Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En veldig intressang artikkel om hvorfor det ikke er særlig med byer i XIII og hvorfor spillet ganske lenge er linært så det holder. Det evige grafikkjaget som også herjer har dessverre medført att mesteparten av utviklingskostnadene har gått til denne seksjonen av spillet. Artikkelen kan i sin helhet leses her.

Lenke til kommentar

Leste artikkelen, whacked.

Har aldri hørt om påstandene om at XBOX har skylda for at FF XIII er lineært før, for noe tøys... men det kan vel bare bety at gamer.no forumtrollene er litt smartere enn troll flest siden vi har blitt spart for slikt svada, eller hva? :)

Lenke til kommentar
En veldig intressang artikkel om hvorfor det ikke er særlig med byer i XIII og hvorfor spillet ganske lenge er linært så det holder. Det evige grafikkjaget som også herjer har dessverre medført att mesteparten av utviklingskostnadene har gått til denne seksjonen av spillet. Artikkelen kan i sin helhet leses her.

Men det er ikke det artikkelen handler om. Artikkelen er en tilbakevisning av påstander om at FFXIIIs lineæritet ble implementert kun for at det skulle være mulig å porte spillet til 360, noe som er en så urimelig påstand at jeg ikke ser behovet for en slik artikkel.

Forfatteren har et poeng med at lineæriteten til en viss grad skyldes at å inkludere store åpne byer i tillegg til det grafiske fyrverkeriet som allerede er på discen(e) ville vært i overkant. Om det er mulig rent teknisk ville det fort lagt 6-12 måneder til utviklingstiden. Dessverre er forfatteren en av disse som ikke likte FFXIII, og det er helt greit, men som snakker som om hans misnøye er generell og allmenngyldig og ikke hans høyst subjektive oppfatning ("and if future Final Fantasy games are just as bad"), og kommer med den helt urimelige påstanden om at FFXIII har latt gameplayet gå i glemmeboken når spillet har kanskje det mest sammensatte og nyskapende kampsystemet i serien.

Lenke til kommentar

Blir lei etter noen timer. For all del, liker spillet og synes SE har gjort mye riktig.

Men klarer ikke å sitte mer enn 3-4 timer. Det har ikke skjedd mange FF spill.

Dere snakker som om FF13 er det første spillet dere blir lei av etter en stund. :rolleyes:

Du sier det ikke har skjedd i mange FF spill, nå er det jo en del år siden det forrige, så det kan jo ha noe med alder å gjøre?

Hvilke forbedringer får man av å øke en role level? En generell forbedring av klassen? Jeg klarer liksom ikke se noen stats forskjell av å gjøre det.

Så vidt jeg vet er det ingen forskjell, annet enn en indikasjon på hvor langt du er kommen innen klassen.

Lenke til kommentar

Hvilke forbedringer får man av å øke en role level? En generell forbedring av klassen? Jeg klarer liksom ikke se noen stats forskjell av å gjøre det.

Jeg har også lurt på det. Kanskje det øker paradigm bonusen? Hvis jeg har forstått det rett øker commando skaden til laget ditt, sentinel reduserer innkommende skade etc. Kanskje det er denne effekten som forbedres når karakterene går opp i Role Level ?

Edit: Fant det, på gamefaqs til en forandring!

COM boosts damage

RAV boosts chains

SEN boosts damage reduction

MED boosts amount healed

SYN boosts buff duration

SAB boosts debuff duration and chance to hit

All of them slightly effect the entire party when being used

og..

1) When your role level goes up, your summon levels up.

Er Gamefaqs da, så bør kanskje tas med klype salt for hånden.

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

"When your role level goes up, your summon levels up."

Om dette er sant, noe som det egentlig kanskje er når jeg tenker meg om, fett.:D

Virker logisk, da FFX hadde et lignende system med Yuna og hennes Aeons. Jeg har iallefall lagt merke til at SP til min Bahamut har økt fra ca. 7k til nesten 30k. og hans angrep har blitt vesentlig sterkere generelt. For øvrig kan jeg jo legge til at Mega Flare har 3 nivåer. Nivå 1 ved 0-49% Gestalt, nivå 2 ved 50-99%, og nivå 3 ved 100% gestalt. (Disse prosentene er det jeg selv som har funnet ut, men det kan være 75% for nivå 2, er litt usikker.)

Odin's spesialangrep (Som jeg ikke husker navnet på) har en instant K.O. egenskap, som skjer når visse kriteria utfylles. Det har noe med hvor mye HP fienden har når angrepet brukes. Dere finner beregning på dette her hos Gamefaqs. (Som jeg forøvrig setter stor lit på, da jeg har fått mye hjelp fra denne siden før, med tanke på guider til FF.)

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Jeg har også lurt på det. Kanskje det øker paradigm bonusen? Hvis jeg har forstått det rett øker commando skaden til laget ditt, sentinel reduserer innkommende skade etc. Kanskje det er denne effekten som forbedres når karakterene går opp i Role Level ?

Edit: Fant det, på gamefaqs til en forandring!

COM boosts damage

RAV boosts chains

SEN boosts damage reduction

MED boosts amount healed

SYN boosts buff duration

SAB boosts debuff duration and chance to hit

All of them slightly effect the entire party when being used

og..

1) When your role level goes up, your summon levels up.

Er Gamefaqs da, så bør kanskje tas med klype salt for hånden.

Jeg forklarte det med roller i denne tråden noen poster tilbake, men interessant det med role level. Jeg lurer på om det kun er summons som blir sterkere, eller kanskje bonusen til party members også blir bedre? :\

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Problemet med Zantetsuken og lignende angrep (Finishing Touch, Death etc.) har alltid vært at de aldri virker når man trenger dem som mest, mens de fiendene som man takler fint uten ûberangrep er sårbare, men hvorfor sløse MP/TP på dem? Igjen står man med et veldig kult og ubrukelig angrep som er der mest for moro skyld.

Lenke til kommentar

Eidolons, som med alle summon-typer i de FF-spillene jeg har spilt, er ikke en nødvendighet, men et tillegg til partiet.

Man kan alltids ta "den store bøse bossen" uten summons også, men det er litt sånn for å vise frem "look what we made:D* eyecandy også.

Synes det er bra at vi ikke kan bare kjøre på med Eidolons som man kunne i tidligere spill, så lenge du har MP har du summons, det kunne fort gått over styr.:D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Problemet med Zantetsuken og lignende angrep (Finishing Touch, Death etc.) har alltid vært at de aldri virker når man trenger dem som mest, mens de fiendene som man takler fint uten ûberangrep er sårbare, men hvorfor sløse MP/TP på dem? Igjen står man med et veldig kult og ubrukelig angrep som er der mest for moro skyld.

Sløse TP? ^^

Hva i all verden skal du ellers bruke TP på? For øvrig har Eidolons faktisk en nytteverdi i dette spillet i motsetning til FF12. Eidolon summon healer alle på partyet, og kurerer alle ailments, og vekker dem til live om de er K.O.

Som sagt, Zantetsuken fungerer så lenge du innfrir de kriterier som må innfris, nemlig at fienden må ha så så lite HP igjen før du bruker det, og Mega Flare tar mektig mye liv ved nivå 3.

Men for all del, du MÅ jo ikke bruke summons, men eyecandy er elsk either way.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...