Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg tok Zodiark ja. Vanskligste bossen jeg tok i spillet, enda det vel er enkelte andre bosser som regnes for å være vanskligere (men som jeg da ikke prøvde meg på). Det som synes er aller mest synd med FF12 er at esperne er så utrolig dårlige, samtidig som FF12 er helt der oppe når det gjelder kuleste utseende og avslutningsangrep. Jeg kan fortsatt ikke fatte hva utviklerne tenkte når de la til esperne i FF12..jeg...ah...kan rett og slett ikke finne en eneste god grunn til at de har gjort det på den måten. Jeg er fullstendig enig, de er totalt ubrukelige til alt annet enn eye candy. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg trenger FF faceplate!!!!!! 21 USD på Ebay ;D Lenke til kommentar
Stig_InnleggNO Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 FF har aldri hatt noen særlig god balanse mellom de forkjellige kampelementene. Det har nesten alltid vært enkelte angrep som kan misbrukes til tusen mens massevis av angrep står ubrukt uten noe klart bruksområde. Synes ikke det er spesielt for FF, synes det gjelder nesten alle rollespill. De siste to spillene er litt bedre da buffs of de-buffs har fått et større bruksområde. I FF12 var det en god del fiender og bosser som var svake mot visse statuselementer. Og i 13 er buff og de-buffs helt elementære for og lykkes mot slutten av spillet. Ihvertfall har det vært slik for meg. Er ikke kommet så veldig langt i FF13 (kap ni), men i enkelte kamper er det nyttig. Håper det blir enda mer nyttig. I FF12 var det helt essensielt i andre tredjedel av spillet, men siste tredjedelen av spillet slapp en å tenke på debuffs lengre siden en hadde Nihaoahaoahaoahao (eller hva det nå het) og kastet en remedy på alle boss'er. Grafisk sett er FF13 ekstrem, men savner veldig muligheten til å ha full kontroll slik en hadde med Gambits fra FF12, men heldigvis ble det jo videreført i DA:O (som det snart er tid for igjen med awakenings). Når det er sagt har Odin hjulpet meg littegrann både i FF8 og 13. Det var vel også noen fiender i FF12 som det gikk ann å kaste death på. Det sier seg dog selv at en ikke kan hoppe inn å kaste death på hvilke som helst fiende som man måtte ha problemer med. Er det noen poeng i disse eidolonene i FF13? Synes de er helt ubrukelige men kanskje jeg ikke helt har skjønt dem. (I FF12 var de bare til pynt, og i FFX var de bare der for å ta imot angrep som ville utslette hele party og å utføre et megaangrep) Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Som sagt, med en gang du summone dem så reviver de alle som er K.O, gir full cure, og fjerner ailments. Bahamut har også en ganske effektiv Mega Flare. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Koster jo så utrolig mye CP å bli god i en ny rolle, er jo stuck med Sazh som synergist. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Koster jo så utrolig mye CP å bli god i en ny rolle, er jo stuck med Sazh som synergist. Mmmeh, Fang har lv5 COM, lv4 SEN og Lv4 SAB, Light har lv4 COM, lv5 RAV og lv4 MED. Hope har lv5 RAV, lv4 SYN og lv4 med. Det er det 5te nivået som virkelig koster CP, 30-60k per krystall. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hvordan kompenserer jeg for at min Commando og Medic velger å stille seg oppå min Sentinel i kamp med en Behemoth King som stort sett bare har angrep som skader i vinkel? Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Hvordan kompenserer jeg for at min Commando og Medic velger å stille seg oppå min Sentinel i kamp med en Behemoth King som stort sett bare har angrep som skader i vinkel? Levle opp til det punktet der du tar en Behemoth King på rundt 20 sek. (Det gjorde jeg >_>) Endret 15. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Irriterende, tok den greit tidligere, men da angrep COM fra siden, og SEN sto et stykke unna MED Lenke til kommentar
Puro Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Levle opp til det punktet der du tar en Behemoth King på rundt 20 sek. (Det gjorde jeg >_>) Ikkeno hardcore FF fan på gang her nei. Herlig, kommer til å gjøre noe ala det samme tipper jeg. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Har det noe å si hvilken ranking jeg får på sidequests? Noen av disse har helt urimelige tidsfrister på dette nivået. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Har det noe å si hvilken ranking jeg får på sidequests? Noen av disse har helt urimelige tidsfrister på dette nivået. Du får en Trophy om du klarer å få 5 stjerner på alle missions. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Har det noe å si hvilken ranking jeg får på sidequests? Noen av disse har helt urimelige tidsfrister på dette nivået. Du får en Trophy om du klarer å få 5 stjerner på alle missions. Går det an å ta missions opp igjen etter hvert? Har bare fått 3-4 stjerner på mine missions hittil :/ Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Har det noe å si hvilken ranking jeg får på sidequests? Noen av disse har helt urimelige tidsfrister på dette nivået. Du får en Trophy om du klarer å få 5 stjerner på alle missions. Går det an å ta missions opp igjen etter hvert? Har bare fått 3-4 stjerner på mine missions hittil :/ Du kan gjøre missions så mange ganger du bare vil, men du får en redusert premie hver gang du gjør et etter første gangen. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Irriterende, tok den greit tidligere, men da angrep COM fra siden, og SEN sto et stykke unna MED Behemoth King har også et jævla irriterende angrep som kan drepe deg på et slag uansett føles det ut som. Er like fatalt nå som det var når jeg hadde 1500hp mindre. Noen som vet hvordan det fungerer? Hvis du bare skal grinde er det beste bare å ta pre-emtive på han for så å buffe deg opp med Sazh og de-buffe med Vanille og så bare gå all out. (pass på å angripe av og til med en commando mens de buffer slik at stagger meteret ikke faller ned... dah!). Hvis du går til åpningen av hulen der du går videre i historien finner du en Behemoth king som slåss med en annen fiende. Her får du alltid pre-emtive. Noe som gir deg 6000cp rask, enkelt og sikkert. Jeg tok dog kanskje litt hardt i når jeg grindet. Ble ihvertfall veldig enkelt å komme videre når jeg pluttselig hadde 3000-4000hp. Men jeg var bare så sabla lei av å dø 5 ganger hver kamp. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Var det noen spesiell plass du grindet eller bare tok du alt du fant? Synes Sentinel fungerer greit mot den supergreia til Behemoth King, det er først og fremst fordi de to andre dør at jeg ikke klarer det! Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Håper virkelig på Final Fantasy XIV beta altså. Er inne i en Final Fantasy periode nå og MMORPG på ps3 høres jo knall ut. Lurer meg på om kampsystemet minner XIII? Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Var det noen spesiell plass du grindet eller bare tok du alt du fant? Synes Sentinel fungerer greit mot den supergreia til Behemoth King, det er først og fremst fordi de to andre dør at jeg ikke klarer det! Som sagt slåss det en Behmoth king mot en annen fiende utenfor hulen du skal til for å komme videre i historien (følgen destinasjonspilen for å komme dit hvis du ikke har vært der enda). Så tar du bare disse to, og f.eks. løper opp å prøver å ta behmoth kongen som står på sletta litt over. Så løper du ned å tar de to slåsskjempene igjen. Rince & repeat. Hele cluet ligger i pre-emtive og Sazh sine buff og f.eks. Vanilles sine de-buffs (hvis ikke Fang har fått de-protect osv.). Da er kampen over på et minutt og du får mye CP for lite jobb. Trenger ikke Sentinel, så lenge du får han pre-emtive angrep. Men ikke grind så alt for mye får du går videre i historien. Med startegien over får du fort CP og du trenger nesten ikke mer enn en time på og nærmest makse ut det meste i de 3 klassene. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Se der ja, la merke til at du sa det, men tenkte egentlig ikke over det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå