Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Som sagt slåss det en Behmoth king mot en annen fiende utenfor hulen du skal til for å komme videre i historien (følgen destinasjonspilen for å komme dit hvis du ikke har vært der enda).

Så tar du bare disse to, og f.eks. løper opp å prøver å ta behmoth kongen som står på sletta litt over. Så løper du ned å tar de to slåsskjempene igjen. Rince & repeat. Hele cluet ligger i pre-emtive og Sazh sine buff og f.eks. Vanilles sine de-buffs (hvis ikke Fang har fått de-protect osv.). Da er kampen over på et minutt og du får mye CP for lite jobb. Trenger ikke Sentinel, så lenge du får han pre-emtive angrep.

Men ikke grind så alt for mye får du går videre i historien. Med startegien over får du fort CP og du trenger nesten ikke mer enn en time på og nærmest makse ut det meste i de 3 klassene.

Notert til fremtidig grinding!

Har en stor tedens til å grinde i ett par timer i RPG spill for å gjøre det litt enklere fremover :p

Akkurat nå så prøver jeg som regel og ta alle fiender i hvert rom etter som jeg beveger meg fremover, kan hende jeg skipper noen av og til hvis jeg er litt lat :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir lei etter noen timer. For all del, liker spillet og synes SE har gjort mye riktig.

Men klarer ikke å sitte mer enn 3-4 timer. Det har ikke skjedd mange FF spill.

Dere snakker som om FF13 er det første spillet dere blir lei av etter en stund. :rolleyes:

Du sier det ikke har skjedd i mange FF spill, nå er det jo en del år siden det forrige, så det kan jo ha noe med alder å gjøre?

Godt mulig det har med alderen å gjøre, men siden jeg fortsatt kan sette meg ned med eldre FF titler, og spille i timesvis, og nye titler, som HR, Bioshock 2 og BC2 bl.a, tror jeg heller det har med spiller å gjøre.

Angående linæriteten, så er det ikke stort problem for min del. Men heller det at en ikke får levle opp så høyt en vil, men blir begrenset. Rekner med dette løser seg opp når en kommer litt ut i spillet, men 25 timer uten å bestemme det selv, og bare 3 stk har fått summons.

Som sagt, liker spillet i aller høyeste grad, men enkelte elementer faller ikke helt i smak :)

Tror kanskje jeg skal sette meg ned å spille nå :D

Lenke til kommentar

Ingenting å si på spillet, kun på meg selv egentlig. Er en person som fort blir lei av spill og skal ikke si på meg at jeg er en som runder spill flere ganger. Eneste spillet som har hatt den effekten på meg er Final Fantasy IX som er min favoritt og The Ocarina of Time kanskje. Men brukte litt av dagen i går på sidequests. Begynner å få de fleste ferdige selv om de med rank A er drit vanskelige! :whistle:

Lenke til kommentar

Ble eid av Barthandelus i går kveld, var så opptatt av stokke rundt på paradigmer og buffe laget mitt at jeg ikke la merke til bossen bestod av flere deler og angrep kun ansiktet - det kom jeg ikke så langt med. Jeg skjønte det måtte være noe feil iom jeg hadde kremet all motstand frem til da og fått 4-5 stjerner på hver kamp, men ikke hadde sjans til å skade eller staggere Barthandelus. Det blir et nytt og sannsynligvis mer vellykket forsøk i kveld.

Lenke til kommentar

Barthandelus tok meg første gangen, kjørte på med Aerisol og Fortisol og tok han, men en ting jeg la merke til var at første gangen kjørte han på med Doom på meg ved ca 40% hp, og andre gangen tok han Doom på 5% hp, det gjorde kampen en god del lettere å ikke ha det tids-presset på meg pga Doom.:D

PS: Er det noen som kjører full chick-team her, eller guy-team?

Kjører med full chick-team akkurat nå, Light, Vanille og Fang og de bare pløyer på.

Skulle kanskje hatt Snow som main-SEN, men care, jeg er litt over-levla så ho Fang-chixa klarer dette.:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Jeg planlegger å kjøre med Light, Vanille og Sazh. Det er delvis pga nytteverdien deres og delvis pga personlighet.

Jeg synes det er viktig at alle på laget har RAV og det ekskluderer Fang, og jeg har skreddersydd Light for å være COM så de to overlapper litt. Vanille fungerer som MED og backes opp av Light i desperate situasjoner, ellers er hennes SAB nyttig når jeg ikke har henne på RAV. Sazh utfyller de andre med SYN som alltid er fin å ha, dog bruker jeg ham ikke som COM, kun RAV. Jeg har valgt våpen og accessories for å gi Light mest mulig strength, Vanille mest mulig magic mens Sazh er balansert. Her mangler jeg jo SEN, men jeg har til nå ikke hatt bruk for den og liker best å spille offensivt.

Mer personlighetsmessig synes jeg ikke jeg kan ekskludere Light siden man (eller jeg i det minste) knytter seg til henne som en hovedperson, pluss at hun er Clouds kvinnelige reinkarnasjon. Sazh er kanskje den mest sympatiske og mentalt oppegående i gruppa, så det var ikke vanskelig å velge ham fremfor geniet Snow eller irrasjonelle Hope (og jeg prioriterer SYN over SEN). Vanille derimot var en selvfølge fra begynnelsen av siden hun er min favorittkarakter. Fang er kul og er kun ekskludert fordi hun ikke har RAV og overlapper med Light.

Jeg kan dog forstå de som vil ha både Vanille og Fang ettersom det er helt åpenbart at de to er

LESBER!

Lenke til kommentar

Vent vent vent vent vent.. clouds..kvinnelige..vent litt her, pust i bakken og les det en gang til.:p

Er litt stress å farme opp 2 lvls med en ny rolle på en character mens jeg fortsatt er på story, så for nå kjører jeg på med det de "kom med", altså Vanille som full medic fordi jeg liker ho som medic, Light som full commando pga ho funker best som det.

Men til slutt vil jeg nok kjøre med Snow istedet for Fang som main-SEN, pga generel høy HP og strength.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Kjører med Snow / Hope / Vanille (med improved debuffing II våpen) for øyeblikket, hatt det oppsettet siden jeg startet gran pulse og det funker veldig bra. Eneste jeg savner er hastebuffen til Sazh, og Daze debuffen til Fang.

Mulig jeg kicker Hope snart, den guttungen har tynt tålmodigheten min til de grader heh. :)

Lenke til kommentar

Kjører med Snow / Hope / Vanille (med improved debuffing II våpen) for øyeblikket, hatt det oppsettet siden jeg startet gran pulse og det funker veldig bra. Eneste jeg savner er hastebuffen til Sazh, og Daze debuffen til Fang.

Mulig jeg kicker Hope snart, den guttungen har tynt tålmodigheten min til de grader heh. :)

Er jo bare til å lvle Hope og Vanille så har du både buffen og debuffen igjen! :D

Lenke til kommentar

En ting jeg har blitt mer og mer oppmerksom på mens man sloss er hvor stor forskjell det er på angrepsanimasjonene på de forskjellige karakterene, noen andre som har merket det?

Sammenlign f.eks. Snow og Sazh, og hvor lang tid det tar å utføre en kjede angrep. Snow har relativt raske normalangrep, og hiver ut Ruin magi veldig raskt, 5x ruin tar kanskje 2.5 sek. Sazh derimot står og gjør seg til mellom hvert angrep og det virker som det tar han bortimot dobbelt så lang tid å kjøre en kjede angrep, spesielt synlig dersom Sazh blander normal angrep og magi i en kjede.

Tatt i betraktning at ATB'en ikke begynner å lade på nytt før en kjede handlinger er ferdig utført må jo dette bety at stort sett alle de andre karakterene er langt mer effektive i kamp enn Sazh ?

Eller veier hastebuffen hans opp for dette? (Såvidt jeg vet er han den eneste som kan buffe haste?)

Er jeg helt på bærtur eller har noen andre her lagt merke til dette? :huh: Sazh syns jeg forøvrig er en kul kar (bare ikke når han løper!) og kanskje den jeg har mest sympati med av alle karakterene i FF XIII. :)

Lenke til kommentar

Tar bare en hel haug med tid da.;D

PS: Noen har 3 ATB segments, noen har 4, derfor kan det virke som om noen bruker lengre tid.

Har ikke lagt merke til det, jeg har lært meg å synche angrep veldig bra med Paradigms(<3) så helt ærlig tror jeg nok bare det er at de gjør noe, men du bare ikke ser det.

Kanskje Sazh er på SYN og buffer, eller om han er på COM og bruker bittelitt lenger tid for å charge opp ATB segments.

Aner ikke, jeg har ikke lagt merke til det ihvertfall.:o

Liker Sazh selv jeg, selv om det er litt opp og ned.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Gah, visste jeg burde utdypet litt mer. :)

Tar utgangspunkt i sammenligningen at både Snow og Sazh er COM med like mange ATB's mens de kjører en normalangrep evt ruin kjede, uten bytte av paradigm.

Blir vel dumt å sammenligne det, Sazh slipper jo å løpe bort til fienden før kan angriper slik Snow eller andre nærkampskarakterer må, går jo litt tid på det og. :hmm:

Lenke til kommentar

Gah, visste jeg burde utdypet litt mer. :)

Tar utgangspunkt i sammenligningen at både Snow og Sazh er COM med like mange ATB's mens de kjører en normalangrep evt ruin kjede, uten bytte av paradigm.

Blir vel dumt å sammenligne det, Sazh slipper jo å løpe bort til fienden før kan angriper slik Snow eller andre nærkampskarakterer må, går jo litt tid på det og. :hmm:

Det der har jeg faktisk aldri tenkt på, men du har et poeng.

Det blir litt som i FFXII, der ironisk nok Balthier var den tregeste til å bruke skytevåpen i forhold til alle de andre. Det vil alltid være noen balanseproblemer med disse spillene.

Uansett så bruker jeg ikke Sazh. Mitt faste party består av Light, Fang og Hope.

Lenke til kommentar

En ting jeg har blitt mer og mer oppmerksom på mens man sloss er hvor stor forskjell det er på angrepsanimasjonene på de forskjellige karakterene, noen andre som har merket det?

Sammenlign f.eks. Snow og Sazh, og hvor lang tid det tar å utføre en kjede angrep. Snow har relativt raske normalangrep, og hiver ut Ruin magi veldig raskt, 5x ruin tar kanskje 2.5 sek. Sazh derimot står og gjør seg til mellom hvert angrep og det virker som det tar han bortimot dobbelt så lang tid å kjøre en kjede angrep, spesielt synlig dersom Sazh blander normal angrep og magi i en kjede.

Tatt i betraktning at ATB'en ikke begynner å lade på nytt før en kjede handlinger er ferdig utført må jo dette bety at stort sett alle de andre karakterene er langt mer effektive i kamp enn Sazh ?

Eller veier hastebuffen hans opp for dette? (Såvidt jeg vet er han den eneste som kan buffe haste?)

Er jeg helt på bærtur eller har noen andre her lagt merke til dette? :huh: Sazh syns jeg forøvrig er en kul kar (bare ikke når han løper!) og kanskje den jeg har mest sympati med av alle karakterene i FF XIII. :)

Har selv lagt merke til dette. Ganske så plagsomt at staggerbaren går ned til 0% mellom angrepene hans, med mindre en annen i partyet angriper samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...