Erik Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ble akkurat ferdig med CC:FF VII og jeg har bare en ting å si: WOW!!! Det beste spillet på PSP by far. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ble akkurat ferdig med CC:FF VII og jeg har bare en ting å si: WOW!!! Det beste spillet på PSP by far. Akkuratt det jeg også tenkte. Det er fortsatt mitt fav psp spill for øyeblikket. Muligens FF dissidia vil toppe Crisis Core, ser gruelig fram til det også. Lenke til kommentar
missilecatcher Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg spilte Final Fantasy VII for første gang i 97! Og for et spill det er! Kjøpte det fordi jeg ville ha noe som lignet på Ocarnia of Time på Playstation. Men det var jo så mye bedre! Etter det ble det både VIII, IX, X, I, II, III, IV, V, VI og X (i den rekkefølgen). Har ikke prøvd meg på XII fordi jeg er litt skeptisk til "real-time" kampsystemet... Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 FFXIII still on track for '09 Japanese release. Men blir nok fortsatt en god stund til vi får se det her i Europa.. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Starten av '10 vel tipper jeg. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Vil gjerne vere med i denne klubben siden final fantasy var det som viste meg veien til rpg som og viste meg veien til mange skjulte juveler. Spiller ff4 på ds atm, men har så å si spillt igjennom alle ff spillene utenom 5 og 6 Håper ds får remake av de også. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Si meg, hvor begynner jeg hen hvis jeg vil prøve FF? Er ikke kjempefan av de eldste spillene med dårlig grafikk. Spiller PC. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det er best å spille de tidligste Final Fantasy-spillene med dårlig grafikk, men siden du ikke liker dårlig grafikk siler vi de ut til... FF X - FF XII. Du spiller på PC, da siler vi de ut til... FF XI Beklager, men det er bare ett Final Fantasy-spill til PC, og det er FF XI, som er et MMO. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Lagt til poll.Er det ikke sånn at det er måten de uttaler navnet på japansk som er hele greia her. På japansk sier de ikke SephiroTH, men SephirOS og sånn er det med navnet til Aeris også tror jeg. I Kingdom Hearts engelskifiserte de navnet hennes så det ble Aerith. Mulig dette bare er meg, men for meg er de altså Aeris som er det riktige. Originalnavnet er visstnok egentlig Earisu. Men, engelsk er så definitivt ikke japaneres sterke side, så måten navnet blir skrevet på og hvordan det uttales på japansk blir ganske forskjellig. "su" kan bety enten "th" (som i f.eks. "fifth") eller "s" (som i "business"), "r" blir fort til "l", osv. Navnet er hvertfall høyst sannsynlig inspirert fra europa, "japanifisert" og siden "engelskifisert" igjen - gjerne av ikke helt kompetente oversettere. Aerith's original Japanese name is Earisu [eaɺ̠is(ɯ)] (fonetisk uttalelse på japansk). This has been transliterated to "Aeris" in Final Fantasy VII and Final Fantasy Tactics, but later as "Aerith". Both transliterations have basis, as the Japanese "su" is used when transcribing "s" (/s/) and "th" (/θ/) to Japanese. However, official Japanese material uses the spelling "Aerith", and developers have stated that "Aerith" is a near-anagram of the English word "Earth". http://en.wikipedia.org/wiki/Aerith_Gainsborough Det som er mest nærliggende å tro er hvertfall at navnet henspeiler på enten "Earth" (jord) eller "Aeris" (luft). "Eryth" er også hebraisk for "blomst". Samtidig kan navnet også være en omskriving av Eris - den greske gudinnen for strid. Aeris (luft på latin) kan kobles til navnet på helten i FF7 Cloud (sky) Strife (strid) - det samme gjelder for omskrivingen av Eris. Når det kommer til "Aerith", så kan man trekke paraleller til Gaiahypotesen. Det er skinner ganske klart gjennom at Aeris/Aerith er ment å ha mange aspekter som kan forbindes med livskraft og natur. F.eks. er øynene hennes grønne for å symbolisere dette. Hun selger blomster, osv. FF7 er også sterkt koblet til Gaiahypotesen i seg selv. Men jeg skal ikke utbrodere noe særlig mer for ikke å spoile for dem som ikke har spillt gjennom ennå. Endret 27. februar 2009 av Rata Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Si meg, hvor begynner jeg hen hvis jeg vil prøve FF? Er ikke kjempefan av de eldste spillene med dårlig grafikk. Spiller PC. Vil anbefale å begynne med FF9, tenker på mange sleipe metoder å få tak i det spillet på pcen... Grafikken er Playstation 1 kvalitet, og går stort sett veldig greit. Det er bare plain fun. FF9 var ihvertfall mitt første FF (som jeg fullførte ihvertfall). Og det var for snart 2 år siden Lenke til kommentar
Tomne Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Hei, slenger meg på tråden- Driver med FF X for andre gang nå, gikk glipp av stort sett alle sidequests så tenkte jeg skulle få mest mulig ut av dette spillet her og fullføre alt... Men det tar tydeligvis sinnsykt lang tid, mye mer enn jeg hadde regnet med... har tydeligvis gått glipp av mye her- for å forklare litt om hvor uvitende jeg er/ var: Prøvde meg på Dark valefor, folka mine har ca 6000 hp så jeg skjønte fort at her trengs endel AP og armor med HP limitbreak (tydeligvis endel mer og ifølge walktrough). Så lurer jeg på ang aeons: Følger de yunas level, slik at de blir sterkere ettersom yuna går opp i lvl. eller er det bare attributes som må "kjøpes" via aeons soul? har lest at anima gjør over 1mill i dmg med sin overdrive, men min anima gjør bare ca 50K... Endret 3. mars 2009 av Tomner Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Aeonsa følger det Yuna oppgraderer altså ikke lvlen hennes for det finnes ingen lvl i FFX, men når du oppgraderer HP på yuna får aeons en hvis prosent del av det oppgradert på seg selv, de fleste får vel litt over 100%. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg tror jeg bare skal avbryte den "progress report"-en ( ) om FF VII, for det blir ikke mye spilling for tida av verken det eller andre spill. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 no prob men samtidig litt synd Lenke til kommentar
Erik Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Så FF VII: Advent Children igjen i stad, KONGE! http://www.giantbomb.com/tang-final-fantas...hildren/17-295/ Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg synes den er litt lame med engelske stemmer. Jeg gleder meg til FFVIIAC: Complete da. Bestilt fra Play Asia jeg. Lenke til kommentar
Erik Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Det gjør ikke action scenene noe dårligere. Så det er ikke så farlig ^_^ Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg synes den er litt lame med engelske stemmer. Jeg gleder meg til FFVIIAC: Complete da. Bestilt fra Play Asia jeg. Du vil nmok ikke ha mye mer glede av den enn med FFXIII-demoen, filmen er regionslåst og ingen engelske subtitles, bare japanske og engelske stemmer etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det er best å spille de tidligste Final Fantasy-spillene med dårlig grafikk, men siden du ikke liker dårlig grafikk siler vi de ut til... FF X - FF XII. Du spiller på PC, da siler vi de ut til... FF XI Beklager, men det er bare ett Final Fantasy-spill til PC, og det er FF XI, som er et MMO. Mener da å ha sett FF 8 til PC? Uansett, for min del ville jeg begynt med FF 7, fordi det er det som er det legendariske Final Fantasy-spillet alle snakker om med en gang man nevner Final Fantasy. FF 8 hadde en utrolig kjip fyr i hovedrollen, FF 9 så ut som en litt jall tegneserie, FF 10 var grei nok på de fleste områder, FF 10-2 er bare pinlig pinlig pinlig, FF 11 er en MMO jeg aldri har prøvd og FF 12 er en grusom opplevelse på generelt grunnlag. FF 1-6 er jeg usikker på. Har 3-6 på PlayStation, men de er liksom litt for gamle for å måles. FF 4 og 5 er forsåvidt de eneste to FF-spillene som er direkte knyttet opp mot hverandre, uten egentlig å være oppfølgere, mens de andre i serien bare har enkelte detaljer og en fyr som heter Cid felles. FF 10-2 er den eneste rene oppfølgeren. Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hva i all verden snakker du om? Hvordan er FF4 og FF5 knyttet opp mot hverandre? Kjenner jeg er virkelig forvirret her. Uansett det du sier om fks FF12 er muligens rett i dine øyne (også jeg likte aldri FF12), men det finnes mennesker som mener FF12 er en av de beste i serien. Personlig liker jeg best FF9 fordi den bare er så... vel.. gøy og åpen for alle. Men utdyp litt mer om denne FF4 prequel til FF5 teorien din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå