dør, så er det game over.

Jeg synes kampsystemet er nær perfeksjon slik det er, men om det er en ting de kunne endret på så er det at kampen burde pauses når du går inn i Paradigm menyen.

Det at det er utfordrende er da en god ting? Om spillet hadde fortsatt om hovedpersonen dør ville alt blitt ganske mye enklere. :\

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men da hadde det heller ikke vært no gøy, hadde vært å la Lightning dø, og switche til et Paradigme med en MED som har Raise.

Hadde ikke vært utrolig gøy for å være helt ærlig.

Lake Bresha er gøy.:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Men da hadde det heller ikke vært no gøy, hadde vært å la Lightning dø, og switche til et Paradigme med en MED som har Raise.

Hadde ikke vært utrolig gøy for å være helt ærlig.

Lake Bresha er gøy.:D

Akkurat det med å endre paradigme må du jo gjøre uansett om hoved-medicen din dør :p

Med mindre du går rundt med Phoenix Down da, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Gjør ikke så mye at det er utfordrende nei, bare det ikke blir sånn "umulig utfordrende, her må du ha rett og slett flaks utfordrende". Jeg har aldri flaks...<_<

Hm nei, det er få kamper i FFXIII som er sånn selv om timing av og til er viktig, FFXII derimot.. (Zodiark hirr hirr).

Edit; Eller jo, forsåvidt, det å få debuffs til å treffe er jo et sjangsespill til tider >_<

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Ja, gøy 15-20min fight det.D

Reflect for the win.

Prøvde du deg på Yiazmat noengang? 50 mill HP! Du har jo reverse metoden og bruk av flere Masamuner (Og selfølgelig Genji Gloves), men likevel. Tar minst 50 minutter å slå, og da skal du ha flaks i tillegg.

Lenke til kommentar

Nei, en kamerat av meg hadde holdt på med han i flere timer, dødd flere ganger og bare ble mer og mer sur.

Jeg holdt meg unna, tror jeg hadde tatt han men jeg er veldig usikker på om jeg hadde orket så mye intensitet på så kort tid.

Skummel hund.:D

Lenke til kommentar

Nei, en kamerat av meg hadde holdt på med han i flere timer, dødd flere ganger og bare ble mer og mer sur.

Jeg holdt meg unna, tror jeg hadde tatt han men jeg er veldig usikker på om jeg hadde orket så mye intensitet på så kort tid.

Skummel hund.:D

Yiazmat var den som tok lengst tid å slå, men Omega Weapon XII var vistnok vanskeligere, jeg prøvde meg aldri mot ham.

Lenke til kommentar

Gjør ikke så mye at det er utfordrende nei, bare det ikke blir sånn "umulig utfordrende, her må du ha rett og slett flaks utfordrende". Jeg har aldri flaks...<_<

Hm nei, det er få kamper i FFXIII som er sånn selv om timing av og til er viktig, FFXII derimot.. (Zodiark hirr hirr).

Nja, jeg synes 13 er værre. Eller værre og værre, det ihvertfall mye mer fatalt i FF13 når fienden pluttselig bestemmer seg for å drepe deg på et slag helt ut av det blå 10 min inn i kampen.

Selv om alle 3 karaktere dine døde i FF12 hadde man alltid et backuplag som kunne redde deg. I FF13 er det mye mer vinn eller forsvinn...

Mot slutten av spillet blir jeg bare mer og mer irritert over at man ikke har noen form for gambits. Aien i spillet gjør i 95% av tilfellene en god jobb, men så har man de siste 5% da, og det er de man virkelig merker. F.eks. er det helt håpløst å la Aien styre Sentinels påå slutten da den alltid kjører på med 5x provoke selv om fienden kjører på med AoE angrep.

Eller f.eks. at hvis man har 2 commandos mot flere fiender så vil den Ai styre commandoen angripe den fienden som du ikke angriper. Noe som i praksis betyr at du står igjen med bare RAV/COM hvis du vil drepe en "stagga" fiende.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Pass på å alltid ha en synergist, shell = win.

Hjelper lite det når one-hit-K.O angrepet er fysisk :p

Det er ganske nice at Libra har blitt så viktig å bruke i dette spillet, da info bestemmer hvordan teammates oppfører seg.

Det kan også virke som om spillet er lagt opp slik at du skal bruke flere forsøk på kamper.

Lenke til kommentar

Eneste som kan være synergist for meg nå er Hope, men han er ikke i gruppen min akkurat nå...selvfølgelig. <_< Lightning er COM, Sazh er RAV og Vanille er MED hos meg for øyeblikket.

Jeg vil ikke bruke flere forsøk på kampene. Jeg vil druse gjennom hele spillet uten nevneverdige problemer. IS THAT TOO MUCH TO ASK? :whistle:

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Sant det, sant det, men Protect da.:D

Elsker Libra, og elsker at AI'n fanger opp datalog info'n og oppfører seg deretter.

Forsåvidt har man ikke en SYN med seg hele spillet heller, så litt feil av megå si at man skal "passe på å ha en x hele tiden", man har jo ikke alltid mulighet til det.

Etterpåklok er en pen blomst!

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Vaine, giang cactuar questet er jo umulig? Han tar jo et angrep som tar 10.000 hp per hit.........?

hentet fra gamefaqs: "The answer is simple: equip Gestalt-type accessories. It only takes two to gain an ability that auto-fills the chain gauge at random when you attack (in Japanese this ability shows up as "Lucky Breaker." Do this to 1-2 of your party members then fight it with COM/COM/RAV. Try this until you get lucky and stagger it instantly. At that point it should be a piece of cake. As for what items exactly to equip, the easiest way is Speed Sash + Energy Sash (or two of either), but any two Gestalt-type items do the trick."

Aner ikke om det hjelper.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...