Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!

Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Litt oppdaterte inntrykk av FFXIII kanskje:

Føler det virkelig har vokst på meg, tok riktig nok litt over 20 timer, men liker det mer og mer egentlig. Kan kanskje ha noe med at jeg hadde litt mindre forventninger enn med XII, som jeg fikk skyhøye forventninger til etter 40/40 i Famitsu og som, for min del, er den største nedturen jeg har hatt i FF-sammenheng. Kan kanskje også ha noe med at det er det vanskeligste FF jeg kan huske på lenge. Aldri dødd så mye før i et FF spill som i XIII :p Det fører dog til at man må tenke mer taktisk i hver kamp (spesielt mot bossene), og det føles litt større hver gang man tar ned en boss^^ Tok f.eks. en boss ved ca 30 timersmerket, døde 10-12 ganger før jeg klarte det og det var for det meste pga at jeg ikke hadde valgt riktig taktikk.

Grafikken i de områdene jeg har kommet til nå er også eksepsjonelt pene, alt flyter også veldig bra. De få tilfellene av slow-down som er der har ingenting å si for noe som skjer, og hvis man ikke er alt for kresen så merker man de sannsynligvis ikke heller.

Foreløpig karakter (etter 35 timer spilt) for min del blir nok 7/10. Men, hvis det fortsetter sånn som det er nå, så blir det nok kanskje en 8er til slutt^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal DLC-en, som sikkert kommer lenge etter at spillet er fullført for første gang, bli? Nye våpen? Ny person i gjengen? Ny alternativ slutt?

Nei takk. La FF være FF. Skal de på død og liv melke kua for ekstra cash, så kan de pinnadø lage noen spinoffs o.l.

Lenke til kommentar

Vil tippe det blir nye missions, tross alt det som er å gjøre etter man har tatt siste boss. (Man kan fortsette å spille for å ta missions etter at man har tatt siste boss i tilfelle noen ikke visste det. Får ikke siste crystarium level heller før man har tatt den.)

Lenke til kommentar

PS3 versjonen ser bedre ut enn 360 versjonen iallefall om man skal stole på denne artikkelen her

las den istad jau...men merk den med NSFW (not safe for work) sånn just in case. Litt ymse voksent innhold på den siden :/

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Spillet kjører visst med forskjellige motorer også, i følge dette intervjuet med Yoshinori Kitase:

Didn't the simultaneous development on both the PS3 and the XBOX360 cause difficulties?

KITASE: We have made it our top priority to deliver the same quality on both consoles. It was self-evident that it brought some difficulties with it. Both consoles require a different approach. Especially on the graphics section. We had to build a different engine for both versions. We needed a year of tinkering on each engine in order to get the same level of graphics.

Motoren til FF XIII ble vel utviklet mtp. multiplatform, ble det ihvertfall sagt i sin tid..så det høres jo merkelig ut spør du meg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

For å si det sånn, jeg har aldri dødd så mye i noe annet FF som det jeg har gjort i 13. En av bossene døde jeg minst 10 ganger på bare for å prøve å finne riktig taktikk :p Har dødd utallige ganger bare på vanlig fiender også, mange av de senere fiendene er faktisk like vanskelige som noen bosskamper i tidligere FF-spill.

Lenke til kommentar

Vet jeg ikke. Jeg måtte ta faktura fordi jeg ikke har penger på kortet. Litt teit om de prioriterer de som betaler med en gang og lar de som tar andre alternativer komme bakerst i køen. Tror ærlig talt det ikke er sånn, tror ikke det har noe si. Bare du reserverer før alle andre gjør, sånn at det ikke er flere igjen når du skal bestille, er det som teller selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt så faller jeg på PS3 versjonen av FFXIII, er megafan av den spillserien så jeg kan ikke gå glipp av dette spillet :D

Og det er flott til se som har spillet legger ut sine utrykk om spillet, og det ser jammen ut av at spillet blir bedre etter 25 timer og utover, godt for meg

Jeg kan ikke kalle RPG spill som er under 30 timer lange, RPG skal passere over 50 timer ;)

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Dette blir faktisk mitt første FF spill.

Dvs. eg har FF7 liggende, og fikk spillt det en 5-6 timer for noen år siden. Men eg må inrømme at ett LASS med andre titler eg hadde liggende hadde litt å si på prioriteringen av spillet...for det eg spillte var VELDIG givende selv om det var i startfasen av spillet. Eg gav FF12 tilsvarende timer i sin tid...men var ikkje like åpen for JRPG da som i dag, så eg er litt spennt på åssen FF 13 faller i smak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...