nubbiz Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ja, ser virkelig fram til FF13 Har blitt helt hektet på følelsesladede spill etter å ha rundet Heavy Rain, så håper FF13 får følelsene til å røre litt på seg igjen Selv om det blir en helt annen sjanger og opplevelse Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 For en stund siden virket det som om det var dødslenge til FF13 kom, men nå er det jo bare et par dager igjen til det kommer. ^_^ Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Ja, ser virkelig fram til FF13 Har blitt helt hektet på følelsesladede spill etter å ha rundet Heavy Rain, så håper FF13 får følelsene til å røre litt på seg igjen Selv om det blir en helt annen sjanger og opplevelse Samme her. Tror ikke FF XIII kommer til å vekke like mange følelser i meg som Heavy Rain, men en del kan vi vel håpe på. Heavy Rain blåste liv i så mange følelser at jeg satte meg ned og så Løvenes Konge og den første Pokémon-filmen etter at jeg var ferdig. De ble bare enda tristere av det. Edit: Skal vi si 5 dager til man har spillet mellom henda? Endret 3. mars 2010 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg har jo bestilt deet fra CDON, så jeg regner ikke å ha det mellom henda på selve dagen... <_< Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Man kan aldri vite. Jeg bestilte Hevy Rain og FF XIII samtidig fra CDON og Heavy Rain lå i postkassa dagen før utgivelsesdatoen. Endret 3. mars 2010 av Rider of Reason Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ja, ser virkelig fram til FF13 Har blitt helt hektet på følelsesladede spill etter å ha rundet Heavy Rain, så håper FF13 får følelsene til å røre litt på seg igjen Selv om det blir en helt annen sjanger og opplevelse Samme her. Tror ikke FF XIII kommer til å vekke like mange følelser i meg som Heavy Rain, men en del kan vi vel håpe på. Heavy Rain blåste liv i så mange følelser at jeg satte meg ned og så Løvenes Konge og den første Pokémon-filmen etter at jeg var ferdig. De ble bare enda tristere av det. Edit: Skal vi si 5 dager til man har spillet mellom henda? Awwe, Løvenes Konge Da har jeg planene klare for ikveld! Gjøre ferdig noe programmering og se film Både MGS4 og FFX fikk nok like mange tårer til å renne som Heavy Rain gjorde. Nå er jo selvfølgelig HR relatert til hvilken endelse en får men :rolleyes: Altså fikk ikke jeg noen happy ending Har forhåndsbestilt det fra Game, så skal nesten telte foran butikken, om jeg ikke bryter meg inn og stjeler det før de åpner Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Orker ikke det derre new-age graphix med null background-story, så jeg kjører på med de oldschool FF-spella som fortsatt har storien sin intakt.;D Jeg er enig i at FF7 har den mest utarbeidede storyen og karakterutviklingen i serien MEN det er ikke sånn at old school FF-spillene generelt har en bedre historie enn de nye, tvert imot. I FF1-3 er det lagt lite vekt på å ha noen story i det hele tatt, FF4 tok steget mot større kompleksitet men det er forstsatt på et veldig grunnleggende nivå. FF5 ligger et sted mellom 3 og 4 og er et steg tilbake story-messig fra fireren, FF6 tok historiefortellingen enda et skritt videre fra FF4 men la ikke på langtnær like mye vekt på karakterutvikling og hadde ingenting som kan sammenlignes med FF7s tematiske kompleksitet. Det var FF7 som satte standarden her og de påfølgende spillene gjør så godt de kan for å holde følge, om de når helt opp til FF7 vet jeg ikke men sammenlignet med de aller fleste JRPGer (eller spill overhodet) er det lite som kan måle seg med FF fra og med sjueren. Og hvis noen skulle synes FFs historier fortsatt er for simple så kan man alltids spille Xenogears og forsøke å bli klok på alt som skjer der, men selv synes jeg det er viktig å ha litt gameplay og. Endret 3. mars 2010 av Spartakus Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Fikk en deilig mld til min epostadresse nå att FF XIII er på vei, med litt flaks har jeg spillet på lørdag Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Håper aldeles ikke du får det på lørdagen. Da blir jeg sjalu:P Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Får vel se og somle meg til å få tatt siste boss i XIII snart. Vært på siste savepunkt før den de siste 3 ukene nå Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Fikk en deilig mld til min epostadresse nå att FF XIII er på vei, med litt flaks har jeg spillet på lørdag Woah! Allerede, hvor har du bestillt fra? Lenke til kommentar
Doochebag Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Bestilte meg både Final Fantasy XIII og BF:BC2 for 399 pr stykk hos Elkjøp. Er fornøyd med leveranse før helgen jeg ettersom jeg vet Elkjøp er legendarisk trege (Halo: ODST og Forza 3 ble to dårlige erfaringer for meg). Egentlig ikke spilt noen Final Fantasy siden FFX men håper XIII kan jeg gi JRPG-godfølelsen tilbake. Så lenge BF:BC2 dukker opp i postkassen min imorgen overlever jeg til neste helg før FF forhåpentligvis dukker opp. Lenke til kommentar
BlackOuT409 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Gleder meg vilt til FFXIII, og håper på et følelsesmessig bra spill. FF serien har jeg et helt klart nært forhold til, så blir interessant å se hva de har fått til siden sist. Heavy Rain var helt ekstremt. Satt med klumpen i halsen konstant og følte meg direkte deprimert etterpå. De kan de med å spille på følelser nå for tiden gitt:P Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Anmeldelse og sammenligning av PS3 og 360 hos Eurogamer. Det fikk 8/10 derfra. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Fikk en deilig mld til min epostadresse nå att FF XIII er på vei, med litt flaks har jeg spillet på lørdag Woah! Allerede, hvor har du bestillt fra? Cdon som vanlig da de som hovedregel er kjappe med levering på forhåndsbetillinger. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Anmeldelse og sammenligning av PS3 og 360 hos Eurogamer. Det fikk 8/10 derfra. Forskjeller som ikkje kan feies under bordet der ja Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Anmeldelse og sammenligning av PS3 og 360 hos Eurogamer. Det fikk 8/10 derfra. Forskjeller som ikkje kan feies under bordet der ja Indeed. Uansett uaktuellt for min del med en vestlig utgivelse så bryr meg egentlig heller lite Men er i hvert fall ingen tvil om at har man begge konsollene så er valget latterlig enkelt. Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ser ihvertfall ut som at FFXIII er årets elsk eller hat spill. Ser alt ifra 10/10 til 7/10. Dagbladet gav det faktisk terningkast 3, mens dere i gamer gav det så høyt som 9/10. Noen klager på at det er lineært, andre synes det passer spillet bra. FFX var vel ganske lineært i sin tid, men det ble vel ikke akkurat trukket noe spesielt for det. Jeg tror egentlig jeg bare ignorerer all omtale nå fremover, spillet er forhåndsbestilt for 300kr for lenge siden uansett Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg har ikke fått noen mail om at spillet er på vei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå