Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!


Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

  1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?



Anbefalte innlegg

En ting jeg har blitt mer og mer oppmerksom på mens man sloss er hvor stor forskjell det er på angrepsanimasjonene på de forskjellige karakterene, noen andre som har merket det?

 

Sammenlign f.eks. Snow og Sazh, og hvor lang tid det tar å utføre en kjede angrep. Snow har relativt raske normalangrep, og hiver ut Ruin magi veldig raskt, 5x ruin tar kanskje 2.5 sek. Sazh derimot står og gjør seg til mellom hvert angrep og det virker som det tar han bortimot dobbelt så lang tid å kjøre en kjede angrep, spesielt synlig dersom Sazh blander normal angrep og magi i en kjede.

 

Tatt i betraktning at ATB'en ikke begynner å lade på nytt før en kjede handlinger er ferdig utført må jo dette bety at stort sett alle de andre karakterene er langt mer effektive i kamp enn Sazh ?

Eller veier hastebuffen hans opp for dette? (Såvidt jeg vet er han den eneste som kan buffe haste?)

 

Er jeg helt på bærtur eller har noen andre her lagt merke til dette? :huh: Sazh syns jeg forøvrig er en kul kar (bare ikke når han løper!) og kanskje den jeg har mest sympati med av alle karakterene i FF XIII. :)

 

Har selv lagt merke til dette. Ganske så plagsomt at staggerbaren går ned til 0% mellom angrepene hans, med mindre en annen i partyet angriper samtidig.

 

Det der skjer med hvilken som helst Ravager. Ravagers får opp stagger telleren fortere, men den går også NED fortere av angrepene dems. Du trenger en commando for å holde stagger oppe, da commando angrep gjør at den går ned saktere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Uansett så bruker jeg ikke Sazh. Mitt faste party består av Light, Fang og Hope.

 

Ja det helt klart det beste laget for min del også. Den eneste grunnen til å bruke Sazh er pga. haste, faith, bravery, men når Hope først får disse er ingen grunn til å bruke Sazh da han er dårlig til alt annet enn SYN klassen. Sazh har ikke protect/Shell heller så Hope er en bedre SYN også. Samtidg som Hope er en god medic og Ravanger.

 

Vanille er litt mer nyttig pga. gode Medic egenskaper. Men når Fang lærer de-protect osv. så er det veldig få grunner til å bruke henne heller. Fang er i tilegg Sentinel.

 

Så kan en putte in Lightning til slutt fordi henne er en god angriper, samt at du får 1 ekstra medic.

 

Det er såvidt jeg vet ingen andre lagkombinasjoner som dekker alle klassene på en like god måte som dette laget. Riktignok er det ikke før sent i spillet at dette lager funker som best.

 

Jeg brukte f.eks. lenge Sazh, Vanille og Light/Snow fordi dette ga god healing og buff/de-buff.

 

Jeg vil faktisk si at i end game er Sazh, Snow og Vanille ganske ubrukelige...eller nerfed, gimped eller hva en nå sier på MMO språket lol.

Lenke til kommentar

Vel, Vanille er den eneste som kan lære seg death, og death er den raskeste metoden for å drepe Adamantoise, altså de største av skilpaddene ved Archylte Steppe. Helt ubrukelig er hun ikke, men ikke før endgame uansett. Fang kan Highwind, som er helt imba mot fiender i stagger (2 hits @ 99.999 damage uten Genji gloves, damage cap er 999.999 med Genji gloves), Light's Army of One ser jeg ikke helt nytteverdien i foruten om at det ser rått ut. Hope har jeg ikke fått special move til ennå.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

 

Vel det vil nesten alltids finnes noe en karakter kan brukes til, det forandringer dog ikke på faktum at karaktersammensetningen er litt ubalansert. Særlig stor er forkjellen på Hope og Sazh, der Hope er nesten nødvendig uansett hvilke lag du bruker, mens Sazh er helt ubrukelig.

 

Et lag med Snow/Vanille/hope tror jeg også kan funke ganske bra. Ihvertfall hvis du vil være safe og ikke bryr deg så mye om stjerner. Da får super healing, beste sentinelen og både buff og de-buff. Samtidig som du kan ha sentinel mens du buffer, noe du ikke kan ha med Fang siden henne er både SAB og SEN.

 

Lenke til kommentar

 

Hva heter våpenet som gir best end-game stats, Vaine?

Om du vet.:D

 

 

 

Våpenet til hvem? Som sagt, det finnes flere Tier 1 våpen til hver person, og alle disse kan utvikles til Tier 2 våpen og videre til Ultimate Weapon.

 

Det finnes bare 1 Ultimate Weapon til hver person men statsen vil variere basert på hvilket Tier 1 våpen du startet med.

 

De våpnene jeg valgte til Fang, Light og Hope personlig er; Bladed Lance til Fang, Lionheart til Light og Hawkeye til Hope. Alle er nå utviklet til Tier 2 og heter Glaive, Ultima Weapon og Eagletalon respektivt.

 

 

g.i.r.l, du glemmer en vesentlig ting; Alle karakterene kan bruke alle 6 klassene ved endgame. Det krever bare litt CP. ;)

 

Dog er det forskjeller på hvilke abilities de forskjellige karakterene kan lære.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Til Lightning, beklager, glemte å faktisk nevne det som var viktig.

fail <<

 

PS: En kamerat av meg fant ut at om man oppgraderer våpen med biologiske components så får du xp multiplyer men mindre xp per del, mens med technologiske components senker multiplyer men gir mer xp per del.

Kjekt å vite.:>

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Til Lightning, beklager, glemte å faktisk nevne det som var viktig.

fail <<

 

 

Om du har tenkt å bruke henne som Commando - Hele tiden, så anbefaler jeg Gladius, da denne gir mest strength uten å hemme chaining, jeg valgte Lionheart fordi den er mer balansert når det gjelder strength og magic, og den gir Light 'Early Stagger', altså at hun får muligheten til å gi fienden stagger selv om stagger telleren ikke er helt fylt opp.

 

 

Det med XP modifier viste jeg faktisk, 36 Vibrant Ooze gir 3x EXP (Som er max).

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

@Puro

 

Det er vel ikke akkurat noen stor oppdagelse. :lol:

 

Vibrant Ooze fungerer bra. Det er billig og bare jeg kjører på med virker det som om jeg kan oppgradere til omtrent hva som helst. Hvis noen vet om noe bedre (og som er like lett å få tak i) så er jeg selvfølgelig åpen for forslag.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

@Puro

 

Det er vel ikke akkurat noen stor oppdagelse. :lol:

 

Vibrant Ooze fungerer bra. Det er billig og bare jeg kjører på med virker det som om jeg kan oppgradere til omtrent hva som helst. Hvis noen vet om noe bedre (og som er like lett å få tak i) så er jeg selvfølgelig åpen for forslag.

 

Så vidt jeg vet er Vibrant Ooze mest kost effektivt for å få opp EXP modifier, mens Ultra-Compact Fusion Reactor gir mest exp/gil. Perfect Conductor er også bra.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Er en stor oppdagelse for meg, da jeg ikke tenkte over å oppgradere våpna mine før nylig, så bare ikke noe grunn til det, +jeg ville spare på mest mulig mats for å så pøse alt inn i et bra våpen som jeg antar kommer senere i spillet.

Virka logisk for meg.:s

Orker fortsatt ikke å oppgradere de noe stort. :D

Lenke til kommentar
PS: En kamerat av meg fant ut at om man oppgraderer våpen med biologiske components så får du xp multiplyer men mindre xp per del, mens med technologiske components senker multiplyer men gir mer xp per del.

Kjekt å vite.:>

 

Dette bør brukes for alt det er verdt. Man bør alltid bygge opp til 3x xp bonus før man hiver inn andre components. Bonusen faller fort, men hvis du bruker si 100 av en item på en gang, vil alle delene få 3x bonus. Kan spare ganske mye Gil på å oppgradere på denne måten.

 

Kjøp 36x Vibrant ooze (Creature Comforts shop) for 3x bonus

Kjøp masse Crankshaft evt Perfect Conductors

Profit ! o/

 

Edit: Spørs hvor mye Gil man har å blåse på upgrades men i mindre kvanta er superconductors visstnok bedre xp/gil.

 

Fra Gamefaqs:

99x superconductors = 83160 gil

36x sturdy bones = 2880 gil

So for 86040 gil you can get 95040 exp, making it 1.1 experience for every gil spent.

 

99x ultracompactors 4950000 + 2880 = 4952880

3960000 exp, so in the end you get .8 exp per gil.

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Er en stor oppdagelse for meg, da jeg ikke tenkte over å oppgradere våpna mine før nylig, så bare ikke noe grunn til det, +jeg ville spare på mest mulig mats for å så pøse alt inn i et bra våpen som jeg antar kommer senere i spillet.

Virka logisk for meg.:s

Orker fortsatt ikke å oppgradere de noe stort. :D

 

 

Oppgradering til Tier 2 er greit nok. Tier 1 våpen har et maks level på mellom 20 og 30, Tier 2 våpen mellom 40 og 65.

Ultimate Weapons kan oppgraderes helt til level 100, men for å få et må du bruke Trapezohedron på et fullt oppgradert Tier 2 våpen, og denne gjenstanden koster 2.000.000 i shop (Denne shoppen blir ikke tilgjengelig før du har gjort et spesielt mission, 7 eller 17 tror jeg. Heter R&D Dynamics mener jeg), eller du kan få den via rare drop fra Adamantoise, altså de største av skilpaddene ved Archylte Steppe.

 

Selv sitter jeg nå med 3 fullt oppgraderte Tier 2 våpen (*) og mangler bare Trapezohedrons.

 

 

99x superconductors = 83160 gil

36x sturdy bones = 2880 gil

So for 86040 gil you can get 95040 exp, making it 1.1 experience for every gil spent.

 

99x ultracompactors 4950000 + 2880 = 4952880

3960000 exp, so in the end you get .8 exp per gil.

 

Takker for den!

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...