Akrabra Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Fy som dere har trøkka dere avgårde her. Jeg har bare spilt 8 timer, har ikke engang begynt spillet omtrent. Hvordan blir alt etterhvert med åpen verden, sidequests osv? Har jobba så mye i det siste + når jeg spiller blir det bare bad company med venner. Har heldigvis litt fri fremover. Stjerne rating i kamper, går det på hvor mye damage i sekundet du gjør, altså score? eller går det på tid du bruker? eller iniativ, syns det varierer så mye for hver gang. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Nei det du, får du nesten se selv hva som skjer videre. Star systemet er forklart 2 sider bak, stjernene viser om du gjorde det på bra tid, og samtidig øker sjangsen for rare drop. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) edit; Dobbelpost. Endret 15. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Når jeg snakket om ubrukeligheten til Zantetsuken og lignende instant death-angrep var det generelt om FF og ikke kun XIII, der Odin også har en funksjon med å gi skade. Jeg har aldri vært i en situasjon der et instant death-angrep har reddet meg eller hjulpet meg nevneverdig, for det virker kun mot fiender du ikke har problemer med hvis du har lvlet normalt. Det samme gjelder også med statuseffekter ofte; de fiendene som du helst vil sette blind, silence og lignende på er som regel immune, men disse er de eneste det er noen vits i å gjøre det med (med unntak av dinosauren du møter tidlig i FFVIII). Odin-kampen i XIII er forøvrig et brudd med tradisjonen. I IV og VIII var Odin en boss med masse HP som telte ned mot Zantetsuken, og drepte du ham ikke før tiden var ute så ble det instant death på hele laget. Kampen i XIII krever dog mer tankevirksomhet. Odins design i XIII er det kuleste siden VIII, men jeg synes allikevel de tilfeldige entreene hans i FFVIII med regn som begynte å falle var mer stemningsfullt. I VIII hadde hesten også åtte bein, i tråd med mytologien. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Fy som dere har trøkka dere avgårde her. Jeg har bare spilt 8 timer, har ikke engang begynt spillet omtrent. Hvordan blir alt etterhvert med åpen verden, sidequests osv? Har jobba så mye i det siste + når jeg spiller blir det bare bad company med venner. Har heldigvis litt fri fremover. Stjerne rating i kamper, går det på hvor mye damage i sekundet du gjør, altså score? eller går det på tid du bruker? eller iniativ, syns det varierer så mye for hver gang. Se her. Angående det med initiativ; Dette gjelder (Så vidt jeg har lagt merke til) kun om du får 'Pre-emptive strike', altså at du 'sniker' deg innpå fienden. Når dette skjer markeres det ved at skjermen fader blått istedet for rødt når du flyttes til battle screen, og hovedkarakteren får inn 1 gratis hit og nesten fyller stagger telleren til hver eneste fiende på skjermen. Som ekstra bonus får du også 1.2 i initiativ istedet for 1.0, altså får du 20% mer poeng for hvert sekund du bruker under måltiden, og med full stagger burde kampen være over på et øyeblikk. For å få 5 stjerner og maks utbytte av kampen i form av Technical Points og loot trenger du 13.000 poeng. Endret 15. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Khare_InnleggNO Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Har kommet meg til Gran Pulse, tenkte å grinde litt å gjøre missions men jeg trudde destination skifta til active mission i stedet for å vise veien til hovedquestet. Jeg er nå på vei igjennom leiren til Fal'Cien i Gran Pulse. Jeg har litt lyst til å gjøre noen roller bedre, derfor lurer jeg på om det er mulig å gå tilbake etterpå og gjøre quest i gran pulse? Jeg har vel ikke gått igjennom for så å bli ferdig med spillet uten mulighet til å gå tilbake for å gjøre missions? Det hadde vært uendelig kjipt.. Ett spm til. Hva trenger man for å "morphe" fulloppgraderte weapons til ett nytt weapon? Trenger litt hjelp Endret 15. mars 2010 av Khare Lenke til kommentar
Puro Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Kan være oransj farge når man får pre-emptive også btw, om jeg ikke tar helt feil.:o Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Kan være oransj farge når man får pre-emptive også btw, om jeg ikke tar helt feil.:o Da tar du helt feil. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Kan være oransj farge når man får pre-emptive også btw, om jeg ikke tar helt feil.:o Da tar du helt feil. åj, ikke bare litt feil heller det.:o Da skal jeg aldri glede meg over oransj mer. Du ødela oransj for meg! slemming Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Har kommet meg til Gran Pulse, tenkte å grinde litt å gjøre missions men jeg trudde destination skifta til active mission i stedet for å vise veien til hovedquestet. Jeg er nå på vei igjennom leiren til Fal'Cien i Gran Pulse. Jeg har litt lyst til å gjøre noen roller bedre, derfor lurer jeg på om det er mulig å gå tilbake etterpå og gjøre quest i gran pulse? Jeg har vel ikke gått igjennom for så å bli ferdig med spillet uten mulighet til å gå tilbake for å gjøre missions? Det hadde vært uendelig kjipt.. Ett spm til. Hva trenger man for å "morphe" fulloppgraderte weapons til ett nytt weapon? Trenger litt hjelp Ja, det er mulig å gå tilbake, men ikke før du er kommet helt til sistebossen. Det materialet du trenger for å utvikle et Tier 1 våpen til et Tier 2 våpen varierer men Lionheart til Lightning trenger Scarletite. Alle Tier 2 våpen trenger Trapezohedron(?) for å utvikle seg til et 'Ultimate Weapon'. Edit: Du finner komplett liste over oppgradering av våpen en plass i den guiden her; http://www.gamefaqs.com/console/ps3/file/928790/58751 PS: 'Hihiirokane' = Scarletite Endret 15. mars 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Posta feil guide; Her er den riktige Som du ser så er det kopiert fra en japansk guide, og det er ikke alt som er oversatt. Lenke til kommentar
Khare_InnleggNO Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Takker Vaine. Det er jo muligens ikke en dårlig ting, mesteparten av fiendene i Gran Pulse var for vanskelige for meg alikevel. Jeg klarte vel bare å ta de små monstrene ved å kjøre Sent/Rav/Com og bytte mellom den og Med/Med/Sent hehe. Og damn den veien bort til leiren til Fal'Cie var ekstremt vanskelig i starten Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Takker Vaine. Det er jo muligens ikke en dårlig ting, mesteparten av fiendene i Gran Pulse var for vanskelige for meg alikevel. Jeg klarte vel bare å ta de små monstrene ved å kjøre Sent/Rav/Com og bytte mellom den og Med/Med/Sent hehe. Og damn den veien bort til leiren til Fal'Cie var ekstremt vanskelig i starten Jeg vil si spillet blir generelt vanskeligere og vanskeligere eksponelt, så om du sliter med de fiendene du møter i begynnelsen, da.... :P Kan være oransj farge når man får pre-emptive også btw, om jeg ikke tar helt feil.:o Da tar du helt feil. åj, ikke bare litt feil heller det.:o Da skal jeg aldri glede meg over oransj mer. Du ødela oransj for meg! slemming Unnskyld Lenke til kommentar
Khare_InnleggNO Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Joda, ser den. Jeg tror jeg hadde litt problemer fordi jeg var litt underlevla. Det går bedre nå som jeg har fått crystariumet opp litt i level. Problemet var vel at jeg gikk på hovedquestet ved en feil litt for tidlig. Jeg burde nok grinda litt til. Men jeg klarte hvertfall å komme meg forbi så vi får se hvordan det går fremover Lenke til kommentar
Puro Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Bare tulla da Vaine. Nå vet jeg at jeg ikke skal bli så over-happy av oransj skjerm ihvertfall. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Bare tulla da Vaine. Nå vet jeg at jeg ikke skal bli så over-happy av oransj skjerm ihvertfall. Du din tullebukk! Jeg som trodde du var seriøs, og ble helt vondbråten av skyldfølelse >_> Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Det samme gjelder også med statuseffekter ofte; de fiendene som du helst vil sette blind, silence og lignende på er som regel immune, men disse er de eneste det er noen vits i å gjøre det med (med unntak av dinosauren du møter tidlig i FFVIII). FF har aldri hatt noen særlig god balanse mellom de forkjellige kampelementene. Det har nesten alltid vært enkelte angrep som kan misbrukes til tusen mens massevis av angrep står ubrukt uten noe klart bruksområde. De siste to spillene er litt bedre da buffs of de-buffs har fått et større bruksområde. I FF12 var det en god del fiender og bosser som var svake mot visse statuselementer. Og i 13 er buff og de-buffs helt elementære for og lykkes mot slutten av spillet. Ihvertfall har det vært slik for meg. Instant death attacks faller på sin egen urimelighet og burde egentlig aldri ha blitt implementert i det hele tatt. Når det er sagt har Odin hjulpet meg littegrann både i FF8 og 13. Det var vel også noen fiender i FF12 som det gikk ann å kaste death på. Det sier seg dog selv at en ikke kan hoppe inn å kaste death på hvilke som helst fiende som man måtte ha problemer med. Endret 15. mars 2010 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Det samme gjelder også med statuseffekter ofte; de fiendene som du helst vil sette blind, silence og lignende på er som regel immune, men disse er de eneste det er noen vits i å gjøre det med (med unntak av dinosauren du møter tidlig i FFVIII). FF har aldri hatt noen særlig god balanse mellom de forkjellige kampelementene. Det har nesten alltid vært enkelte angrep som kan misbrukes til tusen mens massevis av angrep står ubrukt uten noe klart bruksområde. De siste to spillene er litt bedre da buffs of de-buffs har fått et større bruksområde. I FF12 var det en god del fiender og bosser som var svake mot visse statuselementer. Og i 13 er buff og de-buffs helt elementære for og lykkes mot slutten av spillet. Ihvertfall har det vært slik for meg. Instant death attacks faller på sin egen urimelighet og burde egentlig aldri ha blitt implementert i det hele tatt. Prøvde du deg noensinne mot Zodiark i FFXII? Herregud for en latterlig irriterende kamp. For det første var det ingen savepunkter rett før bossen, så du måtte gå igjennom hele den dungeonen med de vanskeligste mobsa i spillet før hvert forsøk, i tillegg brukte han Darkja mot deg, som har en sjangse til å gi instant death til hvem som helst, også alle 3 på en gang. >_< Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Jeg tok Zodiark ja. Vanskligste bossen jeg tok i spillet, enda det vel er enkelte andre bosser som regnes for å være vanskligere (men som jeg da ikke prøvde meg på). Det som synes er aller mest synd med FF12 er at esperne er så utrolig dårlige, samtidig som FF12 er helt der oppe når det gjelder kuleste utseende og avslutningsangrep. Jeg kan fortsatt ikke fatte hva utviklerne tenkte når de la til esperne i FF12..jeg...ah...kan rett og slett ikke finne en eneste god grunn til at de har gjort det på den måten. Endret 15. mars 2010 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Fryktelig lett Bahamut skulle være da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå