Vaine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Du spiller også kun en karakter om gangen i et battle. Det vil at om du spiller en kamp med Lightning, Snow og Hope for eksempel. Vil du kunne du kun bruke Lightning mens de andre er på autopilot og healer deg i bakgrunnen. Det var en som ble forbannet på spillet fordi den ene npc'en kun healet den andre npc'en, og om hovedkarakteren dør er det game over. ... edit: Det der høres ikke veldig final fantasy ut, men skal fremdeles prøve det før jeg gjør noen avgjørelse på om det er en ok ting, eller en tragisk ting. Endret 19. januar 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Rosa jenta? Var det en rosa jente i Final Fantasy 7? *smacks forehead* Du mener Aeris? Hun var jo en slags white mage, ikke warrior. Ikke rart hun ikke var fysisk sterk da. Jeg synes jeg hadde bruk for henne da. Jeg pleier alltid ha en som kan støtte de andre med magi som heal eller whatever. Jeg tror det var i noen kamper hvor du hadde muligheten til å endre partyet ditt midt i en bosskamp. Jeg gjorde det ikke og fortsatte med det partyet jeg hadde, du måtte ikke bytte. Jeg kan ærlig talt ikke huske at partyet var fixed ved flere anledninger i FF7. I andre FF spill har man hatt muligheten til å levle seg opp til den levelen du selv vil, du kan være så sterk eller svak du vil. Jeg håper at det ikke blir sånn i FF13 at du er en bestemt level når du kommer til en boss og gjør det sånn at blir dritvanskelig å slå bossen. Jeg pleier alltid levle opp til mange leveler enn nødvendig for å slå bossen. Det er fordi jeg mister litt piffen når jeg ikke greier å slå en boss. Da tenker jeg som så at hvis jeg ikke greier å slå den på første forsøket, hvorfor skulle jeg da greie å slå den på andre og kanskje tredje? Da skrur jeg bare av spillet og furter og kaller det dustespill.* *(ja så barnslig er jeg...) Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Etter å ha fundert litt på det systemet der kan det virke som om de har inngått et slags kompromiss, der de beholdt noe av gambit systemet til FFXII, og kalt det 'Paradigm Shift', der 2 av karakterene i kamp er på autopilot, og gjør det du ber dem gjøre med Paradigm Shift, mens du styrer den tredje selv. Akkurat det har ikke jeg noe imot. Det var mer det med 'fixed party' som satt meg ut litt, men det får man vel bare leve med. Genetics, vet du om man har muligheten til å skifte 'hovedperson' mens du sloss? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg skulle ønske det ikke var sånn at om hovedpersonen dør så er det game over. Det burde heller være sånn at om det skjer så blir bare en av de andre hovedpersonen og har muligheten til å gjenopplive den personen som døde. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Du spiller også kun en karakter om gangen i et battle. Det vil at om du spiller en kamp med Lightning, Snow og Hope for eksempel. Vil du kunne du kun bruke Lightning mens de andre er på autopilot og healer deg i bakgrunnen. Det var en som ble forbannet på spillet fordi den ene npc'en kun healet den andre npc'en, og om hovedkarakteren dør er det game over. Nett som i persona 3 og 4 bare at AI'en i persona virker litt smartere utifra det du sier. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg skulle ønske det ikke var sånn at om hovedpersonen dør så er det game over. Det burde heller være sånn at om det skjer så blir bare en av de andre hovedpersonen og har muligheten til å gjenopplive den personen som døde. Husker du kampen mot Zodiark i FFXII? Er du kommet så langt? Kan du se for deg den kampen med kampsystemet til FFXIII? :wacko: Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg skulle ønske det ikke var sånn at om hovedpersonen dør så er det game over. Det burde heller være sånn at om det skjer så blir bare en av de andre hovedpersonen og har muligheten til å gjenopplive den personen som døde. Husker du kampen mot Zodiark i FFXII? Er du kommet så langt? Kan du se for deg den kampen med kampsystemet til FFXIII? :wacko: Har ikke prøvd meg mot Zodiark... Jeg har bare sett noen ta han på Youtube. Menneh...hjæælp sier jeg bare. <_< Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg skulle ønske det ikke var sånn at om hovedpersonen dør så er det game over. Det burde heller være sånn at om det skjer så blir bare en av de andre hovedpersonen og har muligheten til å gjenopplive den personen som døde. Husker du kampen mot Zodiark i FFXII? Er du kommet så langt? Kan du se for deg den kampen med kampsystemet til FFXIII? :wacko: Har ikke prøvd meg mot Zodiark... Jeg har bare sett noen ta han på Youtube. Menneh...hjæælp sier jeg bare. <_< Han bruker Darkja mot deg, og Darkja har en viss sjangse til å drepe hvem som helst på laget ditt umiddelbart (også alle 3 på en gang). Dette betyr at kampen er i all hovedsak basert på flaks (pluss at du må være i et level som ikke kan deles på 4, da han bruker Lv4 Death ganske ofte), jeg brukte 3-4 forsøk på å ta ham i Lv 77. Dør du må du i tillegg gå igjennom hele dungionen på nytt, og det tar 5 min+ (Og innebærer slossing mot the høyest levlede fiendene på spillet). Helvetes opplegg.. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg merker at med min tålmodighet er det noe jeg ikke skal begi meg utpå. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Jeg merker at med min tålmodighet er det noe jeg ikke skal begi meg utpå. Hihi, prøv deg på Yiazmat du. Han har 50.000.000 HP, tar minst 1 time å slå, og da skal du ha bra flaks, og i tillegg bruke improviserte taktikker som utnytter Reverse og minst 2 karakterer med Masamune. (Som i seg selv tar ca. 1 dag å få tak i sett bort fra den ene du får i reward) Jeg har sett folk bruke over 6 timer på ham. Endret 19. januar 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Etter å ha fundert litt på det systemet der kan det virke som om de har inngått et slags kompromiss, der de beholdt noe av gambit systemet til FFXII, og kalt det 'Paradigm Shift', der 2 av karakterene i kamp er på autopilot, og gjør det du ber dem gjøre med Paradigm Shift, mens du styrer den tredje selv. Akkurat det har ikke jeg noe imot. Det var mer det med 'fixed party' som satt meg ut litt, men det får man vel bare leve med. Genetics, vet du om man har muligheten til å skifte 'hovedperson' mens du sloss? Tror ikke det er mulig nei. Men skal ikke si oss før sikre før vi har prøvd spillet! Kanskje blir det overraskende bra! Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Etter å ha fundert litt på det systemet der kan det virke som om de har inngått et slags kompromiss, der de beholdt noe av gambit systemet til FFXII, og kalt det 'Paradigm Shift', der 2 av karakterene i kamp er på autopilot, og gjør det du ber dem gjøre med Paradigm Shift, mens du styrer den tredje selv. Akkurat det har ikke jeg noe imot. Det var mer det med 'fixed party' som satt meg ut litt, men det får man vel bare leve med. Genetics, vet du om man har muligheten til å skifte 'hovedperson' mens du sloss? Tror ikke det er mulig nei. Men skal ikke si oss før sikre før vi har prøvd spillet! Kanskje blir det overraskende bra! Godt mulig Jeg bare håper så inderlig at spillet blir mindre lineært midtveis og at du får tilgang til airship og et HAV av sidequests og minigames. Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Okey, party er ikke totalt forutbestemt. Når man har kommet ca 20 timer uti spillet løper alle sammen og man kan bytte inn og ut characters som man vil utenfor kamper. Før det derimot, så er partyet for det meste helt forutbestemt (man løper rundt med 2-3 personer, også hopper man mellom det som skjer med dem). Alle får forresten CP selv i starten når det hopper mellom de forskjellige partyene. Man spiller bare som lederen i partyet (party består av 3 personer), man kan ikke bytte leder i kamp og hvis lederen dør så er det game over. Man kan dog velge selv hvem som er leder. Eneste man kan bytte i kamp er rollene til de i party, er dog begrensa til 6-7 presets som man selv kan sette opp. Man får også en retry mulighet når man får game over som gjør at man starter rett før den kampen man døde i. Ved ca 30 timer så får man tilgang til 64 missions (ikke kommet til det selv enda, er der snart , men en venn av meg har). Utenom det så har det så langt vært bare lineært og ingen sidespor å hoppe på overhodet. Håper det gir litt klarhet i noe i hvert fall. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Høres bra ut for meg. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jepp, dette hørtes straks bedre ut. Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Dette hørtes med en gang bedre ut! Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 I'm glad we have an agreement gents. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Og OPM UK ga Final Fantasy 9/10, kansje det er håp for at spillet blir bra, og att det holder FF standard som jeg digger Endret 19. januar 2010 av Fanboyen Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Til interesse for noen her kanskje http://www.xbox360achievements.org/news/news-4234-Square-Enix-Announces-Collector-s-Edition-of-Final-Fantasy-XIII-for-PAL-Territories.html Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Min våte drøm er blitt sann! Må ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå